Skocz do zawartości
Piecia

John Deere 1640 - szarpanie podnośnikiem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
Piecia    0

Koledzy mwm problem z hydraulika w jd 1014.wspomaganie chddzi ale podnosnik nie dziala jak trzeba,jak olej sie zagrzeje to ramiona szarpia podnoszac maszyne przy dluzszej pracy na wolnych obrotach wogule nie podnosi tyko trzeba gazowac.Podejzewam ze pompa glowna dostaje za malo oleju.Nie wiem czym to jest spowodowane i dlatego prosze Was o jakas dobra rade

Tematy połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vektor    8

Nie chcę cię straszyć, ale na moje oko to pompa hydrauliczna poprostu odmawia posłuszeństwa, chyba czas na wymiane .

Ale radzę popytać : @szczewka lub kogoś kto się na tym zna.

Może to być cos śmiesznego jak dojdziesz co to to daj znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szczewko    31

Nie taki wielki znawca ze mnie ale dzieki.

Na początku sprawdź czy filtry sa czyste.Objaw taki jakby pompa oleju nie dostawała lub była juz całkiem zajechana. Stało sie to tak raptem czy były juz wczesniej problemy??? Mozliwe ze pompa glowna jest dobra tylko ta zasilajaca co znajduje sie w skrzyni wysiadła i nie podaje oleju na ta z przodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piecia    0
Nie taki wielki znawca ze mnie ale dzieki.

Na początku sprawdź czy filtry sa czyste.Objaw taki jakby pompa oleju nie dostawała lub była juz całkiem zajechana. Stało sie to tak raptem czy były juz wczesniej problemy??? Mozliwe ze pompa glowna jest dobra tylko ta zasilajaca co znajduje sie w skrzyni wysiadła i nie podaje oleju na ta z przodu.

Czesc Szczewko!Filtry juz sprawdzalem,sa ok.poziom oleju tez.Nie wiem dlaczego w zbiorniku wyrownawczym raz jest pelno oleju a jak poruszam dzwignia podnosnika to zbiornik sie opruznia.Potem dzwignia podnosnika poprostu nie dziala i chcac podnies lub opuscic podnosnik musze dokrecac lub luzowac dlawik ktory znajduje sie pod siedzeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno główna przyczyna tego jest pompa zasilająca...wiem bo sam to przerabiałem ale nie w JD3350 lecz w JD3050. Tez pierwsze myśleliśmy, że filtry lub pompa główna. Nie dawało nam to spokoju więc spuściliśmy olej ze skrzyni biegów, odkręciliśmy przewód olejowy który dochodzi do pompy głównej, i kompresorem zaczęliśmy wdmuchwiwać powietrze do pompy zasilającej aby sprawdzić jej szczelność. I nasze przypuszczenie były nie słuszne...okazało sie że na pierwszym kolanku przewodu olejowego, w środku skrzyni (brak dostępu) jest przetarte:( Bez ściągania kabiny się nie obejdzie...ale ja mówie o swoim przypadku, może ty masz coś innego....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

My mieliśmy do regeneracji pompę głowną... zasilającą rozebralismy, okazało sie nie potrzebnie bobyła w bdb stanie, zregenerowalismy ta przednią i grało....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD    0
Na pewno główna przyczyna tego jest pompa zasilająca...wiem bo sam to przerabiałem ale nie w JD3350 lecz w JD3050. Tez pierwsze myśleliśmy, że filtry lub pompa główna. Nie dawało nam to spokoju więc spuściliśmy olej ze skrzyni biegów, odkręciliśmy przewód olejowy który dochodzi do pompy głównej, i kompresorem zaczęliśmy wdmuchwiwać powietrze do pompy zasilającej aby sprawdzić jej szczelność. I nasze przypuszczenie były nie słuszne...okazało sie że na pierwszym kolanku przewodu olejowego, w środku skrzyni (brak dostępu) jest przetarte:( Bez ściągania kabiny się nie obejdzie...ale ja mówie o swoim przypadku, może ty masz coś innego....

 

Sperling3350 a czy może próbowałeś mierzyć ciśnienie w układzie niskiego ciśnienia? może wiesz w którym korku mierzyć i ile powinno wynosić ?

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    1

Witam

 

Mam problem z podnośnikiem w jd 1640 kabina sg2; otóż podczas podnoszenia maszyn podnośnik szarpie, podnosi ale takimi szarpnięciami, jak już podniesie w górne położenie to jest ok. Ponadto po zgaszeniu silnika podnośnik powoli opada. Jak się ma wyższe obroty na silniku (ok 1500 rpm) to raczej podnosi dobrze ale nie zawsze (też czuć szarpnięcia ale mają wyższą częstotliwość). Poprzedni właściciel powiedział mi że obok ciągła podnośnika (pod kabiną, trzeba wejść pod ciągnik) jest korek na klucz kwadraciak, jak się go odkręci to jest tam śruba regulacyjna. Próbowałem ją różnie ustawiać (efekt jakiś jest bo przy niektórych ustawieniach mniej szarpie) ale całkowicie nie udało mi się zlikwidować tych szarpnięć. Wspomaganie działa bez problemu.

 

Jeżeli ktoś orientuje się co to może być to bardzo PROSZĘ O POMOC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

Widze jest to stała przypadłość tych serii... Najprawdopodobniej masz pompę albo do wymiany, albo do regeneracji, tylko teraaz którą. Są dwie, jedna zalewa drugą olejem, nalezałoby zalac tą pierwszą olejem z zewnątrz i zobaczyc czy szarpie, jesli nie, to znaczy ze wine ma ta w srodku pompa, nie podaje oleju na ta z przodu i ta z przodu chwyta powietrze. Jesli zas szarpanie nadal wystepuje, to pompa z przodu jest zużyta...

 

Nie wiem, czy czasami juz nie był poruszany ten wątek, tylo moze przy innym modelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    1

Przed chwilą ściągnołem maskę i popatrzyłem w zbiornik oleju nad pompą główną olej w nim był tak ze 4/5 zbiornika, zakręciłem śrubę odpaliłem ciągnik poruszałem podnośnikiem góra-dół zgasiłem ciągnik i znowu zajrzałem do tego zbiornika i olej dalej tam był w podobnej ilości. Może to świadczyć o tym że pompa zasilająca jest dobra? Jutro święto to wiele nie pogmeram, ale w piątek biorę się od rana.

 

Jeszcze jedno pytanko czy może to być wina czego innego oprócz którejś z pomp (opadający podnośnik na zgaszonym ciągniku) np. rozdzielacza,siłownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrzyp    1

Od razu pompa, jest tyle możliwości a tu od razu pompa. Spróbuj jak tego jeszcze nie zrobiłeś przestawić dziwignię od regulacji pozycyjno siłowej { to pokrętło z prawej strony ze skalą } w różne położnia i pisz o efektach.

Pompa jak była by walnięta ta w skrzyni to zapala się kontrolka, jak ta z przodu to nie działa orbitrol i podnośnik.

A tak wogóle jak olej w skrzyni , pamiętaj że poziom oleju sprawdza się na zapalonym silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    1

Dziękuje wszystkim za rady. Problemem była na szczęści błahostka, aż wstyd się przyznać. Olej w skrzyni był równo na minimum, po dolaniu 2l oleju jak ręką odjął. Podnośnik podnosi elegancko. Istnieje jeszcze problem wolno opadającego podnośnika po zgaszeniu silnika ale to już nie taki wielki problem.

 

Proponuje dalej w tym temacie poruszać problemy związane z podnośnikiem i hydraulikom w tych modelach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrzyp    1

A nie mówiłem, wystarczyło tylko dolać oleju. Widzę że ludzie mają fobie na tle hydrauliki , a ona chodzi i chodzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

"Niektorzy" to widze są idealni, albo są z serwisu tej marki... Piszesz tak jakby ktos jeszcze sie wypowiadał w tym temacie...

Skad miałem wiedzieć, ze bohater wątku nie sprawdził tak prozaicznej rzeczy jaką jest stan oleju na dzien dobry...

Widocznie trzeba zaczynac od początku, jak silnik sie zatrzyma to też po pierwsze: sprawdz czy masz jeszcze paliwo..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skrzyp    1

Może to co napisałem żle zabrzmiało, przepraszam. Sam jestem użytkownikiem tej marki od kilku lat i trochę mnie denerwuje

to że za każdą usterkę zawsze odpowiada pompa. Poczytaj forum to sam się przekonasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    1

fajnie wyszło że to tylko olej bo jakby któraś pompa to by pociągło trochę po kieszeni, a i roboty nie mało(szczególnie przy tej w skrzyni). A i sprzedawca nic mi nie wspominał że olej sprawdza się na zapalonym silniku. Jak podnośnik szarpał to był na minimum przy zapalonym (widocznie było za mało). Przynajmniej poznałem trochę budowę ciągnika, a szczególnie hydrauliki. Ropę w baku na szczęście można sprawdzać na zgaszonym :mellow: . Pozdrawiam

 

 

 

Opadający podnośnik też naprawiłem, był lekko porysowany cylinder; wystarczyło honowanie i wymiana uszczelnienia na tłoku oraz wymiana uszczelnień na zaworkach sterujących podnośnikiem (kilka oringów). Koszt naprawy wyszedł 490 zł + własna robota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
imko12    1

Witam mam problem z podnośnikiem przy pracy w polu raptownie przestał unosić pług tylko przy wysokich obrotach czuć takie drobne szarpnięcia i podnosi z 10 cm na minutę w górę jaka może być tego przyczyna??? Olej sprawdziłem mam odpowiedni poziom wszystko działa jak należy oprócz podnośnika...

Tematy połaczone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr2691    2

U nas z modelem 2040 też jest pewien podobny problem, jeszcze tego nie zlokalizowałem ale o co chodzi?? ;> jest także problem z podnośnikiem, na niskich obrotach podczas unoszenia tylniego TUZ ciągnik normalnie mocno drży, przy większych obrotach drgania maleją a podnośnik podnosi się nieco szybciej ale równomiernie czasami opada i podnosi się, jest także problem ze wspomaganiem kierownicy przy mniejszych obrotach a także jest problem z maszynami podpinanymi pod hydraulikę, przy wyższych obrotach jakoś lepiej pracują ale to nie to co było miesiąc temu. problem narasta wraz z większym zagrzaniem oleju, bo robi się rzadszy. Stan oleju oczywiście jest w normie.

jak już pisałem miesiąc temu było wszystko OK a teraz taki problem, myslę że będzie problem z pompom hydrauliczną zębatą która jest w skrzyni biegów, ale nie jestem pewien. Co Wy o tym myslicie?/ miał już ktoś taki lub podobny problem??

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    1

Ja miałem ten sam problem, winą był zbyt niski stan oleju, niby był dolny stan, ale widocznie było go za mało. Teraz mam zalany na pełny stan i jest wszystko ok, objawy miałem te same co u ciebie z tym że na zimnym oleju chodziło dobrze a po rozgrzaniu zaczynał szarpać. Także na początek nalej oleju na full (sprawdzać na zapalonym silniku), potem możesz patrzeć dalej jak usterka nie minie, czyli zobaczyć czy jest olej w zbiorniczku nad pompą główną (jak nie ma to wyczyścić smok i wymienić filtr hydrauliki). Napisz czy działa ci wałek i półbiegi i czy nie zaświeca się czasem kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni.

 

A i jeszcze o co chodzi z tym opadaniem i podnoszeniem, podnośnik ci trzyma na zgaszonym silniku?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Stan oleju mierzy sie na odpalonym silniku wiec jak jest max na zgaszonym to jeszcze dobra "piątke" trzeba dolać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafcik711    0

Witam a wymieniałeś olej może jest już zużyty i dlatego są takie obiway .Ja w swoim 2140 wymieniłem olej i filtr i jak na razie jest ok pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr2691    2

olej jest dobrej jakości, WOM pracuje, półbiegi tak samo.

Przy wyłączonym silniku stan oleju jest na max a na włączonym/pracującym silniku stan oleju spada do minimum....

 

SMOKA jeszcze nie sprawdziłem, jutro sie dam może do tego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
glwoj    1

Mi właśnie przy takim stanie oleju szarpał (tak jak u ciebie na zapalonym był na minimum, a na zgaszonym powyżej pełnego stanu). Także na początek nalej oleju tak żeby na zapalonym był pełny stan, dopiero jak to nie pomoże to można brać się za smoka, ale to najprawdopodobniej niski stan oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mimcio    2

...Napisz czy działa ci wałek i półbiegi...

 

 

Jaka może być tego przyczyna bo w moim 3140 powoli zaczynają się takie problemy tzn. przestają działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
    • Przez kierowca12
      Witam 
      Chciałbym się dowiedzieć jak jest zasłożony przedni wom w jd 3050 mógłby ktoś mi wyłać zdjecie albo chociaż napisać jak to jest zamontowane 
    • Przez Rafal_john3140
      Witam.
      Mam nastepujący problem z jd 3140: kiedy mam załaczony przedni naped na zakretach słychac zgrzyty w obu kołach przypominające kamienie młyńskie trące o siebie.Kiedy jade prosto z włączonym przodem jest ok. Przy wyłączonym przydnim napedzie problemu nie ma nawet na zakretach.
      Dodam ze zalałem nowy olej w kołach i przednim moscie,nie ma poprawy.
       
      Co to moze byc? Proszę o pomoc.
    • Przez Spojler
      Moge kupic traktor ale waham się pomiedzy case'em 5140 a jd 3050.Nie mam pojęcia jak porównać te dwa ciągniki.W końcu w case jest wiecej elektroniki a jd prostota.
       
      prosze o plusy i minusy tych dwu ciągników
       
      PS. zna ktos stronke z uzywanymi/uszkodzonymi maszynami z polski/holandii?
    • Przez damian19321
      Cześć jakie macie opinie o tych modelach jd 1640/2140, jak z spalaniem w porównaniu do c360 dostępnośćią częśći i kosztem, na co zwracać uwagę przy kupnie poza ceną (stan techniczny)? jakie usterki występują najczęściej? Czy nie lepszy był by np zetor np 7245 
      Pracował by na około 15ha na lekkich ziemiach 
×