Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niedawno kupiliśmy ursusa 5314 z 95roku podczas jazdy zauwarzyłem że 3 bieg jest szybszy od 4-ego

 

co to morze byc?

 

czy wasze mają to samo?

 

z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano

Może myslisz że wrzucasz 3, a to jest 4. :)

 

3 bieg masz jak weżmiesz wajchą do końca w prawo i do tyłu :)

 

A 4 na środku do przodu :D

Opublikowano

Nom raczej inaczej :)

 

 

P.S. Ale na wszelki wypadek napisze ze nie poosze odpowiedzialności za to co napisalem w poprzednim poscie :D

Opublikowano

Ten układ co podałeś wyżej mam akurat w 4514 :D. Specjalnie poszedłem zobaczyć w instrukcję obsługi jak to jest. Występują 3 układy:

 

R- 3- 2

1---- 4 wersja 8 biegowa,

 

R- 4- 2

1---- 3 wersja 8 biegowa z prędkościami wyższymi 29...33,5km/h,

 

R----2

1----3 wersja 12 biegowa.

Opublikowano

zaraz zaraz to w 5314 były te szybsze skrzynie seryjnie, czy na zamówienie, oraz czy to możliwe że w 4514 też jest ta 4ka po środku do przodu, bo 3 lata temu oglądałem 4514 i miał właśnie inaczej te biegi, a czy występują 5314 z "normalnym" rozkładem jak w 3512?

Opublikowano

Dostanę pewnie złotą łopatę :P Czy jest możliwość podmiany 3 biegu w ursusie 4512 na ten z 5314. Szczerze to nie używam prawie w ogóle 3 biegu H o L to już nie wspominam a przydało by się te kilka Km/h więcej :) Proszę o pomoc.

Opublikowano

zmieniasz 2 tryba i gotowe z tego co mi mówił mechanik. Uwierz mi szkoda roboty. Mam te szybszą skrzynie w 5314 i właśnie to mnie w nim najbardziej denerwuje. miedzy 2a3 (u ciebie 2 a 4) jest tak duża różnica prędkości że mając na zaczepie z 8ton lekko pod górke nie maz szans właczyć tego 3 biegu bo może zdechnąć ( na 2 biegu cisniesz 2tys obr, wrzucasz 3 i masz troche ponad 1000obr i zdycha) ot polaczki łapki włozyły i spierdoliły sprawe. Róznica w prędkości zauważalna to trza przyznać ale jak przyjdzie np kosić kukurydze to mnie już krew zalewa bo 2 strasznie wolne, 3 już za szybkie... ogólnie to za mało biegów i tyle

Opublikowano

Jakim sposobem można poprzez wymianę jednego koła zmienić przełożenie? Przynajmniej 1 parę trzeba wymienić. Co do tych biegów to coś nie czaję - 2a3 a u ciebie 2a4. Nie wiem o co Ci chodzi ale jeśli masz skrzynię 12+4 to faktycznie przełożenie pomiędzy 2H a 3H jest dość duże ale można to zrobić zmieniając z 2H na 3L (H- zająć, L- żółw) i po problemie. Ogólnie to zasada jest prosta - im szybsza skrzynia tym powinno być więcej przełożeń. W MF 255 mam 8+2 i nie brakuje przełożeń ( prędkość max. ok 26 km/h) a w 390 jest skrzynia 12+4 i zmiana z 2 na 3 jest za duża przerwa ale z 1 na 2 jest bardzo dobrze ( prędkość max. ok 32 km/h)

Opublikowano

Teraz i ja chyba łapie jak oni to zrobili... Czyli szybką skrzynie zrobili poprzez wstawienie za miejsce 3 biegu szybszego od 4? A przełożenie pomiędzy 2 i 4 (czyli odpowiednio dla szybkiej 2 i 3) zostaly bez zmian?

Opublikowano

Dokładnie. czwarty bieg stał sie trzecim (po prostu zmienia sie oznaczenie). Zeby dostać te szybsza czwórke zmieniają tryba na tej starej trójce (bieg miedzy R a 2 na gałce). łatwe do zrobienia bo to osobny wodzik, jeden tryb wiekszy, drugi mniejszy i gra. Tzn łatwe teoretycznie bo praktycznie to chyba trzeba całą skrzynie rozebrać żeby to zrobić. Jak ktoś nie potrzebuje w wolnej skrzyni w tej chwili biegu nr 3 to se moze walnąć te przeróbke i pojedzie szybciej.


Jakim sposobem można poprzez wymianę jednego koła zmienić przełożenie? Przynajmniej 1 parę trzeba wymienić. Co do tych biegów to coś nie czaję - 2a3 a u ciebie 2a4. Nie wiem o co Ci chodzi ale jeśli masz skrzynię 12+4 to faktycznie przełożenie pomiędzy 2H a 3H jest dość duże ale można to zrobić zmieniając z 2H na 3L (H- zająć, L- żółw) i po problemie. Ogólnie to zasada jest prosta - im szybsza skrzynia tym powinno być więcej przełożeń. W MF 255 mam 8+2 i nie brakuje przełożeń ( prędkość max. ok 26 km/h) a w 390 jest skrzynia 12+4 i zmiana z 2 na 3 jest za duża przerwa ale z 1 na 2 jest bardzo dobrze ( prędkość max. ok 32 km/h)

Przecież pisze o 2 trybach... czytaj dobrze. Cały czas piszemy tu o skrzyni 8 bieg taką jak masz w MF255 bo te skrzynie zdaje sie wszedzie takie same (3512, 4512, 5312). W mojej szybkiej skrzyni bieg nr 3 (obok 1) to Twój bieg nr4 w MF255. Po prostu zmiana oznaczeń. Te Twoją trójke pozmieniali tryby i ja mam z tego szybką czwórke..

Opublikowano

Czytałem dokładnie: napisałeś "zmieniasz 2 tryba" :) Ale już czaję. Jeśli tak jak piszecie to bez sensu ktoś to wymyślił. Nawet pustym ciągnikiem jak zmienisz z 2 na 4 ( z pominięciem 3 bo chyba o to wam chodzi ) jest duże obciążenie dla silnika. Jakby szybszą 2 zrobili to jeszcze w transporcie by uszło ale i tak jest zdecydowanie za mało przełożeń jeśli ciągnik rozpędza się powyżej 30 km/h.

Opublikowano (edytowane)

No porażka z tą skrzynia. Myślałem że 12 biegów byłoby dobrze (taka podobno opcja była w 5314 choć niedostępna w praktyce bo wujek chciał) ale jak piszesz w MF 390 tez niebardzo to jest zestopniowne? ciekawe czy ta opcja 12 bieg ursusa to to samo co MF 390. Bo tam chyba jeden półbieg jest ? jedna czy może trzy dźwignie masz w swoim? bo takei opcje widze w ogloszeniach

Ja sie wkurzył i niedawno kupił MF3060. 16 bieg elegancko zestopniowane i synchronizowane. czego chcieć wiecej. byle sie nie sypało :)

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Jakim sposobem można poprzez wymianę jednego koła zmienić przełożenie? Przynajmniej 1 parę trzeba wymienić. Co do tych biegów to coś nie czaję - 2a3 a u ciebie 2a4. Nie wiem o co Ci chodzi ale jeśli masz skrzynię 12+4 to faktycznie przełożenie pomiędzy 2H a 3H jest dość duże ale można to zrobić zmieniając z 2H na 3L (H- zająć, L- żółw) i po problemie. Ogólnie to zasada jest prosta - im szybsza skrzynia tym powinno być więcej przełożeń. W MF 255 mam 8+2 i nie brakuje przełożeń ( prędkość max. ok 26 km/h) a w 390 jest skrzynia 12+4 i zmiana z 2 na 3 jest za duża przerwa ale z 1 na 2 jest bardzo dobrze ( prędkość max. ok 32 km/h)

 

Nie wiem jak jest w MF255 ale podejrzewam że tak samo jak w 3512 i według mnie brakuje tu przełożeń 1- za szybka 2-3 za mały odstęp, skrzynia 5 by się przydała

Opublikowano

Przydać to przydałaby się i 8 ale w 255 czy 3512 wcale tak źle nie jest. Tylko że u mnie ten ciągnik służy do lekkich prac to nie przeszkadza mi ta szybka 1 a nawet pasuje. Natomiast miałem kiedyś taką skrzynię w 75KM MF i to już nie było fajnie, ta duża różnica pomiędzy 1 a 2 była uciążliwa ( np. agregat - 1 za wolno a 2 za szybko). teraz mam 12+4 i jest dużo lepiej ale jeszcze z 2 przełożenia więcej by się przydało.

Opublikowano

Drodzy forumowicze- jeśli jest taka możliwość, to ja również chciałbym dokonać opisywanej tutaj przeróbki skrzyni w swoim ursusie, z tym że jest to model 4514 (1994r.). Ciągnik jak dotąd pracował przy robieniu sianokiszonki, prasowaniu, oborniku i szczerze mówiąc nie pogardziłbym tymi paroma kilometrami/h więcej gdy trzeba dojechać z prasą albo z rozrzutnikiem na bardziej odległe pole, zwłaszcza że nie są to jakieś wielkie ciężary do ciągnięcia. Czy znalazłaby się tutaj osoba, która czuje się kompetentna i z którą mógłbym na ten temat pogadać?

Opublikowano

Znawcą nie jestem, ale po zdjęciach wnioskuję, że to nie te same skrzynie. MF 294 ma tylny most z Landini i wał przedniego napędu jest centralnie pod silnikiem, a nie obok, jak w 5314. Tak więc skrzynia pośrednia na pewno też jest inna. No i jeszcze lewarki biegów w 294 są zaraz przy siedzeniu, a w 5314 są bardziej do przodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szogun114lm
      Witam wszystkich użytkowników. Właśnie zakupiłem Ursus-a C-380 z 2017r z silnikiem Perkins-a. Zrobione ma aktualnie 370MG. Chciałem zapytać jakie oleje mam do niego użyć, zwłaszcza do skrzyni biegów i wszystkie inne. Interesują mnie oleje polskiego producenta PLATINUM AGRO. We wszystkich osobówkach używam olei PLATINUM i uważam że są bardzo dobre. Nigdy wcześniej nie miałem tak nowego ciągnika i nie mam pojęcia jakie tam idą oleje. Do ciągnika będę w ciągu kilku tyg zakładał tura. Z góry dziękuję za odpowiedź.
      Pozdrawiam. 
    • Przez Jacek171
      Witam mam pytanie jak wymienić linkę obrotomierza w ursusie4514
    • Przez KamilHitman1994
      Witam posiadam ZTS 11245 z dołożonym turbem na kołach 18.4 38R i ciągnik przy 2200obr/min  jedzie trochę lepiej jak 30km/h.
      Rozkład biegów mam 1  4
                                          2  3
      I moje pytanie brzmi czy to jest szybka skrzynia bo na internecie piszą że po 40km/h lecą ?   
      Dodam jeszcze zdjęcie  (trochę nie wyraźne) na którym jest wykres z prędkościami na każdym biegu.




    • Przez michał26
      Witam napisałby ktoś jak dzialają biegi A,B,C,D,E,F
      chodzi mi o to na przykład czy dam rade wyjechać pod górę na każdym czy tylko na A.
      Jadę na przykład na C i 4półbiegu i zmieniam na D to czy mam zmieniać na pierwszy półbieg czy mogę jechać na czwartym.
       

    • Przez Jamalek
      Witam
       
      Mam taki problem może ktoś spotkał się z podobnym i podpowie co może to być. Ursus 4514 na biegu jałowym słychać jakieś stukanie metaliczne z bloku w okolicach sprzegla lub skrzyni. Po wcisnieciu pedału sprzegla stuki ustają.  Puszczam sprzeglo i znów stuka. Sprzęgło jest od nowości nie ruszane skrzynia też, ciagnik ma przepracowane 3,5 tys mtg 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v