Skocz do zawartości

Jaki Alternator do MTZ?


Eryko

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty

Witam. Najpierw należy sprawdzić czy Twój alternator w ogóle ładuje, bo może być tak że jest coś uszkodzone. Bo wydaje mi się to mocno podejrzane żeby przy włączonych światłach i dmuchawie nie dawał rady. Rok temu montowałem u klienta dodatkowe światła (2 lampy po 100W i 2 po 55W) i oryginalny alternator spokojnie daje sobie radę z takim obciążeniem. U Ciebie na 90% wystąpiła jakaś usterka w układzie ładowania. Jeżeli jednak wszystko jest ok to możesz założyć dowolny alternator na napięcie 12V i prądzie około 50A (lub więcej). Na AF jest sporo wiadomości na ten temat, wystarczy poszukać. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Alternator A 124 ma tylko 45A wydajności prądowej, jednak gdy nie planujesz montażu dodatkowych odbiorników w zupełności wystarczy. I jest on bardzo tani w zakupie oraz naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My tu gadu-gadu, a chinczyki sie zbroja...

 

Kolega wciaz nie poinformowal nas jakim napieciem laduje jego oryginalny alternator.

 

Oczywiscie pyta o inny. Czasami wystarczy nawet odkrecic sruby ruszac kika razy alternatorem i znowu wszystko dziala.

 

Co do innego alternatora.

 

Sa 4 podstawowe kryteria.

 

1.Musi byc przeznaczony do odpowiedniej instalacji elektrycznej 12V, lub 24V.

 

2. Musi byc oczywiscie sprawny.

 

3. Jego wydajnosc musi zaspokoic zapotrzebowanie na moc instalacji.( mysle, ze nie warto pchac sie w cos ponizej 50A)

 

4. Musi pasowac mechanicznie. Jak go nie zainstalujesz odpowiednio mechanicznie to i tak dzialal ni ebedzie.

 

 

 

 

Reszta jak dla mnie jest malo wazna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

To wszystko zależy jakie (i ile) odbiorniki prądu przewiduje się zasilać tym alternatorem. Jeżeli miałoby być tylko standardowe oświetlenie, oraz dmuchawa i wycieraczki to wystarczy nawet 35A. Jednak w przyszłości może się okazać, że będzie potrzeba zamontowania np. dodatkowych świateł, więc tak jak koledzy powyżej polecam montaż alternatora o większej mocy.

Kolego @vcc w polonezach były montowane te same alternatory A 124 i one mają 45A wydajności prądowej przy pracy ciągłej. Prąd 55A mogą oddać chwilowo. Na początku na alternatorze był napis 45/55A, później pisali już 55A. Jednak nie zmienia to faktu, że oznacza to chwilową wydajność prądową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zależy jakie (i ile) odbiorniki prądu przewiduje się zasilać tym alternatorem. Jeżeli miałoby być tylko standardowe oświetlenie, oraz dmuchawa i wycieraczki to wystarczy nawet 35A. Jednak w przyszłości może się okazać, że będzie potrzeba zamontowania np. dodatkowych świateł, więc tak jak koledzy powyżej polecam montaż alternatora o większej mocy.

Kolego @vcc w polonezach były montowane te same alternatory A 124 i one mają 45A wydajności prądowej przy pracy ciągłej. Prąd 55A mogą oddać chwilowo. Na początku na alternatorze był napis 45/55A, później pisali już 55A. Jednak nie zmienia to faktu, że oznacza to chwilową wydajność prądową.

 

Róźnią się one grubością uzwojenia stojana i średnicą oraz minimalnie kształtem wirnika (kły)reszta jest identyczna, co do wydajności prądowej, na stole pokazuje że jednak jest mocniejszy o kilka amper, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vcc masz stol do pomiarow alternatorow?

 

Jezeli tak to masz moze swoje informacje np co do alternatorow montowanych w Fiatach wlasnie 125p i 126p?

 

Wiadomo powszechnie , ze z alternatowa z kantastycznego fiata mozna wyciagnac do 45A, a z malucha do 35A.

 

Sprawdzales ile rzeczywiscie mozna z nich wydusic i mniej wiecej przy jakich obrotach ? Czy rzeczywiscie da sie z nich w warunkach normalnej pracy tyle wydoic?

 

Bo jezeli altek od malucha rzeczywiscie da te 35A to jednak jako podstawa zamiast padnicy to juz jest cos w takim np 330 czy 360.

 

A taki altek od malucha juz za ok 20 zl mozna nabyc sprawny. Porownujac to z cena np regulatorow napiecia elektronicznych, czy mechanicznych to jest naprawde okazja.

Edytowane przez karola44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stołu do sprawdzania nie mam, ale jest w planach do zrobienia, a alternatory sprawdzałem jeszcze na praktykach na stole, co do altka z maluszka, to te same alternatory są w MF 255 montowane na sprężarkę i się sprawdzają, prądnica ma wydajność ok 150W w ciągniku więc każdy alternator jest lepszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Teoretycznie te same (pod względem elektrycznym). Jednak te od malucha mają wspornik do montażu i brak wentylatora chłodzącego. Mocowanie nie ma znaczenia, jednak bez wentylatora alternator nie wytrzyma 10 min. pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Chyba nie wiesz do końca co piszesz. Ostatnio miałem przypadek MTZ 82, w którym uszkodzeniu uległ regulator napięcia (alternator bez wbudowanego regulatora). Z braku oryginalnego zamontowałem regulator mechaniczny od Fiata 125 i okazało się że nawet pod obciążeniem napięcie nie spada poniżej 13,8V już przy małych obrotach silnika. Zmierzam do tego, że ruskie alternatory są bardzo wytrzymałe i praktycznie bezobsługowe (brak szczotek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam t25 z 1973r i MTZa od ponad 15lat alternatory są trwałe, ale nie zmienia to faktu że słabo ładuje na średnich i małych obrotach z dużym obciążeniem np przy manewrowaniu. W zasadzie zmiana sprawnego oryginalnego 50A (700W) na inny np z Fiata 35A czy 40A raczej korzyści nie przyniesie.

Brak ładowania w tych sprzętach najczęściej jest wynikiem uszkodzenia regulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak niestety wydawało mi się że mam jakiś inny alternator ale niestety. A może wiecie co by mogło być po na wskaźniku pokazuje mi -15 ładowania? Fotek tego alternatora co mam nie mogę załączyć. A inny alternator może sobie załatwię:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka może być przyczyna takiego niedomagania?

 

Pronar 82 (czyli prawie MTZ 82)

- alternator ładował na maksa - świeciły się wszystkie kontrolki od ładowania w skali (3 zielone i 1 czerwona)

- notorycznie przepalał się bezpiecznik zasilania obwodu rozruchowego (przy przełączniku rozruchu 12/24)

- przy dłuższej pracy cała kolumna kierownicy nagrzewała się, że wszystkie kontrolki przygasają.

 

Wstawiłem nowy regulator napięcia i wszystko padło - brak ładowania, kontrolki zaczęły przygasać (pulsować) jak na choince.

 

I jeszcze jak działa to sprzężenie, że jak alternator nie działa to obrotomierz rzekomo też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za wiele zrozumiałem z tego zapytania!

Ładowanie nie powinno mieć nic wspólnego z przełącznikiem12/24V

Jeśli obrotomierz bierze sygnał z alternatora, to przy braku ładowania nie będzie działał. Cała historia sygnalizuje mi brak dobrej masy, co za tapicerka, w którym miejscu(nie posiadam takiego ciągnika i nigdy w nim nie siedziałem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v