Skocz do zawartości
bondek77

Problem z układem chłodzenia belarus 920.4

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bondek77    1

Witam.

Czy ktoś pomoże w sprawie układu chłodzenia w belarusie 920.4? Problem polega na tym, iż wskaźnik temperatury po dłuzszej pracy w polu, bądź podczas jazdy w transporcie rośnie do temperatury bliskiej 100 stopni i już zaczyna migać kontrolka od temp. Problem występuje zawsze gdy ciągnik pracuje na wyższych obrotach(zarówno w polu jak i w transporcie), gdy pracuje na niskich obrotach np przy załadunku bel temp znacznie spada poniżej zielonego. Dodam, że wymieniłem pasek, chłodnicę wyczyściłem i nadal nic nie pomogło. Stan płynu również sprawdzony. Czy może miał ktoś podobny problem? Czujnik czy termostat, może pompa? Jak sprawdzić ich prawidłowe działanie? Chcę uniknąć zagotowania płynu, a także nie wyjmować na próżno termostatu, bo dostęp jest słaby, bo to wersja z intercoolerem i chłodnica spalin.

Z góry dziękuję za cenne wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Sprawdź termostat i sprawdź wężyk idący za kompresorem z termostatu do  aluminiowego kolektora łączącego pompę z chłodnicą taki w kształcie litery L.

Mi w tym wężu w środku postrzępiła i spuchła guma blokując przepływ płynu.

Sprawdź też czy nie ma przedmuchu spalin do układu chłodzenia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LTZ55a    37

Ja bym sprawdził temperaturę otwarcia termostatu, ewentualnie go wymienił - Przy założeniu, że silnik ma się dobrze.

Czy inne wskazówki za wielozegarze wskazują  dobrze?

Lepiej, żeby w chłodnicy nie robiło się ciśnienie.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bondek77    1

Wymienilem termostat.Nie zagrzewa sie. Wskazowka podczas pracy jest na srodku zieloego. Nie wiem czy to cos ma wspolnego ale po wlaczeniu swiatel,wskazowka jak by troche wyzej poszla. Zdjecie licznika podczas pracy bez swiatel. Czy u Was wskazowka utrzymuje sie podobnie podczas pracy?

post-16836-0-64054900-1504644966_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maretekk2    8

Jeśli podczas włączenia świateł wskazówka temperatury rośnie to wina masy Ja tak miałem Musisz najlepiej podokręcać wszystkie możliwe punkty z masą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez grego
      Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.
      Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?
    • Przez rastafarmer
      Witam! Dzisiaj rano wlewałem wode do chłodzenia silnika i zauważyłem że weszło jej ponad 20 litrów... Widząc że nigdzie nie ucieka otworzyłem wlew oleju i było tam pełno wody razem z olejem. Przedostała się z kanałów wodnych do silnika, tylko jakim cudem jeśli woda była na noc zlewana do zera...? Może jakaś uszczelka puściła? Dwa dni temu jeździłem ruskiem i już wtedy była woda w oleju ponieważ nawet w przewodach olejowych jest pełno zmarzniętej wody z olejem... Co chłopaki o tym myślicie..? bo mnie już krew zalewa...
    • Przez kellyq
      cześć
      Znajdzie się jakaś dobra dusza która by zmierzyła jaki jest gwint w czujniku temperatury wody w mtzcie np takim. Chodzi o tą dużą nakrętkę którą przykręca się czujnik.
       

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mtzecik82
      Witam
      Czy tur od ursusa 1224 będzie pasował do mtz 82 ? czy dużo będzie przeróbek i czy nie jest za ciężki ten tur na mtz?
×