Skocz do zawartości
News
vegeta23

Cisnienia w ukladzie klimatyzacji. Dominator 88SL

Polecane posty

vegeta23    1

Witam. Orientuje sie ktos jakie powinny panowac cisnienia w ukladzie klimatyzacji w Dominatorze?
Chodzi mi o to przy jakim cisnieniu powinna sie rozlaczac i zalaczac sprezarka klimatyzacji.
Z gory dzieki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    1

I jeszcze jedno. Czy w Dominatorze rozlaczaniem i zalaczaniem sprezarki steruja tylko czujniki cisnienia na wysokim cisnieniu i niskim czy sprezarke moze rozlaczac tez termostat?
Mam problem bo odbudowalem klimatyzacje, wyczyscilem, przeszczelnilem i nabilem. Sprezarka rusza wszystko dziala zimne powietrze leci ale nie rozlacza mi sprezarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    36

od tego powinien być presostat a jeśli chodzi o termostat to raczej zwykły czujnik temperatury który ewentualnie daje sygnał na wentylator jeśli jest dodatkowy. A jeśli dobrze pamiętam too niskie ciśnienie do ok 5 6 Bar a wysokie zdaje się że do 15 może mało czynnika albo słaba sprężarka i nie może nabić ciśnienia. A jak napełniałeś to nie sprawdzałeś ciśnień?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    281

termostat ma kapilarę w parowniku i reguluje temp powietrza. Presostat rozłączy jak brak ciśnienia albo cały czynnik w postaci gazu będzie w skraplaczu bo za mało czynnika bo wentyl za słaby albo stoi albo filtr zawilgocony i niema przepływu, sprężarka nie daje rady..... itp itd.
chyba że był r22 a dałeś r134 - to trzeba zawór rozprężny zmienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    1

Uklad byl na stary czynnik r12. Sprezarka osuszacz i zawor rosprezny sa nowe.
Nie wiem wlasnie co jest grane ze nie chce rozlaczac tej sprezarki.
Czyli z tego co mowicie to czujniki na osuszaczu sa od tego aby sprezarka nie ruszyla gdyby gaz sie ulotnil i gdyby sprezarka nawalila za duzo cisnienia.
Czujniki mozna nazwac ze sa to jakies zawory bezpieczenstwa a samym zalaczaniem i rozlaczaniem sprezarki steruje termostat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    36

ja osobiście to najpierw zaczął bym od pomiaru ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    44
(edytowany)

W układzie klimatyzacji niskie ciśnienie osiaga wartość od 2,0 do 2,5 bar , wysokie od 8 do 15 bar. Ciśnienie jest zależne w bardzo dużym stopniu od temperatury otoczenia i charakterystyki układu,  i mogą przyjmować wyższe wartości . Układy z zaworem rozprężnym przeważnie dobijają do 15 bar , choć w ciężarówkach często maks. cisnienie to 10-12 bar.Nie znam rozwiązania jakie jest w Dominatorze , ale są układy kiedy kompresor pracuje cały czas .Presostat nie załączy kompresora np ponizej 1,5 bar a rozłączy zasilanie kompresora dopiero przy ciśnieniu niebezpiecznym dla układu np. 26-30 bar . Ważne jest aby po napełnieniu obserwować wskazania manometrów przez kilka minut.W samochodach często  presostat ma też zadanie uruchomić wentylator skraplacza ( np II bieg ) często przy 16 bar.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    281

na 30 - 35 bar przeważnie masz zawór bezpieczeństwa w sprężarce presostat wywala wcześniej..
termostat był potrzebny do regulacji chłodu bo na r12/r22 potrafiły robić śnieg. Obecnie wystarczy presostat bo jak masz za wydajny skraplacz rośnie ciśnienie działa on jako akumulator. Teraz ogólnie są o wiele wydajniesze skraplacze bo mieszanina tego wymaga i przejście na starym na r134 może dać taki efekt. Jak przy 30 stopniach wydoli to olej sprawę. Możesz dać sprężarkę z mniejszym kołem albo większą komorą ale poco Ci to? Zreszt@ą w tej maszynie powinieneś to sprawdzać w warunkach pracy czyli na pełnym gazie...
cały pic leży w temperaturze parowania obydwu czynników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    1

To juz w sumie nie wiem co robic. Nie rozlacza mi tej sprezarki w cisnieniu roboczym tylko rozpina ja przy 25 barach na wysokim cisnienieniu i wywala kontrolka awarii klimatyzacji.
Pomocy. Co robic??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    44

Sprawdź czy nie jest zanieczyszczony skraplacz klimatyzacji ( chłodnica) , dokładnie przedmuchaj wszystkie szczeliny i czy w czasie pracy jest chłodzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    281

masz raczej syf w skraplaczu lub w przewodach. Odessaj czynnik i sprawdź czy ma swobodne przejście. Nie podajesz jakie masz ciśnienie parowania - niskie.
andrzej ma rację - założyłem że to zrobione przy wymianie sprężarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert695    0

witam kolego jaka mzasz klimę?

ja równiez walcze z klima.

poszukuje yorka.

ile czynnika masz u układzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    281

York to nie jest dokładany sprzęt czasem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez klaas
      Witam w moim 96 padł silnik chyba więc czy mogę zamontować silnik z samochodu mam na oku om 421  .
    • Przez 12145
      Witam potrzebuje porady osoby która powiedziała by mi jak wyjąć ślimak z hederu w Claasie mercatorze 75
    • Przez Theprzemo205
      Witam! Posiadam kombajn claas cosmos z silnikiem cztero cylindrowym perkinsa. Do tej pory wszystko było ok. Z tlumnika zaczął lecieć bialawo niebieski dym jakby coś sie palilo. Po zgaszeniu musiałem poczekać trochę by go odpalic. Po odpaleniu silnik ładnie zaczol chodzić. Nic nie dymił ani nic aż po około 15 minutach znów zaczol schodzić z obrotów i dymić. Gdzie szukać przyczyny?
    • Przez Stefan15031990
      Witam serdecznie kolege mam do kupienia calssa mercator 60 z niemiec na dniach bede ogladal pierwszy wlasciciel przebieg podobno 1280 mtg silnik 6 perkins ogolnie bardzo lady bez kabiny z daszkiem moje pytanie na co zwrocic uwage przy ogledzinach oraz czy cena to w przeliczeniu 17:tys zl + 6 tys transport jest w miare oplacalna? Barzo dziekujr za pomoc
    • Przez Szymek889
      Witam, posiadam kombajn claas dominator 80, mam problem z nierównym podnoszeniem heder tzn widać że pierwszy podnosi siłownik z prawej strony po chwili dopiero lewy przez co heder jest przekoszony, tak samo dzieje się też z podnoszeniem motowideł najpierw podnosi się z prawej strony dopiero po chwili z lewej. Nie mam pojęcia gdzie leży problem. Czy może być to rozdzielacz? Miało by to związek z hederem i motowidłmi?? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.