Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trzeba wymienić zawór w zbiorniku z olejem od wspomagania i będzie się kręcić lekko, a jeśli serwo szlak trafił, to lepiej przerobić na orbitrol, bo jakość regenerowanych serw pozostawia wiele do życzenia, a samo nowe serwo jest droższe od kompletnego orbitrolu.

Opublikowano

Witam Zetor 12741, u mnie jest to samo mam ursusa 912 (rocznik 1984)i też ciężko sie kieruje ale tylko na wolnych obrotach, (wina pompy) miałem wziąść pompe po regeneracji ale cena (ok. 400 zł) to dałem sobie spokój z resztą aż tak mi to nie przeszkadza, chciałem podkreślić że mam najstarszy typ wspomagania czyli pompa i rozdzielacz (czy jak to sie nazywa) znajdujący się pod chłodnicą , owy rozdzielacz jest połączony z kierownica za pomocą wałków połączonych ze sobą krzyżakami, pytałem sie jednego mechanika to w ciężkich ursusach występują 4 rodzaje wspomagań kierowniczych, jeżeli masz takie same objawy jak ja tzn. że masz pompe do wymiany, a jezeli niezależnie od obrotów silnika cały czas ciężko sie kieruje kierownicą tzn. że do wymiany jest to drugie (rozdzielacz, czy jak to tam zwą) Pozdrawiam

Opublikowano

chciałem podkreślić że mam najstarszy typ wspomagania czyli pompa i rozdzielacz (czy jak to sie nazywa) znajdujący się pod chłodnicą , owy rozdzielacz jest połączony z kierownica za pomocą wałków połączonych ze sobą krzyżakami, pytałem sie jednego mechanika to w ciężkich ursusach występują 4 rodzaje wspomagań kierowniczych, jeżeli masz takie same objawy jak ja tzn. że masz pompe do wymiany, a jezeli niezależnie od obrotów silnika cały czas ciężko sie kieruje kierownicą tzn. że do wymiany jest to drugie (rozdzielacz, czy jak to tam zwą) Pozdrawiam

To się nazywa serwo. Typów wspomagania są 4, bo w 4x4 jest inne i w 2x4 też jest inne(słabsze). A tak ogólnie są 2 typy - serwo i orbitrol.

Opublikowano

a ja mam w 1204 i serwo i orbitrol.

Jak ktoś używa ursusów c385 i pochodnym jako główny ciągnik , i wogle ta maszyna nie będzie w najbliższym czasie sprzedawana lub ma na nie tura to wywalić te serwo dziadowskie i założyć orbitrol i siłownik tak jak jest w prawdziwych ciągnikach a nie jakieś wynalazki RWPG. My w 385 kilka razy serwo wymienialiśmy i daliśmy sobie spokój, jak się jedzie coś robić na cały dzień to kierowca bierze olej i sobie po obiedzie czy tam popoludniu doleje jak mu zacznie się ciężko kręcić. W 1212 serwo dobrze chodzi, jakiś lepszy egzemplarz. Dlatego 1212 nie przerabiamy, poza tym to ciągnik mało używany, tak samo c385 pracuje może tydzień w roku i nie ma sensu w niego inwestować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bimberpoludnie
      Cześć. Wiosna założyłem orbitrol do mojego 1224. Cały układ. Wymieniłem jeszcze pompe na nową, bo na starej i serwie na wolnych obrotach ciężko kierownicą kręcić było. 
      Zaworu w zbiorniczka nie zaślepiłem, a wkręciłem go na regulacji na max. Układ zalany czerwonym ATF
      Po wymianie przez pierwsze 50 godzin rewelacja. Później na wolnych obrotach przestało działać skręcanie w lewo. Koła trochę wkręcany, potem kierownica luźno się kręciła. Po dodaniu gazu koła skrecaly, jednak przy maksymalnym skrecie kierownicą nie miała oporu, jakby orbitrol puszczał. 
      Kontakt ze sprzedającym --;wysłałem orbitrol na reklamację a że ciągnik potrzebny kupiłem u niego drugi. Założyłem i od. Razu to samo co było, plus to, że kierownica raz działa lekko, a raz ciężko - niezależnie od obrotów. Jak działa z oporem i skręcę maksymalnie w prawo, to przez jakis czas działa lekko. Zrobiłem na tym juz 10 godz ale pracować się z tym nie da.
      Co sprawdzić? Pomocy
    • Przez pawel
      Witam wszystkich czy już ktoś dokonywał takiej przerobki i jak to rozwiązaliście. Za wszystkie podpowiedzi i uwagi na ten temat z gory dziękuję.
    • Przez Łukasz98
      Witam . Chciałbym zrobiszc wspomaganie na orbitrolu. Ma ktoś może wymiary i rysunek podstawy orbitrola ? I oczywiście mile widziane zdj,jakies radyitp.
    • Przez Michal385385
      1) Witam, otóż pierwszym moim pytaniem jest - gdzie dostanę taki filtr do wspomagania C385 DE LUXE? Po odkręceniu w środku znajduje się kilka małych okrągłych sitek. Czy będzie tu pasował filtr wkręcany bodajże PP 8.4 ?
      2) Jak prawidłowo powinno się zalewać nowy olej, a następnie odpowietrzać wspomaganie serwomechanizmu? Bo według instrukcji jest napisane, aby kręcić po 10razy w lewo i prawo do oporu, lecz problemem jest to, że po chwili kręcenia w lewo, czy też prawo powstaje tak ogromny opór, że za chiny dalej nie chce się przekręcić kierownica.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam i miłego dnia / wieczoru życzę!


    • Przez Maciekkkk
      Ursus 914 wyrzuca olej ze zbiornika oleju od wspomagania i ciężko sie kręci, czy to moze być wina pompy wspomagania ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v