Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

tak jak w temacie , problem polega ze pokazuje pelen bak.  mimo ze jest faktycznie np 50%

 

zegar wymieniony na nowy, pływak tez nowy po w starym styki pogniły, instalacja  cala i niema prawdopodobnie przebicia. na schematach elektrycznych znalazłem ze pomiędzy pływakiem a zegarem na desce w wiązce pod kierownica jest przekaźnik.  

wie ktoś jaki to typ?

 

 możne on zwalił się i to przyczyna ;/

 

mógłby ktoś podrzucić schemat elektryczny dokładny , albo jakiś skan? ,byłym wdzięczny...

post-198466-0-10598900-1498595973_thumb.jpg

Edytowane przez Cooler1427
Opublikowano

To nie przekaźnik tylko kostka która znajduje się pod tablicą wskaźników gdzieś. u mnie w 7045 jest ona zielona. A powodem ze pokazuje pełny zbiornik jest zapewne zwarcie kabla z masą. zdejmij wsówki z czujnika i zobacz wtedy co się będzie działo. Jeśli wskazówka nie opadnie to musisz lecieć po przewodach i szukać zwarcia.

Opublikowano (edytowane)

Zależy o wersji bo ten schemat pasuje do kilku modeli. Przekaźnik może być jak najbardziej w przypadku instalacji z 2 zbiornikami np. Zetor 16245. I w tedy gdy miałeś zalane pod korek przekaźnik pokazywał stan w górnym zbiorniku gdy spaliła górny zbiornik to wskaźnik znów wskakiwal na ful i zapanowała się pierwsza lampka rezerwy na zbiorniku.

Sory coś nie mogę skasować wcześniejszego tekstu. To co zaznaczyles to jest wtyczka tak jak pisał kolega. I jeśli cały czas pokazuje maksa to musisz szukać zwarcia do masy.

Edytowane przez rabit500
Opublikowano

Ja miałem tak że jak było więcej jak rezerwa to pokazywał pełny zbiornik a dopiero jak było ok 10l to wskazówka skakała od 0 do pełnego i tak było od nowego, kupiłem nowy pływak nowy wskaźnik cała instalacja nowa no i nic nadal działał tak samo...

Opublikowano

Spróbuj zamienić wsuwki na czujniku bo może na kablu od poziomu jest rezerwa i odwrotnie. Jeśli po zdjęciu wsuwki wskaźnik opada na 0 to zwarcie można wykluczyć.

Opublikowano

teraz jest inna diagnoza.  Bylo ze jak pływak opadł na dół to pokazywało pełno. a jak pływak na góre to pokazywał zegar pusto.

 

pozmieniałem i poczyściłem styki, pomogło.

  

 

obecnie mam tak.

 

pływak na dnie wskazówka na zero i rezerwa się rozżarza  czyli prawidłowo. a jak podnoszę pływak kontrolka ginie a wskazówka nadal 0 i jak dochodzę do maksymalnej pozycji pływaka nagle przeskok na max bak,  czyli nie pokazuje polowy tylko albo zero albo pełno.

 

 jest jakis opornik w wskazniku paliwa i moze on uwalony? bo w miare unoszenia ramienia plywaka wskazóka powinna podarząć a nagle max. a jak schodze w dól to zamiast opadac to nic i nagle na dół xD 

 

co jest?

Opublikowano

odnośnie porad , dziś znalazłem jakiś stary pływak w garażu od żuka chyba lub lublina. 

 

wygląda podobnie i  stwierdzi można śmiało ze jeżeli bak nam pokazuje po odpięciu pływaka to nie wina żadnych zwarć.

 

jak bd zwarcie wskazówka bd latać jak oszalała.

 

po zdjęciu wsówki do zegara lub masy  wskaźnik nadal będzie pokazywał pelen bak.(czyli jest zegar sprawny nieuszkodzony) Budowa i działanie pływaka jest oparte na blaszce poruszającej się po oporniku wiec zdjecie kabli nie sygnalizuje zwarcia tylko brak zasilania opornika i wskaźnika pokazuje nam full.

 

wychodzi na to ze na tym oporniku nie łączy i to częste problem każdego wadliwego wskazywania pływaka w zetorach.

 

odnośnie doboru zegarów to niema znaczenia jaki bedzie. aby analogiczny.(nie elektryczny) grunt to oryginalny węgierski pływak do zetora  dopasowany do odpowiedniego baku, male serie xx12,11itd 50l duze serie xx45 70l różnica w długości ramienia tylko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v