Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
lukas111

Belarus 820 I Tur

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukas111    0

posiada moze ktos z was belarusa 820 z turem na przednim moscie carrero,interesuje mnie czy nadaje sie on do roboty typu ladowanie bel itp... prosze o opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas111    0

taa,ale chodzi ci o carrero? bo wiekszosc ma na krzyzakach lub stozkach przedni most,ja mam w swoim zetorku carrero i trzyma :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

qqq    18

spokojnie da radę ,mój kolega na 82 ma tura 5 na moscie stozkowym juz z 5 lat i gania jak się patrzy nic się nie dzieje z napędem a tym bardziej carrero wytrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas111    0

bo w zetorek juz wymieka (pompa itd...) i juz duzo przebiegu,juz wole sie przezucic na cos lepszego,a ostatnio widzialem takiego belarusika w akcji i jestem ciekwa opinii innych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

Na moje to nie jest zadny most carraro, to jest przedni most belkowy produkowany na białorusi. Mój sasiad ma belarusa 3 rok z turem na takim moscie i narazie nic sie nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    515
bo w zetorek juz wymieka (pompa itd...) i juz duzo przebiegu,juz wole sie przezucic na cos lepszego,a ostatnio widzialem takiego belarusika w akcji i jestem ciekwa opinii innych

 

Niby belarus jest lepszy od zetora ? bardzo się mylisz :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas111    0

rino dobrze mowisz "narazie" =)

Ursusc385- mysle ze tak,jednak co nowy to nowy.Nie mowie ze jest odrazu lepszy ;p bo to nie ta sama liga :mellow: ale wiesz,belarusek szybszy,a na moscie carrero mysle ze by dal rade,tylko tak mnie jeszcze ciekawi jak by hydraulika dawala rade przy tym turze,moj wujek ma pronara i przy chwytaku cieknie z niego,jak z kaczej du** ;D,tylko ze pronar to nie belaraus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian892    8

Kolego ja mam na moście krzyżakowym i zrobiłem ponad 1000 godzin z turem i jeszcze długo pochodzi. Jak masz pytania chętnie odpowiem :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas111    0

no mam :mellow: a co do hydrauliki to niecieknie przy turze ?? bo wiesz 1000 godzin to jeszcze nowy ciagnik :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

@lukas111 nie zgadzam się, ktoś może nastukać 1000 w dwa lata a inny przez 5 nie nabije tego. A to jest różnica, która świadczy o sposobie eksploatacji maszyny. To tak jakbyś miał rozłupać parę ton kamienia w dwa dni a w pięć.

 

Do wytrzymałości przedniego mostu trzeba brać pod uwagę jeszcze jakimi drogami porusza się ciągnik, jakie prace wykonuje z tym turem, i jaki właściciel- taki co szanuje czy taki co zapiernicza az łbem w dach wali na wybojach.

Nowe Belarusy 820 na stożkach maja wzmacniane tulje z tego co wiem.

 

 

Sam szukam informacji o tym jaki tur najlepiej zgrywa sie z Belarusem 820...co polecacie Panowie? ;)

Np.:

- Stoll Robust F15 HDPM/ F30 HDPM

- Trac Lift 220SL

- Agromasz Ł104

- inne modele?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas111    0

ale stozki i tak sie szybko sypia przy turze (ponoc,tak slyszalem) carrero jest bardziej wytrzymaly,ale w cenie tez roznica/orientuje sie ktos ile palilby taki belarusek?przy srednim obciazeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Zależy co masz na myśli mówiąc średnie obciążenie. Gdzieś w necie był srtykuł że spalanie przy 60% wykorzystaniu mocy wynosi 9 czy 10litry, nie pamiętam dokładnie, trzeba byłoby poszuka tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor    0

mam pronara a to jest to samo co belarus mam juz 3 lata i bardzo dobrze sie sprawuje w turze napewno nie zamieniłbym go na zetora a spalanie np w kosiarce tylko tej wiekszej to 60-tka spali więcej teraz kosiłem to porównałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas111    0

adamplus:no ciekawe ile by spalil przy godzinie ladoania bel na foliarke,ukladanie itp

igor:watpie,ale moze i tak,bo 60 dostaje przy tej kosiarze,a pronar nie.Ale z jednym tu sie nie zgodzie PRONAR to nie to samo co BELARUS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapitan1    0

Jeśli na belarusie to tylko na krzyżaku i szerokich gumach. Mój ma 1,5 roku ok.1200h i zaczynają sie wycieki ale 100zł i bdzie uszczelniony. Wcześniej był zamontowany na MTZ82 na stożku ale ten był mało stabilny . Teraz jest na 820 i jestem bardzo zadowolony(no może jedynie przydał by sie rewers) Tur jest ze SOKUŁKI 1600kg udzwigu. zdjecie w mojej galerii jak ktoś jest zainteresowany można pisać. A i tak dla porównania brat ma ładowacz na JD6630 MX T140 fajna komfort bez porównania kasa zresztą też ALE mój belarus jest stabilniejszy przy jednakowym ładunku. np. paleta cementu(1400kg) ja bez odciąznika z tyłu moge ją przestawić a on bez obciążnika podniesie ale tył ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Koszę zazwyczaj c360, a zwłaszcza przy wożeniu zielonki do obory. Hmm wydaje mi się, że te 1,70 to za mało do Belarusa. W tym sezonie część traw nim skosiłem i tak orientacyjnie liczę ile spalił na tych ha. Ok 60l na ok 10ha ;) trudno powiedzieć bo w między czasie robił też co innego.

 

Zastanawiam się nad turem do Belarusa- głównie obornik, bele słomy, prace remontowe (ładowanie ziemi, żwiru).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzewis98    8

co sądzicie o turach z hydrometalu??? cena atrakcyjna, masa tura lekka, agromasz ł-104 ostatnio mialem okazje zobaczyć w składnicy bardzo masywny i ciężki tur wydaje się porzadnie wykonany, te pronaroskie też są całkiem całkiem, ale najlepszą opinią ciszą się ładowacze z metal-fachu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

kukas111 spalanie takiego belarusa przy ładowaniu bel nie przekroczy 7 litrów ,bo pytałem kolegi on ma MTZ-82 z Tur-5 to mówił cos koło 6 l jemu wychodziło , a 9-10l to on bierze ale w pługach 5x40 ha ha ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas111    0

na krzyzaku mam waty,bo 1200 mth to jeszcze nie duzo,moj zetorek ma blisko 6000mth nastukana,znajkomy mechanik ciagnikow mowi ze na krzyzaku szybko sie posypie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

kolego tylko użytkownicy mogą cos wiedzieć czy sprawdza sie czy nie a mechanik wątpie... mój znajomy juz pare lat ma tura na 82 i nie ma lekko palety,bele,obornik, wapno i chodzi bez zarzutów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×