Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam taki problem: kupiłem ciągnik, który ma wyrzucony żółw. Obecnie musiałem rozebrać ciągnik ponieważ zniknęły wszystkie biegi. Po rozebraniu okazało się , że jest pęknięty wałek odbiorczy skrzyni biegów. Ten , na którym jest żółw ( którego faktycznie nie ma ) Dokupiłem ten wałek w wraz z wałkiem sprzęgłowym ( w zestawie ) w celu zamątowania ich bez żółwia. Na wałku sprzęgłowym jest na nitach flansza, która prawdopodobnie ( tak mi powiedzieli w sklepie) jest potrzebna do hamulca skrzyni, którego też nie ma . Chciałbym zasięgnąć porady jak ma wygląda zamontowanie tych wałków bez żółwia , ale z hamulcem skrzyni .

z góry dzięki.

Edytowane przez grzybu1
Opublikowano

Panowie mam taki problem w ursusie 1614 ze jak dam gazu i chcem ruszyć ze zrywa to on stoi w miejscu slizga się i smierdzi sprzegło a jak popuszcze sprzęgło to nie mogę wrzucić biegu. wymieniłem łapki bo były juz wytarte i tarcze i nic nie pomaga prosze o jakieś rady co mam jeszcze zrobić

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeżeli śmierdzi sprzęgło, to tam się ślizga - może być zużyty już docisk, albo jest źle ustawione.

@Dawid18 co ma z tym wspólnego taśma wzmacniacza na "zającu"że karzesz ją podciągać?

Opublikowano

Ja też ostawiam żółwia. Efekt jak żółw ciągnie jest taki sam jak sprzęgło. Dziwi mnie tylko smród sprzęgła, ale może ci się wydaję że śmierdzi.

Lepiej dokręć taśmę na żółwiu i wtedy sprawdź.

Opublikowano

Panowie ja zółwia mam zaspawanego to chyba nie będzie żółw. a docisk ma 25 lat i ma mozę milimetrowy rowek to moze docisk jest szrot? i zeby biegi lekko wchodziły to musze miedz sprzęgło do końca podciągnięte a jak tylko lekko popuszcze to nie idzie biegu włączyc PANOWIE POMÓŻCIE BO JUŻ NIE WIEM CO ROBIĆ

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja też ostawiam żółwia. Efekt jak żółw ciągnie jest taki sam jak sprzęgło. Dziwi mnie tylko smród sprzęgła, ale może ci się wydaję że śmierdzi.

Lepiej dokręć taśmę na żółwiu i wtedy sprawdź.

Jeszcze raz pytam - jak jest włączony zając, to co ma wspólnego taśma wzmacniacza że się ślizga jak ona jest zaciągana na żółwiu a luźna na zającu?

Opublikowano

Prawie sobie sam odpowiedziałeś. Jak będzie za mało zaciągnięta na zającu to będzie się ślizgał.Znam dużo przypadków że robili sprzęgło a okazywał się żółw.Wystarczyło dokręcić.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@tomek73 gdybym Ciebie nie znał [oczywiście po wypowiedziach} to pomyślał bym że żartujesz - od kiedy taśma jest zaciągnięta na zającu?

Opublikowano

Wiesz co zabiłeś mi teraz ćwieka. Nie robiłem żółwia z prawie 3 lata już i muszę sobie przypomnieć zasadę działania.

Ciągnik zawsze palisz na żółwiu. Jak idzie ciśnienie to zając załącza się. I fakt pomyliłem się.

Wiec wychodzi że na żółwiu taśma jest za mało dociągnięta. i to się żółw ślizga a nie zając. Bynajmniej dociąganie taśmy prawie zawsze pomagało, chyba że były tarcze spalone.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No teraz poznaję kolegę, bo już myślałem,że sobie z "pisanek" jaja robisz. :P :lol: :lol:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No nie widziałem tego sprzęgła u Ciebie, ale jak ma tarcza dociskowa rowek to trzeba ją zmienić i powinno pomóc

Opublikowano

Dociągnij tą śrubę, nakrętkę kontrującą na klucz 24 i śrubę na klucz 11 Pod schodkami , za pompą podnośnika. Z 1 - 2 obrotu. I wtedy spróbuj.

Jakie ty masz sprzęgło, że wymieniłeś łapki?. Masz 3 czy 4 łapki z takim z kółkiem. I napisałeś że jak popuścisz sprzęgło to nie możesz wrzucić biegu. Aż tyle popuszczasz że łożysko do docisku nie dochodzi?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Panowie, Panowie ma kolega sprzęgło na łapki, "słoneczko" tylko występuje w 4-kach i to tych nowszych, w 6-tkach są tylko na łapki, żółwia ma zaspawanego, śmierdzi tarcza sprzęgłowa to co może być - tylko coś ze sprzęgłem, jak tarcza dociskowa ma milimetrowe wyżłobienie to już nie ma tej siły docisku, a być może i sprężyna talerzowa jest pęknięta albo coś, a łożysko wyciskowe jeśli cicho pracuje i jest dobre to po kiego wymieniać? - chyba żeby założyć nowe ale gorsze.

Opublikowano (edytowane)

Teraz znalazłem ten post ursusa 1333. Trzeba dokładnie czytać temat.

Czyli zostaje ci tylko sprzęgło. Podejrzewam coś z dociskiem. Dobrze by było żebyś inny docisk założył, może jakiś znajomy ma. Albo ten rozebrać, umyć i dobrze oglądnąć. Sprężyny nowe założyć. Może blokuję się docisk i nie dociska dobrze.

Słyszałem też o przetaczaniu docisku, ale nie robiłem tego nigdy.

Tak jak napisał MAT912

. Jeszcze jedno mi się przypomniało. Rzadko występuję ale zdarza się. Wałek sprzęgowy co z skrzyni wychodzi. Dobrze popatrz czy na końcu wałka frez nie jest minimalnie wyrobiony.

Być może że tarcza sprzęgłowa nie przesuwa się przy wysprzęglaniu i stoi w jednym miejscu. Lekko fleksem frez przeszlifować, samą końcówkę.

Edytowane przez tomek73
Opublikowano

Pierwsze słysze że w kąplecie się tarczy z łożyskiem się nie wymienia.

 

Ja jak kupiłem zetoraa 5211 to jakiś bystry majster wymienił samą tarcze a łożysko uznał że dobre a od roboczej strony miało rów wytarty na 2 cm i też biegi niechciały wchodzić a sprzęgło 5 min to wogóle niedziałało.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dawid ja napisałem że, jeśli łożysko jest dobre, to się nie wymienia, ja do tej pory zmieniałem łożysko przy wymianie tarczy, ale jak raz założyłem nowe i po roku czasu wytarło w nim rowek że mało kulek nie było widać i od nowa rozpoławianie ciągnika,bo trafiłem na bubla - a to co miałem założone, było bardzo dobre, tak drugi raz już tego nie zrobię na pewno.

Opublikowano

sprzęgło mam na 4 łapki a zeby biegi wchodziły lekko to musze miedz te cięgiełko pod kabiną do samego końca skręcone a jak tylko popuszcze obrót lub dwa to nie idzie biegu włączyć bardzo zgrzytają. tak jak wspominałem wcześniej docisk ma 25 lat i ma lekki rowek możę 1 milimetr a włek sprzęgłowy co wchodzi w taką piastke z frezem w sprzęgle to on ma delikatny luz czy to może być to??? we wtorek ma przyjść docisk do agromy spróbuje go wymienić możę żęczywiscie on jast już szmelc a sprężyna talerzowa to chyba jest dobra bo jak odkręcam docisk to mi go odpycha ale dla pewności też ją wymienie kolego tomek73 o jakiej ty srubie i nakrętce na klucz 24 mówisz????

Opublikowano (edytowane)

Ta piasta nitowana z frezem to jest od sprzęgła wom wiec to nie ma nic do zgrzytających biegów.

Jak masz to cięgło skręcone do końca to łożysko oporowe stale dotyka łapek sprzęgła i obraca się z nimi?

Edytowane przez tomek83
Opublikowano

Ja pisałem o żółwiu, ale przeczytałem jeszcze raz temat i zorientowałem się że ty nie masz żółwia.

Mi chodzi o wałek sprzęgłowy co wchodzi tarcza sprzęgłowa na niego. Ten cieńszy. Tarcza zawsze stoi w jednym miejscu na wałku i może w tym miejscu lekko wałek się wyrobić i tarcza nie będzie się przesuwać w czasie wysprzęglania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v