Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie mam zamiar kupić nowe opony na tył do zetora i nie wiem na jakie się zdecydować 8 czy 10 PR żeby nie były za twarde i też żeby nie popękały za szybko. A ciągnik chodzi z ciężkimi maszynami. 

A opony mają być Mitasa. 

Opublikowano

A jakie macie założone Diagonalne czy Radialne ? :mellow:

Opublikowano

Jak jest to główny w gospodarstwie to można by się było szarpnąć na radialki. Jak miałby być pomocniczy to chyba lepiej różnice w cenie do czegoś innego dołożyć.

Opublikowano

Jeśli używasz ciągnika do transportu po drogach publicznych to diagonalne lepsze a jeśli do roboty w polu to tylko radialki.

Opublikowano

No to żeś PRIMO zabłysnął :lol: :D

Jest dokładnie odwrotnie :P

Co ty nie powiesz weź człowieku poczytaj o oponach który rodzaj do której roboty a nie będziesz wprowadzał ludzi w błąd :)
Opublikowano (edytowane)

Ja powiem tak miałem radialny Taurus 14.9r28 8 pr to traktor jeździł jak na resorach, teraz mam diagonalne 16.9/34 10pr to nic nie warte, postoi tydzień to jak się wyjedzie na szos to 2 km trzeba wolno jechać bo chopsa pomimo ciśnienia 1.4,nim się rozdepcze, także tylko radial i na pole i na szos.

Edytowane przez Rolnik1973
Opublikowano (edytowane)

I Mariusz i Primo obydwaj błyszczycie
aż po oczach daje.
Radialna opona jest i na pole i na asfalt lepsza od diagonalnej na polu większą siłą uciągu , na drogie komfort jazdy i równe zdzieranie bieżnika nie jak w zwykłej co drugi klocek ścięty.
8 PR wystarczy .

Edytowane przez robert1226
Opublikowano

Co ty nie powiesz weź człowieku poczytaj o oponach który rodzaj do której roboty a nie będziesz wprowadzał ludzi w błąd :)

No przydałoby ci  sie poczytać  - to może nie  bedziesz takich  bredni pisał  :P

Ja poczytałem  juz  dawno i wiem że na  twarde  nawierzchnie  czyli  do  transportu - tylko  radialna .

Diagonalna ewentualnie  w pole 

Opublikowano (edytowane)

Mariusz 2 śmiech.gif to wytłumacz dlaczego radialna ma lepszą przyczepność w polu niż diagonalna

Edytowane przez PRIMO
Opublikowano

miałeś poczytać... Zgodnie z własną radą... Pewnie dlatego że radialna ma w każdych warunkach lepszą przyczepność

tyle że radialna szybciej zużyje się na drodze asfaltowej niż diagonalna.
Opublikowano (edytowane)

To  ty  tak  twierdzisz  , a  że przyzwyczaiłem  się  już,  że  niem  masz pojęcia  o  czym piszesz - to ni  skomentuję  :P

 

poczytaj 

 

Radialne

W przypadku opony radialnej warstwy wzmacniającego oponę kordu ułożone są pod kątem 90 stopni do linii centralnej. Dodatkowo pod bieżnikiem umieszcza się kolejne warstwy kordu ułożone ukośnie (pod kątem 15–25 stopni) względem siebie. Dzięki temu czoło opony radialnej jest sztywniejsze i bardziej odporne na uszkodzenia. Taka specyficzna budowa opony radialnej sprawia, iż jest ona bardziej wytrzymała niż opona diagonalna (opony radialne są trwalsze o około 30 proc. – lepsza przyczepność powoduje wolniejsze ścieranie się bieżnika). Wzmocnione czoło pozwala na stosowanie mniejszego ciśnienia w oponach bez obawy odkształceń, co zdecydowanie wpływa na zmniejszenie poślizgu i zużycie opony.

 

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiX_IOCsu3UAhXI1RQKHXwMAZkQFghOMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.agrofoto.pl%2Ftechnika-rolnicza%2Fserwis-czesci-osprzet%2Fradialna-czy-diagonalna%2C8998.html&usg=AFQjCNGj_lkRBlu6uS0j2QWcDbG0JqWnaA

 

Coś mi  nie poszło  wklejenie  linku , trzeba  skopiować całość  i  wkleić  w okno wyszukiwarki , lub skopiować i  wybrać  szukaj  w  google 

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano (edytowane)

Jeździłem swego czasu władkiem na diagonalnych i radialnych i diagonalne szybciej się zużyły niż radialne.A tak na marginesie coś się tak mnie uczepił jak żep psiego ogona?

Edytowane przez PRIMO
Opublikowano

tyle że radialna szybciej zużyje się na drodze asfaltowej niż diagonalna.

 

 

Jeździłem swego czasu władkiem na diagonalnych i radialnych i diagonalne szybciej się zużyły niż radialne.A tak na marginesie coś się tak mnie uczepił jak żep psiego ogona?

 

@PRIMO, to jak to z tym zużyciem w końcu jest?

Opublikowano

Radialna zawsze będzie lepsza od Diagonalnej inna konstrukcja robi swoje  a to że się ściera to też wina słabej mieszanki gumy dlatego trzeba brać opony w miare dobrej firmy.Diagonalne dla tych co mało robią lub lekkie prace jak główny koń  to radialki bez dwóch zdań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JakMag
      czy zrobił kiedyś ktoś taką modyfikacje silnik zetor 10145 do 7245 odrazu mówię tylko sie zastanawiam czy takie cos by dalo radę zrobić 
    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest


    • Przez KRKrzysieK
      Witam.
      Mam problem z kodem od silnika Zetor, od czego to silnik jest teraz przy c 360 bo był kiedyś kupiony na giełdzie a planuje remont i chciałbym się dowiedzieć o czego on jest . Kod jest

    • Przez grzegorzw1971
      Witam! Chyba jestem zmuszony do zakupu opon do Zetora 7245, oczywiście radialne cena duża, a diagonalne? Ma Ktoś? Są ok? Pracuję trójkami obrotowymi i agregatem uprawowo siewnym,mam tylko 10 h ,diagonalne mogą być ok? Z tyłu mam 16,9/30 radialne i już są boki słabe,pęknięcia i kapcie często,i bieżnika też prawie nie ma,a z przodu diagonalne
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v