Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Turbina nowa nie czeska ale polska identyczna jak czeska ale wyprodukowana w WSK Rzeszów taka jest tabliczka znamionowa. No ale pompa chyba nie bo idealnie pali nawet w minusowych temperaturach, a poza tym co ma pompa do turbiny?? Turbina się kręci bez problemowo no i powinna pompować a jednak nie ma ciśnienia...

Opublikowano

Pompa od turbiny jest bardzo zależna.Pompa daje ci inna dawkę (większą) niz to jest w silnikach bez turbo.A także jest inne ustawienie pompr przy 4x4 i 2x4.Pompa widocznie trzyma paliwo jak Ci on bez problemu odpala.Musisz szkuać przyczyny najprawdopodobniej w pompie.Tak samo My mieliśmy w 1214 że jak orał czteroskibowym polskim to pod góre to musiał na 3 terenową przerzucić.u nas tylko wystarczyło ustawić pompe bo ona była ustawiona do ciągników 2x4 a 1214 jest 4x4 i w turbo też masz inaczej dawke i w turbo musisz mieć takie coś co ci wytwarza ciśnienie w pompie.

Opublikowano (edytowane)

No właśnie jest w turbo takie coś co reguluje dawkę w pompie. Tylko żeby to działało to musi być ciśnienie z turbiny a ona wcale nie daje ciśnienia prawie. Dodam jeszcze że miałem wcześniej 914 i tamten lepiej się zbierał niż ten. Nie czuć tych 95 koni.

Edytowane przez Marco007
Opublikowano

zmień pompę wtryskową i na 100% będzie lepiej.

kiedyś zakładałem turbinę i zmieniłem pompę, niestety na regenerowaną. też był mułowaty i ciśnienia nie wytwarzał. zacząłem sprawdzać ciśnienia i go nie było na turbinie.

na teraz to zaślep przewód z kolektora do pompy wtryskowej a z pompy wtryskowej odkręć przystawkę z membraną i wymontuj z niej dźwigienkę która blokuje listwę i sprawdź czy się poprawi po powrotnym zamontowaniu. Tylko z taką przeróbką to uzyskasz ze 150km a jak będziesz się rozpędzał ciągnikiem to dym nie będzie się mieścił w kominie a na turbinie uzyskasz ciśnienie około 1,7 do 1,9bara

Opublikowano
Pompa od turbiny jest bardzo zależna.Pompa daje ci inna dawkę (większą) niz to jest w silnikach bez turbo.A także jest inne ustawienie pompr przy 4x4 i 2x4....
pompa paliwowa w ciągniku z napędem na obie osie ma inne ustawienia niż w ciągniku z napędem na jedną oś?

 

zmień pompę wtryskową i na 100% będzie lepiej. kiedyś zakładałem turbinę i zmieniłem pompę, niestety na regenerowaną. też był mułowaty i ciśnienia nie wytwarzał. zacząłem sprawdzać ciśnienia i go nie było na turbinie.

na teraz to zaślep przewód z kolektora do pompy wtryskowej a z pompy wtryskowej odkręć przystawkę z membraną i wymontuj z niej dźwigienkę która blokuje listwę i sprawdź czy się poprawi po powrotnym zamontowaniu. Tylko z taką przeróbką to uzyskasz ze 150km a jak będziesz się rozpędzał ciągnikiem to dym nie będzie się mieścił w kominie a na turbinie uzyskasz ciśnienie około 1,7 do 1,9bara

bajki to są.

Będzie silniejszy to fakt ale czy będzie miał więcej niż 105KM to wątpię. Miałem tak zrobione kilka lat temu. Obecnie cała tylna część pompy wymieniona i jestem zadowolony (jest korektor). Ogólnie pozbycie się korektora obrotów da tyle że szedł będzie zawsze, z obrotów spadać będzie baaaardzo powoli, czarny dym będzie walił i tyle. Spalanie troszkę może być większe.

Miło wspominam tamte czasy bo wyjeżdzając z bruzdy przy orce zimowej prawie nic się nie czuło.

Opublikowano

pompa paliwowa w ciągniku z napędem na obie osie ma inne ustawienia niż w ciągniku z napędem na jedną oś?

 

 

Tak inne ustawienie jest w 902 a inne w 904 czy też w1212/1214 i 1222/1224

ponieważ musi mieć siłę pociągu na 2 osie.Sam nie wiedziałem dopiero gdy w Myśliborzu ustawił pompe to sie pyta:"Co tutaj jest!!!.Przecież tu tyle paliwa podaje jakby siano woził :lol: "

 

 

 

bajki to są.

Będzie silniejszy to fakt ale czy będzie miał więcej niż 105KM to wątpię. Miałem tak zrobione kilka lat temu. Obecnie cała tylna część pompy wymieniona i jestem zadowolony (jest korektor). Ogólnie pozbycie się korektora obrotów da tyle że szedł będzie zawsze, z obrotów spadać będzie baaaardzo powoli, czarny dym będzie walił i tyle. Spalanie troszkę może być większe.

Miło wspominam tamte czasy bo wyjeżdzając z bruzdy przy orce zimowej prawie nic się nie czuło.

 

tych 150 KM to nie bedzie miał.To w 1614 było 150KM a sam silnik miał 112km

Opublikowano

Na starym turo też było a raczej nie było ciśnienia. Jednak zmieniając kąt wtrysku na pompie można było zmusić ją aby zaczęła dmuchać jedna silnik nie pracował tak jak trzeba teraz na nowej dmucha i gwiżdże od najmniejszych obrotów. Jak się słabo wkręca coś nie tak z pompą.

Opublikowano

Tak inne ustawienie jest w 902 a inne w 904 czy też w1212/1214 i 1222/1224

ponieważ musi mieć siłę pociągu na 2 osie.

 

Ta, a taki ciągnik co przyczepę ciąga też musi mieć inne ustawienie pompy od tego który jeździ na pusto, bo na ogonie są kolejne dwie osie :lol:

Opublikowano (edytowane)
Tak inne ustawienie jest w 902 a inne w 904 czy też w1212/1214 i 1222/1224

ponieważ musi mieć siłę pociągu na 2 osie.Sam nie wiedziałem dopiero gdy w Myśliborzu ustawił pompe to sie pyta:"Co tutaj jest!!!.Przecież tu tyle paliwa podaje jakby siano woził :lol: "

tych 150 KM to nie bedzie miał.To w 1614 było 150KM a sam silnik miał 112km

 

Hmm.

Miałem C-385, stryjek ma U902 od nowości, C-385 zastąpiłem Z10145. Poza tym troche tych ciągników się naoglądałem.

Tak się złożyło że kilku pompiarzy odwiedziliśmy (wielu z nich to ściemniacze i partacze). Nauczyłem się od nich jednego. Każda pompa paliwowa ma swoje ustawienia 'fabryczne' i do nich się pompę i wtryski ustawia. Owszem, poprosisz to ustawią trochę inaczej co często jest czynione. A teraz do rzeczy. Pompę ustawia się do silnika a nie do przedniego napędu. Patrz na to w jakim silniku pracuje pompa i jaka to jest pompa (stary typ, nowy typ, z korektorem) i jak ją ustawisz. Poza tym jeżeli silnik ma jednostkę wyrównoważającą to inaczej odczujesz pracę takim ciągnikiem.

Ogólnie chciałem się upewnić czy Cię rozumiem. Teraz proszę podaj mi dlaczego pompa w 902 powinna mieć wg Ciebie inne ustawienia niż ta w 904 (tak samo będzie w 912 i 914 oraz 1012 i 1014).

 

Proszę zwróć też uwagę na moc silnika w ciągnikach 6 cylindrowych marki ursus, spierałbym się co do wartości.

Poza tym 'km' to jednostka miary długości a 'KM' to jednostka mocy.

Edytowane przez Nikita_Bennet
  • Like 1
Opublikowano
zmień pompę wtryskową i na 100% będzie lepiej.

kiedyś zakładałem turbinę i zmieniłem pompę, niestety na regenerowaną. też był mułowaty i ciśnienia nie wytwarzał. zacząłem sprawdzać ciśnienia i go nie było na turbinie.

na teraz to zaślep przewód z kolektora do pompy wtryskowej a z pompy wtryskowej odkręć przystawkę z membraną i wymontuj z niej dźwigienkę która blokuje listwę i sprawdź czy się poprawi po powrotnym zamontowaniu. Tylko z taką przeróbką to uzyskasz ze 150km a jak będziesz się rozpędzał ciągnikiem to dym nie będzie się mieścił w kominie a na turbinie uzyskasz ciśnienie około 1,7 do 1,9bara

 

Zrobiłem tak. Efekt - bardziej dymi i lepiej się wkręca na obroty poza tym nic więcej jak nie było ciśnienia w kolektorze ssącym tak dalej nie ma... A sprawdzał ktoś u siebie to ciśnienie?? Jakie ciśnienie powinno być w kolektorze ssącym w Ursusie 1014??

Opublikowano

Po to podawałem link, bo tam było podane ciśnienie doładowania.Czy czasem nie masz nieszczelności w kolektorach? Jeśli nie nieszczelności, to dławienie na wydechu - w tłumiku, co skutkowałoby mniejszymi obrotami turbiny.

Opublikowano (edytowane)

Od filtra powietrza przez turbinę do kolektora ssącego i do silnika wszystko jest szczelne. Chyba że w układzie wydechowym coś nie tak. Kolektor raczej szczelny, jutro sprawdzę na 100% a za turbiną to już chyba nie ma konieczności aby było idealnie szczelne nie?? A tłumik mam oryginalny taki jak był montowany w 1014. Przyczyna może być jednak w pompie.

Edytowane przez Marco007
Opublikowano

Za turbiną już nie będzie miało takiego znaczenia,. O tłumiku pisałem, bo jego niedrożność, zwiększone opory przepływu spalin skutkowały by spadkiem obrotów turbiny, co po drugiej stronie dawałoby spadek ciśnienia doładowania. To moje dywagacje, późną, wieczorową porą. ;)

Opublikowano

Sprawdź ten tłumik jak pisze zorzyk2. Jeżeli silnik osiąga maksymalne obroty, to sprężarka musi podać najwyższe ciśnienie, łaski nie robi. Jeżeli masz pewność że kolektor jest szczelny, jedyne co mi przychodzi do głowy to wężyk od kolektora do pompy wtryskowej. U mnie w 16 był uszkodzony. Według mnie problem leży w dolocie lub wydechu.

Opublikowano

Kolego a może masz turbinę od 6 kanał wlotowy był podzielony na 2 części czy nie. Tak pytam bo różnie to bywa w sklepach.

LukaszP Sprężarka w cale nie musi podawać odpowiedniego ciśnienia przy wysokich obrotach silnika. Bo na to czy się ona kręci odpowiednio szybko czy nie w większej mierze wpływa nie ilość spalin ale ich ciśnienie.

Opublikowano

Hmm.

Miałem C-385, stryjek ma U902 od nowości, C-385 zastąpiłem Z10145. Poza tym troche tych ciągników się naoglądałem.

Tak się złożyło że kilku pompiarzy odwiedziliśmy (wielu z nich to ściemniacze i partacze). Nauczyłem się od nich jednego. Każda pompa paliwowa ma swoje ustawienia 'fabryczne' i do nich się pompę i wtryski ustawia. Owszem, poprosisz to ustawią trochę inaczej co często jest czynione. A teraz do rzeczy. Pompę ustawia się do silnika a nie do przedniego napędu. Patrz na to w jakim silniku pracuje pompa i jaka to jest pompa (stary typ, nowy typ, z korektorem) i jak ją ustawisz. Poza tym jeżeli silnik ma jednostkę wyrównoważającą to inaczej odczujesz pracę takim ciągnikiem.

Ogólnie chciałem się upewnić czy Cię rozumiem. Teraz proszę podaj mi dlaczego pompa w 902 powinna mieć wg Ciebie inne ustawienia niż ta w 904 (tak samo będzie w 912 i 914 oraz 1012 i 1014).

 

Ja się bazowałem na tym co Mi powiedział pompiarz w Myśliborzu.Może masz rację.Ale u mnie w szkole w technikum samochodowym pytałem sie gościa to mówił że inne jest ustawienie w 2x4 i 4x4.Ale nie będę sie was wprowadzać w błąd.

 

Proszę zwróć też uwagę na moc silnika w ciągnikach 6 cylindrowych marki ursus, spierałbym się co do wartości.

Poza tym 'km' to jednostka miary długości a 'KM' to jednostka mocy.

A co do wartosci mocy silników to mam tutaj taką stronę gdzie są napisane do każdego ciągnika

Mój odnośnik

Opublikowano

Kolego a może masz turbinę od 6 kanał wlotowy był podzielony na 2 części czy nie. Tak pytam bo różnie to bywa w sklepach.

LukaszP Sprężarka w cale nie musi podawać odpowiedniego ciśnienia przy wysokich obrotach silnika. Bo na to czy się ona kręci odpowiednio szybko czy nie w większej mierze wpływa nie ilość spalin ale ich ciśnienie.

Jeżeli nie podaje to coś z nią nie tak, to też się zdarza. Weźmy to na chłopski rozum, jeżeli silnik zasysa odpowiednią ilość powietrza, to musi odprowadzić odpowiednią ilość spalin przy odpowiednim ciśnieniu jeśli silnik osiąga pełne obroty to sprężarka o ile jest sprawna powinna podać maksymalne ciśnienie. Ciśnienie pod jakim wyrzucane są spaliny to ciśnienie jakie wytworzy tłok w suwie wydechu.

Opublikowano

Chyba mamy rozwiązanie, kolega leszekd miał rację w mojej nowej turbinie kanał wlotowy jest podzielony na 2 części więc jest to turbina od silnika 6 cylindrowego. Po założeniu starej turbiny ciśnienie na postoju po przegazowaniu wynosi 0.2 bara a w czasie jazdy na wysokim biegu pod dobrą górkę 0.4 bara. A po wymianie na nową jakie ciśnienie uzyskam maksymalnie ?? Tylko 0.8 bara??

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Wiecie może czemu brakuje mocy ursusowi on w zeszłym roku jeździł normalnie.

 

Zadałeś pytanie jak wróżkom :P jak potrzebujesz pomocy to się pisze coś więcej o stanie technicznym silnika bo tak to nikt tu nie będzie Ci zgadywał.

Edytowane przez MAT912

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v