Skocz do zawartości

Ciśnienie w kołach ciagników rolniczych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jakie powinno byc cisneinei w tylnich oponach nisko profilowych? tarktor glownie jezdzi w polu i jakie powinno byc w przednim napedzie na pole i jakie do pracy z turem?

Opublikowano

mi tak pisze w instrukcji i tak mam no i opona całym protektorem przylega do podłoża, czasem troche upuszam w pole ale nieduzo (też zależy jak masz dociążony przód), zreszta najlepiej poprubuj i sam zobaczysz jakie bedzie dobre, a jak mam zapiety ciężki zestaw uprawowo siewny (ok 2 tony) to pompuje do tyłu 1,9 albo nawet 2 bary. W oponach nisko profilowych najniższe ciśnienie możesz miec 0,8 bara ale tylko w polu.

  • Root Admin
Opublikowano

Witam!

jakie powinno byc cisnienie w kołach tylnych ciagnikow rolniczych?

mam zetora 10245 opony 16.9 r38 i ciagnik jest strasznie twardy - jakie powinno byc cisnienie w kolach tylnych bo obawiam sie ze mam za duzo napompowane

 

pozdrawiam

YacentY

Opublikowano

Przyjmuje się, że dla większości opon ciśnienie robocze mieści się w granicach od 0,8 do maksymalnie 2 barów. Do prac w polu stosuje się zwykle 0,8–1,2 bara, a przy transporcie wyższe, od 1,5 bara. Podczas jazdy po polu ciśnienie można nawet zmniejszyć poniżej 0,8 bara, do poziomu 0,4–0,6 bara, zależnie od warunków i rodzaju opony. Generalnie zakłada się, że w uprawie gleby ciśnienie zawsze powinno być poniżej 1 bara.

Opublikowano

cisnienie w tylnych oponach zależy przede wszystkim od obciążenia kół (opon).jezeli pracuje z jakimś urawowo-siewnym czy pługiem obrotowym to powinno byc większe, a jak tył ciągnika nie jest mocno obciążany to mozna upuscić. ja w MF mam 1,2 a było 2 (trzęsło strasznie :wacko:

  • Root Admin
Opublikowano

dalej czekam,

ponoc w Polsce sprzedaje sie bardzo malo bardzo nisko profilowych opon:(

jakby nie patrzec malo widac nowych ciagnikow na oponach 65, a co dopiero takie opony w serwisach:(

Opublikowano

Z racji tego że byla tu mowa o ciśnieniu w oponach, chciałbym się zapytać jakie powinno być ciśnienie w ciągniku pracującym z TUR-em?

Proxima 95, bo taki mam. W instrukcji jest napisane(zależnie od szybkości) tak:

-opony przednie średnia to 120kPa

-opony tylne średnia to 80kPa

sa do tego dwa odnośniki:

1. wartości te są dla średnich rozstawów kół

2. w razi eksploatacji na twardym podkładzie zaleca się podwyższyć ciśnienie o 30kPa.

ale chyba nie brali pod uwagę TURa.

a ja eksploatuje w różnych warunkach.

Moje pytanie: Czy powinienem zostawić te średnie wartości ciśnienia dla pracy w rożnych warunkach z TURem i max rozstawie kół???

Max rozstaw kół jest dobry przy TURze , ale czy nie pogarsza to nośności przedniej osi?

Z góry dziękuje za pomoc:)

Opublikowano

troche odświeże temat

mianowicie zakupiliśmy opony z zetora k25 ( 9r36) i założyliśmy je do zetora 5211. ale że to wiekowe opony to nabiliśmy tyle powietrza, aby nie za bardzo miały "kapcia".

i pojawia sie pytanie - ile powietrza nabić w takie opony? wielorak ( czy jak kto woli pielnik) o wadze 400kg i opryskiwacz 400l to jego główne przeznaczenie.

Opublikowano

Witam kolegów postanowiłem odświeżyć trochę temat.

Otóż mam pytanie bo od jakiegoś czasu wielu gospodarzy w swoich ciagnikach stosują w oponach płyn aby dociazyc ciągnik.

I nasuwa sie pytanie jak do zdaje egzamin z tym płynem jaki jest to płyn czy to podcisnieniem jest wtlaczany czy w inny sposób.

Jeśli mógłby ktoś wytłumaczyć kto taki płyn ma u siebie to proszę o odpowiedz ;)

Opublikowano

To jest zwykła woda z chlorkiem kupowanym w składach budowlanych, PSB np. do stosowania jako dodatek do betonu w zimę żeby beton nie zamarzał.

Ale trza mieć jakiś specjanly wentyl żeby nalać, znajomy wlał z 4 lata temu do nowego NH 140 km, i jest bardzo zadowolony, bardzo trakcja się poprawiła.

Ja też chyba wleje bo 8 ton do 150 km jest za mało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v