Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oj nie zgodzę się z tym że na radialnych jest gorszy komfort.Parę lat temu miałem diagonalne w MF255 i założyłem radialne to uczucie jak bym przesiadł się z malucha na poloneza.Tak samo teściu miał w 360.Ten sam efekt.

Jak po jeździe boli cię kręgosłu to sobie siedzenie zmień bo tu leży wina.

U mnie w MTZ tak miałem też chciałem opony zmieniać ale kupiłem siedzenie i problem znikł a opony zostały.

Opublikowano

Mój wujo też ma taką Forterre i również skacze tylko wydaje mi się że jest to problem złego rozmieszczenia masy tak jak wcześniej ktoś już tutaj wspomniał. I jeśli ktoś może mi powiedzieć czy dobrym układem jest gdy zetor ma na przodzie 700kg a na tyle nic? Jest jeszcze kwestia uciągu, przy ruszaniu z dwoma hl 6 ma problemy (na pusto), ogólnie w pługu i gruberze chodzi nawet, nawet, ale wtedy zawsze mam napęd włączony a bez napędu go muli troche i sporo zwalnia(wiadomo że z napęd lżej ale zwalnia mocno i z obrótów ostro schodzi). I końcowe pytanie. Wystarczy zdjąć z przodu troche obciązników czy trzeba na tył dołożyć?

 

P.S Czy drogie są obciążniki na tył?

Opublikowano

Chłopaki moim zdaniem radialki to dość twarde opony i nie wiem czy się ułożą. Moja rada jest taka że przy najbliższej zmianie opon trzeba założyć zwykłe, broń boże radialne, bo nie dają wiele więcej od zwykłych a pozbawiają komfortu podczas jazdy na szosach, zreszta nawet zmniejszenie ciśnienia przy tych oponach nie wiele daje. Przykład z życia: mój brat ma zetora 7211 na radialkach a ja mam 7211 na zwykłych. Przejazd na trasie 25 kilometrów jego ciągnikem to duże obciążenie dla ciała i kręgosłupa, a przejazd tej trasy moim to bajka. Podkreślam że 7211 nie osiąga takich prędkości jak forterka.

Jeszcze jedną opcją jest założenie opom michelin które mogą pracować na ciśnieniu 0,8 bara o ile się nie mylę. Pozdrawiam

 

dość ciekawe stwierdzenie, iż opona radialna jest twardsza od diagonalnej :D przyznam szczerze, że po raz pierwszy spotkałem się z taką opinią, ale cóż każdy ma prawo do swojego zdania ;)

ja skłaniam się raczej ku wypowiedzi użytkownika "tomek73"

Opublikowano

Popieram @toemk73 i @martinezo. Gdyby opony radialne był twardsze szybciej by się zdzierały, a właśnie ich długą żywotnośc zawdzięcza się dzięki wykonaniu z miękkiej gumy.

Opublikowano

Guma gumie nierówna i nie ważne czy miękka czy twarda a ważne jakiej jakości, tak samo ze skakaniem nie ma reguły czy radialka czy diagonalna a wszystko zależy od producenta opony doboru szerokości opony do ciągnika i ciśnienia, nawet opony michelin z ciśnieniem 0,8at mogą nie mieć znaczenia, sam cudowałem z różnymi regulacjami ciśnienia i lepiej jeździ mi się na 1,5-1,6at niż na niskim ciśnieniu 1,1at poza tym na niskim ciśnieniu boki opon bardziej się odkształcają i łatwiej uszkadzają, moim zdaniem forterra jak na dużą masę własną i obciążnik 700kg z przodu ma trochę przymałe koła, przydały by się szerokie koła niskoprofilowe i problem ten powinien zniknąć,

Opublikowano

moja forterra ma dopiero 80 mth i dziś podczas talerzowania zauważyłem ze na 1 półbiegu czasami coś zastuka, co to może być? Juz się rozlatuje? Bo ponoć to że "syczy" to jest normalne...

Opublikowano

moja forterra ma dopiero 80 mth i dziś podczas talerzowania zauważyłem ze na 1 półbiegu czasami coś zastuka, co to może być? Juz się rozlatuje? Bo ponoć to że "syczy" to jest normalne...

Syczy? Chodzi ci o sprężarkę?

Opublikowano

to syczy pompa pytaliśmy serwisanta to tak musi być bo tam się olej przemieszcze:) a jak ci stuka to pewnie nie prawidłowo się nimi obsługujesz;/ półbieg powinno sie załączać jak ciągnikowi ciężko albo coś a jak już chcesz załączyć na uwrociu to ujmij mu gazu:) pozdrawiam

Opublikowano

stuka w granicach 1500 obr, wczoraj jak powoli cofałem na małym gazie i na żółwiach to tez było słychać... A w transporcie jak ich używacie? nie szarpie Wam ciągnik jak sie zmienia w górę? bo przy redukcji jest ok

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące Forterry. Chodzi mi o podnośnik i hydraulike. Czy ten typ tak ma czy u mnie cos jest nie tak... Mam agregat uprawowo-siewny i chcąc ponieśc siewnik na hydropaku musze zawsze najpiew podniesc siewnik a pozniej cały agregat, jak zrobie odwrotnie tzn najpierw podnisę na TUZ to pozniej siewnika nie chce podniesc (czasami podniesie ale sporadycznie). Co moze byc przyczyną? W wąż od hydropaku włożyłem dławik (1gr z otworem ok 2mm), poniewaz za szybko opuszczało siewnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v