Skocz do zawartości

Spalanie silników 4cyl CR 16V a 6cyl 8V


Rekomendowane odpowiedzi

  • Root Admin
Opublikowano

Hej,

Macie jakieś doswiadczenia?

Wczoraj miałem dość ciekawa rozmowe i ktoś mnie namawiał zeby nie patrzec na 6cyl -115km tylko kupić 4cyl CR 16V i ciagnik i tak spokojnie podoła maszynom a przy tym duzo mniej spali, a poznoć te silniki wcale nie są wyzyłowane.

Co o tym myslicie?

Taka 4CR bedzie tansza od 6 w tej samej mocy?

Opublikowano

Może nie miałem do czynienia osobiście z CR ale z moich porównań z sdf wynika że 4ka tej samej mocy będzie dużo oszczędnjesza, a znajomy ma jd 6620 czy jakoś tak wiem tylko że 4cr i 128km i w pracy w polu jest nawet bardzo oszczędny, a ewentualna naprawa silniak czy to układu wtryskowego czy innych napraw to co naprawić 4 punkty to nie 6, a przypuszczam że silniki będą równie trwałe, a jest jeszcze kwestia oleju do 4ki te 5-6l oleju napewno mniej idzie i i inne oszczędności napewno by się znalazły :mellow:

Opublikowano

panowie rozpatrujac zagadnienie z poziomu mechaniki to wal korbowy silnika 6 cylindrowego ulozony w rzedzie jest najbardziej ekonomiczna konfiguracja jako moze byc wsrod silnikow spalinowych.

potwierdza to rowniez praktyka, wiekszosc silnikow czy to w ciagnikach, kombajnach, czy ciezarowkach to jednostki 6R i to jest prawda ogolna.

wieksze spalanie w lekkich pracach wiaze sie tylko ze znacznym wzrostem pojemnosci miedzy 4 gary, a 6 (2-2,5 litra) dla porownywalnych mocy, w konkretnej robocie nie dosc ze 6 spali mniej to jeszcze lepiej uciagnie, albo spali tyle samo, ale szybciej zrobi - wychodzi na to samo.

 

zastanowienia wymaga natomiast technologia w ktorej wykonany jest uklad zasilania, bo tu mozna podyskutowac i wszelkie doswiadczenia z CR beda mile widziane ;)

z reszta nie pierwszy raz ;)

Opublikowano
jestem mega zdziwiony po lekturze tych 2 dokumentów, teraz już chyba nie widze zadnego plusa w strone 4cr

Eee, czwórka ma boosta i pali wyraźnie mniej tych samych warunkach ;)

Opublikowano
panowie rozpatrujac zagadnienie z poziomu mechaniki to wal korbowy silnika 6 cylindrowego ulozony w rzedzie jest najbardziej ekonomiczna konfiguracja jako moze byc wsrod silnikow spalinowych.

potwierdza to rowniez praktyka, wiekszosc silnikow czy to w ciagnikach, kombajnach, czy ciezarowkach to jednostki 6R i to jest prawda ogolna.

wieksze spalanie w lekkich pracach wiaze sie tylko ze znacznym wzrostem pojemnosci miedzy 4 gary, a 6 (2-2,5 litra) dla porownywalnych mocy, w konkretnej robocie nie dosc ze 6 spali mniej to jeszcze lepiej uciagnie, albo spali tyle samo, ale szybciej zrobi - wychodzi na to samo.

 

zastanowienia wymaga natomiast technologia w ktorej wykonany jest uklad zasilania, bo tu mozna podyskutowac i wszelkie doswiadczenia z CR beda mile widziane ;)

z reszta nie pierwszy raz ;)

jakos nie do konca jestem przekonany co do tej ekonomicznosci 6 cylindrowcow. moglbys mi wyjasnic dokladniej twoj punkt widzenia??

co do praktyki to ciezarowki o mocach do 200km maja raczej czterocylindrowce.

skoro roznica w spalaniu w lekkich pracach wiaze sie z wieksza pojemnoscia dlaczego nie mozna by zrobic 6 cylindrow w tej o 2-2.5 litra mniejszej pojemnosci??-wtedy bylby to ideal.

Opublikowano

tak niektore ciezarowki maja silniki 4 cylindrowe (ale ja mowie o prawidziwych ciezarowkach, tzn chodzi o najczesciej spotykane).

teorii o walach korbowych nie streszcze, bo to na forum nie specjalnie sie da, poza tym musialbym duzo materialu przygotowac.

nie oplaca sie zrobic silnika 6 cylindrowego o pojemnosci 4 litrow ktory ma sie krecic do 2200 obr/min, nie mozna przegiac w druga strone. te wytyczne byly tworzone przez 10 lat w wieku XIX i XX, wiec kto chce sie dowiedziec to tylko biblioteke moge zaproponowac.

 

nie chcecie mi wierzyc to nie musicie, nie bede tego udowadnial.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kubota w swym największym modelu wprowadziła czterocylindrowy silnik o pojemności jednego "gara" ponad 1,25 litra i nie dało to jakichś oszałamiających efektów. Poza tym to im więcej cylindrów tym wyższy moment przy niższych obrotach. ;) Generalnie silniki 16V mają moc i moment wyżej położony, a 8V ma moment i moc niżej.

 

 

brzozak@ możesz podać lekturę???

Opublikowano

Mówiąc prościej silnik 4 cilindrowy może wgenerować nawet taki moment obrotowy i moc jak 6 ale czy potrafi go utrzymać jeżeli będzie pod obciążeniem. Tak samo pojęcie mocy (km,kW)- silnik 6 cilindrowy będzie miał bardziej stałą moc w dużym obciążeniu niż 4- przecież na jeden obrót wału korbowego wypada cykl pracy co 180* w silniku 4cyl., a w 6cyl. to już jest 120*- więc łatwiej jest wkręciś silnik 6cyl. w obroty który przy niższych niż 4cyl obrotach ma większy Mo

Jak przeglądałem te testy to troche zawiodło mnie CR, ale wykresy przedstawiają że zużycie paliwa w 4CR jest niższe przy niskich obrotach silnika niż w 6 ale już przy wysokich obrotach wyrównuje się. Więc ciągnik 4 cyl. spali niej w lekiej pracy niż szóstka. W racając do spalania jednostkowe spalanie jest uzależnione od pojemności skokowej różnic nie widać w spalaniu w sobu silnikach ale po przekroczeniu 2000 w silniku 6 cyl gwałtownie rośnie. W niższych obrtach jest podobne ale jakiej dawki paliwa trzeba żeby obrucić wał w silniku 4cyl. by odbył droge z GMP do DMP (poprzez sprężąnie i nieznaczne ssanie i sprężanie inych cylindrów), a w 6 w którm droga z GMP do DMP dołancza się następny cylinder który ma cykl pracy (jednym słowem wspomaga drugi który jeszcze nie ukończył suwu pracy) i aby ograniczyć te tzw. nieznaczne straty mocy stosuje się głowice 4 zawory na cilinder

Jak by ktoś mógł to mógłby dołączyć link do testów ciągników tych samych mocy: zwykłej 4, 4 CR, zwykłej 6, 6CR, bo najlepszym rozwiązaniem jest ciągnik sześciocylindrowy z CR ;)

Opublikowano

ja zawsze myslalem ze pojemnosc i liczba cylindrow to wrog ekonomicznej pracy (m.in przez opory wewnetrzne) i uwazam tak ciagle - jak bede mial wiecej czasu przygotuje porzadnego posta.

 

moc jest moca i czy zaplon dochodzi co 180* czy 120* bedzie mialo znaczenie przy najmniejszych obrotach. zakladajac ze oba traktory mialyby skrzynie vario osiagna ta sama predkosc np w plugu. na marginesie ciekawe jak w traktorze spisalby sie dwusuwowy diesel ;)

 

"W niższych obrotach jest podobne ale jakiej dawki paliwa trzeba żeby obrucić wał w silniku 4cyl. by odbył droge z GMP do DMP (poprzez sprężąnie i nieznaczne ssanie i sprężanie inych cylindrów), a w 6 w którm droga z GMP do DMP dołancza się następny cylinder który ma cykl pracy(jednym słowem wspomaga drugi który jeszcze nie ukończył suwu pracy) "

w ogole niezrozumiale jest dla mnie twoje wnioskowanie... potraktuj kazdy tlok odzielnie a zrozumiesz ze jestes w bledzie - kazdy tlok wytwarza moc ktora oddaje na wal i jesli wg ciebie wspomaga inny tzn ze czesc mocy pojdzie na wspomoganie i bilans i tak wyjdzie na zero - to ma znaczenie jedynie dla "gladkiej" pracy przy najmniejszych obrotach.

 

co do 6tek w "prawdziwych" ciezarowkach nie neguje tego - przy duzych pojemnosciach szostka sprawdza sie ze wzgledu na brak wibracji ale my tutaj mowimy o mocach do 150km i nowoczesnych ciezarowkach montuja juz raczej czworki.

 

moim zdaniem w tej klasie traktorow to dobre rozwiazanie. ja jestem zwolennikiem pojemnosci na żądanie a nie permanentnej, czyli turbo + precyzyjne dawkowanie paliwa wg potrzeby. moim zdaniem czyni to taki traktor bardziej uniwersalnym, ktory wykona wiecej roznorodnych zadan.

 

co do omawianych modeli zwrocil ktos uwage na jednostkowe zuzycie. w szostce jest wieksze od 8,5 do 20%

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Według mnie jak ciągnik do ciężkich prac to tylko 6 garów, pojemność, turbo i dobry układ paliwowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v