Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

TURDUS SHPD 15W40

Najwyższej klasy olej typu Super High Performance Diesel (SHPD). Zapewnia doskonałe smarowanie wysokoobrotowych, czterosuwowych silników wysokoprężnych ciągników siodłowych, pojazdów ciężarowych, autobusów, samochodów terenowych i pojazdów specjalnych.

 

Zastosowanie

  • silniki ciągników siodłowych, pojazdów ciężarowych, autobusów, samochodów terenowych i pojazdów specjalnych

 

Zależy do jakiego auta, generalnie specyfikacja ACEA E3-02/E3-96/E2-96 nie jest do samochodów osobowych.

Opublikowano

Ja do golfa 1.9 TDI leje fusch titan truck 15W40 i narazie nie mam tam nieppokojących objawów. Może to nie zbyt dobra decyzja ale jak już wlałem to będe chyba na takim jeździł bo takie zmiany nie są chyba dobre z marki na marke. jak sądzicie nadaje sę ten olej do takiego niemieckiego popularnego ropniaka czy nie?;)))

Opublikowano

Ten fuchs ma ACEA E5/E3/B3 także preferowany jest także do diesli w osobówkach, z tym że klasa B3 dotyczy silników z wtryskiem pośrednim. Do TDI najwłaściwsza była by B4, co więcej istotne są też aprobaty VW, szczególnie jeżeli chodzi o silniki na pompowtryskach. Co to za przesąd o nie zmienianiu marki oleju?

Opublikowano

Zastanawiam się nad wymianą oleju w swojej 80 którą mam od nie dawnarolleyes.gif .

Ciągnik nie bierze oleju i bardzo ładnie pali. Cisnienie na zimnym silniku ma około 4 bar na wolnych obrotach ,a przy tem. ok 70C około 1 bar.

Myślałem nad wymianą na TURDUSA którego już kupiłem ( chciałem coś lepszego niż SUPEROL CC ) , ale po zdemontowaniu sprężarki (z powodu uszkodzonych zaworków) zobaczyłem wnętrze silnika (scianki bloku) które są całe czarne od czarnego jak smoła oleju .blink.gif

Czytając temat piszecie ,że TURDUS może wypłukiwać osad i opwodować rozszczelnienie a nawet zatarcie.

Poradźcie , może zastosować jakiś inny olej ?

Opublikowano

Ja odkąd pamiętam zawsze leje do ciągników i kombajnów olej Turdus, który według mnie jest najlepszy, aczkolwiek drogi. Superol raz kiedyś nalałem i od tamtej pory już go więcej nie wlewam.

Opublikowano

Zastanawiam się nad wymianą oleju w swojej 80 którą mam od nie dawnarolleyes.gif .

Ciągnik nie bierze oleju i bardzo ładnie pali. Cisnienie na zimnym silniku ma około 4 bar na wolnych obrotach ,a przy tem. ok 70C około 1 bar.

Myślałem nad wymianą na TURDUSA którego już kupiłem ( chciałem coś lepszego niż SUPEROL CC ) , ale po zdemontowaniu sprężarki (z powodu uszkodzonych zaworków) zobaczyłem wnętrze silnika (scianki bloku) które są całe czarne od czarnego jak smoła oleju .blink.gif

Czytając temat piszecie ,że TURDUS może wypłukiwać osad i opwodować rozszczelnienie a nawet zatarcie.

Poradźcie , może zastosować jakiś inny olej ?

 

 

pierwszy raz spotkałem sie z opinią że Turdus może spowodowac zatarcie :) to chyba juz prędzej Superol... ja mam porównanie kiedys jeżdziłem na Superolu CC (nawyk taty, ale tak pisze w kazdej instrukcji obsługi ciagnika) a za namowa znajoego , który tez wlewa turdusa do pronara , na superolu jak był swierzo zalany to jak prasowałem to ciśnienie było ok 4.5 ale z biegiem czasu spadało do 4 przy 1.600-1.700 obr, a jak sie jeździło w transporcioe to na swierzym lekko za 5 a jak juz starszy to ledwo 5 , a na turdusie jest całkiem inaczej... mniej osadu w filtrze, w prasowaniu cisnienie 4.5 bez względu na czas kiedy był wymieniany... a w transporcie to 5-5.5 atm, a teraz jak zalałem w czwartek to jak jeździłem to ąz podchodziło pod 6 :) ale mam jeden warunek podczas wymiany wlewam aż do górnej kreski, a nawet trochę więcej , jak sie naleje :) i nie mam żadnych przdmuchów, ani rozcszczelnien... tylko zaznaczam że tecisnienie jet na silniku bez termoststu... a co do tego że może ztrzeć to już prędej jak po mineralnym oleju wlejesz syntetyk... bo tez tak chciałem zrobić to znajmomy mechanik mi odadził ze wzgelendu na mozliwosc wypłukana syfu i zawalenie filtra...

Opublikowano

, a na turdusie jest całkiem inaczej... mniej osadu w filtrze, ...

, a teraz jak zalałem w czwartek to jak jeździłem to ąz podchodziło pod 6 :) ale mam jeden warunek podczas wymiany wlewam aż do górnej kreski, a nawet trochę więcej , jak sie naleje :) i nie mam żadnych przdmuchów, ani rozcszczelnien... tylko zaznaczam że tecisnienie jet na silniku bez termoststu...

 

A długo jeździłeś na Superolu ?masz filtr "bąka" czy puszkowe

i jaka jest różnica z termostatem a bez ponieważ , wcześniej go nie było a teraz zamontowałem?

Właśnie obawiałem się o wypłukanie osadu z silnika bo po zdjęciu sprężarki był spory osad na kadłubie :)

Opublikowano

ja w Finnce mam i taki i taki... bak jest orginalnie a puszkowy jest od smarowania turbiny..(zerknij do galerii)

a to osad był po jakims kiepskim oleju ,a lbo juz masz pierścienie walnięte i są przedmuchy spalin do miski olejowej..

a z termostatem i bez jest duża... pierwsza to taka ze ciągnik w orce bedzie trzymał temperature na 80 stopni a przy lżejszych pracach to w granicach 60.. a co za tym idzie olej w misce jest mniej rozgdzany, a co za tym idzie ma lepsze cisnienie pracy... :) przy temperaturze znamionowej termostatu bedzie ona nizsza o jakies 1-2 atm w orce niż w tej samej robocie ,ale przy temperaturze 80 stopni i bez termostatu.. ja jak prasowałem Finnka w tamte lato jak było +30 to cisnienie oleju miała na 4.5 na 1800obr i temperature 60-70 stopni...

i juz widze te komentarze tych którzy wyleca mi z całym wykładem na temat jak to jest jeździć bez termoststu... panowie spokojnie spokojnie :) ja znam te bajki , ai tak nikt mnie nie przekona na zamontowanie termostatu do żadnego ciągnika lub kombajnu... ostatnio nawet rozmawiałem z profesorem z uniwersytetu, od maszyn rolniczych i pojazdów to nawet przyznał mi racje że lepiej niech silnik nie bedzie dogrzany niz ma byc przegrzany( co może się zdarzyc podczas awarii termoststu) :(

Opublikowano

Mam zamiar zmienić olej w swojej 330 która od 5 lat jeździ na Superolu, a teraz chcę zalać ją Turdusem lub czymś podobnym. Czytałem, że ciągnik może brać nawet olej, ale czy to prawda? Zostać przy starym oleju czy może zaryzykować i kupić Turdus? Mam już dość Superolu bo w zimie robi się z niego galareta.

Opublikowano

Bańka z tworzyw w temp. otoczenia to praktycznie neutralne środowisko dla oleju, przez ten czas nic się nie dzieje. Utlenianie zachodzi na rozgrzanych częściach metalowych, przy wysokich ciśnieniach lub zużycie rezerwy alkalicznej w środowisku korozyjnym, także luz... A czy bańka była otwierana czy nie to bez różnicy, to nie jest pakowane próżniowo :rolleyes:

Opublikowano

witam, odkopuję temat bo przeczytałem cały a odpowiedzi znaleźc nie mogę. Mianowicie: czy jeżeli silnik chodził całe życie na SUPEROLu CC to po zalaniu TURDUSa nie bedzie sie działo nic złego?

Opublikowano

NIE... nic złego sie nie bedzie działo... co najwyzej zrób wczesniej wymiane niż zwykle robisz, bo Turdus wymyje tobie silnik z resztek superolu... bez zadnych obaw lej turdusa.. ja tak zrobiłem i sobie chwale bo nawet jak przeciągne wymiane oleju to i tak mi trzyma silnik dobre cisnienie..

Opublikowano

http://www.lubrico.pl/files/Rimula%20R3%20X.pdf

http://www.hagepolska.pl/upload/file/oleje_i_smary_ulotki/TITAN_TRUCK_PLUS_SAE_15W-40.pdf

http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/oleje_dla_motoryzacji/oleje_silnikowe_turdus_dla_samochodow_ciezarowych/520_turdus_powertec_semisynthetic_15w40

 

lepkość kinematyczna w 40st powinna być jak najniższa a w 100st jak najwyższa tak? a wskaźnik lepkości jak najwyższy?

no i temperatura płynięcia to że jednen olej ma -39 a inny 30stc to np. semisynetyk jak ma też -40stc to taki minelaralny co ma -39stc można traktować na równi z semisynetykiem tak?

w sumie to chyba ten r3 x shella całkiem dobre ma parametry?

Opublikowano

Mam pytanie. Czy jak kupujemy nowy ciagnik to mozemy go zamowic z jakim olejem chcemy go miec zalanego? Chodzi mi glownie o hydraulike bo w ursusie i mf mam agrol, bardzo dobry olej a szkoda mieszac z jakims innym olejem bo to raczej niewskazane na nowe ciagniczki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v