Skocz do zawartości
Janekwegry

Belarus 920,3 Problem z napędem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Janekwegry    0

Witajcie, mam wielki problem ze swoim Belarusem mianowicie nie działa tzn. nagle przestał działać przedni napęd.

Podczas orki miałem załączony przedni napęd pracował normalnie ale nagle zablokowało całkowicie przednie koła, po czym nie mogłem ich odblokować. Po chwili udało się go wyłączyć ale nie mogę go teraz załączyć wajcha chodzi ale nie załącza napędu.

Proszę o pilną pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

podnieś jedno koło przednie i nim zakręć albo odwrotnie kręć wałem ze skrzyni i patrz czy się koło będzie kręcić .

 

Bo to dziwne żeby nagle przód się zblokował , może ci coś wpadło między tryby

 

Jeszcze włączyć napęd i ręką zakręcić tę przystawkę od napędu przy skrzyni może to ona siadła . A jak trzeba ją  odręcić to żaden problem tylko olej spuść nic oprócz niej nie wyleci

 

https://sklep.mizar.com.pl/skrzynka-rozdzielcza-mtz-by-p-16808.html

 

Tagże szukaj czy przystawka siadła czy most

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    1410

jak koła zablokowało to albo sie dyfer rozsypał, albo przystawka sie zatarła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Mi się rozsypała kiedyś w trasie przekładnia. Trzeba było ją wymontować i przedni wał, żeby dojechać do domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1410

koledze kiedys jak przystawka sie zatarła to wyrwało wał, ktory poszedł w miske olejową i tez całą wyrwał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25
Napisano (edytowany)

W LTZ zerwałem wał przy skrzyni kiedyś. Ten z kolei rozerwał misę. Do domu dojechałem wtedy na parze z oleju.

Edytowano przez LTZ55a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×