Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

niech ktoś kto wstawił te 65-80Ah do 30-stki pali codziennie ciągnik zimą na płynie przy tych -25* i robi przejazdy na krótkich odcinkach gasi i znów zapala kilka razy cągnik powie jak długo takie aku pochodzą ;)

Opublikowano

Roki mylisz się im mniej chodzi tym mniej prądu dostarcza i duży będzie nie doładowany i do wyżucenia

Miałem tak w dislu zamiast 54 Ah 75 i co 4 lata padł

 

A w 330 miałem 110 Ah i zimę dawał radę ale padł za 3 lata bo ładowania słabe i z osobówki 45 Ah od wiosny do teraz chodził spokojnie palił

Opublikowano

Filipo i roki... Sami sobie zaprzeczacie.

 

Jak  pisze, ze juz kilka lat na staych akku wyciagnietych z z osobowek odpalam c360 to chyba wiem co pisze. Napisalem tez, ze silnik w mrozy jest przelewany ciepla woda . Ale akku stoi w skrzynce i tyle.

 

I dobrze tez ze rozumiecie jedno!. Sprawny silnik, uzywanie sprawnego ukladu swiec zarowych. Bez tego  podlaczeni do elektrowni mozecie nie dac rady bo np rozrusznik nie wytrzyma.

 

Wszystko sprowadza sie do jednego- Kazdy akumulator w krotkim czasie poda odpowiednia moc na rozrusznik.

 

Czasami 1 kaumulator to leprze rozwiazanie niz 2. Czemu? Proste- mniej przewodu elektrycznego, mniej polaczen elektrycznych. Nie od dzis wiadomo, ze im krótszy przewod i mnie polaczen tym mniejszy opor elektryczny. 

Opublikowano

Ja mam jeden akumulator 12V 110Ah Iveco. Kupiłem go 5 lat temu za 150zł (używany). Nigdy mnie nie zawiódł. Ciągnik odpala nawet w duże mrozy. Napewno nigdy nie wrócę do 2x6V!!! W C-360 też mam jeden akumulator 110Ah(jeszcze starszy) i też nie ma problemu z odpalaniem i nie latam co chwilę z prostownikem jak to było przy 6V. No i jak dla mnie dużym plusem jednego akumulatora jet to, że klemy nie śniedzieją ;)

Opublikowano

Ja mam jeden akumulator 12V 110Ah Iveco. Kupiłem go 5 lat temu za 150zł (używany). Nigdy mnie nie zawiódł. Ciągnik odpala nawet w duże mrozy. Napewno nigdy nie wrócę do 2x6V!!! W C-360 też mam jeden akumulator 110Ah(jeszcze starszy) i też nie ma problemu z odpalaniem i nie latam co chwilę z prostownikem jak to było przy 6V. No i jak dla mnie dużym plusem jednego akumulatora jet to, że klemy nie śniedzieją ;)

A to nowość.......... :D

Opublikowano

ale jesli ciagnik ma byc co chwile gaszony i zapalany w mrozy to raczej taki mały sobie nie poradzi heh nawet w lato,  pare odpaleni i juz steka a wiekszy wiecej wytrzyma tyle ze i tak musi być naładowany w pewnym czasie, czy mały czy duzy pradu i tak potrzebuje

Opublikowano

poradzi sobie 12v wstawiaj tylko ładowanie popraw tak jak ja to zrobiłem i jest dobrze "niuńka" w tamtą zime bele nieraz woziłem bo np. blizej stał :D i było dobrze. PS. niuniek cały czas na płynie lata ;) i mam grzałkę zamontowaną tak na wszelki wypadek (lepiej niz z wodą się przelewać) ale zwykle wystarcza świece podgrzać

Opublikowano

Noi stało się , dziś moja C-330 nie odpaliła , padły akumulatory :lol: Chcę kupić 2x195 Ah oczywiście Centry , mam alternator , wiec dlatego 195Ah , w drugiej C-330 takie mam i nie mam problemu z odpaleniem , chociaż dużo osób mówi ze 165 Ah wytrzymują wiecej niż 195 , jak to jest naprawde?.Koledzy nie wiecie gdzie z pewnego zródła kupię akumulatorki centry i tanio.

Opublikowano

Naprawde wypowiedzi wielu z was sa naprawdę zabawne.karola44 masz racje ze jak ma się jeden aku to mniej przewodów i prostsza instalacja, ale z czego masz wykonane przewody ze daja tak duży opór ze mają istotny wpływ na odpalanie ciągnika?Miedziany przewód ma mały opo więc jego długośc musiałaby być naprawde duża byś odczuł to przy odpalaniu. Co do łączeń to się zgodzę że może powstać opór o ile przez ostatnie 10lat nie czyściło się klem albo są one naprawde nędznej jakości. Zadbany układ elektryczny ma opór minimalny wiec możemy go pominąć (no chyba że coś jest niesprawne ale to łatwo sprawdzić bo nastąpiło by grzanie przewodów bo opor=praca czyli wytworzenie ciepła w tym przypadku).

Zonk28 165Ah a 195Ah hmm jakby ci to wytłumaczyc. Wartości te określają jak długo akumulator może dawać prąd o określonym napięciu, więc im wiekszą wartość tym dłuzej będziesz piłował rozrusznik. Dużo osób mówi ale nikt nie sprawdził. Napewno wiec 165Ah nie będzie dłużej kręciło rozrusznika w twoim 330 niż 195Ah(tej samej jakości, tej samej firmy bo z tym czasem różnie bywa) ale za to gdy ty będziesz mial 195Ah może się okazać ze sąsiad z akumulatorem 165Ah będzie lepiej kręcił ciapkiem i nie będzie to wtedy wina aku tylko instalacji elektrycznej twojego ciapka(np źle wyczyszczone styki tworzące opór, lub zmęczony już rozrusznik albo nawet silnik który ciężko przekręcić(nawet tylko przez inny olej) przez co rozrusznik wykonuje większą prace) tak więc przyczyn może być naprawdę dużo.Sam mam trzy ciapki, jeden z prądnicą i 2x6V165Ah, drugi z alternatorem i 2x6V165Ah a trzeci alternator i 1x12V80Ah. Podkreśle że dopóki wszystko jest sprawne nic się nie poluzuje itp. wszystkie ciapki pięknie odpalaja w każdych warunkach a ich obsługa polega na corocznym uzupełnieniu elektrolitu, naładowaniu na maksa i zabezpieczeniu styków.Oczywiście 2x6V165Ah dłużej trzyma wiec na krótkie podjeżdżanie wydaje się być lepsze ale jak ma się dobry alternator to chwila pracy silnika wystarczy by doładować wystarczająco aku.

Lukejro przy jednym aku klemy sie śniedzieją? A to czemu? Na czym to polega ze przy dwoch śniedzieją a przy jednym nie? Rozumiem że miałeś już stare aku 6voltowe i tylko ich wiek był przyczyna nietrzymania prądu i śniedzenia styków. Chłopy lepszej jakości(droższy aku) jest z lepszych materiałów wiec nie zaśniedzieją tak szybko klemy a jego żywotność będzie dłuższa a i tak kieyś się skończy. Aku z Iveco napewno jest lepszej jakości(i wysokiej ceny).Tak więc wniosek? Zapłacisz więcej, dłużej będziesz się cieszył akumulatorami o ile wadliwego nie trafisz albo osprzęt w ciągniku ci nie nawali. Pozdro wszystkim i sorrki że się tak rozpisałem ale jestem studentem elektrotechniki na polibudzie w poznaniu więc wiedza mnie wypełnia :P Jeżeli popełniłem w swojej wypowiedzi jakiś bład albo są jakieś niejasności zapraszam na rozmowe na gg w celu przedyskutowania ciekawego tematu :D

Opublikowano

Bo np.w książce gdzie hest instalacja elektryczna rozpisana to pisze ze akumulator 165Ah wiec chciałem sie zapytac.mój sąsiad ma w c330 190Ah.A jak u was palą w zime z takimi akumulatorami?

Opublikowano

Ja w ciapku mam steel power 2 x 165Ah i ostatnio nocowały w stodole w ciągniku i przy -15 na zewnątrz to w stodole ok -10 po podgrzaniu świec(nie wiem czy chodzą tak jak trzeba) hehłałem chyba z minutę ale zapalił nie lałem żadnej ciepłem wody ! ;)

Opublikowano

Czyli jednak 2x190Ah. A co z alternatorem,co prawda az tak czesto sie nie używa 30-tki ale jednak trzeba..

Ja tam sie nie bawie w gadgety elektryczne w ciągniku ale tylko zamontowałem halogena od poloneza i tu moje kolejne pytanie alternator przydałby sie czy też nie?

Opublikowano

Jeżeli często nie używasz 30-ki, to wystarczy 120Ah. Zadbaj o dobre połączenia w obwodzie rozruchu i dobry stan rozrusznika. Alternator jak najbardziej polecam założyć. Ze swojej praktyki mogę powiedzieć że, 90% problemów z rozruchem to wina niedoładowanych akumulatorów. Po prostu, dzisiaj ciągniki pracują mniej a wielu rolników nie posiada sprawnego prostownika.

Opublikowano

Jeżeli często nie używasz 30-ki, to wystarczy 120Ah. Zadbaj o dobre połączenia w obwodzie rozruchu i dobry stan rozrusznika. Alternator jak najbardziej polecam założyć. Ze swojej praktyki mogę powiedzieć że, 90% problemów z rozruchem to wina niedoładowanych akumulatorów. Po prostu, dzisiaj ciągniki pracują mniej a wielu rolników nie posiada sprawnego prostownika.

Opublikowano

To w takim razie chyba sie szykuje założenie alternatora tylko nie wiem czy kupic nowy prosto ze sklepu czy tez wziąść od poldka bo słyszałem ze chyba pasuje tylko nie wiem jakie tam są parametry. Bo takto chcąc go podłaczyć to trzeba napewno zmienić biegunowość ale nie wiem co z regulatorem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v