Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Od kąd pamiętam to Bosch nigdy nie robił dobrych akumulatorów , zawsze były problemy.6 lat temu pojechaliśmy z sasiadem po akumulator do Fiata Sieny Były Varta , Centra i Bosch .......sprzedawca w sklepie zachwalał by wziąć boscha , my wzieliśmy Centre do dziś autko pali na dotyk .Nie było jeszcze ani razu ładowane prostownikiem i dolewaną wode destylowana.

Opublikowano

Witam wiem że w c330 powinien być podłaczony akumulator w taki sposób, że + aku powinno być na masie. Wczoraj składałem swoją 330 i uznałem, że nie da się podłączyć w taki sposób żeby był + na mase (nie pasowały klemy), nie dawno kupowane były akumulatory, ale nie przezemnie i nie ja je podłączałem. Nie mając wyjścia podłączyłem akumulatory tak, że + poszedł na rozrusznik, a - na masę jak w samochodach, odpaliłem normalnie działa. Tylko właśnie miałem informacje od dziadka który w większości czasu użytkuje akumulator że nawet po naładowaniu ciężko pali, w zime bardzo słabo, akumulatory mają dopiero 1 rok. Mam pytanie, co mogło spowodować odwrotne podłączenie akumulatorów jeśli były one podłączone - na masie i + na rozrusznik, przez dłuższy czas. Czy w takim wypadku regulator napięcia i prądnica normalnie ładuje, chyba nie bo fabryka zastosowałaby takie podłączenie i z jakiegoś powodu musi tak być. Więc co się mogło stać w c330 jeśli dłużej jeździło się na podłączeniu minusa akumulatorów na masie i plusa na rozruszniku?

Opublikowano (edytowane)

Jak teraz masz podłaczone - na mase i + na rozrusznik to prądnica powinna działać (chyba że prądnica sie uszkodziła poprzez duży prąd wsteczny co mogło skleić styki regulatora i spalić prądnice gdy pierwszy raz odpaliłeś a następnie zgasiłeś ciągnik po zmianie akumulatorów, ale zakładam że prądnica jest sprawna ;) ) ale ze swoją starą biegunowością i przebiegunowuje akumulatory, chyba że prądnica sama sie przemagnesowała po uruchomieniu ciągnika, jeśli tak to jest ok. Wystarczy podłączyc miernik pod instalacje i sprawdzić czy jest ładowanie jak jest to wszystko ok, a jak brak to trzeba przemagnesowac prądnice.

z tego co słyszałem aby przemagnesować prądnice trzeba zewrzeć zacisk od wzbudzenia i zacisk główny prądnicy (czyli 16 i 18 na prądnicy) i na chwilę (wystarczy potarcie przewodów) podłączyć do tych zwartych zacisków + akumulatora, a - do masy prądnicy, prądnica powinna się przemagnesować. Operacje trzeba przeprowadzić przy prądnicy i akumulatorze odłączonych od instalacji elektrycznej oraz zdjętym pasku klinowym. Po przemagnesowaniu podłączyć ją do instalacji, a akumulator - na masę, + na instalację.

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

w nowszych 330 minus akumulatora jest na masę ciągnika, przynajmniej ja tak mam i może ty również

a przyczyna słabego zapalanie może leży gdzie indziej, a nie po stronie instalacji elektrycznej

Opublikowano

a to nie wyglada tak że przy prądnicy było odwrotne połaczenie akumulatorów? + na masie - na rozrusznik;> bynajmniej ja tak miałęm do czasu kiedy była prądnica.... a na alternatrzorze juz jest normalnie... jęsli roczny akumulator i już siada to albo przemarz i mógł szczelić, albo kupiłeś szrot i juz siadł (co sie dość często zdarza) jednak masz na akumulator 2 lata gwarancji lub też nie łąduje pradnica;) wtedy załóz alternator

Opublikowano

Koledzy, jeżeli w instalacji elektrycznej nie ma urządzeń elektronicznych, kierunek podłączenia akumulatorów można zamieniać bez obaw, należy oczywiście przemagnesować stojan prądnicy.

Problem ten był oczywiście poruszany na forum wielokrotnie w wielu tematach, dlatego przed założeniem kolejnego proponuję najpierw przeszukać forum. Można się dowiedzieć wielu interesujących rzeczy nie tworząc zbędnego bałaganu a także uniknąć sporu z moderatorami, zamykającymi powielane tematy.

Opublikowano

Owszem kolego jest inny regulator ale, nie ma to znaczenia przy zmianie biegunowości zasilania. W ciągnikach były stosowane prądnice z wewnętrznym połączeniem uzwojenia wzbudzenia do szczotki masowej lub prądowej i to wymagało stosowania innych regulatorów.

Opublikowano (edytowane)

Więc tak, podłączone było, po małym remoncie (nie pamiętam jak było przedtem, ponieważ ja tego nie podłączałem, a rozbierajac nie zwracałem uwagi) przez ok. 1 wczorajszy dzień (jeden dzień jazdy) tak, że był "-" na masie. Po kombinacjach z klemami podłączyłem dziś rano "+" na mase. Odpaliłem ciągnik przez chwilę kontrolka ładowania świeciła się bardzo jasnym światłem, następnie nagle zgasła i zaczęła już działać normalnie, na wolnych obrotach zaczyna się świecić, po zwiększeniu prędkości obrotowej gaśnie. Sprawdzałem multimetrem akumulatory. Przewód masowy miernika podłączyłem pod "-" jednego z aku, wyjście na rozrusznik, a plusowy pod "+" drugiego z aku, masę ciągnika, miernik wskazywał "12,4V", po odwrotnym przyłożeniu końcówek miernika "-12,4V", więc bieguny w akumulatorach się nie przebiegunowały, chyba, że się myle to niech mnie ktoś poprawi?

 

Po odpaleniu ciągnika na wolnych obrotach (żarząca się kontrolka) miernik wskazywał 12,2V, po zwiększeniu obrotów (kontrolka ładowania gasła przy ok. 500 obr/min) do ok. 1600 obr/min, miernik wskazywał 12,8V. Więc jeśli jest ładowanie i bieguny akumulatorów mają odpowiednią biegunowość znaczy to, że prądnica sama się przebiegunowała po przekładaniu biegunów w instalacji i nic nie trzeba zmieniać?

Edytowane przez andrev2222
Opublikowano

Więc tak, podłączone było, po małym remoncie (nie pamiętam jak było przedtem, ponieważ ja tego nie podłączałem, a rozbierajac nie zwracałem uwagi) przez ok. 1 wczorajszy dzień (jeden dzień jazdy) tak, że był "-" na masie. Po kombinacjach z klemami podłączyłem dziś rano "+" na mase. Odpaliłem ciągnik przez chwilę kontrolka ładowania świeciła się bardzo jasnym światłem, następnie nagle zgasła i zaczęła już działać normalnie, na wolnych obrotach zaczyna się świecić, po zwiększeniu prędkości obrotowej gaśnie. Sprawdzałem multimetrem akumulatory. Przewód masowy miernika podłączyłem pod "-" jednego z aku, wyjście na rozrusznik, a plusowy pod "+" drugiego z aku, masę ciągnika, miernik wskazywał "12,4V", po odwrotnym przyłożeniu końcówek miernika "-12,4V", więc bieguny w akumulatorach się nie przebiegunowały, chyba, że się myle to niech mnie ktoś poprawi?

 

Po odpaleniu ciągnika na wolnych obrotach (żarząca się kontrolka) miernik wskazywał 12,2V, po zwiększeniu obrotów (kontrolka ładowania gasła przy ok. 500 obr/min) do ok. 1600 obr/min, miernik wskazywał 12,8V. Więc jeśli jest ładowanie i bieguny akumulatorów mają odpowiednią biegunowość znaczy to, że prądnica sama się przebiegunowała po przekładaniu biegunów w instalacji i nic nie trzeba zmieniać?

Napięcie 12,8V to to samo co brak ładowania jak takie jest to nic dziwnego że słabo kręci

Opublikowano

Więc jakie powinno być ładowanie przy jakich obrotach? Dodam, że to ładowanie 12,8V, przy 1600 było tuż po odpaleniu ciągnika przy ok. -12 st.C (ledwo się wkręcał na te obroty:), zauważyłem, że gdy silnik się rozgrzeje ładowanie jest lepsze, przy rozgrzanym silniku jest 13,6-13,7 V przy 1500, a przy ok. 2000 obr/min ok. 13,9V. Rozumiem, że gdy jest ładowanie świadczy to o odpowiedniej biegunowości prądnicy?

Opublikowano

Zawsze trzeba poczekać jak sie nagrzeje aby sprawdzać :P teraz juz lepiej miedzy 13,7 a 13,9V to juz jakieś ładowanie jest. Prawidłowe powinno być między 13,8 a 14,4V (czyli w granicach 14,4V przy wyłaczonych odbiornikach i w granicach 14V przy właczonych światłach) ale na prądnicy nie wiem czy coś lepszego uzyskasz niż to co masz ;)

Opublikowano

Witam, po zimie wczoraj pierwszy raz chciałem uruchomić moja c330 i tu napotkałem problem, Po 2 miesiącach stania w garażu napięcie na akumulatorach spadło do 10.5V. Po 3 godzinach ładowania z wielkim trudem obrócił wałem i zapalił :D. Ładowanie ma w porządku na średnich obrotach 14.2-14.5V, lecz po zgaszeniu na 30min napięcie zaraz spadło do 11.3V, zmierzyłem osobno na każdym z aku. na jednym jest 6.8V czyli tak jak ma być, niestety na drugim tylko 4.5V czyli jakby miał zwarcie na celi dobrze myślę?

 

Chyba nie da się go już uratować, trzeba wymienić na nowy, tylko czy kupić jeden, a drugi sprawny zostanie czy wymienić obydwa na nowe. Niestety nie wiem jaki jest wiek tych aku, ciągnik kupiłem 3 lata temu i z aku do tej pory nie było problemów.

Opublikowano

:unsure: najlepiej i chyba racjonalniej byłoby kupić jeden ale 12V. Skończą się problemy z klemami myśle,że wielu użytkowników zgodzi się ze mną. :D

Opublikowano

Witam

Teoretycznie akumulatory powinno się wymieniać obydwa. W razie problemów masz gwarancje, a gdy wymienisz jeden to nie uwzględnią Ci gwarancji, bo powiedzą, że miałeś niesprawną instalację.

Patrzyłeś czy jest stan elektrolitu we wszystkich celach?

Pozdrawiam.

Opublikowano

...ten stary bedzie rozladowywal nowy i szybciej padnie...

Akumulatory są łączone szeregowo więc nie będzie problemu z rozładowywaniem. Co najwyżej przeładowaniem tego lepszego.

Opublikowano

Dzięki koledzy,

Zastanawiałem się właśnie nad 1 aku. 12V. tylko zmieści się w starą podstawkę? I gdzie masę podłączyć z lewej?, tak samo jak z prawej strony do jednej z tych śrub pod siedzeniem?

 

No i jeszcze jak to cenowo sie przedstawia. Ile kosztuje jesed aku. 6V a ile 12V ? :rolleyes:

Opublikowano (edytowane)

Nie ma znaczenia gdzie przykręcisz masę, byle by to było pewne połączenie.

Teoretycznie w takiej samej obudowie zmieści się akumulator 12V o połowę mniejszej pojemności,co akumulator 6V, chociaż trochę się zmieniła technologia produkcji i dzisiejsze akumulatory mają trochę mniejsze obudowy niż starsze o tej samej pojemności.

Co do ceny to płacisz za pojemność i nie ma dużej różnicy czy 6V czy 12V.

Są wersje "rolnicze", trochę tańsze, ale mają krótszą gwarancję.

Edytowane przez pawel14011

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v