Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie a co może być przyczyną takiego pstrykania przy odpalaniu za każdym razem? po paru próbach odpalania tak jakby się coś zawieszało i gasły lampki wszystkie i nie kręci już , po od kręceniu kabla od automatu i przykręceniu spowrotem jest prąd wszystko jak trzeba ale za jakiś czas jak próbuje odpalic znowu sie zawiesza . Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Co do pstrykania to pstryka elektromagnes podczas próby odpalenia słychać go temu bo wirnik sie nie kręci akurat, albo prąd jest za słaby aby rozrusznikiem obracać i tez bedzie słychać pstrykanie lub elektromagnes w srodku ma zaśniedziałe styki i nie przewodzi prądu na rozrusznik, jest jeszcze możliwość że w rozruszniku zawieszają się szczorki. Trzeba sprawdzić na krótko jakimś kluczem dotykając w elektromnagnesie do tych dwóch śrób sprawdzisz czy zakręci. Tylko dziwi mnie ze lampki gasną, świadczy to o braku prądu. Sprawdz najpierw klemy na akumulatorze wyczyśc je i podokręcaj porządnie oraz połączenie z masą.

Opublikowano

Miałem zwalony automat , kupiłem używany wyjęty prosto z traktora który pokazywał mi jak odpala. Teraz mam problem , mianowicie męczę się jak założyć ten automat . Poprostu nie pasuje , jest taki sam jak stary miałem , ( nie zauważyłem przy wykręcaniu jak był żałożony;/ ) . Panowie pomózcie jak to założyc, poniżej zdjęcia

 

http://iv.pl/images/19244209661509302932.jpg

 

http://iv.pl/images/46623581204817589202.jpg

 

http://iv.pl/images/88549884313446331138.jpg

Opublikowano

Ja również rozwiązałem swój problem. Podejrzewam że przez to spieprzyłem jeden akumulator całkowicie a zastępczu który wstawiłem był już bardzo blisko bo aku się już trochę zagotował ale nic poważnego się nie stało. Założyłem dzisiaj nową 12v i z ciekawości zbadałem napięcie łądowania i okazało się że na obrotach dochodziło do 16v :blink: Gdybym nie sprawdził pewnie bym posadził kolejny aku. Okazało się że padł regulator napięcia w alternatorku. :) Teraz wszystko powinno grać ;]

Opublikowano

Miałem zwalony automat , kupiłem używany wyjęty prosto z traktora który pokazywał mi jak odpala. Teraz mam problem , mianowicie męczę się jak założyć ten automat . Poprostu nie pasuje , jest taki sam jak stary miałem , ( nie zauważyłem przy wykręcaniu jak był żałożony;/ ) . Panowie pomózcie jak to założyc, poniżej zdjęcia

 

http://iv.pl/images/19244209661509302932.jpg

 

http://iv.pl/images/46623581204817589202.jpg

 

http://iv.pl/images/88549884313446331138.jpg

nic trudnego po pierwsze ta blaszke z tymi wąsami muszisz odwtornie założyc czyli zagiętymi do sprężyny, następnie w otwór tam gdzie jest ta blaszka wkładasz sznurek i sznurkiem naciagasz tą blaszke i sprężyne tak aby na końcu tego wystającego bolca był wolny otwór i tak naciągniętą sprężyną z tą blaszką trafiasz tym otworem w tą dzwignie co przesuwa sprzegiełko w rozruszniku, jak nałożysz ten bolec automalu na tą dzwignie wyciągasz sznurek i wtedy sprężyna i ta blaszka docisną tą właśnie dzwigienke do tego bolca z owalnym otworem i podczas uruchamiania bedzie sie przesuwać, a po odpaleniu odskakiwać

Opublikowano (edytowane)

OK rozumiem , ale na ten bolec (co jest ta blaszka i sprężyna) mam docisnąć tą dzwignie? czy on musi wejść w tą dzwignie?

Edytowane przez Mendieta
Opublikowano

Nie chwaląc się mój ciapaj najpierw palił na aku SZNAJDER 74Ah 940A bez ładowania, a jak się wyczerpał to go zamieniałem na ZAP 55Ah 450A i kręcił równie dobrze i z paleniem nie było nigdy problemów no może wtedy jak aku padało :D. Teraz mam założony alternator plus ten akumulator 55Ah i mogę zapomnieć o doładowywaniu aku B)

Opublikowano

MTZ ma tak podłączone i lepiej pali.Na jednym nie odpali. Tak podłączasz równolegle i masz 12 volt. Przy podłączeniu szeregowym masz 24 volt. Szeregowo to plus z minusem. To że jeden mniejszy a drugi większy to nie przeszkadza za bardzo.

Opublikowano (edytowane)

Kolego ja jeżdziłem z dwoma różnymi 12 chyba ze 2 lata i problemów nie było(pewnie do tej pory by chodził tylko,że sprzedny ), aku kupione używane, na zime nigdy nie wyjmowane, a ciągnik całą zimę nieodpalany stał pod wiatą,na wiosnę się podładowało i cały sezon bez problemu chodziły, a pokręcić musiały bo silnik w c325 na wykończeniu był i trzeba było go zinmego pochełtolić żeby załapał, także bez problemu powinno śmgać.

@Mandieta spokojnie możesz zastosować po jednym kablu jak na Twoim schemacie + 4 klemy oczywiście i jak pisze @baks kable piwinny być odpowiedniej grubości.

Edytowane przez stojar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v