Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najlepiej poszukaj na złomie z Poloneza, wyprodukowane po 1993 roku mają regulator zamontowany na alternatorze. Może też być z Fiata 125p, elektrycznie oba typy są niemal identyczne. Regulator od prądnicy nie pasuje. Akumulatory oczywiście minusem na masę.

Opublikowano

jak załatwisz se alternator to regulator bedzie przykręcony do alternatora, a ten regulator co masz pod licznikiem to jest do prądnicy i bedziesz mógł go wymontować bo nie bedzie do niczego potrzebny :rolleyes: z orginalnej instalacji bedzie potrzebny tylko jeden kabelek idący od prądnicy po zmianie od alternatora do lampki ładowania w tablicy

Opublikowano

U nas w 60 jest 12V 125Ah i jakos kreci.

A co do centry to jakos bym nie polecil tych aku (wydaje mi sie ze sa do d...)polecam aku piastowskie

Do 330 tez powinien starczyc 125Ah

Dla mnie Centra to najlepsza firma, miałem w samochodach Bosha , AKU Piast , Varty itd...........Odkąd założyłem Centre nier mam nigdy problemów z odpaleniem pojazdów , sasiadowi pare lat temu doradziłem Centre do Fiata Sieny i do dziś śmiga.......odradzam akumulatory Bosha!!!!!! Bardzo dobrą firmą jest też STECO.Tak więc moim zdaniem nad Centre nie ma lepszych akumulatorów.

Opublikowano

Panowie, ja kupując akumulator zwracam uwagę na to, czy możliwy jest dostęp do poszczególnych ogniw, żeby móc zmierzyć gęstośc elektrolitu ("magiczne oczko" pokazuje stan naładowania tylko jednego ogniwa). W samochodach mam Centrę pod marką Exide, nigdy nie było z nimi najmniejszego problemu (nie rozumiem dlaczego znajomi uważają je za najgorsze). W ciągniku 2 x Centra 6V 165Ah (jeszcze), w przyszłości jeden 12V 120Ah max. Nie uznaję akumulatorów bezobsługowych i tych, mających zwiększoną pojemność bez zwiększenia ich wymiarów gabarytowych. Wg mnie pojemnośc akumulatora jest sciśle związana z ilością zawrtego w nim elektrolitu.

Opublikowano

jest tak ze sie chwali co ma , u nas jest taka mentalnośc jak mam centre to centra jest lepsza , a jak piastów to piastów , śmieszne , wszystko dzisiaj to jedno wielkie g...o , niema tego co było kilka lat temu

Opublikowano

te bezobsługowe akumulatory to jakaś lipa... brat mi kupił do auta Centre Future+ i teraz po paru latach magiczne oczko jest srebrne czyli niski poziom elektrolitu i tak samo na obudobie widac ze stan jest ponizej minimum i k***a weź teraz tam sie do niego dostań aby dolać wody :huh: jest zalany z góry plastikiem nie ma jak sie dostać do korków, po bokach tylko są otwory odpowietrzające :huh:

Opublikowano

bezobsługowy jak sama nazwa wskazuje bez obsługi , jak odparuje woda destylowana to elektrolit osiada na płytkach i siarczy po akumulatorze do tego się zmierza aby wymieniac kumulator co 2-3 lata , a może niedługo co roku hehehe

Opublikowano

Panowie obaj dobrze mówicie. Właśnie przez możliwość uzupełnienia poziomu elektrolitu, kupuję akumulatory z otwieranymi korkami. Z tym że się teraz produkuje na 2-3 lata też się zgadzam. Na trwałość akumulatora ma wpływ też czas wykorzystania ciągnika i ilość ciągników w gospodarstwie. Po prostu ciągniki za mało pracują a gospodarz najczęściej nie posiada sprawnego prostownika. Mój znajomy ma tylko ursusa 2812 a w nim akumulator Piastów już 14 lat.

Opublikowano

Nic nie przesadziłem, ciągnik kupił we wrześniu 1996 roku. Ani razu nie podłączał prostownika, jedyne problemy jakie miał, to zaśniedziałe klemy. Sam bym nie wierzył ale ja mu naprawiam elektrykę w maszynach i cały czas widzę oryginał.

A Centrę miałem w samochodzie 8 lat, do czasu aż uległ uszkodzeniu mechanicznemu.

Opublikowano

W moim 3512 (rocznik 93) też był fabrycznie akumulator z piastowa, wytrzymał 14, ale miesięcy... Więc z tą trwałością dawniejszych akumulatorów też bywało różnie.

Obecnie fabryka w piastowie należy do firmy sznajder (sprzedana w 2002r), a centra należy do koncernu exide, jest jeszcze jenox, autopart, w sumie wybór spory.

Opublikowano

Alternator najlepiej i najtaniej dostać na złomie. Ja dałem dwie stare jakieś prądnice za alternator od BMW. Alternator najlepiej szukać wydajny - w c330 mam od forda 55A, a w c360 od BMW 90A. Pokombinować trzeba z napędem alternatora, bo nowsze auta mają wieloklinowy pasek, ale idzie to zrobić tanim kosztem. 90A*12V=1080Wat -taką teoretyczną moc ma alternator 90A. Trzeba jednak pamiętać że silnik w traktorze chodzi wolniej niż w samochodzie więc wydajność alternatora też spadnie.

Opublikowano

ja nie mówię o szrocie samochodowym, tylko o normalnym złomowisku. Dasz dwie prądnice, za które dostałbyś po 15 zł i bierzesz alternator - czyli kosztuje cię ok 50zł.

Na aukcji allegro jest nowy nawet za 139 zł i 6m-cy gwarancji (ciekawe czemu tylko 6) - ciekawe jak długo pociągnie. Nawet nie piszą ilu amperowy. Tak na marginesie to dobre łożyska kosztują po 40zł

 

Przecież można kupić nowy - ja nie polemizuję i nie odradzam - piszę tylko co ja zrobiłem.

Mam dobry Boscha alternator o wydajności 90ah. Na półce leży drugi jakby ten się popsuł.

Myślę,że z mojego wiecej pożytku będzie jak z nowego

Opublikowano

Ja mam w jednej C-330 alternator od poloneza a w drugiej od forda , za 2 alternatory dalem po 30 zł każdy czyli 60 zł 2 alternatory.Na ładowanie nie nażekam.Prądnice sprzedalem na allegro kazda po 100 zł.

Opublikowano

ja w mojej c 330 mam 1 12V 125Ah i teraz co były te mrozy ostatnio to przy -17 paliłem to odprężnik i bez problemów zapalił, i ogólnie kręci b. dobrze :o

 

p.s

 

sąsiad swoją c 360 pali na 1 aku od malucha i w lecie zawsze mu pali :)

Opublikowano

Podstawa sukcesu to dobry alternator.Bo nawet największy i najlepszy akumulator gdy jest stale

nienaładowany to w krótkim czasie nadaje sie na złom.Do tego rozrusznik z przekładnią.

Wtedy akumulator wystarczy 90 ah.Sprawdzone.I jeszcze jedno;unikajcie chińszczyzny!

Ta taniość drogo kosztuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v