Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Ostatnio podczas pracy z pługiem, miałem w swoim zetorze dość dziwna awarie.

Po ujechaniu około 200 metrów skrzyni wydobywał się dziwny dźwięk, jak by tryby o siebie tarły, ale to nie był zgrzyt. po dalszej jeździe zaczął się z niej wydobywać dym, a biegi wyskakiwały do luzu. Po chwilowym postoju i probie dalszej pracy, awaria się powtórzyła, po kolejnych 200 metrach.

 

Do domu zjechałem na 4 biegu.

 

Chętnie zobaczył bym także jakieś zdjęcia/skany, albo inne podobne rzeczy, na których jest pokazana takowa skrzynia, albo jakieś książki napraw;) Od siebie dodam jeszcze że ten model jest bliźniaczo podobny do zetora 7245 i 7211.

 

Czy ktoś z was spotkał już podobny problem? Chętnie usłyszę wasze propozycje, co mogło się stać i jak temu zaradzić:)

Opublikowano

witam kolego :)

u mnie było podobie tylko ze ja wyjeżdżałem pod dużą górkę, poprzedni mechanik słabo przykręcił dekiel przez co olej ze skrzyni zaczął się pod górkę szybko "ulatniac" po przekechaniu kilka razy w zostało go mało co w skrzyni-po czym przelewał się do tylnej częsci i za któryms tam razem ujżałem dymek od wajchy biegów-jechałem na dwójce, zatrzymałem ciagnik po czym wrzuciłem 1 i wyjechałem-do domu miałem 2km więc wrzuciłem 4 i do domu, na sfalcie nie dało sie wrzucic piątki...

 

padł synchronizator i zajechało wałek główny-ale on juz wczesniej było nie dobry... posżły wszystkie łożyska na orgyginalnych częsciach koszt naprawy to ponad 3 tys zł. sprawdz stan oleju, i zdjemnij dekiel, bedzie wszystko widac ale nie wróżę nic dobrego.

zdjęcia skrzyni masz u mnie w galeri.

Opublikowano

Olej był OK

 

Zdjąłem dekiel i obejrzałem wszystko dokładnie, wszystkie łożyska i wałek są dobre, nie mogę wrzucić jedynki, reszta biegów chodzi dobrze...

Opublikowano

Problem leży w synchronizatorze 4 i 5 biegu, czy ktoś już miał taki problem i wie jak wymienić je? bo niestety w tym ciągniku nie bardzo wiem co i jak robić...

 

Czy jest konieczne wymontowanie całej skrzyni biegów? czy wystarczy tylko rozpołowić traktor?

 

 

Proszę o szybka odpowiedź!

Opublikowano

miałem taki sam problem jak ty :D

sprawa wygląda nie tak prosto-żeby to zrobić trzeba rozpołowić ciągnik na 3 częsci-tak zeby mozna bylo wyjąc skrzynie, odstawic ja na bok

powiem ci jeszcze że rzadko kiedy synchronizator siada tak z byle czego-w tirach wytrzymują one ponad 1 mln kilomentrow więc w ciagniku są one praktycznie nie zniszczalne, więc wina raczej lezy po stronie wałka głownego który jest wyjechany i zaczął rzucać się w łozysku przez co wywalił łozysko i drganiami rozwalił synchronizatory a później to już poszło

 

radze kupowac Ci oryginalne częsci ale koszt wyniesie w granicach 2 tys zł, jesli masz pytanai to pytaj.

Opublikowano

Raczej to nie synchronizator, lecz wałek, łożyska kół. Przy włączonym biegu w synchronizatorze pracuje tylko zazębienie synchronizatora z wałkiem i kołem. Łożysk (nie mam na myśli tych siedzących w korpusie skrzyni), ani bieżni wałków nie ocenisz po zdjęciu dekla. Spuść olej i zobacz czy są w nim opiłki metalu.

Opublikowano

odepnij dokładnie wszystkie kable zeby nie bylo niespodzianek :P najlepiej podniesc kabine do gory, ale jak bedziesz to robil tez radze odpiac dzwignie od sprzegla bo sie urwie, tak pozatym dobra ksiazka i do roboty.

Opublikowano

Co prawda mam 7745 ale ja robiłem tak;

-wiadomo silnik i skrzynię trzeba dobrze podeprzeć nawet na osi żeby się nie przechylił,

-wał ma frezy ale ja rozkręciłem go przy moście bo jest to wygodniejsze do zjechania,

-filtr hydrauliki i wysprzęglik ( jeśli jest tak jak u mnie)odkręć z uchwytem,

-z kablami nie ma problemu bo są na wsuwki tylko zaznacz co gdzie było,

-jak będziesz zaglądał do sprzęgła to pamiętaj że trzeba wycentrować tarcze, bo będzie kłopot z ponownym trafieniem na frezy,

-przy jednej robocie wymieniłem uszczelnienia od strony silnika i skrzyni,

-sprawdź obudowy łożysk oporowych na styku z widełkami jak będą wyjechane można to nadspawać, a przy montażu posmaruj je,

-ja podnosiłem tylko przód kabiny jak robiłem kolumnę i przy tej okazji zdemontowałem skrzynkę od aku i bak bo przez obudowę skrzyni przebiega pręt łączący wsporniki kabiny.

Głębiej nie rozbierałem, bo nie było potrzeby, ale czy ty nie będziesz go rozjeżdżał na trzy?

Opublikowano

Witam. Temat stary ale nie chciałem zakładać nowego, ponieważ mój problem się wiąże więc odświeżam. Ciągnik zetor 7045. Skrzynia z tym szybkim wstecznym i trójką "u góry". Mianowicie po generalnym remoncie skrzyni biegów nie mam piątego biegu. Tzn. między synchronizatorem a wałkiem sprzęgłowym jest duży luz (może nawet z 0,5 cm) i nie wchodzi piąty bieg na tryb. Podkładek zastosowałem tyle samo co było. Wymieniony został między innymi wałek główny. Tylko nie wiem w czym tkwi problem a już nie chce się darmo narobić bo sporo pracy, a przed remontem było wszystko ok. Wałka głównego nie ma możliwości przesunąć bo siedzi na zabezpieczeniach. Tak samo synchronizatora na tym wałku nie przesunie, bo ma swoje miejsce na zabezpieczeniach. Niby wałek wzrokowo sprawdzałem w sklepie i był taki sam ale dokładnie go nie mierzyłem. Jest taka możliwość, że może być minimalnie krótszy wałek główny i stąd ten luz? Czy trzeba szukać przyczyny od wałka sprzęgłowego i go jakoś dosunąć do wałka głównego żeby skasować luz? Dodam, że wszystkie inne biegi wchodzą dobrze, wszystkie podkładki zastosowane tak samo jak przed remontem. Miał ktoś może podobny problem i wie jak go rozwiązać? Liczę na pomoc. Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam .

Masz może jakieś zdjęcia w którym miejscu ten luz jest? Z opisu ciężko mi wywnioskować o co dokładnie chodzi. Ogólnie piątka jest załączana bezpośrednio poprzez taką tuleję. A wodzik przesuwa od położenia luz tyle samo w stronę 4 ki i 5 tki , sprawdz to.

A może nie masz założonej na wałek sprzęgłowy 1 stopnia takiej tulei zębatej ,nie wiem jak w 7045 ale w 6245 takie coś przychodzi.

Opublikowano

Zrobiłem zdjęcia jak to wygląda. Widać dobrze ten luz.Synchronizator jest złożony dobrze. W momencie gdy jest ta przerwa to 5ty bieg siedzi na wałku, gdy się skasuje przerwe ledwo co się ta piątka załącza. Cały problem w tym jak to przesunąć żeby było dobrze, w czym tkwi problem.

 

Linki do zdjęć:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/878a955d16bb5072.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a44f647883b8979.html

Opublikowano

Patrzyłem dokładnie teraz i ja mam skrzynię bez synchronizatora więc są tam inne części.

A co by się stało jak byś ten luz skasował tam poprzez dołożenie podkładek?Na zdjęciu widać ,że jak zrobisz ten luz to tam w środku niewiele zazębia. Ale jak napisałeś 0,5 cm to sporo tego luzu jest.

Jeszcze co przychodzi mi do głowy to może któryś rowek na zabezpieczenie jest nacięty w złym miejscu?

 

Musisz popatrzeć dokładnie i posprawdzać ze starymi częściami ,znajdz jakis punkt odniesienia i pomierz wszystko jak sie da.Może wtedy dojdziesz co jest winne.

 

Może ktoś bardziej obeznany w temacie Ci tu odpowie ja ze swojej strony napisałem wszystko co przyszło mi do głowy.

Opublikowano

Okazało się, że wałek główny jest za mało zatoczony na łożysku i z tego się zrobił tak duży luz, bo cały wałek jest przesunięty do tyłu.. Nie mam pojęcia czy to oryginalny czy nie, bo innego nie mieli w sklepie. Teraz żeby się nie narobić za wiele wyrzuce zabezpieczenie z wałka sprzęgłowego i dam podkładki pomiędzy tryb na wałku sprzęgłowym a łożysko i przez to skasuje ten luz na synchronizatorze. Wtedy wałek sprzęgłowy się cofnie, a on i tak nie ma możliwości się nigdzie przesunąć bo z jednej strony przytrzymają go podkładki, a z drugiej wejdzie do końca na wałek główny. Tragedia jest teraz z tymi częściami.

Opublikowano

Jak poradzisz sobie z tym bez kompletnego rozbierania to będzie super. Teraz o dobre części trudno. Ale da się kupić jeszcze oryginalne czeskie części(np. w Kaliszu Agrozeto) . Tylko one kosztuja zaraz więcej ale to jest na lata. Ja jak coś remontuję to dwa razy się zastanawiam ,czy aby wymienić starą cześć która jeszcze pochodzi na ta nową jakąś niewiadomego pochodzenia. Staram się szukać oryginałów bo na ciągłe rozbieranie i wymianę podróbek mnie po prostu nie stać. A tak właściwie ten wałek był wyrobiony czy robiłeś kapitalny remont skrzyni i wymieniłeś wszystkie części?

Opublikowano

co do części do skrzyni zetora to najlepiej brac ze sobą stare i dobierac pod stare a nie pod model umnie np niektóre koła zębate sa  od seryjnych 5211 a natomiast wałki długościowo są od 7211 tak wiec liczcie ząbki 

 

Opublikowano

Witam

 

Mam problem ze skrzynią w Zetorze 7045.

Mianowicie podczas pracy na drugim biegu ciągnik zaczął dość głośno stukać. Co się okazało wyrobił się jeden z trybów.

Uwieczniłem go na załączonych zdjęciach. I teraz moje pytania:

Czy muszę wyciągać całą skrzynie ? Jeśli nie to od której strony się do niej zabrać ? 

Przy okazji chciał bym zobaczyć do sprzęgła bo niby biegi nie zgrzytają ale po jego wciśnięciu trzeba poczekać aż będzie czuć, że można zmienić bieg.

Co może być nie tak ? Z góry dziękuje za odpowiedzi w tym temacie.

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f19ac7d98955c93.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06637c6a5621cfd9.html

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v