maqlek

zetor 7045 skrzynia biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maqlek    7

Witam wszystkich!

 

Ostatnio podczas pracy z pługiem, miałem w swoim zetorze dość dziwna awarie.

Po ujechaniu około 200 metrów skrzyni wydobywał się dziwny dźwięk, jak by tryby o siebie tarły, ale to nie był zgrzyt. po dalszej jeździe zaczął się z niej wydobywać dym, a biegi wyskakiwały do luzu. Po chwilowym postoju i probie dalszej pracy, awaria się powtórzyła, po kolejnych 200 metrach.

 

Do domu zjechałem na 4 biegu.

 

Chętnie zobaczył bym także jakieś zdjęcia/skany, albo inne podobne rzeczy, na których jest pokazana takowa skrzynia, albo jakieś książki napraw;) Od siebie dodam jeszcze że ten model jest bliźniaczo podobny do zetora 7245 i 7211.

 

Czy ktoś z was spotkał już podobny problem? Chętnie usłyszę wasze propozycje, co mogło się stać i jak temu zaradzić:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    263

witam kolego :)

u mnie było podobie tylko ze ja wyjeżdżałem pod dużą górkę, poprzedni mechanik słabo przykręcił dekiel przez co olej ze skrzyni zaczął się pod górkę szybko "ulatniac" po przekechaniu kilka razy w zostało go mało co w skrzyni-po czym przelewał się do tylnej częsci i za któryms tam razem ujżałem dymek od wajchy biegów-jechałem na dwójce, zatrzymałem ciagnik po czym wrzuciłem 1 i wyjechałem-do domu miałem 2km więc wrzuciłem 4 i do domu, na sfalcie nie dało sie wrzucic piątki...

 

padł synchronizator i zajechało wałek główny-ale on juz wczesniej było nie dobry... posżły wszystkie łożyska na orgyginalnych częsciach koszt naprawy to ponad 3 tys zł. sprawdz stan oleju, i zdjemnij dekiel, bedzie wszystko widac ale nie wróżę nic dobrego.

zdjęcia skrzyni masz u mnie w galeri.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maqlek    7

Olej był OK

 

Zdjąłem dekiel i obejrzałem wszystko dokładnie, wszystkie łożyska i wałek są dobre, nie mogę wrzucić jedynki, reszta biegów chodzi dobrze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

maqlek    7

Problem leży w synchronizatorze 4 i 5 biegu, czy ktoś już miał taki problem i wie jak wymienić je? bo niestety w tym ciągniku nie bardzo wiem co i jak robić...

 

Czy jest konieczne wymontowanie całej skrzyni biegów? czy wystarczy tylko rozpołowić traktor?

 

 

Proszę o szybka odpowiedź!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    263

miałem taki sam problem jak ty :D

sprawa wygląda nie tak prosto-żeby to zrobić trzeba rozpołowić ciągnik na 3 częsci-tak zeby mozna bylo wyjąc skrzynie, odstawic ja na bok

powiem ci jeszcze że rzadko kiedy synchronizator siada tak z byle czego-w tirach wytrzymują one ponad 1 mln kilomentrow więc w ciagniku są one praktycznie nie zniszczalne, więc wina raczej lezy po stronie wałka głownego który jest wyjechany i zaczął rzucać się w łozysku przez co wywalił łozysko i drganiami rozwalił synchronizatory a później to już poszło

 

radze kupowac Ci oryginalne częsci ale koszt wyniesie w granicach 2 tys zł, jesli masz pytanai to pytaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Raczej to nie synchronizator, lecz wałek, łożyska kół. Przy włączonym biegu w synchronizatorze pracuje tylko zazębienie synchronizatora z wałkiem i kołem. Łożysk (nie mam na myśli tych siedzących w korpusie skrzyni), ani bieżni wałków nie ocenisz po zdjęciu dekla. Spuść olej i zobacz czy są w nim opiłki metalu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maqlek    7

Panowie zbieram sprzęt i przepoławiam go, czy ktoś już to robił, może jakieś ważne wskazówki udzieli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    263

odepnij dokładnie wszystkie kable zeby nie bylo niespodzianek :P najlepiej podniesc kabine do gory, ale jak bedziesz to robil tez radze odpiac dzwignie od sprzegla bo sie urwie, tak pozatym dobra ksiazka i do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Co prawda mam 7745 ale ja robiłem tak;

-wiadomo silnik i skrzynię trzeba dobrze podeprzeć nawet na osi żeby się nie przechylił,

-wał ma frezy ale ja rozkręciłem go przy moście bo jest to wygodniejsze do zjechania,

-filtr hydrauliki i wysprzęglik ( jeśli jest tak jak u mnie)odkręć z uchwytem,

-z kablami nie ma problemu bo są na wsuwki tylko zaznacz co gdzie było,

-jak będziesz zaglądał do sprzęgła to pamiętaj że trzeba wycentrować tarcze, bo będzie kłopot z ponownym trafieniem na frezy,

-przy jednej robocie wymieniłem uszczelnienia od strony silnika i skrzyni,

-sprawdź obudowy łożysk oporowych na styku z widełkami jak będą wyjechane można to nadspawać, a przy montażu posmaruj je,

-ja podnosiłem tylko przód kabiny jak robiłem kolumnę i przy tej okazji zdemontowałem skrzynkę od aku i bak bo przez obudowę skrzyni przebiega pręt łączący wsporniki kabiny.

Głębiej nie rozbierałem, bo nie było potrzeby, ale czy ty nie będziesz go rozjeżdżał na trzy?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Nie ma za co.Jak bym chciał wszystko dokładnie opisać to ... .

Jak "rozbroisz" wszystko pochwal się jak ci poszło.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kawczuk    0

Witam. Temat stary ale nie chciałem zakładać nowego, ponieważ mój problem się wiąże więc odświeżam. Ciągnik zetor 7045. Skrzynia z tym szybkim wstecznym i trójką "u góry". Mianowicie po generalnym remoncie skrzyni biegów nie mam piątego biegu. Tzn. między synchronizatorem a wałkiem sprzęgłowym jest duży luz (może nawet z 0,5 cm) i nie wchodzi piąty bieg na tryb. Podkładek zastosowałem tyle samo co było. Wymieniony został między innymi wałek główny. Tylko nie wiem w czym tkwi problem a już nie chce się darmo narobić bo sporo pracy, a przed remontem było wszystko ok. Wałka głównego nie ma możliwości przesunąć bo siedzi na zabezpieczeniach. Tak samo synchronizatora na tym wałku nie przesunie, bo ma swoje miejsce na zabezpieczeniach. Niby wałek wzrokowo sprawdzałem w sklepie i był taki sam ale dokładnie go nie mierzyłem. Jest taka możliwość, że może być minimalnie krótszy wałek główny i stąd ten luz? Czy trzeba szukać przyczyny od wałka sprzęgłowego i go jakoś dosunąć do wałka głównego żeby skasować luz? Dodam, że wszystkie inne biegi wchodzą dobrze, wszystkie podkładki zastosowane tak samo jak przed remontem. Miał ktoś może podobny problem i wie jak go rozwiązać? Liczę na pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Witam .

Masz może jakieś zdjęcia w którym miejscu ten luz jest? Z opisu ciężko mi wywnioskować o co dokładnie chodzi. Ogólnie piątka jest załączana bezpośrednio poprzez taką tuleję. A wodzik przesuwa od położenia luz tyle samo w stronę 4 ki i 5 tki , sprawdz to.

A może nie masz założonej na wałek sprzęgłowy 1 stopnia takiej tulei zębatej ,nie wiem jak w 7045 ale w 6245 takie coś przychodzi.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kawczuk    0

Zrobiłem zdjęcia jak to wygląda. Widać dobrze ten luz.Synchronizator jest złożony dobrze. W momencie gdy jest ta przerwa to 5ty bieg siedzi na wałku, gdy się skasuje przerwe ledwo co się ta piątka załącza. Cały problem w tym jak to przesunąć żeby było dobrze, w czym tkwi problem.

 

Linki do zdjęć:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/878a955d16bb5072.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a44f647883b8979.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Patrzyłem dokładnie teraz i ja mam skrzynię bez synchronizatora więc są tam inne części.

A co by się stało jak byś ten luz skasował tam poprzez dołożenie podkładek?Na zdjęciu widać ,że jak zrobisz ten luz to tam w środku niewiele zazębia. Ale jak napisałeś 0,5 cm to sporo tego luzu jest.

Jeszcze co przychodzi mi do głowy to może któryś rowek na zabezpieczenie jest nacięty w złym miejscu?

 

Musisz popatrzeć dokładnie i posprawdzać ze starymi częściami ,znajdz jakis punkt odniesienia i pomierz wszystko jak sie da.Może wtedy dojdziesz co jest winne.

 

Może ktoś bardziej obeznany w temacie Ci tu odpowie ja ze swojej strony napisałem wszystko co przyszło mi do głowy.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kawczuk    0

Okazało się, że wałek główny jest za mało zatoczony na łożysku i z tego się zrobił tak duży luz, bo cały wałek jest przesunięty do tyłu.. Nie mam pojęcia czy to oryginalny czy nie, bo innego nie mieli w sklepie. Teraz żeby się nie narobić za wiele wyrzuce zabezpieczenie z wałka sprzęgłowego i dam podkładki pomiędzy tryb na wałku sprzęgłowym a łożysko i przez to skasuje ten luz na synchronizatorze. Wtedy wałek sprzęgłowy się cofnie, a on i tak nie ma możliwości się nigdzie przesunąć bo z jednej strony przytrzymają go podkładki, a z drugiej wejdzie do końca na wałek główny. Tragedia jest teraz z tymi częściami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Jak poradzisz sobie z tym bez kompletnego rozbierania to będzie super. Teraz o dobre części trudno. Ale da się kupić jeszcze oryginalne czeskie części(np. w Kaliszu Agrozeto) . Tylko one kosztuja zaraz więcej ale to jest na lata. Ja jak coś remontuję to dwa razy się zastanawiam ,czy aby wymienić starą cześć która jeszcze pochodzi na ta nową jakąś niewiadomego pochodzenia. Staram się szukać oryginałów bo na ciągłe rozbieranie i wymianę podróbek mnie po prostu nie stać. A tak właściwie ten wałek był wyrobiony czy robiłeś kapitalny remont skrzyni i wymieniłeś wszystkie części?


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do części do skrzyni zetora to najlepiej brac ze sobą stare i dobierac pod stare a nie pod model umnie np niektóre koła zębate sa  od seryjnych 5211 a natomiast wałki długościowo są od 7211 tak wiec liczcie ząbki 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slowik1990    0

Witam

 

Mam problem ze skrzynią w Zetorze 7045.

Mianowicie podczas pracy na drugim biegu ciągnik zaczął dość głośno stukać. Co się okazało wyrobił się jeden z trybów.

Uwieczniłem go na załączonych zdjęciach. I teraz moje pytania:

Czy muszę wyciągać całą skrzynie ? Jeśli nie to od której strony się do niej zabrać ? 

Przy okazji chciał bym zobaczyć do sprzęgła bo niby biegi nie zgrzytają ale po jego wciśnięciu trzeba poczekać aż będzie czuć, że można zmienić bieg.

Co może być nie tak ? Z góry dziękuje za odpowiedzi w tym temacie.

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f19ac7d98955c93.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06637c6a5621cfd9.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mariusz93
      Witam. Jestem nowym użytkownikiem. Otóż mam pewien problem.Posiadam Zetora 7711. Ostatnio chcieliśmy odpalić z ojcem ciągnik z zaciągu(słaby aku).Nie był odpalany od listopada. Podczas próby odpalenia zgineły biegi. To znaczy biegi normalnie wchodzą ale ciągnik nie chce wcale jechać. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
    • Przez 1994kuba1994
      Witam, interesuje mnie czy tarcza od jazdy w tym modelu idzie tak samo jak w c 360(kierunek)? Bo za dużo się od siebie nie różnią (budową) a wypadła mi przy zdejmowaniu docisku i nie jestem pewien na 100 % Jak założyć. A nic nie pisze na niej w którą stronę założyć. 
    • Przez 1994kuba1994
      Kilka pytań bo nie znalazłem na forum co mnie interesuje . 
      1. Czy zetor 7340 a mniejsze tej serii np 6340 to to samo oprócz silnika mocy ? Bo można kupić instrukcję napraw ale od 3340 do 6340 tak jakby do 7340 była inna a nic nie można znaleźć .
      2. Czy 7340 ma ta sama skrzynie i most sprzęgło co serii 7745? Bo może tamta instrukcja by się nadała.
      3. Jaka ma być odległość łożyska oporowego na sprzęgłe zetora 7340? Ale proszę o pewna informacje a nie że ktoś tam na oko tak mi ustawił.   
      Czy ktoś może mi odpowiedzieć ?
    • Przez king558
      Witam forumowiczów.Mam problem z zetorkiem 7745 a właściwie z dźwignią od sprzęgła WOM
      Podpiąłem rozsiewacz nawozów.Włączyłem wałek i ok
      Pociągnąłem za dźwignię od rozłączania wałka i NIC! Dalej się kręci (nic nie zgrzyta itp)
      Odkąd go mam to nie używałem w nim nigdy wałka a teraz planuję go sprzedać.Wszystko działa bez zarzutu oprócz właśnie tej dźwigni
       
       
    • Przez daron64
      Witam
      Pacjent - Zetor 7011. Gdzieś z 6 lat temu była robiona skrzynia biegów - stukalo na 3ce, poza tym nie było z nią żadnych problemow. Po rozebraniu do wymiany poszła część trybów, wałków, wszystkie łożyska, uszczelniacze, pierścienie te cienkie ja synchronizatorze. 
      Chodziło niby ok, ale po jakimś czasie, (już nie pamiętam po jakim, bo miał jeszcze pomocnika, potem sam został pomocnikiem) zaczęły się problemy. Mianowicie  jak poszedł w pole, to powiedzmy 2-3h chodziło wszystko super, naprawdę biegi wchodziły świetnie, ale jak troszkę właśnie porobił, to zaczynał się dramat - ciezko było zmienić bieg, trzeba było bardzo wprawnie z miedzygazem, bo inaczej jeden wielki zgrzyt. Potem zaczęło mi blokować skrzynie. Tak, że nie szło jej rozblokowac. Po zdjęciu pokrywy wyglądało to tak, jakby zewnętrzny pierścień synchronizatora szedł za daleko do przodu i takie kamienie co są pod nim wychodziły za daleko i go blokowały. W rezultacie nie mógł się zejść. 
      Znajomy mechanik stwierdził, że może trzeba tylko na wodziku wyregulować. Skróciliśmy go trochę, i niby było ok. Tzn nie zakleszczal się, ale problem z wrzuceniem biegu po rozgrzaniu pozostał. Po jakimś czasie znów mi się zblokowała skrzynia. Zdjalem pokrywę, ale nie dałem rady zjechać do kupy tego synchronizatora (bo znowu tak jakby ten pierścień poszedł za daleko).
      Kabina zdjęta, ciągnik w garażu. Udało mi się zjechać synchronizator, ale zauważyłem, że tryb od 2ki jest trochę zmasakrowany, a 2-3 była napewno wymieniana na nową. Wszystkie części kupowane ori. Rozbił to stary mechanik.
      No i teraz
      - co może być przyczyną problemów ze zmianą biegów po rozgrzaniu?
      - co moze być przyczyną rozlazenia się tego synchronizatora?
      - co może być przyczyną, że te tryby tak po d*pie dostały? Np jak byl problem ze zmianą biegów to najbardziej dostał po d*pie, po 2-3 w sumie najczęściej w polu używana, czy to raczej nie to?
      Ten syf, to z powodu tego, że troszkę stał bez pokrywy. Niby przykryty, ale coś tam naleciało. To i tak wszystko będziemy rozbierac, to się wyczyści.




       
       




×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj