Skocz do zawartości
bobinio

Linka gaszenia.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bobinio    1

witam serdecznie,
mam pytankon na kolektorze dolotowym mam cos w rodzaju przepustnicy. nie jest do nieczego podlaczona.
tam nie powinna byc wpieta linka gaszenia?
ciagnik ktory mam to mtz 82 z 1984roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Delbeta    0

Tak powinna być linka podpięta do dźwigni pod kierownicą taka czerwona do wyciągania

Gasi się nią silnik

Edytowano przez Delbeta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

Czyli przepustnica powinna zamknac doplyw powietrza i zgasic "zadusic" silnik?

Teraz wylaczam reczna regulacja gazu, ale cos mi nie gralo.

gdzie pod kierownica powinna byc umieszczona ta linka? Wczesniejszy wlasciciel zmienil kabine i nie ma sladu po zadnej lince.

 

Dzieki wielkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tumek19    5

To jest odprężnik. Żeby lżej miał przy odpalaniu.A dźwignia powinna znajdować się pod kierownicą na środku osłony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Delbeta    0

ja bym nie zakładał bo to nie ma sensu chyba że masz turbine to go jak sie rozbiega zadusisz ale ja mam w starym że gassze recznym gazem a linke wyrzuciłem bo przeszkadzała 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    55

Wiesz, jak to się zimą przydaje do odpalania?


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

Dzieki za odpowiedzi. Linke juz zamowilem w przyszlym tygodniu zamontuje.
Jak producent cos wymyslil i przewidzial to powinno yc na swoim miejscu.
Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    116

@tumek19 Racja wujek co mechanikiem jest ma MTZ z 98 i mówił ,że linkę zaczęli montować w Pronarach. Ale w Farmerze jak wiadomo silnik mtz ale pompa już nie jest ta typowo mtztowska tylko linką gaszony silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Ale to jest montowane w nowszych ciągnikach. A w 1984 na pewno tego nie było. Ciągnik gasiło się dźwignią od gazu.

To było montowane w starszych ciągnikach ruskich mtz potem z tego zrezygnowano. Instrukcja określa to jako awaryjne gaszenie silnika. W nowszych jest całkiem inny kolektor a z klapki zrezygnowano całkowicie.  I starsze i nowsze mtz-ty i belarusy gasi się na dźwigni ręcznej gazu a jeszcze nowsze mają do tego dodatkową linkę i dźwignię przy pompie. 

Ogólnie ta klapka jest na sranie można ją z powodzeniem wywalić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    185

Niektórzy używają klapy przy słabych akumulatorach, żeby ułatwić kręcenie.

No i w razie rozbiegania silnika można zadusić, ale to już linka mało potrzebna.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tumek19    5

To było montowane w starszych ciągnikach ruskich mtz potem z tego zrezygnowano. Instrukcja określa to jako awaryjne gaszenie silnika. W nowszych jest całkiem inny kolektor a z klapki zrezygnowano całkowicie.  I starsze i nowsze mtz-ty i belarusy gasi się na dźwigni ręcznej gazu a jeszcze nowsze mają do tego dodatkową linkę i dźwignię przy pompie. 

Ogólnie ta klapka jest na sranie można ją z powodzeniem wywalić.

Do rozruchu jest bardzo dobra. Zwłaszcza zimą. A jest jeszcze tak że nie we wszystkich mtz-ach je montowano. Ja mam z 91 z Dani i mam inny kolektor dolotowy bez klapki. A kumpel ma krajowy i z Niemiec i ma w obydwóch. I do rozruchu zawsze je używa. Ja również myślałem o zamontowaniu tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

A jak pomaga ta linka przy odpalaniu?
Pierwszy rozruch na zamknietej przepustnicy i pozniej popuszczasz zeby ja otworzyc i dopuscic powietrza? Lepiej tak odpala?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Ja u siebie wywaliłem to ustrojstwo, założyłem turbo, grzałkę płynu i żadnych klapek w kolektorze nie chcę widzieć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

W oryginale żaden belarus z turbiną tej klapy już nie ma bo i po co tylko wlot powietrza przysłania. Są inne metody by ułatwić odpalanie zimnego silnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Nikita_Bennet
      Witajcie, robił to ktoś?
      Jak się do tego dobrać aby nie rozwalić niczego, mam luz na tym co jest skierowany do tyłu ciągnika i chcę to zrobić zanim rozwali ten z przodu.
      MTZ 952.3.
      Jeden krzyżak to 20-60 zł max z tego co patrzę po allegro więc tyle co nic a jak zrobię to następne 6-7 lat będzie spokój.
      A i czy jest sens wstawiania takiego z kalamitką? Bo widzę że są takowe.
       
      No i o co chodzi z tymi wałkami - od 80 zł do ponad 200zł??
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez TadzikC360
      Witam czy jest jakieś pokrętło do regulacji wysokości podnoszenia tylnich ramion w MTZ 82. z góry dzięki
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Alchemik
      Nie mam pod ręką ciągnika, tylko to wyjazdowa " akcja".
      Kiedyś próbowałem ruszyć położenie tylnych kół w Jumzie, ale bez "dużej przemocy" i zakończyło się to niepowodzeniem.
      Teraz pytania:
      -czy materiał tylnej piasty ( część zewnętrzna i dwie stożkowe połówki) są z materiału wytrzymującego silne uderzenia młotkiem (1.5kg) na kowadełku? Czy raczej szybko pęknie? ( To bardziej żeliwo, staliwo czy stal?)
      - używał ktoś innego ściągacza, klinów, czy czegoś podobnego oprócz/zamiast śrub oryginalnie danych do wkręcenia i rozdzielenia części piasty?
      -Pewnie w ruch pójdzie i palnik, ale ma ktoś dobry sprawdzony patent na ruszenie tego?
       
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.