Skocz do zawartości
Eryko

Jaki Alternator do MTZ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Eryko    19

Witam.mam pytanko jaki założyć alternator do MTZ 82?bo mam jakis założony ale jak włącze swiatła i nawiew to juz mam na zegarze -30 wiec chyba nie wyrabia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Najpierw należy sprawdzić czy Twój alternator w ogóle ładuje, bo może być tak że jest coś uszkodzone. Bo wydaje mi się to mocno podejrzane żeby przy włączonych światłach i dmuchawie nie dawał rady. Rok temu montowałem u klienta dodatkowe światła (2 lampy po 100W i 2 po 55W) i oryginalny alternator spokojnie daje sobie radę z takim obciążeniem. U Ciebie na 90% wystąpiła jakaś usterka w układzie ładowania. Jeżeli jednak wszystko jest ok to możesz założyć dowolny alternator na napięcie 12V i prądzie około 50A (lub więcej). Na AF jest sporo wiadomości na ten temat, wystarczy poszukać. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

jeżeli ten co masz padł to warto założyć od fiata czy poloneza po regeneracji, koszt nieduży a ładuje aż miło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Alternator A 124 ma tylko 45A wydajności prądowej, jednak gdy nie planujesz montażu dodatkowych odbiorników w zupełności wystarczy. I jest on bardzo tani w zakupie oraz naprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Warto poszukać altka od poldka 55A lub od nowszych na wtrysku 70A, takie jak występują w nowych ursusach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

My tu gadu-gadu, a chinczyki sie zbroja...

 

Kolega wciaz nie poinformowal nas jakim napieciem laduje jego oryginalny alternator.

 

Oczywiscie pyta o inny. Czasami wystarczy nawet odkrecic sruby ruszac kika razy alternatorem i znowu wszystko dziala.

 

Co do innego alternatora.

 

Sa 4 podstawowe kryteria.

 

1.Musi byc przeznaczony do odpowiedniej instalacji elektrycznej 12V, lub 24V.

 

2. Musi byc oczywiscie sprawny.

 

3. Jego wydajnosc musi zaspokoic zapotrzebowanie na moc instalacji.( mysle, ze nie warto pchac sie w cos ponizej 50A)

 

4. Musi pasowac mechanicznie. Jak go nie zainstalujesz odpowiednio mechanicznie to i tak dzialal ni ebedzie.

 

 

 

 

Reszta jak dla mnie jest malo wazna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To wszystko zależy jakie (i ile) odbiorniki prądu przewiduje się zasilać tym alternatorem. Jeżeli miałoby być tylko standardowe oświetlenie, oraz dmuchawa i wycieraczki to wystarczy nawet 35A. Jednak w przyszłości może się okazać, że będzie potrzeba zamontowania np. dodatkowych świateł, więc tak jak koledzy powyżej polecam montaż alternatora o większej mocy.

Kolego @vcc w polonezach były montowane te same alternatory A 124 i one mają 45A wydajności prądowej przy pracy ciągłej. Prąd 55A mogą oddać chwilowo. Na początku na alternatorze był napis 45/55A, później pisali już 55A. Jednak nie zmienia to faktu, że oznacza to chwilową wydajność prądową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

To wszystko zależy jakie (i ile) odbiorniki prądu przewiduje się zasilać tym alternatorem. Jeżeli miałoby być tylko standardowe oświetlenie, oraz dmuchawa i wycieraczki to wystarczy nawet 35A. Jednak w przyszłości może się okazać, że będzie potrzeba zamontowania np. dodatkowych świateł, więc tak jak koledzy powyżej polecam montaż alternatora o większej mocy.

Kolego @vcc w polonezach były montowane te same alternatory A 124 i one mają 45A wydajności prądowej przy pracy ciągłej. Prąd 55A mogą oddać chwilowo. Na początku na alternatorze był napis 45/55A, później pisali już 55A. Jednak nie zmienia to faktu, że oznacza to chwilową wydajność prądową.

 

Róźnią się one grubością uzwojenia stojana i średnicą oraz minimalnie kształtem wirnika (kły)reszta jest identyczna, co do wydajności prądowej, na stole pokazuje że jednak jest mocniejszy o kilka amper, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

vcc masz stol do pomiarow alternatorow?

 

Jezeli tak to masz moze swoje informacje np co do alternatorow montowanych w Fiatach wlasnie 125p i 126p?

 

Wiadomo powszechnie , ze z alternatowa z kantastycznego fiata mozna wyciagnac do 45A, a z malucha do 35A.

 

Sprawdzales ile rzeczywiscie mozna z nich wydusic i mniej wiecej przy jakich obrotach ? Czy rzeczywiscie da sie z nich w warunkach normalnej pracy tyle wydoic?

 

Bo jezeli altek od malucha rzeczywiscie da te 35A to jednak jako podstawa zamiast padnicy to juz jest cos w takim np 330 czy 360.

 

A taki altek od malucha juz za ok 20 zl mozna nabyc sprawny. Porownujac to z cena np regulatorow napiecia elektronicznych, czy mechanicznych to jest naprawde okazja.

Edytowano przez karola44

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Stołu do sprawdzania nie mam, ale jest w planach do zrobienia, a alternatory sprawdzałem jeszcze na praktykach na stole, co do altka z maluszka, to te same alternatory są w MF 255 montowane na sprężarkę i się sprawdzają, prądnica ma wydajność ok 150W w ciągniku więc każdy alternator jest lepszy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teoretycznie te same (pod względem elektrycznym). Jednak te od malucha mają wspornik do montażu i brak wentylatora chłodzącego. Mocowanie nie ma znaczenia, jednak bez wentylatora alternator nie wytrzyma 10 min. pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    73

Alternator w MTZ ma to do siebie że słabo ładuje na średnich i małych obrotach. Myślałem a założeniu mniejszego kola pasowego lub wymianie na mocniejszy z samochodu.

Dobry stosunek mocy do ceny mają alternatory 90A Tylko przeważnie są na pasek wieloklinowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Chyba nie wiesz do końca co piszesz. Ostatnio miałem przypadek MTZ 82, w którym uszkodzeniu uległ regulator napięcia (alternator bez wbudowanego regulatora). Z braku oryginalnego zamontowałem regulator mechaniczny od Fiata 125 i okazało się że nawet pod obciążeniem napięcie nie spada poniżej 13,8V już przy małych obrotach silnika. Zmierzam do tego, że ruskie alternatory są bardzo wytrzymałe i praktycznie bezobsługowe (brak szczotek).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    73

Mam t25 z 1973r i MTZa od ponad 15lat alternatory są trwałe, ale nie zmienia to faktu że słabo ładuje na średnich i małych obrotach z dużym obciążeniem np przy manewrowaniu. W zasadzie zmiana sprawnego oryginalnego 50A (700W) na inny np z Fiata 35A czy 40A raczej korzyści nie przyniesie.

Brak ładowania w tych sprzętach najczęściej jest wynikiem uszkodzenia regulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

Ja mam takie pytanko. Ja mam alternator orginalny przy mtz 82 i mam takie pytanie dlaczego z niego wychodzi 5 kabli a przy takim np. alternatorze od fiata są 3 kable??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Masz więcej przewodów ponieważ 3 to wyjście prądu zmiennego - alternator nie ma wbudowanego mostka prostowniczego. znajduje się on na zewnątrz alternatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

tak-masz zewnetrzny regulator ale hmm az 5 kabli??? moze jakąś fotke zapodasz???

Spróbuje jutro zrobic. Bo mam taki problem że alternator raczej nie ładuje i chciałem założyć taki od fiata albo od golfa tylko nie wiem jak podłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

zdobadź alternator aby ci zapasował odnosnie zaczepu -a dalej pozostaw nam -wczesniej podajac jaki planujesz dać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

zdobadź alternator aby ci zapasował odnosnie zaczepu -a dalej pozostaw nam -wczesniej podajac jaki planujesz dać

ok :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saj    0

No więc tak niestety wydawało mi się że mam jakiś inny alternator ale niestety. A może wiecie co by mogło być po na wskaźniku pokazuje mi -15 ładowania? Fotek tego alternatora co mam nie mogę załączyć. A inny alternator może sobie załatwię:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrabSystem    5

A jaka może być przyczyna takiego niedomagania?

 

Pronar 82 (czyli prawie MTZ 82)

- alternator ładował na maksa - świeciły się wszystkie kontrolki od ładowania w skali (3 zielone i 1 czerwona)

- notorycznie przepalał się bezpiecznik zasilania obwodu rozruchowego (przy przełączniku rozruchu 12/24)

- przy dłuższej pracy cała kolumna kierownicy nagrzewała się, że wszystkie kontrolki przygasają.

 

Wstawiłem nowy regulator napięcia i wszystko padło - brak ładowania, kontrolki zaczęły przygasać (pulsować) jak na choince.

 

I jeszcze jak działa to sprzężenie, że jak alternator nie działa to obrotomierz rzekomo też?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Nie za wiele zrozumiałem z tego zapytania!

Ładowanie nie powinno mieć nic wspólnego z przełącznikiem12/24V

Jeśli obrotomierz bierze sygnał z alternatora, to przy braku ładowania nie będzie działał. Cała historia sygnalizuje mi brak dobrej masy, co za tapicerka, w którym miejscu(nie posiadam takiego ciągnika i nigdy w nim nie siedziałem)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×