Skocz do zawartości

Przedni napęd do C-360 [połączone]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie. Długie półosie mają większe obroty ale przekazują mniejszy momęt bo przy piastach jest przełożenie. Dla tego chyba 100% ciągników i koparek, samochody ciężarowe i maszyny budowlane mają przednie mosty ze zwolnicami.

 

Z honkerem też dał bym sobie spokój. To jest tylny most z żuka. Założyli do niego zwrotnice i zmienili uzębienie w dyferencjale. Lipa.

 

Pacz jak się bawią pepiki. Są tam ciągniczki na mostach pragi.

 

 

 

Tutaj widać przedni most Pragi.

 

 

 

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

ale ja nie zamierzam zakładać tura do 360 3p, chodzi on głównie z rozsiewaczem, kombajnem do buraków i w transporcie, lekkim, głównie dwókółka

tyle to most od honkera to by wytrzymał, tylko nie wiem jak przełożenia i kierunek obrotów

Opublikowano

Koledzy znalazłem napęd z zetora pasujący do c360 tylko mam taki problem, że ten Zetor miał z tyłu koła 16,9 r28, a w c360 są 14,9 r28 i nie wiem czy będzie zgrywał się przód z tyłem i ewentualnie jak to można zgrać?

Opublikowano

Koledzy znalazłem napęd z zetora pasujący do c360 tylko mam taki problem, że ten Zetor miał z tyłu koła 16,9 r28, a w c360 są 14,9 r28 i nie wiem czy będzie zgrywał się przód z tyłem i ewentualnie jak to można zgrać?

pomijając wielkość kół musisz jeszcze zwrócić uwagę na zwolnicę w twoim ciągniku , ponieważ występują zwolnice o dwóch prędkościach , więc pamiętaj o tym bo inaczej rozwalisz skrzynie biegów ... a jaką ma ten zetor od którego załatwiłeś napęd ??

Opublikowano

Zetor serii 5711 i 5745 oraz 5511 i 5545 to jest praktycznie to samo co ursus c-355,ursus c-360 po za tym zetor tak produkował traktory że można praktycznie dowolnie konfigurować starszy model z młodszym kwestia pomysłu.

Opublikowano

Koledzy znalazłem napęd z zetora pasujący do c360 tylko mam taki problem, że ten Zetor miał z tyłu koła 16,9 r28, a w c360 są 14,9 r28 i nie wiem czy będzie zgrywał się przód z tyłem i ewentualnie jak to można zgrać?

słuchaj nie ma z tym żadnego problemu, dobierasz rozmiar opon lub ewentualnie wymieniasz tak zwane koło talerzowe,życzę powodzenia przy pracy

Opublikowano

Witam, jestem posiadaczem ursusa c360 od kilku miesięcy.

Od początku kupowałem go z myślą o modernizacji, mianowicie o założeniu do niego przedniego napędu. Czytałem w Internecie, jeździłem do ludzi, którzy posiadają takie ciągniki i pytałem, o wady i zalety, o namiary na „producentów”. Decyzja zapadła napęd od uaza.

Dlaczego, bo najtańszy. Niektórzy piszą, że za delikatny. Osobiście rozmawiałem z Panem, który użytkuje ciągnik z takim napędem i nie skarżył się. Dodatkowo Pan od którego kupiłem napęd również używa go w swoim ciągniku dodatkowo z turem i wszystko działa i wytrzymuje. Waga zestawu to na oko 200-250 kg most+przystawka+wał+koła. Napęd jest załączany i rozłączany z kabiny przy pomocy dźwigni. Kosztował 4100 zł.

Ile będzie kosztowała robocizna nie wiem ale to będzie robił znajomy plus dodatkowo jeszcze kilka drobnych rzeczy ale nie powinien zedrzeć. Pytałem o to ile zyskał na uciągu z przednim napędem. Nikt nie odpowiedział mi na to pytanie oprócz Pana, który dla mnie ten napęd zrobił. Mianowicie podał przykład z orką zimową z obornikiem na polu. Bez przedniego napędu obroty silnika 2200-2400 koła mieliły, te w bruździe jeszcze szły ale te po caliźnie całe oblepione i tylko stwarzały dodatkowy opór. Po założeniu przedniego napędu 1500-1700 obr/min czyli mniej więcej tyle kiedy jest największy moment obrotowy(przynajmniej wg. instrukcji obsługi c360). Czyli zużycie paliwa spada, nie wiadomo o ile ale spada no i silnik nie jest katowany. Jak już napęd będzie założony i próba będzie wykonana wrzucę kilka fotek i podzielę się wrażeniami.

A co do argumentów typu, że nie wytrzyma i lepiej dołożyć trochę i kupić coś z oryginalnym napędem to Panowie nie oszukujmy się ale nie ma tańszego ciągnika w naprawach. A poza tym większość napraw można wykonać samemu czy z pomocą sąsiada. A części zamienne tanie a poza tym można kupić drugiego za grosze i masz dawcę części.

I na koniec anegdota. Znajomy jeździ tirami po europie i opowiadał, że w Holandii czy Belgii sporo jest c360 i to z przednim napędem(nie wiem czy fabryczny czy dorabiany). Błotniki zgnite, maska zgnita a on dalej jeździ. A jakbyś chciał odkupić od nich to cię wyśmieją. A poza tym nie ma za wiele ogłoszeń sprzedam, c 360 4x4(żeby nie powiedzieć, że nie ma wcale). Oczywiście ktoś powie bo jest ich mało w Polsce i dlatego nie ma ogłoszeń. No tak ale jakby ktoś był niezadowolony z c360 4x4 to by raczej chciał sprzedać, a tu cisza. A poza tym coraz więcej ogłoszeń sprzedam przedni napęd do c360. Jest popyt jest podaż. Daje to panom pod rozwagę. Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

jeśli chodzi o orkę zimową to te ciągniki posiadają taką funkcję jak ''dociążanie''i ciągnik nie mieli ;) i w czym jak w czym przedni napęd bardzo pomaga w sterowaniu B) ps. dominik czekamy na zdj :D

Edytowane przez piotr119
Opublikowano (edytowane)

Mozna tez upuscic powietrze i/lub zalac detki wodą (+300kg na tylnej osi na pewno nie jest bez znaczenia) + w orce, tak jak piszesz, dociazanie lub orka bez kółka + sprawna blokada. To sa podstawowe metody zwiekszania uciagu w C-360 ale chyba mało kto z tego w praktyce korzysta. Wszyscy by chieli przedni naped.

Edytowane przez mlody28
Opublikowano

oczywiście zalanie dętek wodą dociąży i pomoże ale sprawdza się tylko przy najcięższych pracach polowych a poza tym jest czasochłonne.a 4x4 z dociążonym przodem załączasz kiedy potrzebujesz.oczywiście montaż kosztuje.ale ciągnik będzie z nim pracował kilkanaście lat minimum i ta inwestycja zwróci się prędzej czy później.a zepsuć to się może most, którego koszt nie jest duży, a skrzynka/przystawka to odlew żeliwny i kilka trybów odpowiednio dobranych na podstawie obliczeń przy których potrzebne są informacje takie jak:1.ile zębów ma tryb w zwolnicy (56 albo 57),2.i jakie koła będą z tyłu i z przodu, proste jak budowa cepa.i każdy się pyta czy jest sens montować przedni napęd do c360.a do nowych ciągników nawet o mocy zbliżonej do c360 czyli około 50 KM montują przednie napędy.w ilu gospodarstwach do tej pory było i pewnie będzie nadal, że c360 i pochodne są głównymi ciągnikami,które będą pracowały do końca swoich dni.Dlaczego nie ulżyć im i nie założyć 4x4?A jestem przekonany,że zużycie paliwa może być zredukowane przy 4x4 a i opony z tyłu będą się wolniej zużywały.

Opublikowano

witam. temat przedniego napędu do c-355 został szczegółowo opisany w grudniowym numerze Rolniczego przeglądu technicznego

wszystko szczegółowo opisane, most od stara "pszczoły" koszt całkowity tylko 2000zl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majorfarm
      Witam szukam kogoś ponieważ planuje przerobić swojego Kosika rozsiewacz kos aby wchodził big bag 500kg używamy tego kosa do wapna a znudziło się sypać wiadrem obrabiamy 40ha i nie opłaca mi się kupić rcw tak że proszę nie pisać aby kupić coś lepszego do nawozu mam rozsiewacz 800kg ale wapno granulowane nim nie idzie dlatego kos 
    • Przez Hubert21
      Witam Koledzy mam takie pytanie odnośnie świecy płomieniowej chciałbym  się dowiedziećjakiej wielkości jest mufka którą wspawóje się w kolektor i czy jest możliwość dokupienia samej takiej mufki bo chodzi mi o to że  mam aktualnie zdjęty kolektor ale nie chce narazie kupować świecy ale chciałbym już wspawać mufke na przyszłość żeby było już gotowe i żebym mógł założyć tylko świece
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v