Skocz do zawartości
Cooler1427

zetor 7245 wskaznik paliwa problem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Cooler1427    0

tak jak w temacie , problem polega ze pokazuje pelen bak.  mimo ze jest faktycznie np 50%

 

zegar wymieniony na nowy, pływak tez nowy po w starym styki pogniły, instalacja  cala i niema prawdopodobnie przebicia. na schematach elektrycznych znalazłem ze pomiędzy pływakiem a zegarem na desce w wiązce pod kierownica jest przekaźnik.  

wie ktoś jaki to typ?

 

 możne on zwalił się i to przyczyna ;/

 

mógłby ktoś podrzucić schemat elektryczny dokładny , albo jakiś skan? ,byłym wdzięczny...

post-198466-0-10598900-1498595973_thumb.jpg

Edytowano przez Cooler1427

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    31

To nie przekaźnik tylko kostka która znajduje się pod tablicą wskaźników gdzieś. u mnie w 7045 jest ona zielona. A powodem ze pokazuje pełny zbiornik jest zapewne zwarcie kabla z masą. zdejmij wsówki z czujnika i zobacz wtedy co się będzie działo. Jeśli wskazówka nie opadnie to musisz lecieć po przewodach i szukać zwarcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    2
(edytowany)

Zależy o wersji bo ten schemat pasuje do kilku modeli. Przekaźnik może być jak najbardziej w przypadku instalacji z 2 zbiornikami np. Zetor 16245. I w tedy gdy miałeś zalane pod korek przekaźnik pokazywał stan w górnym zbiorniku gdy spaliła górny zbiornik to wskaźnik znów wskakiwal na ful i zapanowała się pierwsza lampka rezerwy na zbiorniku.

Sory coś nie mogę skasować wcześniejszego tekstu. To co zaznaczyles to jest wtyczka tak jak pisał kolega. I jeśli cały czas pokazuje maksa to musisz szukać zwarcia do masy.

Edytowano przez rabit500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rabit500    2

Według mnie tak czy siak przegladnal bym wiazka na okazję przetarc izolacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    39

Ja miałem tak że jak było więcej jak rezerwa to pokazywał pełny zbiornik a dopiero jak było ok 10l to wskazówka skakała od 0 do pełnego i tak było od nowego, kupiłem nowy pływak nowy wskaźnik cała instalacja nowa no i nic nadal działał tak samo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    31

Spróbuj zamienić wsuwki na czujniku bo może na kablu od poziomu jest rezerwa i odwrotnie. Jeśli po zdjęciu wsuwki wskaźnik opada na 0 to zwarcie można wykluczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cooler1427    0

teraz jest inna diagnoza.  Bylo ze jak pływak opadł na dół to pokazywało pełno. a jak pływak na góre to pokazywał zegar pusto.

 

pozmieniałem i poczyściłem styki, pomogło.

  

 

obecnie mam tak.

 

pływak na dnie wskazówka na zero i rezerwa się rozżarza  czyli prawidłowo. a jak podnoszę pływak kontrolka ginie a wskazówka nadal 0 i jak dochodzę do maksymalnej pozycji pływaka nagle przeskok na max bak,  czyli nie pokazuje polowy tylko albo zero albo pełno.

 

 jest jakis opornik w wskazniku paliwa i moze on uwalony? bo w miare unoszenia ramienia plywaka wskazóka powinna podarząć a nagle max. a jak schodze w dól to zamiast opadac to nic i nagle na dół xD 

 

co jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cooler1427    0

odnośnie porad , dziś znalazłem jakiś stary pływak w garażu od żuka chyba lub lublina. 

 

wygląda podobnie i  stwierdzi można śmiało ze jeżeli bak nam pokazuje po odpięciu pływaka to nie wina żadnych zwarć.

 

jak bd zwarcie wskazówka bd latać jak oszalała.

 

po zdjęciu wsówki do zegara lub masy  wskaźnik nadal będzie pokazywał pelen bak.(czyli jest zegar sprawny nieuszkodzony) Budowa i działanie pływaka jest oparte na blaszce poruszającej się po oporniku wiec zdjecie kabli nie sygnalizuje zwarcia tylko brak zasilania opornika i wskaźnika pokazuje nam full.

 

wychodzi na to ze na tym oporniku nie łączy i to częste problem każdego wadliwego wskazywania pływaka w zetorach.

 

odnośnie doboru zegarów to niema znaczenia jaki bedzie. aby analogiczny.(nie elektryczny) grunt to oryginalny węgierski pływak do zetora  dopasowany do odpowiedniego baku, male serie xx12,11itd 50l duze serie xx45 70l różnica w długości ramienia tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arunio112    0

i ja chcialbym prosic o skan schematu elektrycznego bo tych co sa na necie powiekszyc sie nie da i sa nie czytelne.. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bartekm66
      witam
      mam problem z obrotomierzem - licznikiem motogodzin w moim zetorze 7045
      otóż obroty wskazuje normalnie ale motogodziny to różnie czsami potrafi "zaciąc się"i nie pracowac przez 10 i wiecej godzin a czasami kręci jak szalony
      czy jest to wina samego licznika czy tez może pradniczki przy silniku
      miał ktos taki przypadek ???
    • Przez grazia80
      Witam 
      Mam problem z manometrem powietrza,mianowicie po włączeniu stacyjki pokazuje cały czas 0,6 bara co może być przyczyną ,podejrzewam czujnik na butli czy jest możliwość sprawdzenia go np omomierzem.Dodam że uw czujnik ma u mnie jedno wyjście
    • Przez jacek1994
      Witam,
      mam problem z obrotomierzem mianowicie pewnego dnia po prostu przestał działać. Nie pokazuje ani obrotów ani nie liczy mth. Może ktoś wie jak to rozwiązać? 
    • Przez kitowiak
      Witam, otóż mam problem w zetorze 5211 z halogenami, a głównie z jednym (od strony komina). po włączeniu jeden świeci, a drugi już nie, probówka sprawdzałem prąd dochodzi, masa jest, na kilku żarówkach sprawdzałem i problem się powtarza, styki są w porządku w kostce sprawdzałem na 'krótko' wiec teraz pytanie co może być przyczyną nie święcenia jednego halogenu skoro przepływa przez niego prąd ? Wina cewki w przekaźniki ? prąd w tej lampie jest mniejszy. Proszę o jakieś rady :)
    • Przez Majjdann
      Cześć mam problem niemam wogle nawiewu w moim Zetorku ani zimnego ani ciepłego sprawdzałem bezpieczniki są wporządku podpięte jest wszystko. Co może być przyczyną spalona nagrzewnica albo dmuchawa czy może to być coś innego prosze o pomoc .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.