Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
serek244    0

W ubiegłym roku kupiłem zetora 9641 forterra. Analiza parametrów oraz stosunkowo korzystna cena skłoniły mnie do zakupu. Obecnie po pierwszym sezonie stwierdzam że była to fatalna decyzja. Ciągnik jest stosunkowo krótki i wysoki co powoduje że przy jeździe drogą asfaltową strasznie podskakuje. Ciągnik podskakuje do tego stopnia że producent musiał przenieść akumulator z przodu ciągnika pod kabinę ponieważ umieszczony z przodu akumulator często pękał. Ciasna kabina oraz jego ciągłe podskoki powodują że przejazd C 360 tą samą trasą to bajka. Wykonanie pozostawia też wiele do życzenia , odpadają elementy plastikowe, przy wysiadaniu głową zahacza się o lusterka. Do 50 mth serwis odwiedzał mnie 3 razy. Obiektywność mojej opinii niech potwierdzi fakt że jeździłam wieloma ciągnikami pracując w rolnictwie za granicą. Podsumowując radzę nie kupujcie zetora bo to kiszka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    823

A nie można było tego napisać tutaj http://www.agrofoto.pl/forum/Zetory-dawnie...zis-t19109.html zamiast zakładać nowy temat? A co do twojej wypowiedzi to może lusterka masz źle ustawione a co do c-360 to ona jest niska i ciężka i dlatego inaczej się jedzie. Ja wraz wolałbym jechać forterrą bo jest dużo ciszej. A masz obciążniki z przodu? Ja nie brałem ale za tydzień na przeglądzie trzeba będzie je kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rataj    3

no buja to jest fakt i jest to spory minus ale ja nie uwazam wyboru zetora za zly wybor :D pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serek244    0

Może niektórym to „bujanie” zetora nie przeszkadza ale ja mam 195 cm wzrostu i głową uderzam o plastik nad głową, oj boli uwierzcie boli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabamber    0

Uważam że to "kołysanie" może być spowodowane złym ustawieniem fotela lub samym typem fotela. Nie ma na co narzekać, przecież to traktor nie limuzyna :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    823

U mnie tylko zaczyna bujać jak jest droga nierówna a lecę na 4 biegu ok. 2000obr. a na równej to taką c-360 mijam jak rower. A propo prędkości. Czy forterra nie leci 50km/h? Jechałem za kolegą skuterem i dogoniłem go i leciał 50

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    73

to poważne wady - ciasna kabina i bujanie na drodze. upuść powietrza i przestanie bujać. co do kabiny to nie siedziałeś w nh tdd. tam na pewno musiał byś wyciąć szyber dach (w zetorze możesz go otworzyć)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serek244    0

Przedstawiciel Zetora zgodził się z moimi wrażeniami z jazdy Forterrą i poradził aby podczepić ciężką maszynę (gruber, pług) a przestanie bujać. Faktycznie, po podczepieniu grubera jazda była rewelacja. Ale przecież ciągle z podpiętym gruberem po drodze jeździć nie można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer120ha    2
kolego to napisz jakimi ciągnikami jezdziłeś i z czym porównujesz zetora

 

Napisz z czym porównujesz tak ja kolega @Darekk310 napisał :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

@Serek244 ile już zrobiłeś mtg? mój ciagnik ( nie zetor) po około 200 mtg przestał skakać i dopompowałem koła ja należy po 1,6at i dalej komfortowo się jedzie, może jeszcze opony Ci się nie "ułożyły":D

Spróbuj pobawić się ciśnieniem i zdjąć z połowę obciążników z przodu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    45

Jeżdżę Forterką sporo i nie mam takich problemów. Jeśli masz opony napompowane jak skała to się nie dziwię że ci skacze i faktycznie ustaw siedzenie. Co do akumlatora to źle się dzieje u tych co mają za duże ciśnienie z przodu a został przeniesiony pod kabinę ze względu na intercooler którego takiego nie było we wcześniejszych modelach. Dodam że zimą zdarzało się wyprzedzać nawet samochody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
serek244    0

Tak jak pisałem wcześniej pracując w Niemczech jeździłem kilkoma markami ciągników m.in. Steyr, JD, NH i MF, ale do tych marek nie możemy porównywać Zetora bo to inna klasa. Porównajmy do zwykłego Ursusa 912 lub 914. Jadąc tą samą drogą traktory te owszem są głośniejsze, ale nie skaczą jak piłki. Wrażenia z fotela pasażera w Zetorze Forterra opiszę niebawem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163
@Serek244 ile już zrobiłeś mtg? mój ciagnik ( nie zetor) po około 200 mtg przestał skakać i dopompowałem koła ja należy po 1,6at i dalej komfortowo się jedzie, może jeszcze opony Ci się nie "ułożyły":D

Spróbuj pobawić się ciśnieniem i zdjąć z połowę obciążników z przodu :D

A co ma zdjęcie obciążników do zmniejszenia skoczności :D ciągnika-jest chyba na odwrót-przynajmniej u mnie-co prawda całkiem się nie skarżę na skakanie ciągnika (i to nie z powodu wrodzonego nonkonformizmu :D)-ale muszę przyznać że z dodatkowymi kg z przodu jakoś tak równiej "leży" na drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

he a u mnie na początku najlepiej się jeździło jak było tak 80kg jak założyłem ponad 200 znowu skakał, ale tak jak pisałem po 200 mtg widocznie się obskakał i nie ma z tym już żadnego problemu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

nie mam pojęcia o czym jest ten temat... kupując zetora za cenę zetorowską nie przyszłoby mi na myśl aby oczekiwać od niego jakości Steyr, JD, NH i MF...

 

akurat Zetor ma dobry stosunek jakość-cena.

 

a do opisywania plusów i minusów jest całą masa innych tematów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

A ja myślę że duży wpływ mają tutaj opony-ciekawe jakiej są marki-obstawiam Mitas-a to niestety najwyższa półka nie jest ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez COUNTRYSERVICE
      Mam problem ze wspomaganiem (ciągnik na gwarancji, serwis się tym zajmie, ale może ktoś wie co to). Czasem przy bardzo wolnej jeździe nie da sie skręcać, jest duży opór, zatrzymuję sie sprawdzam co sie dzieje i koła stoją w miejscu, ale kierownicą można pomało skręcać. Podobnie jest w "trasie" : wyjeżdżam z domu, kierownica przy kołach na wprost jest ustawiona prosto, po 10 kilometrach przy kołach na wprost kierownica jest przekręcona o 45 stopni, a wkażdym zakręcie muszę "dokręcać", żeby sie w nim zmieścić. Krótko mówiąć kierownica swoje, koła swoje....
    • Przez tomi382
      Czy ma ktoś informacje co do nowych modeli proximy odnośnie chip tuningu? Nowe Proxy mają pompę wtryskową sterowaną elektronicznie więc wydaje mi się że można poprawić program podnosząc moc o 20-30%.
×