Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy mam pytanie odnośnie ciśnienia oleju w kombajnie Claas Dominator 96 z silnikiem Mercedesa OM352A (6- cylindrów + turbina). Dzis w miejsce czujnika cisnienia wkręciłem zegar i na wolnych obrotach pokazało mi około 5 Bar. Moje pytanie - czy to poprawna wartość? Nie za wysoka? Zegar sprawdzałem porownujac wskazania ze sprezarka i było podobnie. Na sucho nie rozgrzeje silnika tak jak jest to w polu zeby sprawdzic jak zachowuje sie cisnienie. Zostawie zegar na pierwsze koszenie i sprawdze co bedzie sie działo ale zastanawiam sie czy tak wysokie cisnienie jest poprawne? Po zwiekszeniu obrotow silnika praktycznie nic sie nie zmieniło.

Opublikowano

Jak nie rozgrzany to takie jest, jak rozgrzejesz porządnie to spadnie, także spoko.

Opublikowano

Nie pozostaje nic innego jak sprawdzic w polu. W tamtym roku miałem taki przypadek ze przy zejsciu z wysokich obrotów na wolne zaczynała przez chwile mrugac kontrolka olejenia. Biorąc pod uwagę cisnienie 5 Bar na zimnych chyba mała szanaze zeby spadało poniżej 0,5 Bar  podczas rozgrzania jak uwazacie? czyzby szwankował czujnik?

Opublikowano

Te silniki sa praktycznie pancerne, i jak ktos ich nie zajeżdził z własnej głupoty (np jazda bez wody), to one jeszcze przezyją ten kombajn.

 

Do 6 bar jest jak najbardziej ok.

Opublikowano

Przeprowadziłęm pomiary cisnienia podczas koszenia:

- na wolnych obrotach na zimnym silniku - 5 bar

- po nagrzaniu na max obrotach około 4-4,5 bar

- po nagrzaniu przy spuszczeniu z max obrotów na wolne - ok 2 bar.

Chyba jest ok?

Opublikowano

Mimo tego nadal bierze mi olej. Za dzien żwniwa dolewam około 1-1,5L wiec całkiem sporo. Na wnetrzu turbiny nie widac mokrego wiec pewnie ją spala. Wymieniałem uszczelniacze w głowicy bo na zimnym mocno kopcił. Teraz juz jest ok ale nadal pobiera olej. Zostaja chyba tylko pierscienie...

Opublikowano

albo ten kombajn ma dosłownie ponad 10000 motogodzin, albo ktos go kiedys przegrzał, innej opcji nie widze.

 

TAk czy owak w tym roku pozostaje Ci dolewanie, a jak chcesz go dobrze zrobić, to przed przyszłymi żniwami wypadałoby go rozebrac i zobaczyc jak wyglada od wewnatrz i wymienic przynajmniej pierścienie.

Opublikowano

MInimum pierścienie.

JAk go rozkręcisz i sie okaze, ze tuleje są jeszcze w nienajgorszym stanie, to po wymianie pierścieni powinno być ok.

 

(jeśłi by to nie było zużycie eksploatacyjne spowodowane bardzo dużym przebiegiem, tylko właśnie przegrzanie, to same pierścienie powinny pomóc, bo przy przegrzaniu to własnie one pierwsze pękają i przestaja uszczelniac.

Opublikowano

Przy zdjeciu glowicy zrobilismy test szczelnosci za pomoca mleka. Ponoc ma bardzo penetrujace wlasciwosci. Efekt byl taki ze po nocy zdaje sie z 4 garów uciekło na 2 było.

Opublikowano

a filtr masz czysty ? merc lubi czysty filtr, widze to u siebie, jak codziennie zakłądam czysty to nie bierze oleju, raz jak 2 dni nie czysciłem bo byłem na wyjezdzie na drugiej wsi to ze 2 mm na banecie ubyło. Jak ma brudny filtr to sobie olejem nadrabia.

Opublikowano

Witam. Wiem z to stary temat, ale nie widzę potrzeby zakładać nowego podobnego. Po jakim czasie od zgaszenia powinna się zapalić kontrolka ciśnienia oleju w dominatorze 76 z Mercedesem? Jadę jutro obejrzeć i chciałbym mieć jakąś orientację w tym temacie 

Opublikowano

No właśnie po to szukam z Mercedesem. Tyle że daleko są. Jeden 200 km a następny 330... 

Opublikowano

Kupiłem niedawno dominatora 96 i jak się włącza to świeci się kontrolka ciśnienia oleju i sygnał dźwiękowy jest. Wcześniej nie było bo sprzedający odłączył przewód od klaksonu. Pozostaje sprawdzenie zegarem ciśnienia czy można jeszcze coś wcześniej zobaczyć... jakieś typowe awarie tego? 

 

Opublikowano

Sprawdź zegarem i tyle. Tylko co miałeś na myśli mówiąc jak się włącza to świeci? Jak zapalisz, to chwilę się świeci? To normalne. Potrzeba kilka sekund, żeby olej się rozprowadził i pompa wytworzyła odpowiednie ciśnienie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v