Skocz do zawartości
yacenty

Spalanie silników 4cyl CR 16V a 6cyl 8V

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

yacenty    565

Hej,

Macie jakieś doswiadczenia?

Wczoraj miałem dość ciekawa rozmowe i ktoś mnie namawiał zeby nie patrzec na 6cyl -115km tylko kupić 4cyl CR 16V i ciagnik i tak spokojnie podoła maszynom a przy tym duzo mniej spali, a poznoć te silniki wcale nie są wyzyłowane.

Co o tym myslicie?

Taka 4CR bedzie tansza od 6 w tej samej mocy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

Może nie miałem do czynienia osobiście z CR ale z moich porównań z sdf wynika że 4ka tej samej mocy będzie dużo oszczędnjesza, a znajomy ma jd 6620 czy jakoś tak wiem tylko że 4cr i 128km i w pracy w polu jest nawet bardzo oszczędny, a ewentualna naprawa silniak czy to układu wtryskowego czy innych napraw to co naprawić 4 punkty to nie 6, a przypuszczam że silniki będą równie trwałe, a jest jeszcze kwestia oleju do 4ki te 5-6l oleju napewno mniej idzie i i inne oszczędności napewno by się znalazły :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yacenty    565

6620 to 6 garowiec, ostatnia 4-ka z JD to 6420s - on miał jakies 125 jak dobrze pamietam, w wersji 6430 nie widziałem już literki s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



brzozak2    236

panowie rozpatrujac zagadnienie z poziomu mechaniki to wal korbowy silnika 6 cylindrowego ulozony w rzedzie jest najbardziej ekonomiczna konfiguracja jako moze byc wsrod silnikow spalinowych.

potwierdza to rowniez praktyka, wiekszosc silnikow czy to w ciagnikach, kombajnach, czy ciezarowkach to jednostki 6R i to jest prawda ogolna.

wieksze spalanie w lekkich pracach wiaze sie tylko ze znacznym wzrostem pojemnosci miedzy 4 gary, a 6 (2-2,5 litra) dla porownywalnych mocy, w konkretnej robocie nie dosc ze 6 spali mniej to jeszcze lepiej uciagnie, albo spali tyle samo, ale szybciej zrobi - wychodzi na to samo.

 

zastanowienia wymaga natomiast technologia w ktorej wykonany jest uklad zasilania, bo tu mozna podyskutowac i wszelkie doswiadczenia z CR beda mile widziane ;)

z reszta nie pierwszy raz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



yacenty    565

jestem mega zdziwiony po lekturze tych 2 dokumentów, teraz już chyba nie widze zadnego plusa w strone 4cr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pioter    44

4cyl jeżeli jest dużo latania na pusto lub małe obciążenie jakiś tam transport, UZ , ale u Ciebie to tylko ciężka robota, więc nie ma się nad czym zastanawiać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7
jestem mega zdziwiony po lekturze tych 2 dokumentów, teraz już chyba nie widze zadnego plusa w strone 4cr

Eee, czwórka ma boosta i pali wyraźnie mniej tych samych warunkach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


yacenty    565

wyraźnie mniej?

patrzysz z boostem czy bez? bo te dane znacząco się różnią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


yacenty    565

no to moj bląd - ale mimo wszystko spalanie 4cr jest tylko delikatnie mniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


beorn    1
panowie rozpatrujac zagadnienie z poziomu mechaniki to wal korbowy silnika 6 cylindrowego ulozony w rzedzie jest najbardziej ekonomiczna konfiguracja jako moze byc wsrod silnikow spalinowych.

potwierdza to rowniez praktyka, wiekszosc silnikow czy to w ciagnikach, kombajnach, czy ciezarowkach to jednostki 6R i to jest prawda ogolna.

wieksze spalanie w lekkich pracach wiaze sie tylko ze znacznym wzrostem pojemnosci miedzy 4 gary, a 6 (2-2,5 litra) dla porownywalnych mocy, w konkretnej robocie nie dosc ze 6 spali mniej to jeszcze lepiej uciagnie, albo spali tyle samo, ale szybciej zrobi - wychodzi na to samo.

 

zastanowienia wymaga natomiast technologia w ktorej wykonany jest uklad zasilania, bo tu mozna podyskutowac i wszelkie doswiadczenia z CR beda mile widziane ;)

z reszta nie pierwszy raz ;)

jakos nie do konca jestem przekonany co do tej ekonomicznosci 6 cylindrowcow. moglbys mi wyjasnic dokladniej twoj punkt widzenia??

co do praktyki to ciezarowki o mocach do 200km maja raczej czterocylindrowce.

skoro roznica w spalaniu w lekkich pracach wiaze sie z wieksza pojemnoscia dlaczego nie mozna by zrobic 6 cylindrow w tej o 2-2.5 litra mniejszej pojemnosci??-wtedy bylby to ideal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kkk2006    0

To podaj jakas ciezarowke 4 cylindrowa np star 120 km i ma 6 cylindrow jelcz 180 6 cylindrow/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

beorn    1

MAN TGL 206 KM (151 kW) przy 2400 obr/min. Maksymalny moment obrotowy – 830 Nm przy 1400 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

brzozak2    236

tak niektore ciezarowki maja silniki 4 cylindrowe (ale ja mowie o prawidziwych ciezarowkach, tzn chodzi o najczesciej spotykane).

teorii o walach korbowych nie streszcze, bo to na forum nie specjalnie sie da, poza tym musialbym duzo materialu przygotowac.

nie oplaca sie zrobic silnika 6 cylindrowego o pojemnosci 4 litrow ktory ma sie krecic do 2200 obr/min, nie mozna przegiac w druga strone. te wytyczne byly tworzone przez 10 lat w wieku XIX i XX, wiec kto chce sie dowiedziec to tylko biblioteke moge zaproponowac.

 

nie chcecie mi wierzyc to nie musicie, nie bede tego udowadnial.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kubota w swym największym modelu wprowadziła czterocylindrowy silnik o pojemności jednego "gara" ponad 1,25 litra i nie dało to jakichś oszałamiających efektów. Poza tym to im więcej cylindrów tym wyższy moment przy niższych obrotach. ;) Generalnie silniki 16V mają moc i moment wyżej położony, a 8V ma moment i moc niżej.

 

 

brzozak@ możesz podać lekturę???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

macin87    42

Mówiąc prościej silnik 4 cilindrowy może wgenerować nawet taki moment obrotowy i moc jak 6 ale czy potrafi go utrzymać jeżeli będzie pod obciążeniem. Tak samo pojęcie mocy (km,kW)- silnik 6 cilindrowy będzie miał bardziej stałą moc w dużym obciążeniu niż 4- przecież na jeden obrót wału korbowego wypada cykl pracy co 180* w silniku 4cyl., a w 6cyl. to już jest 120*- więc łatwiej jest wkręciś silnik 6cyl. w obroty który przy niższych niż 4cyl obrotach ma większy Mo

Jak przeglądałem te testy to troche zawiodło mnie CR, ale wykresy przedstawiają że zużycie paliwa w 4CR jest niższe przy niskich obrotach silnika niż w 6 ale już przy wysokich obrotach wyrównuje się. Więc ciągnik 4 cyl. spali niej w lekiej pracy niż szóstka. W racając do spalania jednostkowe spalanie jest uzależnione od pojemności skokowej różnic nie widać w spalaniu w sobu silnikach ale po przekroczeniu 2000 w silniku 6 cyl gwałtownie rośnie. W niższych obrtach jest podobne ale jakiej dawki paliwa trzeba żeby obrucić wał w silniku 4cyl. by odbył droge z GMP do DMP (poprzez sprężąnie i nieznaczne ssanie i sprężanie inych cylindrów), a w 6 w którm droga z GMP do DMP dołancza się następny cylinder który ma cykl pracy (jednym słowem wspomaga drugi który jeszcze nie ukończył suwu pracy) i aby ograniczyć te tzw. nieznaczne straty mocy stosuje się głowice 4 zawory na cilinder

Jak by ktoś mógł to mógłby dołączyć link do testów ciągników tych samych mocy: zwykłej 4, 4 CR, zwykłej 6, 6CR, bo najlepszym rozwiązaniem jest ciągnik sześciocylindrowy z CR ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

beorn    1

ja zawsze myslalem ze pojemnosc i liczba cylindrow to wrog ekonomicznej pracy (m.in przez opory wewnetrzne) i uwazam tak ciagle - jak bede mial wiecej czasu przygotuje porzadnego posta.

 

moc jest moca i czy zaplon dochodzi co 180* czy 120* bedzie mialo znaczenie przy najmniejszych obrotach. zakladajac ze oba traktory mialyby skrzynie vario osiagna ta sama predkosc np w plugu. na marginesie ciekawe jak w traktorze spisalby sie dwusuwowy diesel ;)

 

"W niższych obrotach jest podobne ale jakiej dawki paliwa trzeba żeby obrucić wał w silniku 4cyl. by odbył droge z GMP do DMP (poprzez sprężąnie i nieznaczne ssanie i sprężanie inych cylindrów), a w 6 w którm droga z GMP do DMP dołancza się następny cylinder który ma cykl pracy(jednym słowem wspomaga drugi który jeszcze nie ukończył suwu pracy) "

w ogole niezrozumiale jest dla mnie twoje wnioskowanie... potraktuj kazdy tlok odzielnie a zrozumiesz ze jestes w bledzie - kazdy tlok wytwarza moc ktora oddaje na wal i jesli wg ciebie wspomaga inny tzn ze czesc mocy pojdzie na wspomoganie i bilans i tak wyjdzie na zero - to ma znaczenie jedynie dla "gladkiej" pracy przy najmniejszych obrotach.

 

co do 6tek w "prawdziwych" ciezarowkach nie neguje tego - przy duzych pojemnosciach szostka sprawdza sie ze wzgledu na brak wibracji ale my tutaj mowimy o mocach do 150km i nowoczesnych ciezarowkach montuja juz raczej czworki.

 

moim zdaniem w tej klasie traktorow to dobre rozwiazanie. ja jestem zwolennikiem pojemnosci na żądanie a nie permanentnej, czyli turbo + precyzyjne dawkowanie paliwa wg potrzeby. moim zdaniem czyni to taki traktor bardziej uniwersalnym, ktory wykona wiecej roznorodnych zadan.

 

co do omawianych modeli zwrocil ktos uwage na jednostkowe zuzycie. w szostce jest wieksze od 8,5 do 20%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

b0gdan    85

a już taki mercedes to 6 cylindrów, to dopiero powyżej 220KM stosuje, poniżej to tylko 4 cylindry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Według mnie jak ciągnik do ciężkich prac to tylko 6 garów, pojemność, turbo i dobry układ paliwowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez patryk165
      Słyszeliście możne że ktoś komuś wsypał cukier do baku w traktorze lub maszynie napędzanej na ropę. Słyszałem ze traktory stawały, a ciekawi mnie jak było naprawdę?  
    • Przez michal_xs
      Witam chciałbym dowiedziec sie cos wiecej o użytkowaniu traktora z DPF. Planuje zakup jd z filtrem dpf. Pracował by on głównie z turem . Przez okres zimowy co 3 dzień po ok 30min. Jak bd wyglądać to cale wypalanie itp? Czy bedzie to uciążliwe? Moze ktos taki traktor uzytkuje i opiszę jak sie ma sprawa?
    • Przez endrju00711
      Stworzyłem ten temat, ponieważ coraz więcej na rynku pojawia się tzw. okazji, i ludzie mają zabujcze pomysły jak wyłudzić od człowieka pieniądze. Oraz jak można się przed nimi przestrzec.
       
      To może ja zaczne, dziś wróciłem z wycieczki kraioznawczej, ponieważ tak to nazwaliśmy. Od jakiegoś czasu szukałem ciągnika, RENAULT cztero cylindrowego, jak się trafi to tur nie zawadzi, ale do rzeczy. Znalaeźliśmy oferte tzw. suuuuper okacje RENAULT 75-14 z ładowaczem czołowym, krokodyl, łyżka, trzy miesiące gwarancji (co było dla mnie podejrzane od razu ), transport gratis. I takie tam szmery bajery
      Dokładnie to ta oferta :
      http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B99711
       
      Niezła co nie ?? PRZESTRZEGAM TO OSZUST !!! najlepsze jest to że gość robi tak co miesiąć, dowiedziałem się to w sklepie, bo szukałem adresu, ale oczewiście on nie istniał. Pytam się czy jest taki gośc co ciągniki sprzedaje ?? Mówią cytuje ,, Nie, ile pan stracił, pewno po John Deera pan przyjechał HEH ?? " Mój ojciec mówi, nie po Renault , ,, O to nowość, ale nie jest pan pierwszy, bo już siedmiu u nas było HEH "
       
      Całą spawe zgłosiliśmy na komendzie, jednego gością nie dość, że jechał 700 km w jedną strone, bo JD 6100 był w równie promocyjnej cenie, bo za 44 tyś
       
      Najlepsze jest to że w środe miałem dojechać do niego na trasie i niby podpisać deklaracje, że taki i taki ciągnik odbiore, gość wyłączył telefon i udał głupka, później miał wymówke że mu się rozładował, że mamy wpłacić na konto zaliczke, że to na 100% ciągnik będzie nasz, ojciec mówi że inaczej jak do ręki kasy nie dostanie, to mówi że mamy przyjechać w piątek o piętnastej to zaraz całą kase mu damy i z ciągnikiem pojedziemy do chaty, no to pojechaliśmy, a tam niespodzianka Nie powiem troche ładnie mówiąc źli byliśmy ale nam przeszło na szczęście
       
      Temacik ma być ku waszej przestrodze, i prosze o zamieszczanie linków, lub podawanie numerów istnych oszustów, lub ciągników z nieznanego źródła, może ona baaardzo pomuc innym, bo po co tracić kase, czas i nerwy
       
      I jedna sentencja : NIGDY NIE WPŁACAJ KASY NA KONTO BEZ OGLĄDANIA CIAGNIKA I POTWIERDZENIA DANYCH OSOBOWYCH
       
      Aha, zapomniał bym, mieli oni podrobiony dowód osobisty i założone konto w banku w Poznaniu, niech ten złodziej wie, że korzystając z komórki można go namierzyć co do 10 metrów, i policja ostro nad tym pracuje, ale na razie nie włącza numeru, i raczej był sprytniejszy i wyrzucił karte do śmieci, ale i tak mogą określić z kąd były wykonywane połączenia ( To dla złodzieja )
    • Przez tommy66692
      Instrukcje obsługi, tabele wysiewu i katalogi czesci do maszyn rolniczych podajemy w tym temacie. Przed pytaniem postawionym w tym temacie polecam poprzeglądać te tematy;
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t2826.html
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t9098.html
    • Przez Eryko
      http://www.ziptuning.nl/pl/traktory/ spójrzcie na to.za prawie 4000zł mozna miec troche mocniejszy ciągnik.np Case Magnum 270,o mocy 312KM chipują do 406KM.tylko ciekawe jak to silniki znosza.
×