Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
lkt81t

Kierowanie w 12045 Pomocy!!!!

Polecane posty

lkt81t    0

Witam potrzebuje waszej rady szukalem na ten temat ale nic nie znalazłem.

Posiadam Zetora 12045 i pierwsze główne pytanie jakie do was kieruje jest nastepujące podczass gdy jade zetorem przednie koła chodzą na boki tak jak by nie było rozbierzności kół. Rozbierzność została ustawiona i nadal jest to samo wszystkie końcówki są dobre moze ktoś miał taki problem Prosze o pomoc. Drugie pytanie : Czym sie różni wersja "Crystal" oraz trzecie co Myslicie o tej wersji zetora Prosze o szybką odpowiedz. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    101

a podniosłeś na osi czy np na misce olejowej ;)

A tak poważnie - nie bardzo wiem o co Ci chodzi. W ciągniku lata Ci przód po drodze? Masz serwo czy orbitrol?

W C385 mieliśmy np luz na serwie (wyrobione mocowanie serwo-wspornik) i latał trochę po drodze (z tyłu miał na dodatek r38).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lkt81t    0

Podczas gdy jade oba kola skrecają w prawo a pózniej w lewo co kilka sekund te odchylenia maja gdzies koło 4-5 cm ale to widać a gdy ruszy sie kierownicą to przestają i idą prosto. Koła były podnoszone pierw z osobna a póżniej oba razem i nic nie było widać zadnego luzu.

Tam chyba jest serwo (nie jestem pewien spod kierownicy nie wychodzą przewody hydrauliczne tylko wałek i biegnie on do przedniego mostu a tam chyba jest ten układ wspomagany hydraulika)

Edytowano przez deer
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    602

masz na pewno luz na swozniu, ja mam to samo. jak jade z maksymalna predoscia to nie idzie go utrzymac bo kola szarpia. podnies przod w jakis inny sposob bo jak podstawisz lewarek pod os to nie bedzie luzu. np. podstaw lewarek pod przednia rame tam gdzie sa obciazniki. ja przod podnosze na turze i wystarczy lekko ruszyc i idzie wyczuc luz. mialem to zrobic w zimie ale jakos czasu nie bylo.


"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

Albo luz na sworzniu (właśnie wyjąłem wspornik i jadę jutro po tulejki i sworzeń), albo na takich kostkach w układzie kierowniczym (po stronie sprężarki, wymieniałem je chyba w c385), albo jak pisałem wcześniej luz na serwie-wsporniku. Jak nie patrzył musisz to wszystko sprawdzić.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

A na drodze masz wyłączony przedni napęd oczywiście

 

I jeszcze jedno nie powinna być ustawiona zbierzność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lkt81t    0

tak naped jest wyłączony i oczywiscie jest ustawiona rozbierznośc czyli koła troche sie rozchodzą tak chyba powinno sie robić przy przednim napedzie.

Jesli chodzi o sworzen mostu to nie widać tam luzu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    64

A mnie się zdaje że powinna być zbierzność wkońcu to ciągnik bez przedniego napędu (w końcu jest wyłączony to nie działa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lkt81t    0

Sebe1033

 

Kurcze masz racje to moze być to zapomniałem o tym ze on jest wyłączony. Dzieki zobacze jutro przestawie i napisze jeszcze raz dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

my mielismy podobny przypadek w 914 to przeguby byly wyrobione. ale to jeszcze szereg innych rzeczy ktore moga miec na to wplyw ale o tym pisali juz przedmowcy.


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    98

a jak koła razem latają na boki to luz jest na głównym drążku ?? bo oś była robiona 3lata temu a w trasie nie chodzi i ma orbitrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz12145    0

moim zdaniem jesli masz takie odchyły w kołach jak jedziesz to nie mozesz miec luzu na przedubie przedniego mostu nic nie musisz podnosic

jak podjedziesz od przodu do koła to zacznij je szarpac do tyłu i przodu wtedy bedziesz wiedział czy jest luz

sprawdz jesli masz serwo czy sruba od serwa ta prawa mniejsza ktora otacza tulejka nie ma luzu mi przez to całe serwo chodziło i miałem takie odchyły

 

bo nie mozliwe zebys jechał na pełnym gazie i serwo stało w miejscu a koła latały odkrec osłone z boku i przodu i karz niech ktos rusza kierownica raptownie w prawo i lewo

problem powinien byc po stronie wyrobionej tulejki w serwie na srubie i lata ci serwo 2mm a na koła wychodzi 4-5 cm to jest przyczyna

ja mam w jednym 12145 luz na osi ale koła nie lataja bo jest skrecone serwo

a w drugim miałem wyrobiona tulejke i latały mi koła wymieniłem tulejke wziołem serwo po regeneracji a brałem ich 4 i chodzi dobrze <kazde serwo jakie mi dali albo ciasno chodziło albo miało luzy lub miało tuleje wyrobioną ramie ma ci samo sie krecic jak bys brał po regeneracji zwruc uwage co bierzesz>

a i moze miec dziure wyrobiona na rogalu tu gdzie mocujesz przegub pod blokiem silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lkt81t    0

Wielkie dzieki za ta informacje napewno mi sie przydadza Ciągnik nie długo ma isć do lasu i chciałbym zeby wszystko było ok wielkie dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Michal984
      U mnie w zetorze nie kręci się tak jak powinno ale z drugiej strony też nie aż tak bardzo źle. Mam orbitrol pod chłodnicą i do niego jest przykręcona taka kostka zaworowa o grubości ok 2cm a dopiero do tej kostki węże, na tej kostce jest coś takiego moim zdaniem do regulowania ciśnienia coś w tym stylu ale nie jestem właśnie pewny. Jeżeli ktoś się lepiej zna mógłby mi napisać czy tą kostkę lepiej ściągnąć( czy wgl to można ściągnąć) czy co z tym mogę zrobić bo już sam nie wiem, jutro będę coś z tym próbował działaś ale jeśli ktoś wie o co z tym chodzi to niech napiszę, chociaż czas zaoszczędzę i szybciej będzie założyć nowy jak nic się nei da zrobić. 
    • Przez Adam-94
      Mam problem ze wspomaganiem w Zetorze 12045 po zmianie serwa na orbitrol i uruchomieniu silnika 4obroty do oporu kręciło się leciutko można było jednym palcem skręcać a później widocznie się zapowietrzył bo nie można kierować jedynie na wolnym biegu i dużych obrotach próbowałem już luzować węże na siłowniku i kręcić na zgaszonym i zapalonym i kręcić do oporu na obrotach ok 1800-2000 macie może jakieś pomysły jak go odpowietrzyć?
    • Przez bubel500
      Witam, mam okazję kupić używanego orbitrola Danfoss 150. Czy wystarczy on do zetora 8045 z turem, chodzi mi czy będzie odpowiedni skręt i siła, tzn czy będzie lekko się skręcał. A jeszcze, jaki siłownik do niego dobrać?
      Pozdro
    • Przez grzesieks345
      Witam.
      Kilka dni temu ciągnik podczas pracy nagle ustawił kierownice na sztywno i nie dało się obrócić ani w jedną ani w drugą stronę. Wymieniliśmy orbitrol. Pomogło. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów znowu to samo. Jaka może być przyczyna? Co powinienem sprawdzić bo brak mi pomysłów.
    • Przez Kombajnista2009
      Witam szukałem na forum rozwiązania mojego problemu ,niestety nie znalazłem a więc problem polega na tym , że nie mogę szybko przekręcić kierownicą . Mam zetora 12045 jest tam zastosowany orbitrol pod kierownicą oraz serwomechanizm pompa do wspomagania jest nowa . Orbitrol 160 . Na jakimś forum przeczytałem żeby założyć kostkę do orbitrola , niestety nic to nie dało , Na wolnych obrotach bardzo ciężko się kręci , Im szybciej chcę przekręcić kierownicą tym ciężej . Proszę o pomoc
      Aha i proszę nie pisać że nie jest możliwe serwo i orbitrol w jednym rozwiązaniu bo tak u mnie jest
×