Skocz do zawartości
vegeta23

Cisnienia w ukladzie klimatyzacji. Dominator 88SL

Polecane posty

vegeta23    1

Witam. Orientuje sie ktos jakie powinny panowac cisnienia w ukladzie klimatyzacji w Dominatorze?
Chodzi mi o to przy jakim cisnieniu powinna sie rozlaczac i zalaczac sprezarka klimatyzacji.
Z gory dzieki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    1

I jeszcze jedno. Czy w Dominatorze rozlaczaniem i zalaczaniem sprezarki steruja tylko czujniki cisnienia na wysokim cisnieniu i niskim czy sprezarke moze rozlaczac tez termostat?
Mam problem bo odbudowalem klimatyzacje, wyczyscilem, przeszczelnilem i nabilem. Sprezarka rusza wszystko dziala zimne powietrze leci ale nie rozlacza mi sprezarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    27

od tego powinien być presostat a jeśli chodzi o termostat to raczej zwykły czujnik temperatury który ewentualnie daje sygnał na wentylator jeśli jest dodatkowy. A jeśli dobrze pamiętam too niskie ciśnienie do ok 5 6 Bar a wysokie zdaje się że do 15 może mało czynnika albo słaba sprężarka i nie może nabić ciśnienia. A jak napełniałeś to nie sprawdzałeś ciśnień?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    150

termostat ma kapilarę w parowniku i reguluje temp powietrza. Presostat rozłączy jak brak ciśnienia albo cały czynnik w postaci gazu będzie w skraplaczu bo za mało czynnika bo wentyl za słaby albo stoi albo filtr zawilgocony i niema przepływu, sprężarka nie daje rady..... itp itd.
chyba że był r22 a dałeś r134 - to trzeba zawór rozprężny zmienić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    1

Uklad byl na stary czynnik r12. Sprezarka osuszacz i zawor rosprezny sa nowe.
Nie wiem wlasnie co jest grane ze nie chce rozlaczac tej sprezarki.
Czyli z tego co mowicie to czujniki na osuszaczu sa od tego aby sprezarka nie ruszyla gdyby gaz sie ulotnil i gdyby sprezarka nawalila za duzo cisnienia.
Czujniki mozna nazwac ze sa to jakies zawory bezpieczenstwa a samym zalaczaniem i rozlaczaniem sprezarki steruje termostat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    27

ja osobiście to najpierw zaczął bym od pomiaru ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    14
Napisano (edytowany)

W układzie klimatyzacji niskie ciśnienie osiaga wartość od 2,0 do 2,5 bar , wysokie od 8 do 15 bar. Ciśnienie jest zależne w bardzo dużym stopniu od temperatury otoczenia i charakterystyki układu,  i mogą przyjmować wyższe wartości . Układy z zaworem rozprężnym przeważnie dobijają do 15 bar , choć w ciężarówkach często maks. cisnienie to 10-12 bar.Nie znam rozwiązania jakie jest w Dominatorze , ale są układy kiedy kompresor pracuje cały czas .Presostat nie załączy kompresora np ponizej 1,5 bar a rozłączy zasilanie kompresora dopiero przy ciśnieniu niebezpiecznym dla układu np. 26-30 bar . Ważne jest aby po napełnieniu obserwować wskazania manometrów przez kilka minut.W samochodach często  presostat ma też zadanie uruchomić wentylator skraplacza ( np II bieg ) często przy 16 bar.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    150

na 30 - 35 bar przeważnie masz zawór bezpieczeństwa w sprężarce presostat wywala wcześniej..
termostat był potrzebny do regulacji chłodu bo na r12/r22 potrafiły robić śnieg. Obecnie wystarczy presostat bo jak masz za wydajny skraplacz rośnie ciśnienie działa on jako akumulator. Teraz ogólnie są o wiele wydajniesze skraplacze bo mieszanina tego wymaga i przejście na starym na r134 może dać taki efekt. Jak przy 30 stopniach wydoli to olej sprawę. Możesz dać sprężarkę z mniejszym kołem albo większą komorą ale poco Ci to? Zreszt@ą w tej maszynie powinieneś to sprawdzać w warunkach pracy czyli na pełnym gazie...
cały pic leży w temperaturze parowania obydwu czynników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    1

To juz w sumie nie wiem co robic. Nie rozlacza mi tej sprezarki w cisnieniu roboczym tylko rozpina ja przy 25 barach na wysokim cisnienieniu i wywala kontrolka awarii klimatyzacji.
Pomocy. Co robic??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    14

Sprawdź czy nie jest zanieczyszczony skraplacz klimatyzacji ( chłodnica) , dokładnie przedmuchaj wszystkie szczeliny i czy w czasie pracy jest chłodzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    150

masz raczej syf w skraplaczu lub w przewodach. Odessaj czynnik i sprawdź czy ma swobodne przejście. Nie podajesz jakie masz ciśnienie parowania - niskie.
andrzej ma rację - założyłem że to zrobione przy wymianie sprężarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert695    0

witam kolego jaka mzasz klimę?

ja równiez walcze z klima.

poszukuje yorka.

ile czynnika masz u układzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    150

York to nie jest dokładany sprzęt czasem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lukasz82
      Szukam informacji na temat wydajności dominatora 56? Podajcie ile ton na godzinę skosi jakiego zboża albo ile ha/godz przy jakim plonie. Jakieś opinie też można dorzucić.
    • Przez adiksutil16
      Witam. Parę dni temu kupiłem Dominatora(jak w temacie) Jest to mój pierwszy Claas i nie wiem za bardzo co do czego służy. Mam prośbę, prześlę zdjęcia i jakby ktoś z was mógłby mi napisać co do czego służy.
       


       
      Jakbyście mogli pisać np.
      1. wajha od tego i tego
      2....
       
      A tak samo z kontrolkami np.
      L1 kontrolka od tego i tego
       
      Z góry dzięki za pomoc!
    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez wojtek918
      Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
×