Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A więc musi sobie po prostutrochę postukać;) i samo przekdzie, tak? Korba jest na pewno dobrze dokręcona, i ma zaklepane nowe zabezpieczeniaq na śrubach, a nawet dziś z rana go odpaliłem, i nic nie było słychać, nic nie stukało, a gdy się trochę nagrzał to już lekko pukało,wie pewnie będzie robiś to ta głowica. Bardzo dziękuję za pomoc w diagnozie mojego problemu, pewnie samo przejdzie;) Jeszcze raz dziękuję;)

Opublikowano

Daniel co ty pleciesz!!!!!!!!! A odkąd to się głowica dopracowuje? zakładasz i ma cichutko chodzić.....moim zdaniem może już luz na korbowodach , albo panewki pozamieniane , lub żle założone , albo po prostu stare lub założyłeś nowe ale THM :blink: Być może sprawa dżwigienek , może już wyklekotane są.......

Opublikowano

Zdarza się że w głowicy po remoncie ciężko chodzi zawór i na większych obrotach nie nadąża się cofnąć i pomaga mu tłok. Bobi dobrze mówi. Ale identyczny objaw ma pęknięta jedna ze sprężyn na zaworze. Sprawdz to też. A jeśli potrzebował byś dowodu to zdejmij głowicę powinien być ślad. Jeśli panewki tłuką to przeważnie na mniejszych obrotach, na większych dzwięk się wytraca.

Opublikowano

Daniel co ty pleciesz!!!!!!!!! A odkąd to się głowica dopracowuje? zakładasz i ma cichutko chodzić.....moim zdaniem może już luz na korbowodach , albo panewki pozamieniane , lub żle założone , albo po prostu stare lub założyłeś nowe ale THM :blink: Być może sprawa dżwigienek , może już wyklekotane są.......

dopracowac sie musi. z tego wzgledu ze po regeneracji i nigdy niema tak idealnych ustawien i pasownosci jak w fabryce....a malo kto urzywa profesjonalnych maszyn do regeneracji...najwiekszy blad pasownosci jest zawor-prowadnica..i tam dochodzi do przycierania...troszke pochodzi i sie dopracuje..bo o wbijaniu prowadnic czy gniazd to juz nawet szkoda pisac

Opublikowano

Panowie a jak mam sprawdzić te sprężyny w zaworach???? Bo nie chciał bym rozbierać zaworów, i obu sprężyn ściągać, jaki ma być ten ślad o którym pisze kolega "seweryn20 " w razie jak bym odkręcił tą głowicę??? Może to akurat to, chociaż dziwi mnie jeden fakt, ponieważ jak ciągnik jest zimny, to żadnego stukania nie słychać, a jak trochę się nagrzeje, to już stuka, w klawiaturze wymieniłem dźwigienki, ale jedna została stara, bo nie mieli na sklepie 4 tylko 3, niby ja trochę doszlifowałem , ale jeszcze zmienię tą jedną i wtedy zobaczę co będzie się działo. Może rzeczywiście to sie musi po prostu dopracować. A i jeszcze jedno kolega "zonk28 " pisał o panewkach, musze powiedzieć , że panewki założyłem na te same miejsca, gdzie były wcześniej , zamkami w dobrą strone, na panewkach nie było żadnych rys, tak samo i na wale, więc myślę, że to nie powinno być to, tak przynajmniej mi sie wydaje.

Opublikowano

Tak, jak jest ciepły do dosłownie pali od strzała;), a jak zimny po nocy , to podgrzeje go ze 30-40 sekund świecami żarowymi i z reguły za 3-4 obrotem zapala, mocy też niby mu nie brakuje, dymić jakoś dziwnie też nie dymi, tak to niby wszystko ok, tylko to stukanie. Ale jak samo przejdzie , to się tym nie bede przejmował;)

Opublikowano

Ten ślad o który zapewno chodziło sewerynowi jest to odbicie zaworu na tłoku tzn brak nagaru lub lekko przyklepany nagar panie adamie330, ale nie zdejmuj, chyba że nie masz co robić lub nie dowierzasz. Sprężyna jeżeli jest pęknięta to to poprostu wystarczy zdjąć dekiel od klawiatury i zobaczyć czy jest pęknięta panie adamie330, profesjonalnie sprężyny powinno się sprawdzać na siłomierzu , ale kto to sprawdza... nawet ja nie , tylko wymieniam.A to że zimny nie stuka a gorący tak to napisałem jest to wina rozszeżalności cieplnej, jak jest gorący części zmieniają wymiary o tysięczne części milimetra, tzn puchną robią się większe, pasowniejsze ,jest ciaśniejsza tolerancja wymiarów, i większe opory ruchu i tyle.Gdyby był problem z panewkami to odbiło by się to echem na ciśnieniu , chyba że się odkręciła korba ,ale to by już przewietrzyła silnik.

Opublikowano

Witam u mojej 30 też było takie stukanie słychać na wyższych obrotach ale nic sie nie dopracowało tylko wywaliło mi korbowud miską olejową wczoraj :(.wczesniej tez takie stuki sie zdażały ale przestawało to pukac na wolniejszych obrotach i myślałem że jest dobrze a tu jednak sie okazało że dobrze nie jest pęknięta miska olejowa, pęknięty blok i niewiadomo czy 5tyś wystarczy :( .

Opublikowano

w bloku dziura zrobiła sią za rozrusznikiem ale nie wyleciał przez blok bo go zablokował rozrusznik ale dziure zrobił a miska pękła przy pompie na pierwszym tłoku od kabiny.dodam że korbowód wyrwał także sworzeń z tłoka.a tam na korbowodzie gdzie sie przykrenca do wału to ta dłuższa końcówka sie wyprostowała taka to była siła udeżenia fakt że jechałem na pełnym gaźie.

Opublikowano

Przecież to musiało się tłuc jak cholera nie przyszło ci do głowy że coś jest nie tak? kup od razu cały silnik z raka np. z allegro czy jakiś lokalnych ogłoszeń taki do 2 tys, bo jak zaczniesz kupować pojedyncze części to sie w 3 tys nie zmieścisz, ja też takie coś w zimie robiłem tylko ten co robiłem rozdupcyło silnik na strzępy , wrzuce zdjęcie bloku później, trochę rozwagi i uwagi na przyszłość.

Opublikowano

no wiesz te stuki nie były tak odrazu bo on raz stukał a później cały miesiąc chodził normalnie.a że sie rozwalił śilnik to już tego sie spodziewaliśmy z ojcem czekaliśmy tylko kiedy i nastąpiło to właśnie.no w końcu co można chcieć od ciągnika który jest 36lat po remoncie a troche ma tych mtg silnika nie będe kupował używanego bo nie wiadomo co sie kupi a za rok nie chce go jeszcze raz remontować.kupie poprostu cały silnik z takiej firmy co specializuje sie w remontach silników itp.przynajmniej jakaś gwarancja będzie i wiem że na nowym troche chyba pojerzdże.

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich i niestety od problemu zacznę -podczas orki silnik zaczął coraz głośniej stukać - narastanie hałasu trwało może z 10-15 min. W końcu silnik zaczął tak walić, że skończyłem orkę i zjechałem do gospod. i silnik nie zgasł ale stuka nadal dość głośno. Co zauważyłem to że nie stuka jak jest odprężony i wogóle zapala eleganco tylko ten hałas ( takie dudnienie jaby coś od wew. uderzało miarowo w korpus silnika ale nie wiem w którym miejscu. Dodam że do końca silnik miał moc i nie zuważyłem spadku ciśnienia, olej prawidłowy poziom do górnej kreski. Ostatni remont silnika dośc dawno jakieś 10 lat temu. Co mogło wyklekotac się że tak wali?

Edytowane przez Zombi330
Opublikowano

Przytarty tłok, zatarty zawór w prowadnicy, pęknięty pierścień, panewka korbowodu, luźny sworzeń tłoka, a nawet pęknięty wał - to możliwe przyczyny. Bez dokładniejszej lokalizacji stuku trudno o większą precyzję.

Opublikowano (edytowane)

A może pęknięta stopka korbowodu? Hmmm, sprawa na warsztat, nie ma co jeździć i ryzykować.

Stuka już od najniższych obrotów?

tak od początku jest skorelowane z ilościa obrotów

Orałem może z pól godziny a po awarii dojechałem o własnych siłach z pola i stoi

zjarzałem pod dekiel i wszystko wyglad OK- sprzężyny całe nic nie połamane

zdjąłem michę i też nic urwanego połamanego nie widziałem, tylko jedno mnie zaniepokoiło jak poszarpałem za korbowód od dołu to wydawało mi się że jest luźnawy tj. daje sie przesuwać lekko -czy to może świadczyc o jego uszkodzeniu?

Co dalej- zdejmować głowicę ale cylindry i tłoki chyba są całe bo kręci się leciutko) czy od dołu coś próbować może ?

Ciagnik potrzebny akurat teraz na wczoraj tu taki zonk- mam przez to doła.

Możelepiej od razu innego silnika szukać - czy się opłaca robić naprawę tego jeszcze?

Edytowane przez Zombi330
Opublikowano

Może rozrząd ? U mnie w rusku odkręciło koło rozrządu i tak samo było jakieś stukanie słychać ,i tak samo ciśnienie oleju było ,moc była ,palił bez problemu ,w silniku odkręć dekiel rozrzadu i zobacz ;)

Opublikowano (edytowane)

Wał pękł

Kłania się przepołowienie ciągnika

Musisz kupić nowy wał i wszystkie panewki itd.

Co do ceny to zależy jaki traktor

Edytowane przez arofarmer
Opublikowano

robota leży

ciągnik zdechł

kasy brak

tragedia

 

ostał mi się jeno sznur

 

a na poważnie to ciągnik działał do tej pory bez zarzutu ( nie wiem ile ma mth od ostatniej naprawy chyba ok 2,5 tys.) jutro się za to zabiorę tylko nie wiem czy to coś da, no ale przynajmniej dowiem się co to faktycznie pierdyknęło. Silnik w każdym razie się nie zatrzymał, tłok nie wylazł bokiem czyli chyba nie jest tak najgorzej co?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v