Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Zakupiłem sobie właśnie ciągnik same explorer II 90T z 2000r (następca C385) :P z ładowaczem czołowym. I mam pytanie związane z olejami hydraulicznymi. Czy w skrzyni biegów i hydraulice jest jeden olej??? Jeden korek do wlewu wiem że znajduje się na tylnym podnośniku. A gdzie reszta???. I czy tur też ma osobny olej czy razem z tylnym podnośnikiem... Z óry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

z duzym prawdopodobienstwem moge powiedziec ze wszystko chodzi na jednym oleju nie slyszalem zeby exploler mial oddzielny obieg oleju w jakiejkolwiek wersji

a tak pozatym to za ile wyrwales ten ciagnik ?jesli to nie tajemnica i jaki ma przebieg? dodaj fotki jesli mozesz

Opublikowano

Te obawy są całkiem uzasadnione, na pierwszym przeglądzie nawet serwisant zgłupiał, był niski poziom oleju w skrzyni odkręcił korek nad ramionami podnośnika jest plastikowy korek i szok bo ten korek ma bagnecik 15cm, pytanie po co w r3 ten bagnecik, po dolaniu 2 litrów oleju poziom na światełku do wzkazywania poziomu podniósł się wiec wszystko OK ale ten bagnecik jest zastanawiający, serwisant coś wspominał że któryś tam model miał coś tam w podnosniku żeby zbierał się olej czy coś takiego żeby smarował wysoko umieszczony jakiś mechanizm, a tak wogule to explorer 2 ma też to nieszczęsne szkiełko do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni?

Opublikowano

No więc ciągnik ma przejechane niecałe 5 tyś motogodzin. był sprowadzony z dani bo tam go zatarli i tutaj koleś zrobił remont i puścił go za 60 tyś. W polu jeszcze nim nic ciężkiego nie robiłem tak więc nie wiem jeszcze jak się będzie sprawował. A z tył ma to nieszczęsne okienko do sprawdzania oleju ale w nim jest tak widać jak prawie nie widac.. :P Ale wydaje mi się że jest za mało bo jak tura podnosze do góry to tak drży, nie podnosi ciągłością.. Ale ogólnie traktorek fajny..

Opublikowano

Oleju do skrzyni nalewa się właśnie tym korkiem za kabiną. Wszystko chodzi na jednym oleju ale niektóre mają ten bagnecik. Nie wiem po co bo ten, którym ja pracuję nie ma go. Ładowacz chodzi na tym samym oleju więc jak dolejesz do skrzyni, powinno się poprawić. A "nieszczęsne" szkiełko wystarczy dobrze wytrzeć i będziesz wszystko widział.

Opublikowano

Szkiełko super sprawa pod warunkiem że był stan oleju i tylko uzupełniamy, a tak to nie zgadniesz czy jest za dużo czy za mało, spróbuj stanąć troche na pochyłości przodem żeby był wyżej może coś zobaczysz, albo stań na równym i dolewaj olej aż pojawi się stan na szkiełku, a z tym bagnetem nad podnośnikiem, to nie wiedzą najstarsi serwisanci po co tam jest wogóle :blink:

Opublikowano

Na pewno jakis UTTO, nie musi byc bog wie jaki drogi typu Fusch czy Shell, w koncu to ciagnik z 80 lat bez połbiegow i elektrozaworow. Ja swojego Same mam zalanego Jasolem Agricat UTTO 10w30  i nic sie nie dzieje drugi rok. Moze tez byc z Orlenu Agro utto byle nie jakis Hipol.

Opublikowano

Witam.

Odświeżę temat. Potrzebuję info czy w Same Explorer 65 z 84r też jest to szkiełko do sprawdzania poziomu oleju? Jeśli tak to gdzie go szukać? Po wykręceniu wlewu na plecaku z tyłu ciągnika moim oczom ukazał się bagnet, na oko około 20 cm długi. Drugie pytanie ile oleju mieści się do skrzyni biegów w tym modelu? I jeszcze jedno pytanie o ten mały filterek z tyłu ciągnika na plecaku. Od czego on jest, ewentualnie jak by ktoś wiedział jaki on ma symbol byłbym wdzięczny. Na moim jest tylko rdza.

 

Opublikowano (edytowane)

Tez mam Explorera 65, szkiełko do sprawdzania ilosci oleju jest na prawej szynie zaczepu. A ten filterek na korpusie podnosnika to najzwyczajniej w swiecie zaślepienie wolnego spływu, jak masz potrzebe mozesz wykrecic filtr i załozyc złaczke od spływu, tak mi powiedział forumowy mechanik od grupy SDF.

Oleju niby wchodzi ok 45l. Przy spuszczaniu przy wymianie zleciało mi ok 40l dla pewnosci zalałem 50 bo mam spore gorki i strome podjazdy, wiec niech ma dobre smarowanie.

20191029_171922.jpg

Jakbys jeszcze cos chciał wiedziec pytaj smiało.

Edytowane przez matisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Daoran23
      Siema Zamierzam kupić ciągnik i podobają mi się Agrotrony 120 i proszę o wyjaśnienie Do czego służy ta niebieska Gałka z gumowym mieszkiem bo 2 obok to domyślam sieę że sekcje czyli 4 wyjścia a czy ta z mieszkiem to tez od pary czy nie bo nie które ciągniki jej nie posiadają. Jakby ktoś miał czas to niech obiaśni mi poza tym wszystkie wajchy pokrętła.  Z góry dzięki za pomoc

    • Przez velFoka
      Panowie czy ktoś robił zabieg wymiany sterownika silnika? Mój sterownik z tego co zrozumiałem jest na kości pamięci 16 bodajże że coś blokuje go do wgrania zwiększenia mocy. Zastanawiam się nad wymianą sterownika ale nie wiem czy to zadziała
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v