Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie zagotował mi się płyn w C360. Nie zauważyłem aby pobierał olej czy też ubywało płynu chłodniczego po zagotowaniu. Jedyne co mnie nie pokoi to rosnąca temperatura podczas pracy (strzałka wchodzi  na czerwone) a wcześniej tak nie było. Co należy zrobić? Czy to wina przegrzanego oleju i należy go wymienić?

Opublikowano (edytowane)

Zdemontuj wklad termostatu ,jak go odpalisz bez niego bedziesz widział czy pompa wody pracuje prawidłowo ,wyczyść chłodnice z zewnątrz jak nie pomoże to pisz ,coś doradzimy :)  

Ovi jak tak chcesz radzic to lepiej sie nie odzywaj ,bo pojęcie chyba masz marne .

Edytowane przez Tomasz78
Opublikowano

Tomasz78 ale mi chodzi o skutki zagotowania silnika. Bo przyczyna była zbyt mała ilość płynu chłodniczego. Zastanawiam się np. czy wymienić olej po takiej przygodzie oraz czy zagotowany silnik już zawsze będzie się grzał?

Opublikowano

To wszystko zalezy od stanu do jakiego go doprowadziłeś ,czy zgasiłeś i płyn zagotowany ostygł czy jechałeś tak dlugo az sam zgasł,w tym drugim przypadku olej mógł stracic parametry smarne a przegrzanie silnika to nie tylko układ chłodzenia i jest mozliwość ponownego grzania sie ,a termostat tak jak pisałem  zdemontuj bo moze i on uległ uszkodzeniu ,a jazda bez niego pomoże Tobie okreslic stałą tęp/ silnika

Opublikowano

zgadza się ja kosiłem 3p trawę, kilka ha porządnej tak że na dwójce miał ciężko i zagotowałem, olej wymieniłem bo z poprzednich doświadczeń jasno wynikało że bez wymiany oleju ciągnik ma tendencję do ponownego przegrzewania, więc ja bym nie ryzykował i wymieniał niezwłocznie

Opublikowano

Panowie po tym zagotowaniu płynu silnik bierze olej, kopci na niebiesko i się grzeje (początek czerwonego). Co zrobić?

Jeśli chodzi o chłodnicę jest stara i jeździła na wodzie. Podczas pracy płyn gdzieś dołem wycieka z chłodnicy.

Co radzicie?

Opublikowano

Wymiana pierścieni pomoże pod warunkiem że tuleje już nie są wyrobione.

Kiedy ostatnio myłeś chłodnicę od zewnątrz z obu stron?

Zresztą jak stara chłodnica cieknie to jest do wymiany.

Opublikowano

Jak zagotowałeś płyn chłodniczy czyli temperatura wrzenia koło 120 stopni to góra do roboty.Przypuszczam że i tuleje dostały po d*pie.Nowe słupki bo nie warto pierścieni i tłoków wymieniać głowice do roboty i będzie śmigać.

Opublikowano

Asharot z chłodnicy tylko kapie jak silnik pracuje. Jak stoi to nie jest mokro - do wymiany? Chłodnice myłem ale nie dokładnie bo nie mam czym. Postaram się ją wymontować.

Balcerek a co z głowicami robić?

Czy na kopcenie i grzanie się może mieć wpływ filtr powietrza? Miałem podobny przypadkiem jak wymieniłem olej w osadniku filtra. Ciągnik po uruchomieniu kopcił na szaro-fioletowo ale po kilku minutach się uspokoił.

Opublikowano

Ty nie szukaj przypadków tylko ciągnik rozbieraj. Pierwsze co pada przy przegrzaniu silnika to tłoki. Zacierają się na pierścieniach unieruchamiając je w rowkach. 

Gdybanie o dyrdymałach na necie nie naprawi ci ciągnika. Zamiast siedzieć przed kompem i liczyć na cud rozbierz ciągnik i napisz co znalazłeś.

Opublikowano

Seweryn zgadzam się, że ględzenie  nie naprawi ale po to jest forum. Zresztą sam wiesz, że powodów może być dużo a trzeba mieć jakieś podejrzenie bo inaczej mogę rozebrać pół ciągnika a okaże się to np. że filtr zapchany. Wolę zacząć od błahostek. Remont tłoków i cylindrów to nie mały wydatek, jeśli to jest przyczyną to się w tym roku wstrzymam.

Opublikowano (edytowane)

Przegrzałeś silnik... jak mocno?  Jeśli mam być szczery miałeś zatrzymać ciągnik i szukać powodów zbyt wysokiej temp. zanim go zajechałeś. 

Teraz jak już chlapie olejem nie uleczysz go zaglądając do filtra czy myjąc chłodnicę. To miałeś zrobić wcześniej.

To jedno a druga sprawa nikt nie mówi że rozbierając zaraz masz silnik remontować. Jeśli w jakiś dziwnych okolicznościach okaże się że wszystko jest ok lub poleciały tylko pierścieni skończy się na kilku uszczelkach i groszowych pierścionkach. Tak ze sam fakt że powinieneś zajrzeć o niczym nie przesądza. To co i jak powie nam to co zobaczysz po wyjęciu tłoków.

Nie obraź się ale powinieneś działać a nie liczyć na pocieszającego posta.

 

Dodam że grzanie się silnika po takim fakcie świadczy o zatarciu tłoka. Będziesz tak jeździł dalej poleca jeszcze tuleje a znów zatarcie tłoka to zablokowanie pierścieni w rowkach. Typowy objaw który po takim zdarzeniu nie można do niczego innego przypisać. Nie będzie to ani chłodnica ani filtr powietrza. Mogło by być (poza braniem oleju) gdybyś wcześniej nie usmażył silnika.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

 masz stu procentowa  racje seweryn u nas jak w obawie przed przegrzaniem to nawet wysiadam i sprawdzam stan wody w chłodnicy 30 sekund ale masz pewnosc ze nic sie nie dzieje i ze portfel nie ucierpi  a jeszcze woze zawsze 5 litrwa banke wody jakby cos wiec zawsze profilaktyka jest

a najlepsze jest ze kolega tez nie dbał o swoja 60 raz mu zabrakło wody ( traktor rozgrzany ) NALAŁ ZIMNEJ WODY TULEJA PIERWSZA POSZŁA :unsure: :ph34r:

Edytowane przez mati8991

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
    • Przez Ursusc385
      Co jest przyczyna ze od korka do ktorego leje sie olej do silnika wydmuchuje olej i dym leci?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v