Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mnie od poczatku zgrzytaja :angry: u was tez tak jest ? mnie to doprowadza juz do szalu w biegu wciskam dwarazy sprzeglo (wujek mi tak kazal wiec tak robie) ale dalej zgrzytaja (wujkowi tez)

Opublikowano

Zgrzytanie biegów jest wywołane tym, że nie masz zsynchronizowanej skrzyni biegów i nie da się tego ot tak usunąć... U mnie w Zetorze 8011 też zgrzytają... Ale ja jak jadę gdzieś na pole to na na biegach 1, 2, 3 [4 bieg z tym ciągniku jest ostatnim biegiem] nie daje gazu do końca jak go rozpędzam tylko do połowy... On wtedy nie ma takich dużych obrotów i jak przerzucam to zgrzytają, ale o wiele mniej i biegi spokojnie bez większych problemów wchodzą... Spróbujcie i wy tak zrobić i piszcie czy wam się to udaje... :)

Opublikowano
Zgrzytanie biegów jest wywołane tym, że nie masz zsynchronizowanej skrzyni biegów i nie da się tego ot tak usunąć... U mnie w Zetorze 8011 też zgrzytają... Ale ja jak jadę gdzieś na pole to na na biegach 1, 2, 3 [4 bieg z tym ciągniku jest ostatnim biegiem] nie daje gazu do końca jak go rozpędzam tylko do połowy... On wtedy nie ma takich dużych obrotów i jak przerzucam to zgrzytają, ale o wiele mniej i biegi spokojnie bez większych problemów wchodzą... Spróbujcie i wy tak zrobić i piszcie czy wam się to udaje... :)

a ja swoim pronarem 82SA (w koncu prawie to samo :) ) 2 bieg wrzucam normalnie 3 bez sprzegla (oczywiscie bez obciazenia) -zero zgrzytu, trzeba tylko sie wczuc w obroty silnika a 4bieg oczywiscie ze sprzeglem

a zgrzyt czasem tylko jest jak chce na pelnych obrotach wrzucic 1 bieg lub wsteczny, natomiast jadąc do tylu gdy chce wrzycic bieg 2 to wskoczy (ale z 2 biegu wsteczny to nie :):) )

i powiem tylko tak:

bieg 2,3,4 to zero zgrzytu ale jak wlącze polowe i wroce na szosowe to tak ciezko wchodzą ze szkoda gadac :)

Opublikowano

Tak jak koledzy piszą musisz wyczuć prędkość do każdego biegu i oczywiście sprzęgło na dwa razy z lekką przygazówką pomiędzy jednym a drugim wciśnięciem sprzęgła i wkładając bieg żeby był jeszcze lekko na obrotach opadających z tej przygazówki. Tak to niestety trzeba robić jak nie ma synchronizacji, zresztą nawet jaki jest synchronizacja to też jest wskazane podwójne wysprzęglanie.

Opublikowano

U mnie wchodzą normalnie biegi bez sprzegła np. 4 czy 5 ale oczywiscie pod małym obciązeniem, i zero pracy sprzęgłem, a polową 1 i 3 można całkowicie bez sprzegła z miejsca włączyć (przydatne do tzw. pojeżdzania, np. przy zbieraniu kamieni)

Opublikowano

z własnego doświadczenia wiem ze w ruskim sprzęcie wszystko nigdy nie będzie ok oczywiste jest ze gdy jedziesz np 6 a chcesz wrzucić na 3 a prędkość będzie za duża to będą trzeszczeć pytanie tylko jak mocno ci to trzeszczy grunt no nie robinie nic na siłe :D

Opublikowano
a ja swoim pronarem 82SA (w koncu prawie to samo :D ) 2 bieg wrzucam normalnie 3 bez sprzegla (oczywiscie bez obciazenia) -zero zgrzytu, trzeba tylko sie wczuc w obroty silnika a 4bieg oczywiscie ze sprzeglem

a zgrzyt czasem tylko jest jak chce na pelnych obrotach wrzucic 1 bieg lub wsteczny, natomiast jadąc do tylu gdy chce wrzycic bieg 2 to wskoczy (ale z 2 biegu wsteczny to nie :):) )

i powiem tylko tak:

bieg 2,3,4 to zero zgrzytu ale jak wlącze polowe i wroce na szosowe to tak ciezko wchodzą ze szkoda gadac :)

 

 

Kolego 82 SA to ma synchro skrzynie i mozna bieg włączyć bez sprzęgła i nie trzeba wyczuwać momentu jak przyśpieszasz tylko jak redukujesz na mniejszy to wtedy i po to jest synchro zeby nie zgrzytała przecierz i w sa to biegi ładnie wchodzą.

Opublikowano

i wszyscy mówią że BELARUSY to samo co PRONAR ale czytając wypowiedzi i słuchając opinii użytkowników też jestem za belarusem, wydaje mi sie mniej awaryjny niż jego "polski odpowiednik"

Opublikowano

Ale słuchajcie czemu ma być mniej awaryjny jak to praktycznie to samo jest i identycznie złozone. A pronar ma troche nowocześniejsze bajery pomagające w codziennej pracy tym ciągnikem. No ale złego słowa tez nie moge powiedziec na Belarusa

Opublikowano

Znam gościa co serwisuje PRONARY I BELARUSY to powiedział że belarusy są mniej awaryjne. Przecież do polski silniki i inne elementy przychodzą w częściach i dopiero są składane w pronarze a BELARUSY są składane na linii montażowej od razu w całości. A polacy pewnie mniej się przykładają :(

Opublikowano

to gość ci bajek nagadał bo znajomy pracuje w tej fabryce i mosty z silnikami przychodzą w całośći tylko swoje bajery dokładają polskie maska, kabina, liczniki i tp. i na a nic nie składają

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v