Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Orientuje sie ktos jakie powinny panowac cisnienia w ukladzie klimatyzacji w Dominatorze?
Chodzi mi o to przy jakim cisnieniu powinna sie rozlaczac i zalaczac sprezarka klimatyzacji.
Z gory dzieki za odpowiedzi.

Opublikowano

I jeszcze jedno. Czy w Dominatorze rozlaczaniem i zalaczaniem sprezarki steruja tylko czujniki cisnienia na wysokim cisnieniu i niskim czy sprezarke moze rozlaczac tez termostat?
Mam problem bo odbudowalem klimatyzacje, wyczyscilem, przeszczelnilem i nabilem. Sprezarka rusza wszystko dziala zimne powietrze leci ale nie rozlacza mi sprezarki.

Opublikowano

od tego powinien być presostat a jeśli chodzi o termostat to raczej zwykły czujnik temperatury który ewentualnie daje sygnał na wentylator jeśli jest dodatkowy. A jeśli dobrze pamiętam too niskie ciśnienie do ok 5 6 Bar a wysokie zdaje się że do 15 może mało czynnika albo słaba sprężarka i nie może nabić ciśnienia. A jak napełniałeś to nie sprawdzałeś ciśnień?

Opublikowano

termostat ma kapilarę w parowniku i reguluje temp powietrza. Presostat rozłączy jak brak ciśnienia albo cały czynnik w postaci gazu będzie w skraplaczu bo za mało czynnika bo wentyl za słaby albo stoi albo filtr zawilgocony i niema przepływu, sprężarka nie daje rady..... itp itd.
chyba że był r22 a dałeś r134 - to trzeba zawór rozprężny zmienić

Opublikowano

Uklad byl na stary czynnik r12. Sprezarka osuszacz i zawor rosprezny sa nowe.
Nie wiem wlasnie co jest grane ze nie chce rozlaczac tej sprezarki.
Czyli z tego co mowicie to czujniki na osuszaczu sa od tego aby sprezarka nie ruszyla gdyby gaz sie ulotnil i gdyby sprezarka nawalila za duzo cisnienia.
Czujniki mozna nazwac ze sa to jakies zawory bezpieczenstwa a samym zalaczaniem i rozlaczaniem sprezarki steruje termostat?

Opublikowano (edytowane)

W układzie klimatyzacji niskie ciśnienie osiaga wartość od 2,0 do 2,5 bar , wysokie od 8 do 15 bar. Ciśnienie jest zależne w bardzo dużym stopniu od temperatury otoczenia i charakterystyki układu,  i mogą przyjmować wyższe wartości . Układy z zaworem rozprężnym przeważnie dobijają do 15 bar , choć w ciężarówkach często maks. cisnienie to 10-12 bar.Nie znam rozwiązania jakie jest w Dominatorze , ale są układy kiedy kompresor pracuje cały czas .Presostat nie załączy kompresora np ponizej 1,5 bar a rozłączy zasilanie kompresora dopiero przy ciśnieniu niebezpiecznym dla układu np. 26-30 bar . Ważne jest aby po napełnieniu obserwować wskazania manometrów przez kilka minut.W samochodach często  presostat ma też zadanie uruchomić wentylator skraplacza ( np II bieg ) często przy 16 bar.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

na 30 - 35 bar przeważnie masz zawór bezpieczeństwa w sprężarce presostat wywala wcześniej..
termostat był potrzebny do regulacji chłodu bo na r12/r22 potrafiły robić śnieg. Obecnie wystarczy presostat bo jak masz za wydajny skraplacz rośnie ciśnienie działa on jako akumulator. Teraz ogólnie są o wiele wydajniesze skraplacze bo mieszanina tego wymaga i przejście na starym na r134 może dać taki efekt. Jak przy 30 stopniach wydoli to olej sprawę. Możesz dać sprężarkę z mniejszym kołem albo większą komorą ale poco Ci to? Zreszt@ą w tej maszynie powinieneś to sprawdzać w warunkach pracy czyli na pełnym gazie...
cały pic leży w temperaturze parowania obydwu czynników

Opublikowano

To juz w sumie nie wiem co robic. Nie rozlacza mi tej sprezarki w cisnieniu roboczym tylko rozpina ja przy 25 barach na wysokim cisnienieniu i wywala kontrolka awarii klimatyzacji.
Pomocy. Co robic??

Opublikowano

masz raczej syf w skraplaczu lub w przewodach. Odessaj czynnik i sprawdź czy ma swobodne przejście. Nie podajesz jakie masz ciśnienie parowania - niskie.
andrzej ma rację - założyłem że to zrobione przy wymianie sprężarki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v