Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Adamek0007    0

Witam, orientuje się ktoś jakie napięcie ma być na obrotomierzu na tych przewodach zaznaczonych na zdjęciu?
Pozdrawiam.

post-215876-0-37043900-1491456799_thumb.png

Edytowano przez Adamek0007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    441

lewy przewód 12V po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju, środkowy: napięcie takie samo jak na zielonym albo fioletowych przy alternatorze (trza dojść który był od wzbudzenia)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    441

a co pisałem wyżej o lewym przewodzie? chyba biały kolor: to jest masa przy zgaszonym silniku a po odpaleniu 12V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    441

na środkowym jest napięcie zmienne o częstotliwości zależnej od obrotów... jaka wartość - nie wiem ale na pewno takie samo jak na zielonym wyjściu z alternatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamek0007    0

Sprawdzone przed chwilą i na białym nic nie ma,skąd ma się brać napięcie na tym przewodzie? Jest podłączony do czujnika ciśnienia oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamek0007    0

Kontrolka ciśnienia oleju zapala się i gaśnie oczywiście po odpaleniu, czujnik ma mieć jedno czy dwa wyjścia?

Tak ma wyglądać bo widać że jest nowy i może jest nie odpowiedni?

post-215876-0-84453900-1491493368_thumb.jpg

Edytowano przez Adamek0007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    441

chłopie... oddaj ten traktor do mechanika jak nawet czujnika ciśń oleju nie potrafisz zlokalizować w prehistorycznym perkinsie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    441

i taki ktoś chce naprawić obrotomierz...normalnie jaja jakieś. Po za tym jeśli kontrolka ciśń oleju gaśnie to nie ma bata aby na lewym zacisku obrotomierza nie było 12V jeśli chwile wcześniej tym samym przewodem była masa na kontrolce ciśń oleju. Trzeba tylko sprawdzić połączenie obrotomierza z alternatorem a potem lutować obrotomierz

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133

I takim sposobem kilku obeznanych w temacie wyszkoli zwykłego laika na serwisanta MF-ów :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamek0007    0

Traktor u mnie z dwa tygodnie do tego jeszcze z turem wiec dostęp słaby i jeszcze nie wiem co i jak..

Na połączeniu płytki z obrotomierzem tj. na tych trzech śrubkach jest napięcie: pierwsza od lewej 12V, środkowa 13V, pierwsza od prawej masa.

Prawidłowo ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    133

To kupiłeś taki traktor w takim stanie i z taką wiedzą? powodzenia w dalszej eksploatacji. Przypomniał mi się taki mój znajomy ma ursusa 2812 ale że mały postanowił kupić większy znalazł dał zaliczkę przyszedł do mnie chodź pojedziemy obejrzymy lepiej oglądam mówię szmelc przepadła zaliczka i traktora nie ma później przywozi renówkę 2 napędy itd. itp jakieś60KM oglądam atak rozwalony spod jednej głowicy kapie woda ale jeździ śmiga robił wszystko nią ale cóż trzeba tura sprzedał renówkę przywiózł landini ok 90KM fura zdawałoby się lepsza od mego mf chodź zobacz hymmmm tur jest opony prawie łyse baterię zmieniają odma schowana gdzieś pod chłodnicę zapalić nie chciał a u sprzedającego od strzała na mrozie zapalił a tu na nowej baterii nie chce mniejsza o to patrzę wczoraj landini stoi na podwórku a człowiek ursusem orze 3ha pola dwójkami chyba dopiero wylazły wszystkie wady bo kupował nie znając się na maszynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamek0007    0

Nie ja kupiłem tylko Tata, traktor był oglądany przez kilku mechaników więc spokojnie. Ja tylko miałem lampy ogarnąć itp.
Już wiem wszystko na temat tego obrotomierza.
Więc dziękuję za całą pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jaszczur2008
      Witam.
      Mam problem z MF 3125.
      Caly czas kopci.
      Oleju niebierze, turbina sucha, wtryski po regeneracji, odpala bardzo ladnie, ma moc, delkiatnie leci powietrze z odmy.
      Niewiem czy ma cos wspolnego ale niemam tej puszki co mierzy spalanie.
    • Przez Michał6180
      witam ma problem ze skrzynią biegów w mf 6180 problem polega na tym gdy przerzucam z zająca na żółwia to ciężko lewarek od biegów przesuwa się w prawą stronę gdzie może być problem? za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję 
    • Przez czapla112
      Witam, niedawno nabyłem ciągnik MF 3070 ale poprzedni właściciel nie posiadał do niego żadnych instrukcji. Dokładnie nie wiem nawet czego mam szukać. Jakie instrukcje dostarcza producent wraz z ciągnikiem? Czy są takie instrukcje dostępne gdzieś w wersji elektronicznej .pdf ? Ewentualnie może można gdzieś nabyć używane. W ostateczności nowe bo już lepiej chyba zainwestować w wiedzę niż za jakiś czas szukać nowego ciągnika ;P
    • Przez kravter
      witam
      odkad kupilem swojego mf 8120 ciagle pyka mi rozrusznik znaczy przekrece kluczyk on pyknie i nic i dopiero za 5-10 razem zapali zdarza sie tez ze za 1
       
      dzis go wyjolem bo myslalelem ze jak przesune na wlaczniku te bolczyki to przestanie (myslalem ze sie podpalily)
      zakrecilem go znowu ale to nic nie dalo
       
      dodam dla ciekawoski ze jak wezme kablem prad z zasilania (tego grubego co idzie do wlacznika rozrusznika) i podlanczam go bezposrednio do wlacznika (omijajac stacyjke) kreci za kazdym razem!! wiec gdzie jest problem? z gory dzieki za odp.
    • Przez RedPower
      Witam,
      zabrałem się za naprawę skrzyni biegów w mf 3065 ( 32x32) w celu wymiany zużytych synchronizatorów. Rozpołowiłem już traktor i zdjąłem dekiel w komorze w której znajduje się sprzęgło. Co dalej aby dobrać się dalej do skrzyni. Zielony element się cały rusza lecz nie chce wyjść.
      **************
      LINK DO RESZTY ZDJĘĆ: https://photos.app.goo.gl/7c1doGIDZBfkK29Q2
      **************


×