Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
michaln89    0

Niedawno kupiliśmy ursusa 5314 z 95roku podczas jazdy zauwarzyłem że 3 bieg jest szybszy od 4-ego

 

co to morze byc?

 

czy wasze mają to samo?

 

z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

Może myslisz że wrzucasz 3, a to jest 4. :)

 

3 bieg masz jak weżmiesz wajchą do końca w prawo i do tyłu :)

 

A 4 na środku do przodu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość wolf19   
Gość wolf19

Nom raczej inaczej :)

 

 

P.S. Ale na wszelki wypadek napisze ze nie poosze odpowiedzialności za to co napisalem w poprzednim poscie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Ten układ co podałeś wyżej mam akurat w 4514 :D. Specjalnie poszedłem zobaczyć w instrukcję obsługi jak to jest. Występują 3 układy:

 

R- 3- 2

1---- 4 wersja 8 biegowa,

 

R- 4- 2

1---- 3 wersja 8 biegowa z prędkościami wyższymi 29...33,5km/h,

 

R----2

1----3 wersja 12 biegowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

zaraz zaraz to w 5314 były te szybsze skrzynie seryjnie, czy na zamówienie, oraz czy to możliwe że w 4514 też jest ta 4ka po środku do przodu, bo 3 lata temu oglądałem 4514 i miał właśnie inaczej te biegi, a czy występują 5314 z "normalnym" rozkładem jak w 3512?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid6l    0

Dostanę pewnie złotą łopatę :P Czy jest możliwość podmiany 3 biegu w ursusie 4512 na ten z 5314. Szczerze to nie używam prawie w ogóle 3 biegu H o L to już nie wspominam a przydało by się te kilka Km/h więcej :) Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

zmieniasz 2 tryba i gotowe z tego co mi mówił mechanik. Uwierz mi szkoda roboty. Mam te szybszą skrzynie w 5314 i właśnie to mnie w nim najbardziej denerwuje. miedzy 2a3 (u ciebie 2 a 4) jest tak duża różnica prędkości że mając na zaczepie z 8ton lekko pod górke nie maz szans właczyć tego 3 biegu bo może zdechnąć ( na 2 biegu cisniesz 2tys obr, wrzucasz 3 i masz troche ponad 1000obr i zdycha) ot polaczki łapki włozyły i spierdoliły sprawe. Róznica w prędkości zauważalna to trza przyznać ale jak przyjdzie np kosić kukurydze to mnie już krew zalewa bo 2 strasznie wolne, 3 już za szybkie... ogólnie to za mało biegów i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Jakim sposobem można poprzez wymianę jednego koła zmienić przełożenie? Przynajmniej 1 parę trzeba wymienić. Co do tych biegów to coś nie czaję - 2a3 a u ciebie 2a4. Nie wiem o co Ci chodzi ale jeśli masz skrzynię 12+4 to faktycznie przełożenie pomiędzy 2H a 3H jest dość duże ale można to zrobić zmieniając z 2H na 3L (H- zająć, L- żółw) i po problemie. Ogólnie to zasada jest prosta - im szybsza skrzynia tym powinno być więcej przełożeń. W MF 255 mam 8+2 i nie brakuje przełożeń ( prędkość max. ok 26 km/h) a w 390 jest skrzynia 12+4 i zmiana z 2 na 3 jest za duża przerwa ale z 1 na 2 jest bardzo dobrze ( prędkość max. ok 32 km/h)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Teraz i ja chyba łapie jak oni to zrobili... Czyli szybką skrzynie zrobili poprzez wstawienie za miejsce 3 biegu szybszego od 4? A przełożenie pomiędzy 2 i 4 (czyli odpowiednio dla szybkiej 2 i 3) zostaly bez zmian?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

Dokładnie. czwarty bieg stał sie trzecim (po prostu zmienia sie oznaczenie). Zeby dostać te szybsza czwórke zmieniają tryba na tej starej trójce (bieg miedzy R a 2 na gałce). łatwe do zrobienia bo to osobny wodzik, jeden tryb wiekszy, drugi mniejszy i gra. Tzn łatwe teoretycznie bo praktycznie to chyba trzeba całą skrzynie rozebrać żeby to zrobić. Jak ktoś nie potrzebuje w wolnej skrzyni w tej chwili biegu nr 3 to se moze walnąć te przeróbke i pojedzie szybciej.


Jakim sposobem można poprzez wymianę jednego koła zmienić przełożenie? Przynajmniej 1 parę trzeba wymienić. Co do tych biegów to coś nie czaję - 2a3 a u ciebie 2a4. Nie wiem o co Ci chodzi ale jeśli masz skrzynię 12+4 to faktycznie przełożenie pomiędzy 2H a 3H jest dość duże ale można to zrobić zmieniając z 2H na 3L (H- zająć, L- żółw) i po problemie. Ogólnie to zasada jest prosta - im szybsza skrzynia tym powinno być więcej przełożeń. W MF 255 mam 8+2 i nie brakuje przełożeń ( prędkość max. ok 26 km/h) a w 390 jest skrzynia 12+4 i zmiana z 2 na 3 jest za duża przerwa ale z 1 na 2 jest bardzo dobrze ( prędkość max. ok 32 km/h)

Przecież pisze o 2 trybach... czytaj dobrze. Cały czas piszemy tu o skrzyni 8 bieg taką jak masz w MF255 bo te skrzynie zdaje sie wszedzie takie same (3512, 4512, 5312). W mojej szybkiej skrzyni bieg nr 3 (obok 1) to Twój bieg nr4 w MF255. Po prostu zmiana oznaczeń. Te Twoją trójke pozmieniali tryby i ja mam z tego szybką czwórke..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Czytałem dokładnie: napisałeś "zmieniasz 2 tryba" :) Ale już czaję. Jeśli tak jak piszecie to bez sensu ktoś to wymyślił. Nawet pustym ciągnikiem jak zmienisz z 2 na 4 ( z pominięciem 3 bo chyba o to wam chodzi ) jest duże obciążenie dla silnika. Jakby szybszą 2 zrobili to jeszcze w transporcie by uszło ale i tak jest zdecydowanie za mało przełożeń jeśli ciągnik rozpędza się powyżej 30 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

No porażka z tą skrzynia. Myślałem że 12 biegów byłoby dobrze (taka podobno opcja była w 5314 choć niedostępna w praktyce bo wujek chciał) ale jak piszesz w MF 390 tez niebardzo to jest zestopniowne? ciekawe czy ta opcja 12 bieg ursusa to to samo co MF 390. Bo tam chyba jeden półbieg jest ? jedna czy może trzy dźwignie masz w swoim? bo takei opcje widze w ogloszeniach

Ja sie wkurzył i niedawno kupił MF3060. 16 bieg elegancko zestopniowane i synchronizowane. czego chcieć wiecej. byle sie nie sypało :)

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek2203    11

Jakim sposobem można poprzez wymianę jednego koła zmienić przełożenie? Przynajmniej 1 parę trzeba wymienić. Co do tych biegów to coś nie czaję - 2a3 a u ciebie 2a4. Nie wiem o co Ci chodzi ale jeśli masz skrzynię 12+4 to faktycznie przełożenie pomiędzy 2H a 3H jest dość duże ale można to zrobić zmieniając z 2H na 3L (H- zająć, L- żółw) i po problemie. Ogólnie to zasada jest prosta - im szybsza skrzynia tym powinno być więcej przełożeń. W MF 255 mam 8+2 i nie brakuje przełożeń ( prędkość max. ok 26 km/h) a w 390 jest skrzynia 12+4 i zmiana z 2 na 3 jest za duża przerwa ale z 1 na 2 jest bardzo dobrze ( prędkość max. ok 32 km/h)

 

Nie wiem jak jest w MF255 ale podejrzewam że tak samo jak w 3512 i według mnie brakuje tu przełożeń 1- za szybka 2-3 za mały odstęp, skrzynia 5 by się przydała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Przydać to przydałaby się i 8 ale w 255 czy 3512 wcale tak źle nie jest. Tylko że u mnie ten ciągnik służy do lekkich prac to nie przeszkadza mi ta szybka 1 a nawet pasuje. Natomiast miałem kiedyś taką skrzynię w 75KM MF i to już nie było fajnie, ta duża różnica pomiędzy 1 a 2 była uciążliwa ( np. agregat - 1 za wolno a 2 za szybko). teraz mam 12+4 i jest dużo lepiej ale jeszcze z 2 przełożenia więcej by się przydało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maikerus    1

Drodzy forumowicze- jeśli jest taka możliwość, to ja również chciałbym dokonać opisywanej tutaj przeróbki skrzyni w swoim ursusie, z tym że jest to model 4514 (1994r.). Ciągnik jak dotąd pracował przy robieniu sianokiszonki, prasowaniu, oborniku i szczerze mówiąc nie pogardziłbym tymi paroma kilometrami/h więcej gdy trzeba dojechać z prasą albo z rozrzutnikiem na bardziej odległe pole, zwłaszcza że nie są to jakieś wielkie ciężary do ciągnięcia. Czy znalazłaby się tutaj osoba, która czuje się kompetentna i z którą mógłbym na ten temat pogadać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

Witam

Czy skrzynia 12+4 w Ursusie 5314 to jest taka skrzynia jak w MF 294 ?

I jeśli tak to co o niej sądzicie?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Znawcą nie jestem, ale po zdjęciach wnioskuję, że to nie te same skrzynie. MF 294 ma tylny most z Landini i wał przedniego napędu jest centralnie pod silnikiem, a nie obok, jak w 5314. Tak więc skrzynia pośrednia na pewno też jest inna. No i jeszcze lewarki biegów w 294 są zaraz przy siedzeniu, a w 5314 są bardziej do przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kobra66
      Witam, proszę o poradę jak szybko rozblokować zblokowaną skrzynię biegów na 1 biegu. Mam nadzieję że pokrywy nie trzeba zdejmowć. Z góry dziękuję za porady
    • Przez BooLoo
      Witam.
      Mój kolega posiada Ursusa 3512. Niedawno jadąc pod górke użył blokady mechanizmu różnicowego. Wtedy coś strzeliło. Prawdopodobnie poszły tryby. Wczoraj mieliśmy zabrać sie do pracy nad nim jednak kumpel zgubił gdzieś katalog ze schematem. I tu pojawia sie moja prośba czy mógł by ktoś przysłać skan z katalogu Ursusa (chodzi mi o sam tył ). I czy w ogóle ktoś kiedyś naprawiał takie rzeczy w tym Ursusie ?
      Z góry dzięki za pomoc .
    • Przez Fond
      Witam,
      Posiadam Ursus 5314, dwa razy do roku zrywa nity w sprzęgle drugiego stopnia. Nawet w trakcie koszenia rotacyjną. Jaka może być przyczyna?
      Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Czy dało by się przerobić reduktor w urusie 2812 na taki aby można było przęłończać podczas jazdy?
    • Przez KrzysztofKleczaj
      Witam , w czasie jazdy np z rozrzutnikiem obornika wyskakuje 3 bieg, co to może być? z góry dziękuję.
×