Skocz do zawartości
yacenty

Spalanie silników 4cyl CR 16V a 6cyl 8V

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
yacenty    592

Hej,

Macie jakieś doswiadczenia?

Wczoraj miałem dość ciekawa rozmowe i ktoś mnie namawiał zeby nie patrzec na 6cyl -115km tylko kupić 4cyl CR 16V i ciagnik i tak spokojnie podoła maszynom a przy tym duzo mniej spali, a poznoć te silniki wcale nie są wyzyłowane.

Co o tym myslicie?

Taka 4CR bedzie tansza od 6 w tej samej mocy?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Może nie miałem do czynienia osobiście z CR ale z moich porównań z sdf wynika że 4ka tej samej mocy będzie dużo oszczędnjesza, a znajomy ma jd 6620 czy jakoś tak wiem tylko że 4cr i 128km i w pracy w polu jest nawet bardzo oszczędny, a ewentualna naprawa silniak czy to układu wtryskowego czy innych napraw to co naprawić 4 punkty to nie 6, a przypuszczam że silniki będą równie trwałe, a jest jeszcze kwestia oleju do 4ki te 5-6l oleju napewno mniej idzie i i inne oszczędności napewno by się znalazły :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    592

6620 to 6 garowiec, ostatnia 4-ka z JD to 6420s - on miał jakies 125 jak dobrze pamietam, w wersji 6430 nie widziałem już literki s


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brzozak2    236

panowie rozpatrujac zagadnienie z poziomu mechaniki to wal korbowy silnika 6 cylindrowego ulozony w rzedzie jest najbardziej ekonomiczna konfiguracja jako moze byc wsrod silnikow spalinowych.

potwierdza to rowniez praktyka, wiekszosc silnikow czy to w ciagnikach, kombajnach, czy ciezarowkach to jednostki 6R i to jest prawda ogolna.

wieksze spalanie w lekkich pracach wiaze sie tylko ze znacznym wzrostem pojemnosci miedzy 4 gary, a 6 (2-2,5 litra) dla porownywalnych mocy, w konkretnej robocie nie dosc ze 6 spali mniej to jeszcze lepiej uciagnie, albo spali tyle samo, ale szybciej zrobi - wychodzi na to samo.

 

zastanowienia wymaga natomiast technologia w ktorej wykonany jest uklad zasilania, bo tu mozna podyskutowac i wszelkie doswiadczenia z CR beda mile widziane ;)

z reszta nie pierwszy raz ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    592

jestem mega zdziwiony po lekturze tych 2 dokumentów, teraz już chyba nie widze zadnego plusa w strone 4cr


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

4cyl jeżeli jest dużo latania na pusto lub małe obciążenie jakiś tam transport, UZ , ale u Ciebie to tylko ciężka robota, więc nie ma się nad czym zastanawiać ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
jestem mega zdziwiony po lekturze tych 2 dokumentów, teraz już chyba nie widze zadnego plusa w strone 4cr

Eee, czwórka ma boosta i pali wyraźnie mniej tych samych warunkach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

i czworka jest ciezsza od szostki ;) ;) chyba, ze cos zle patrze


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    592

wyraźnie mniej?

patrzysz z boostem czy bez? bo te dane znacząco się różnią


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

no skoro porownywac to bez boosta


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    592

no to moj bląd - ale mimo wszystko spalanie 4cr jest tylko delikatnie mniejsze


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Blog o uprawie roślin na Dolnym Śląsku - Nasze uprawy - AgroFoto.pl
My agri pictrues

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

no mowilem ci ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1
panowie rozpatrujac zagadnienie z poziomu mechaniki to wal korbowy silnika 6 cylindrowego ulozony w rzedzie jest najbardziej ekonomiczna konfiguracja jako moze byc wsrod silnikow spalinowych.

potwierdza to rowniez praktyka, wiekszosc silnikow czy to w ciagnikach, kombajnach, czy ciezarowkach to jednostki 6R i to jest prawda ogolna.

wieksze spalanie w lekkich pracach wiaze sie tylko ze znacznym wzrostem pojemnosci miedzy 4 gary, a 6 (2-2,5 litra) dla porownywalnych mocy, w konkretnej robocie nie dosc ze 6 spali mniej to jeszcze lepiej uciagnie, albo spali tyle samo, ale szybciej zrobi - wychodzi na to samo.

 

zastanowienia wymaga natomiast technologia w ktorej wykonany jest uklad zasilania, bo tu mozna podyskutowac i wszelkie doswiadczenia z CR beda mile widziane ;)

z reszta nie pierwszy raz ;)

jakos nie do konca jestem przekonany co do tej ekonomicznosci 6 cylindrowcow. moglbys mi wyjasnic dokladniej twoj punkt widzenia??

co do praktyki to ciezarowki o mocach do 200km maja raczej czterocylindrowce.

skoro roznica w spalaniu w lekkich pracach wiaze sie z wieksza pojemnoscia dlaczego nie mozna by zrobic 6 cylindrow w tej o 2-2.5 litra mniejszej pojemnosci??-wtedy bylby to ideal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkk2006    0

To podaj jakas ciezarowke 4 cylindrowa np star 120 km i ma 6 cylindrow jelcz 180 6 cylindrow/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1

MAN TGL 206 KM (151 kW) przy 2400 obr/min. Maksymalny moment obrotowy – 830 Nm przy 1400 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

tak niektore ciezarowki maja silniki 4 cylindrowe (ale ja mowie o prawidziwych ciezarowkach, tzn chodzi o najczesciej spotykane).

teorii o walach korbowych nie streszcze, bo to na forum nie specjalnie sie da, poza tym musialbym duzo materialu przygotowac.

nie oplaca sie zrobic silnika 6 cylindrowego o pojemnosci 4 litrow ktory ma sie krecic do 2200 obr/min, nie mozna przegiac w druga strone. te wytyczne byly tworzone przez 10 lat w wieku XIX i XX, wiec kto chce sie dowiedziec to tylko biblioteke moge zaproponowac.

 

nie chcecie mi wierzyc to nie musicie, nie bede tego udowadnial.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kubota w swym największym modelu wprowadziła czterocylindrowy silnik o pojemności jednego "gara" ponad 1,25 litra i nie dało to jakichś oszałamiających efektów. Poza tym to im więcej cylindrów tym wyższy moment przy niższych obrotach. ;) Generalnie silniki 16V mają moc i moment wyżej położony, a 8V ma moment i moc niżej.

 

 

brzozak@ możesz podać lekturę???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    49

Mówiąc prościej silnik 4 cilindrowy może wgenerować nawet taki moment obrotowy i moc jak 6 ale czy potrafi go utrzymać jeżeli będzie pod obciążeniem. Tak samo pojęcie mocy (km,kW)- silnik 6 cilindrowy będzie miał bardziej stałą moc w dużym obciążeniu niż 4- przecież na jeden obrót wału korbowego wypada cykl pracy co 180* w silniku 4cyl., a w 6cyl. to już jest 120*- więc łatwiej jest wkręciś silnik 6cyl. w obroty który przy niższych niż 4cyl obrotach ma większy Mo

Jak przeglądałem te testy to troche zawiodło mnie CR, ale wykresy przedstawiają że zużycie paliwa w 4CR jest niższe przy niskich obrotach silnika niż w 6 ale już przy wysokich obrotach wyrównuje się. Więc ciągnik 4 cyl. spali niej w lekiej pracy niż szóstka. W racając do spalania jednostkowe spalanie jest uzależnione od pojemności skokowej różnic nie widać w spalaniu w sobu silnikach ale po przekroczeniu 2000 w silniku 6 cyl gwałtownie rośnie. W niższych obrtach jest podobne ale jakiej dawki paliwa trzeba żeby obrucić wał w silniku 4cyl. by odbył droge z GMP do DMP (poprzez sprężąnie i nieznaczne ssanie i sprężanie inych cylindrów), a w 6 w którm droga z GMP do DMP dołancza się następny cylinder który ma cykl pracy (jednym słowem wspomaga drugi który jeszcze nie ukończył suwu pracy) i aby ograniczyć te tzw. nieznaczne straty mocy stosuje się głowice 4 zawory na cilinder

Jak by ktoś mógł to mógłby dołączyć link do testów ciągników tych samych mocy: zwykłej 4, 4 CR, zwykłej 6, 6CR, bo najlepszym rozwiązaniem jest ciągnik sześciocylindrowy z CR ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beorn    1

ja zawsze myslalem ze pojemnosc i liczba cylindrow to wrog ekonomicznej pracy (m.in przez opory wewnetrzne) i uwazam tak ciagle - jak bede mial wiecej czasu przygotuje porzadnego posta.

 

moc jest moca i czy zaplon dochodzi co 180* czy 120* bedzie mialo znaczenie przy najmniejszych obrotach. zakladajac ze oba traktory mialyby skrzynie vario osiagna ta sama predkosc np w plugu. na marginesie ciekawe jak w traktorze spisalby sie dwusuwowy diesel ;)

 

"W niższych obrotach jest podobne ale jakiej dawki paliwa trzeba żeby obrucić wał w silniku 4cyl. by odbył droge z GMP do DMP (poprzez sprężąnie i nieznaczne ssanie i sprężanie inych cylindrów), a w 6 w którm droga z GMP do DMP dołancza się następny cylinder który ma cykl pracy(jednym słowem wspomaga drugi który jeszcze nie ukończył suwu pracy) "

w ogole niezrozumiale jest dla mnie twoje wnioskowanie... potraktuj kazdy tlok odzielnie a zrozumiesz ze jestes w bledzie - kazdy tlok wytwarza moc ktora oddaje na wal i jesli wg ciebie wspomaga inny tzn ze czesc mocy pojdzie na wspomoganie i bilans i tak wyjdzie na zero - to ma znaczenie jedynie dla "gladkiej" pracy przy najmniejszych obrotach.

 

co do 6tek w "prawdziwych" ciezarowkach nie neguje tego - przy duzych pojemnosciach szostka sprawdza sie ze wzgledu na brak wibracji ale my tutaj mowimy o mocach do 150km i nowoczesnych ciezarowkach montuja juz raczej czworki.

 

moim zdaniem w tej klasie traktorow to dobre rozwiazanie. ja jestem zwolennikiem pojemnosci na żądanie a nie permanentnej, czyli turbo + precyzyjne dawkowanie paliwa wg potrzeby. moim zdaniem czyni to taki traktor bardziej uniwersalnym, ktory wykona wiecej roznorodnych zadan.

 

co do omawianych modeli zwrocil ktos uwage na jednostkowe zuzycie. w szostce jest wieksze od 8,5 do 20%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

a już taki mercedes to 6 cylindrów, to dopiero powyżej 220KM stosuje, poniżej to tylko 4 cylindry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Według mnie jak ciągnik do ciężkich prac to tylko 6 garów, pojemność, turbo i dobry układ paliwowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Dlaczego nowe silniki z euro 3 lub 4 to totalne?
      Słyszałem,że jest w nich za wczesny kąt wtrysku celem mniejszego zadymienia.
      A jakie są objawy za wczesnego kąta wtrysku?
      Ostatnio kolega bronował Ursusem C380 Perkins 4.4 litra,ciągał je na jedynce bo na dwójce brak mocy z powodu niemożności osiągnięcia obrotów 1500 czyli włączanie turbiny.
      Te same brony ciągała sześćdziesiątka na 4 z efektem zadymy na całą wieś.
      Nowe C380 robią z silnikiem 2,9litra przecież to ma tyle siły co MF 255.
      Ogólnie te nowe silniki dużo palą mało robią i mocy nie mają to co to za normy euro skoro spali dwa razy więcej niż starszy silnik.
      Ktoś coś wie  jak odmulić te nowe silniki?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez lukasx21
      Witam
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat dodatkowej działalności poza rolniczej, usługi koparko ładowarką, na razie jest to tylko w fazie pomysłu ale mam pytanie do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie, jak jest z taką działalnością czy dużo jest formalności związanych z rozpoczęciem takiej działalności?, ile trzeba wyłożyć $$ żeby kupić jakiś sensowny sprzęt bo ceny są dosyć zróżnicowane, powiedzmy te 25-30 tys kupi się już jakiś starszy ale sprawny sprzęt czy wyjechanego trupa którego ciągle będzie trzeba naprawiać? i czy wogóle sama koparka jest opłacalna czy trzeba mieć szerszy zakres usług żeby coś z tego było?
      pozdrawiam
    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
×