Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

witam wszystkich!!

*mam możliwość przejąć gospodarkę przystosowana do produkcji mleka pytanie brzmi czy warto??
zarabiam srednio 4.5tys miesięcznie w delegacji:/ hym teraz dostałem propozycję od domowników żeby po prowadzić gospodarstwo jestem po technikum kierunek agrobiznes więc wiem to i owo.

*gospodarka 15h wszystkiego ziemia mieszana torfowiska łąki a orna słabsza 6 klasa:/
*możliwość dzierżawy nawet do ok 20h
*budynki tu zaletą, stara obora 12stanowisk i na 15 młodzieży kojce (na opasy w sam raz)
*obora wybudowana w 2007 roku na 39 stanowisk uwiezniowa do tego 2 małe pomieszczenia gospodarcze np na magazyny plus pomieszczenie na zbiornik mleka
*dojarka przewodowa
*maszyny są wystarczające na te gospodarstwo
*dwa silosy na kuku, szambo okrągłe bardzo duże sam nie wiem :P
* inne pomieszczenia gospodarcze garaże, stodoła murowana
* zadłużenie gospodarki 100 tys myślę że nie duże
ja mieszkam 10km od miejsca gospodarki tam jest konieczność pobudowania nowego domu (poradził bym sobie z tym sam)

a więc czy warto nie boję się ciężkiej pracy jestem młodym człowiekiem 26 lat sporo jest przy gospodarstwie do zrobienia typu poprawić dach stodoły drzwi i tym podobne ale wgl czy warto czy mi do przyniesie jaką kolwiek przyszłość?? czy będą z tego pieniążki?? proszę o rzetelną odpowiedź z góry dziękuję!

*głupie odp zachowaj dla siebie!! nie toleruje hamstwa !

Witaj. trudno powiedziec czy sie oplaca ,zalezy tez troche w jakim regionie mieszkasz bo teraz gdzie niegdzie ceny ziemi i zarazem dzierzaw bardzo wzrosly.Ogolem produkcja mleka delikatnie podupada ale co bedzie dalej  nikt nie przewidzi jezeli masz mozliwosc rozwoju,checi i jak pisales jakies zaplecze z maszynami i budynkami to mysle ze raczej warto a kierunek produkcji zawsze mozna zmienic w razie czego,takie moje zdanie.

aprochota    43

jeśli lubisz robote na roli i z krowami to jakoś użyjesz z tego w przeciwnym razie daj sobie spokój