Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za ten temat mam straszny problem zwłaszcza z redukcją an niższy bieg. Jak będe miał okazje to sprawdze w c-385. A Powiedzcie mi jeszcze jak sie redukuje na niższy bieg w zetorze 3320 bo też mam problem zgrzyta troche tak jak w c 385 ??

Opublikowano

Odkrec podloge wraz z siedzeniem odkrec pokrywe i bedziesz widzial co sie stalo mozliwe ze na popychaczu odkrecila czy zerwla sie sruba ostatnio mialem podobny problem.

Opublikowano

u mnie w 1201 jak dopiero sie zatrzymam to idzie wrzucić bieg.. na niższy na wyższy też trzeszczy ..

 

ale podwójne wyciskanie pomoglo 1201 z 78roku

Opublikowano

witam mam problem taki sam ja powyżej z tym że mam ursusa 904 i jak wbijam bieg dowolny ale jak wajcha szosowe/terenowe/wstechne jest wbita na coś to jak wbije bieg 1,2,3,4 obojetnie to zgrzyta a jak sie już w bije to ciągnik podskakuje do przodu lub do tyłu (w zależnosci czy chcemy jechac do przodu czy do tyłu)

 

no i co z tym fantem zrobić???

Opublikowano

witam. tez mam podobny problem ze zmiana biegów w ursusie 912. w sklepie z czesciami i mechanik doradził wymiane całego sprzegła bo teraz jest orginalne ,, słoneczko " i proponuja wymiane na sprzeglo z łapkami. co wy na to ? koszty nie sa małe bo ok 2 tys ... ale jak bedzie efekt to warto. Te sprzegło z łapkami mam w ursusie 1614 i tam wszystko działa bez problemow. Co powiecie na ten temat ? jest to warte bedzie wogle jakas roznica ? bo jak nie to bede starał sie ranimowac te stare sprzegło chociaz nie usmiecha mi to sie bo był to robione juz nie raz ale efekt wiadomo jaki... mi nie chodzi o zgrzyty podczas zmiany biegów bo podwojne wysprzeglanie pomaga ale chodzi o to ze bardzo ciezko chodzi sprzegło co przy pracy z moim ładowaczem czołowym jest uciazliwe chociaz zgrzyty tez sie trafiaja jak ojciec jezdzi bez podwojnego wysprzeglania to nie bardzo to idzie. . . prosze o porady z gory dzieki

Opublikowano

Elo.Mam problem z biegami w ursusie c 912 ponieważ strasznie zgrzytają w nim biegi.Gdy jade i zwalniam chcąc zmienić bieg na miejszy nie da się ponieważ bardzo zgrzytaja dopiero gdy zatrzymam ciągnik moge zmienić.Zmieniajac z mniejszych na większe biegi wchodzą z małym zgrzytem.Gdzieś kiedy słyszalem o jakimś hamulcu skrzyni biegów lecz nie wiem gdzie to jest.Koledzy pomurzcie bo tak sie nie da jeżdzić.POZDRO

Witam. Niestety muszę stwierdzić że ten typ tak ma. Ja mam Zetora 8045 i miałem to samo. Zredukować nawet nie masz szans, po to masz wzmacniacz momentu. Zmieniając biegi z mniejszych na większe musisz po prostu wyczuć "ten moment". Spróbuj podwójnie wysprzęglić z przegazówką, albo na pół sprzęgła z dynamiczną zmianą biegów. Pojeździsz to wyczujesz go i będzie git. Ja też tak miałem, ale już się nauczyłem.

Opublikowano (edytowane)

Hmm zastanawiające w moim C385 nie ma takiej tragedi a jest sprzęgło na łapki czyli orginał. Są problemy ale jak ktos dłużej jeździ to ujdzie :P ale słyszałem od mechanika że to słoneczko jest drogie i do tego szajs. Ale i słyszałem że w tych nowszysz ursusach jak jest to słoneczko to biegi wchodzą ładnie. Mógłby się wypowiedzieć posadacz Ursusa z takim sprzęgłem? lecz na wzmacniaczu momentu biegi wchodzą lepiej niż w aucie ;)

Edytowane przez zenon385
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Ładnie - to by wchodziły jak by skrzynia była synchronizowana, a tak to wchodzą nie ładnie, owszem jak go wyczujesz to wchodzą w miarę dobrze, ale do ładnie to im jeszcze dużo brakuje i przy "słoneczku" nie ma żadnej regulacji.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Witam. Ja z tym sprzęgłem przeżyłem chorror aż nareszcie kupiłem instrukcje obsługi i teraz sprzęgło chodzi aż miło.

 

Powiem tak żeby to sprzęgło chodziło to trzeba zacząć od tego- śrubki z łbami kulistymi i ustawienie ich to podstawa w tym mechaniźmie, Ponieważ one rozłączają cału układ jezdny muszą być ustawione równomiernie różnicy może być 0,02 ( najlepiej się ustawia na łepek od śrubki na 19 klucz i dojeżdżamy łożyskiem zkręcamy cięgno i ustawiamy hamulec). Hamulec należy ustawić w następujący sposub. Ustawienie hamulca znajduje się nad filtrem oleju chydraulicznego obok cięgła ustawiającego łożysko. Jest tam śrubka na 17 klucz z nakrętką kontrującą i wykręcamy lub wkręcamy tą śrubkę tak do połowy tego miejsca kątrujemy i gotowe.

Nauka jazdy:

-gdy ruszamy sprzęgło wciskamy do końca i wrzucamy bieg powinno być bez zgrzytu albo z małym zgrzytem.

-Gdy zmieniamy bieg to wciskamy sprzęgło do pierwszego oporu i wyrzucamy bieg następnie wciskamy sprzęgło do końca i wrzucamy nowy bieg bez zgrzytu obojętnie to robimy gdy wrzucamy z większego na mniejszy lub z mniejszego na większy niema żadnej różnicy postępujemy tak samo

-Gdy stajemy wciskamy sprzęgło do pierwszego oporu wyrzucamy bieg puszczamy sprzęgło i koniec.

 

Takie informacje podaje książka z 1979r.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

@Dawid18 o jakim ustawianiu "słoneczka" mówisz, bo nie kumam.

Zetor 8045 to ma chyba sprzęgło na łapki.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

-Sory ale ja od 15 lat pracuje na ciężkich ursusach i niespotkałem się z takim pojęciem ,,słoneczko,, niewiem co to jest i prosiłbym o wytłumaczenie tego???????/

 

-Na łapkach rozumiem przez to ,to że łożysko oporowe jest obsadzone na łapkach tak????

 

 

-My na to sprzęgło to mówimy po swojemuj śrubkowe ponieważ łożysko oporowe udeża w takie śrubki utwardzane z łbami kulistymi i rozłącza układ jezdny. Przynajmniej nam wysiadają te śrubki. Pracuje na ursusach c-385, 902, 1014, 1234, i we wszystkich jest takie sprzęgło jak opisałem.

 

-Mówiłem o ustawieniu tych śrubek i hamulca o które Ci chodzi????

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Tak wygląda "słoneczko" http://www.sklep-gre...6e223b8c02e3ee6 są blaszane i żeliwne, ale 1014 też powinien takie mieć, jeżeli jest w oryginale, 912,914,1012,1014 takie miały zakładane i tam nie ma żadnej regulacji poza odległością łożyska wyciskowego no i hamulca, 6-cio cylindrowe i starsze 4-ki mają na łapki i tam się reguluje tak jak mówisz.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

No tak ustawienie sprzęgła na zewnątrz ciągnika tymi śrubkami to jest jedna sprawa. A przed remontem Ursusa też mieliśmy problem z biegami ale w skrzyni też jest sprzęgło (nie wiem jak to się fachowo nazywa ) bo coś musi rozłączać i załączać te biegi był ten mechanizm zużyty (nie pamiętam dokładnie ale nie jestem pewnien czy to na zasadzie tarczy które się załaczaja,nie jest)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pewnie mu chodziło o całe sprzęgło, tarcz i całą resztę.

Opublikowano

Tak tak chodziło mi tu o same sprzegło sprzęgło. Będąc przy wzmacniaczu to dziś coś mi się ślizgnął jak miałem pełną przyczepę czyli trzebaby taśme podciągnąć?

Opublikowano

Witam, ja mam problem z zetorem 8045, ale piszę tu ponieważ jest on taki sam jak ursus 914. Problem polega na tym że gdy właczam 4 bieg skrzynia strasznie skrzypi.. Na innych biegach jest dobrze i podobno jest jakaś regulacja 4 biegu mam pytanie gdzie ona sie znajduje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v