Skocz do zawartości
bobinio

Linka gaszenia.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bobinio    1

witam serdecznie,
mam pytankon na kolektorze dolotowym mam cos w rodzaju przepustnicy. nie jest do nieczego podlaczona.
tam nie powinna byc wpieta linka gaszenia?
ciagnik ktory mam to mtz 82 z 1984roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Delbeta    0
Napisano (edytowany)

Tak powinna być linka podpięta do dźwigni pod kierownicą taka czerwona do wyciągania

Gasi się nią silnik

Edytowano przez Delbeta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

Czyli przepustnica powinna zamknac doplyw powietrza i zgasic "zadusic" silnik?

Teraz wylaczam reczna regulacja gazu, ale cos mi nie gralo.

gdzie pod kierownica powinna byc umieszczona ta linka? Wczesniejszy wlasciciel zmienil kabine i nie ma sladu po zadnej lince.

 

Dzieki wielkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tumek19    5

To jest odprężnik. Żeby lżej miał przy odpalaniu.A dźwignia powinna znajdować się pod kierownicą na środku osłony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Delbeta    0

ja bym nie zakładał bo to nie ma sensu chyba że masz turbine to go jak sie rozbiega zadusisz ale ja mam w starym że gassze recznym gazem a linke wyrzuciłem bo przeszkadzała 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

Dzieki za odpowiedzi. Linke juz zamowilem w przyszlym tygodniu zamontuje.
Jak producent cos wymyslil i przewidzial to powinno yc na swoim miejscu.
Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    96

@tumek19 Racja wujek co mechanikiem jest ma MTZ z 98 i mówił ,że linkę zaczęli montować w Pronarach. Ale w Farmerze jak wiadomo silnik mtz ale pompa już nie jest ta typowo mtztowska tylko linką gaszony silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

W takim razie dlaczego na kolektorze jest cos ala przepustnica? Z ktos zamontowal z innego ciagnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Ale to jest montowane w nowszych ciągnikach. A w 1984 na pewno tego nie było. Ciągnik gasiło się dźwignią od gazu.

To było montowane w starszych ciągnikach ruskich mtz potem z tego zrezygnowano. Instrukcja określa to jako awaryjne gaszenie silnika. W nowszych jest całkiem inny kolektor a z klapki zrezygnowano całkowicie.  I starsze i nowsze mtz-ty i belarusy gasi się na dźwigni ręcznej gazu a jeszcze nowsze mają do tego dodatkową linkę i dźwignię przy pompie. 

Ogólnie ta klapka jest na sranie można ją z powodzeniem wywalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Niektórzy używają klapy przy słabych akumulatorach, żeby ułatwić kręcenie.

No i w razie rozbiegania silnika można zadusić, ale to już linka mało potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tumek19    5

To było montowane w starszych ciągnikach ruskich mtz potem z tego zrezygnowano. Instrukcja określa to jako awaryjne gaszenie silnika. W nowszych jest całkiem inny kolektor a z klapki zrezygnowano całkowicie.  I starsze i nowsze mtz-ty i belarusy gasi się na dźwigni ręcznej gazu a jeszcze nowsze mają do tego dodatkową linkę i dźwignię przy pompie. 

Ogólnie ta klapka jest na sranie można ją z powodzeniem wywalić.

Do rozruchu jest bardzo dobra. Zwłaszcza zimą. A jest jeszcze tak że nie we wszystkich mtz-ach je montowano. Ja mam z 91 z Dani i mam inny kolektor dolotowy bez klapki. A kumpel ma krajowy i z Niemiec i ma w obydwóch. I do rozruchu zawsze je używa. Ja również myślałem o zamontowaniu tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

A jak pomaga ta linka przy odpalaniu?
Pierwszy rozruch na zamknietej przepustnicy i pozniej popuszczasz zeby ja otworzyc i dopuscic powietrza? Lepiej tak odpala?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Ja u siebie wywaliłem to ustrojstwo, założyłem turbo, grzałkę płynu i żadnych klapek w kolektorze nie chcę widzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

A ja przy turbo wolałbym mieć tę klapkę  :P i można nią sobie ułatwić rozruch....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

W oryginale żaden belarus z turbiną tej klapy już nie ma bo i po co tylko wlot powietrza przysłania. Są inne metody by ułatwić odpalanie zimnego silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×