Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Koledzy mwm problem z hydraulika w jd 1014.wspomaganie chddzi ale podnosnik nie dziala jak trzeba,jak olej sie zagrzeje to ramiona szarpia podnoszac maszyne przy dluzszej pracy na wolnych obrotach wogule nie podnosi tyko trzeba gazowac.Podejzewam ze pompa glowna dostaje za malo oleju.Nie wiem czym to jest spowodowane i dlatego prosze Was o jakas dobra rade

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

Nie chcę cię straszyć, ale na moje oko to pompa hydrauliczna poprostu odmawia posłuszeństwa, chyba czas na wymiane .

Ale radzę popytać : @szczewka lub kogoś kto się na tym zna.

Może to być cos śmiesznego jak dojdziesz co to to daj znać.

Opublikowano

Nie taki wielki znawca ze mnie ale dzieki.

Na początku sprawdź czy filtry sa czyste.Objaw taki jakby pompa oleju nie dostawała lub była juz całkiem zajechana. Stało sie to tak raptem czy były juz wczesniej problemy??? Mozliwe ze pompa glowna jest dobra tylko ta zasilajaca co znajduje sie w skrzyni wysiadła i nie podaje oleju na ta z przodu.

Opublikowano
Nie taki wielki znawca ze mnie ale dzieki.

Na początku sprawdź czy filtry sa czyste.Objaw taki jakby pompa oleju nie dostawała lub była juz całkiem zajechana. Stało sie to tak raptem czy były juz wczesniej problemy??? Mozliwe ze pompa glowna jest dobra tylko ta zasilajaca co znajduje sie w skrzyni wysiadła i nie podaje oleju na ta z przodu.

Czesc Szczewko!Filtry juz sprawdzalem,sa ok.poziom oleju tez.Nie wiem dlaczego w zbiorniku wyrownawczym raz jest pelno oleju a jak poruszam dzwignia podnosnika to zbiornik sie opruznia.Potem dzwignia podnosnika poprostu nie dziala i chcac podnies lub opuscic podnosnik musze dokrecac lub luzowac dlawik ktory znajduje sie pod siedzeniem.

Opublikowano

Na pewno główna przyczyna tego jest pompa zasilająca...wiem bo sam to przerabiałem ale nie w JD3350 lecz w JD3050. Tez pierwsze myśleliśmy, że filtry lub pompa główna. Nie dawało nam to spokoju więc spuściliśmy olej ze skrzyni biegów, odkręciliśmy przewód olejowy który dochodzi do pompy głównej, i kompresorem zaczęliśmy wdmuchwiwać powietrze do pompy zasilającej aby sprawdzić jej szczelność. I nasze przypuszczenie były nie słuszne...okazało sie że na pierwszym kolanku przewodu olejowego, w środku skrzyni (brak dostępu) jest przetarte:( Bez ściągania kabiny się nie obejdzie...ale ja mówie o swoim przypadku, może ty masz coś innego....

Opublikowano
Na pewno główna przyczyna tego jest pompa zasilająca...wiem bo sam to przerabiałem ale nie w JD3350 lecz w JD3050. Tez pierwsze myśleliśmy, że filtry lub pompa główna. Nie dawało nam to spokoju więc spuściliśmy olej ze skrzyni biegów, odkręciliśmy przewód olejowy który dochodzi do pompy głównej, i kompresorem zaczęliśmy wdmuchwiwać powietrze do pompy zasilającej aby sprawdzić jej szczelność. I nasze przypuszczenie były nie słuszne...okazało sie że na pierwszym kolanku przewodu olejowego, w środku skrzyni (brak dostępu) jest przetarte:( Bez ściągania kabiny się nie obejdzie...ale ja mówie o swoim przypadku, może ty masz coś innego....

 

Sperling3350 a czy może próbowałeś mierzyć ciśnienie w układzie niskiego ciśnienia? może wiesz w którym korku mierzyć i ile powinno wynosić ?

pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Mam problem z podnośnikiem w jd 1640 kabina sg2; otóż podczas podnoszenia maszyn podnośnik szarpie, podnosi ale takimi szarpnięciami, jak już podniesie w górne położenie to jest ok. Ponadto po zgaszeniu silnika podnośnik powoli opada. Jak się ma wyższe obroty na silniku (ok 1500 rpm) to raczej podnosi dobrze ale nie zawsze (też czuć szarpnięcia ale mają wyższą częstotliwość). Poprzedni właściciel powiedział mi że obok ciągła podnośnika (pod kabiną, trzeba wejść pod ciągnik) jest korek na klucz kwadraciak, jak się go odkręci to jest tam śruba regulacyjna. Próbowałem ją różnie ustawiać (efekt jakiś jest bo przy niektórych ustawieniach mniej szarpie) ale całkowicie nie udało mi się zlikwidować tych szarpnięć. Wspomaganie działa bez problemu.

 

Jeżeli ktoś orientuje się co to może być to bardzo PROSZĘ O POMOC.

Opublikowano

Widze jest to stała przypadłość tych serii... Najprawdopodobniej masz pompę albo do wymiany, albo do regeneracji, tylko teraaz którą. Są dwie, jedna zalewa drugą olejem, nalezałoby zalac tą pierwszą olejem z zewnątrz i zobaczyc czy szarpie, jesli nie, to znaczy ze wine ma ta w srodku pompa, nie podaje oleju na ta z przodu i ta z przodu chwyta powietrze. Jesli zas szarpanie nadal wystepuje, to pompa z przodu jest zużyta...

 

Nie wiem, czy czasami juz nie był poruszany ten wątek, tylo moze przy innym modelu.

Opublikowano

Przed chwilą ściągnołem maskę i popatrzyłem w zbiornik oleju nad pompą główną olej w nim był tak ze 4/5 zbiornika, zakręciłem śrubę odpaliłem ciągnik poruszałem podnośnikiem góra-dół zgasiłem ciągnik i znowu zajrzałem do tego zbiornika i olej dalej tam był w podobnej ilości. Może to świadczyć o tym że pompa zasilająca jest dobra? Jutro święto to wiele nie pogmeram, ale w piątek biorę się od rana.

 

Jeszcze jedno pytanko czy może to być wina czego innego oprócz którejś z pomp (opadający podnośnik na zgaszonym ciągniku) np. rozdzielacza,siłownika?

Opublikowano

Od razu pompa, jest tyle możliwości a tu od razu pompa. Spróbuj jak tego jeszcze nie zrobiłeś przestawić dziwignię od regulacji pozycyjno siłowej { to pokrętło z prawej strony ze skalą } w różne położnia i pisz o efektach.

Pompa jak była by walnięta ta w skrzyni to zapala się kontrolka, jak ta z przodu to nie działa orbitrol i podnośnik.

A tak wogóle jak olej w skrzyni , pamiętaj że poziom oleju sprawdza się na zapalonym silniku.

Opublikowano

Dziękuje wszystkim za rady. Problemem była na szczęści błahostka, aż wstyd się przyznać. Olej w skrzyni był równo na minimum, po dolaniu 2l oleju jak ręką odjął. Podnośnik podnosi elegancko. Istnieje jeszcze problem wolno opadającego podnośnika po zgaszeniu silnika ale to już nie taki wielki problem.

 

Proponuje dalej w tym temacie poruszać problemy związane z podnośnikiem i hydraulikom w tych modelach.

Opublikowano

"Niektorzy" to widze są idealni, albo są z serwisu tej marki... Piszesz tak jakby ktos jeszcze sie wypowiadał w tym temacie...

Skad miałem wiedzieć, ze bohater wątku nie sprawdził tak prozaicznej rzeczy jaką jest stan oleju na dzien dobry...

Widocznie trzeba zaczynac od początku, jak silnik sie zatrzyma to też po pierwsze: sprawdz czy masz jeszcze paliwo..

Opublikowano

Może to co napisałem żle zabrzmiało, przepraszam. Sam jestem użytkownikiem tej marki od kilku lat i trochę mnie denerwuje

to że za każdą usterkę zawsze odpowiada pompa. Poczytaj forum to sam się przekonasz.

Opublikowano

fajnie wyszło że to tylko olej bo jakby któraś pompa to by pociągło trochę po kieszeni, a i roboty nie mało(szczególnie przy tej w skrzyni). A i sprzedawca nic mi nie wspominał że olej sprawdza się na zapalonym silniku. Jak podnośnik szarpał to był na minimum przy zapalonym (widocznie było za mało). Przynajmniej poznałem trochę budowę ciągnika, a szczególnie hydrauliki. Ropę w baku na szczęście można sprawdzać na zgaszonym :mellow: . Pozdrawiam

 

 

 

Opadający podnośnik też naprawiłem, był lekko porysowany cylinder; wystarczyło honowanie i wymiana uszczelnienia na tłoku oraz wymiana uszczelnień na zaworkach sterujących podnośnikiem (kilka oringów). Koszt naprawy wyszedł 490 zł + własna robota.

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z podnośnikiem przy pracy w polu raptownie przestał unosić pług tylko przy wysokich obrotach czuć takie drobne szarpnięcia i podnosi z 10 cm na minutę w górę jaka może być tego przyczyna??? Olej sprawdziłem mam odpowiedni poziom wszystko działa jak należy oprócz podnośnika...

Tematy połaczone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

U nas z modelem 2040 też jest pewien podobny problem, jeszcze tego nie zlokalizowałem ale o co chodzi?? ;> jest także problem z podnośnikiem, na niskich obrotach podczas unoszenia tylniego TUZ ciągnik normalnie mocno drży, przy większych obrotach drgania maleją a podnośnik podnosi się nieco szybciej ale równomiernie czasami opada i podnosi się, jest także problem ze wspomaganiem kierownicy przy mniejszych obrotach a także jest problem z maszynami podpinanymi pod hydraulikę, przy wyższych obrotach jakoś lepiej pracują ale to nie to co było miesiąc temu. problem narasta wraz z większym zagrzaniem oleju, bo robi się rzadszy. Stan oleju oczywiście jest w normie.

jak już pisałem miesiąc temu było wszystko OK a teraz taki problem, myslę że będzie problem z pompom hydrauliczną zębatą która jest w skrzyni biegów, ale nie jestem pewien. Co Wy o tym myslicie?/ miał już ktoś taki lub podobny problem??

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja miałem ten sam problem, winą był zbyt niski stan oleju, niby był dolny stan, ale widocznie było go za mało. Teraz mam zalany na pełny stan i jest wszystko ok, objawy miałem te same co u ciebie z tym że na zimnym oleju chodziło dobrze a po rozgrzaniu zaczynał szarpać. Także na początek nalej oleju na full (sprawdzać na zapalonym silniku), potem możesz patrzeć dalej jak usterka nie minie, czyli zobaczyć czy jest olej w zbiorniczku nad pompą główną (jak nie ma to wyczyścić smok i wymienić filtr hydrauliki). Napisz czy działa ci wałek i półbiegi i czy nie zaświeca się czasem kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni.

 

A i jeszcze o co chodzi z tym opadaniem i podnoszeniem, podnośnik ci trzyma na zgaszonym silniku?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

olej jest dobrej jakości, WOM pracuje, półbiegi tak samo.

Przy wyłączonym silniku stan oleju jest na max a na włączonym/pracującym silniku stan oleju spada do minimum....

 

SMOKA jeszcze nie sprawdziłem, jutro sie dam może do tego...

Opublikowano

Mi właśnie przy takim stanie oleju szarpał (tak jak u ciebie na zapalonym był na minimum, a na zgaszonym powyżej pełnego stanu). Także na początek nalej oleju tak żeby na zapalonym był pełny stan, dopiero jak to nie pomoże to można brać się za smoka, ale to najprawdopodobniej niski stan oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v