Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tak jak piszesz, zależy głównie od pługa, niektóre lekko nie idą,   II1  jest szybsza od 3 polowej a wolniejsza od 4-ki i będzie najodpowiedniejsza. 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

U mnie miałem jakieś wrażenie, że na II/1 miał jakoś ciężko. Większość orałem na I/3. Na I/4 szedł bez problemu niby, ale czarny dym jak z lokomotywy. Pług 3x16 ale ciężka gleba.

Opublikowano

Tylko wrażenie że na II1 miał ciężej niż na 4-ce, jeżeli dymił na 4, to sam widzisz gdzie miał ciężej.      :)

Opublikowano

Żółw jest to wzmacniacz momentu a nie pół bieg i jeżeli nie chcesz rozpoławiać ciągnika to zapomnij że on tam w ogóle jest, używa się tego gdy chwilowo  potrzeba zwiększyć moc a nie dla zabawy. 

Opublikowano

Bajki opowiadasz.

Taaa mądry się znalazł  fabrykę chce poprawiać,     :lol: jeżeli instrukcja obsługi mówi co to jest i do czego służy i żeby się tym nie bawić, to ty to nazywasz bajkami? dlaczego większość tych ciągników ma wspomnienie tylko po żółwiu?

Opublikowano

A ja znam takich  co to nawet dnia nie pośmigali i żółwia mają,   :P    ale  w akwarium.     :lol:  I to nie jeden. Z drugiej strony po co to robisz, co biegów ci brakuje, czy zmieniać ci się nie chce? jeżeli II2 za szybko to się jeździ  4 POLOWĄ  i jest to samo.

Opublikowano

 A to to jeszcze mogę zrozumieć W TRÓJKACH skrzyniach,   :)  ale w czwórkach nie widzę żadnego uzasadnienia jazdy na żółwiu kiedy nie potrzeba.    

Opublikowano

Mój 8145 miał zolwia zaspawanego jeszcze u poprzedniego właściciela. Osobiście mimo paru sporych górek nie odczułem jego braku, no ale nie mam porównania do jazdy "z". Na I/3 nie ma problemu z pługiem z podjazdem gdziekolwiek.
Poniżej 1200obrotow? A co Ty chcesz tym silnikiem robić z takimi obrotami? Ponizej 1500 obrotów tego silnika w ogóle nie ma. Na pusto można sobie gdzieś jechać, ale nie z podpiętym sprzętem.

Opublikowano

Ok, źle zrozumiałem Twój post, sorry.
Jak pisałem - nie mam go i nigdy nie używałem, ale to nie jest tak, że normalnie jest na zającu, a w razie potrzeby bez sprzęgła dajemy żółwia i potem znow, po "zażegnaniu niebezpieczeństwa" na zająca?

Opublikowano (edytowane)

Przy samym przełączaniu z żółwia na zająca powinny być obroty powyżej 1200, zresztą po włączeniu pompy hydraulicznej też powinny być utrzymywane obr. powyżej 1200     :) ,tylko tym nie ma się co za bardzo przejmować, no nie żeby znowu ledwie pyrkał, takie normalne obroty to nic mu nie będzie.

 

 

 ale to nie jest tak, że normalnie jest na zającu, a w razie potrzeby bez sprzęgła dajemy żółwia i potem znow, po "zażegnaniu niebezpieczeństwa" na zająca? 

Tak ma być używany, głównym niebezpieczeństwem jest niepotrzebne przeciążenia silnika, jednak bez żółwia tak jak pisałeś też idzie temu zapobiegnąć, tylko trzeba chcieć.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Na zającu, instrukcja co prawda mówi o odpalaniu na żółwiu, jednak ja tego nie robię, sprzęgło starter i chodzi, a obroty  przeważnie mniejsze nie mam jak 800 - 900 i nic tam nie brzęczy.  

Opublikowano

na 800 900 nic sie nie dzieje ale  na takich minimalnych 300 400  i dasz zajaca na luzie bez sprzęgła to też nic ??


sory że tak ciebie męcze alle wiesz ma ten ciągnik pierszy sezon i wole sie dopytać nisz coś ma sie stać

Opublikowano

Chyba nie chcesz powiedzieć że na tak niskich obrotach trzymasz tego Zetora?  

Opublikowano (edytowane)

ale chodzi mi na postojach a nie praca na postojach nie dajesz mu gazu do oporu ?? a jak stoisz gdzieś i ciągnik pracuje to też na zającu czy wtedy dajesz mu żółwia

Edytowane przez DanielStefaniuk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v