Skocz do zawartości
vegeta23

Kubota M9540 - Problem z hydrauliką

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
vegeta23    1

Witam. Od 8 lat jestem posiadaczem Kuboty M9540. Przebieg 2200 mth. Kubota pracuje z ładowaczem czołowym.
Od jakiegoś czasu zaczynam mieć problemy z hydrauliką. Na zimny silniku, zaraz po uruchomieniu zanim ciągnik złapię optymalna temperatura wszystko jest ok. Gdy ciągnik się rozgrzeje mam problemy z podnoszeniem na tylnym tuzie lub na wyjściach hydrauliki zewnętrznej. Aby podnieść pług lub wykipować przyczepę muszę podnieść obroty silnika na przynajmniej 1500. Na wolnych obrotach i rozgrzanym oleju nie ma mowy aby ciągnik podniósł pług lub coś innego.
Mieliście może takie problemy. Czy to niestety wskazuje na koniec życia pompy hydraulicznej?
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szdetez    1

Tur załatwia pompy zmierz ciśnienie i pewno pompa do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

vegeta23    1

Na zimnym silniku manometr pokazal 180 bar z hakiem.
Pienienie oleju? Co masz na mysli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    26

Ciśnienie ciśnieniem bo może ci i 200 nabijać ale podstawowy parametr to wydajność. Ale trzeba mieć kogoś z przepływomierzem a że one kosztują po 6 tyś to nie każdy warsztat ma. ale moim zdaniem to ważna zeczy żeby zmierzyć wydajność pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIRK80    8

Pytanie podstawowe: kiedy ostatni raz był wymieniany olej w skrzyni?

pytanie drugie: czy rozdzielacz ładowacza ma podpięty wolny spływ?

pytanie trzecie: jakie ciśnienie daje pompa przy temperaturze roboczej oleju (ok 80-90*)?

pytanie czwarte: gdzie ładowacz jest wpięty w układ hydrauliczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    514

Jak na zimnym oleju ciśnienie jest w normie, a na rozgrzanym wyraźnie spada to tylko pompa walnięta. Po co jakieś przepływomierze do stwierdzenia tego ? Ciśnienie w układzie pokazuje wszystko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Dokładnie, ciśnienie owszem może nabić ale to widać na manometrze że po prostu rośnie. Jad dobra pompa to ciśnieniem uderza raz i ma ciśnienie, a nie czeka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    1

Ładowacz jest wpięty w osobny obieg hydrauliki. Nie pod gniazda hydrauliki zewnętrznej. Ma wolny spływ. Olej w skrzyni był wymieniany 2 razy od nowości. Ciśnienia na rozgrzanym silniku nie mierzyłem. Jeszcze to sprawdzę.
Czy słyszeliście coś o zaworach przelewowych to może ich wina? Gdzieś kilka tematów niżej facet miał z nimi problemu y Kubota mu słabo dźwigała. Poregulował je i niby było ok ale nie wiem gdzie one mogą sie znajdować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    514
Napisano (edytowany)

Nic zaworów nie ruszaj jak nie masz pojęcia o tym, bo zj***esz gorzej. Skoro na zimnym podnosi normalnie to zawory są w porządku.

Edytowano przez Ursusc385

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter03    26

Ja tez obstawiam pompe.
Jak bedziesz kupowal to mozesz podac cene na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    1

Dzisiaj był u mnie mechanik z serwisu Kuboty. Umówiłem się z nim prywatnie bo okazało się że to znajomy znajomego :)
Zmierzył mi ciśnienia:
Na zimnym silniku na wolnych obrotach 160 max
Na zimnym silniku na wyższych obrotach 180 max
Na rozgrzanym silniku wartości analogicznie o jakieś 20 bar mniejsze.
Poregulował zawory przepływowe trochę się poprawiło ale i tak szału nie ma. Wygląda na to że jednak będziemy robić pompę :/ Cena 5800 brutto. Zestaw naprawczy 1700 brutto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    514

Ciśnienie powinno być na niskich obrotach i wysokich jednakowe, przy sprawnej pompie..

 

 

Nie zapomnij po założeniu pompy, ustawić zawory tak jak były ustawione zanim grzebałeś. Bo zdziwisz się jak zaraz Ci znów je*nie

 

Cena tragedia, ale zachciało się głupoty(kuboty) to teraz płacz i płać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Dokładnie do europejskiego ciągnika kupił byś za 1/3 tej ceny. Ale japońska jakość wystarczająca na 2,2 tys mth musi swoje kosztować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Cena dość zaporowa, gorzej jak nowa pochodzi mniej niż oryginał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzen    175
Napisano (edytowany)

Dokładnie do europejskiego ciągnika kupił byś za 1/3 tej ceny. Ale japońska jakość wystarczająca na 2,2 tys mth musi swoje kosztować.

 

hmm do jakiego europejczyka bo znajomy do case, modelu nie pamiętam ale coś 120koni. zapłacił 8 tysi. wydatek tej pompy 95l/min. chyba że masz na myśli mtz.

Edytowano przez grzen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Nie wiedziałem, ze w tej kubocie jest pompa o takiej wydajności. Mogłeś bardziej błysnąć i podać cenę pompy do unimoga. Kosztuje chyba 12 tys i wyszło by, że w kubocie darmocha za połowę ceny. Dodatkowo nie wiemy, gdzie ten znajomy kupował. U dealera case czy np w hurtowni bosch, czy w jeszcze jakiejś innej hurtowni?

Co by tu nie pisać do ciągników europejskich jest masa zamienników. Oprócz tego dużo oryginalnych części do silników deutz i perkins można kupić poza siecią dealerską producenta ciągnika. Mam przykład, gdzie pompa monoblokowa w hurtowni boscha kosztowała 1450 brutto a w aso zetor 3 tys. To samo tyczy się układów napędowych dana i carraro. Gdzie na rynku są także cześć oryginalne i zamienniki dostępne poza siecią dealerską producenta ciągnika. Do tego jeszcze mam takich dostawców jak luk, sachs, bosch i wielu tym podobnych. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
massey235    41

a gdzie ten psychofanek kuboty pp1208 cos nie udziela sie w tym temacie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzen    175
Napisano (edytowany)

to cena z serwisu .zamienniki były tańsze ale nieznajomych firm około 6 tysi

nie rozumiem o co ci chodzi z tym błyśnięciem. może to tylko ty chcesz błyszczeć w świetle tych rzeczy które wypisujesz o których wszyscy wiedzą .  udajesz jakiegoś znachora?

 

jasne jest też to że pompa po przebiegu 2000 h nie powinna padnąć, to jest nie normalne

 

Edytowano przez grzen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIRK80    8

Proponuję dla pewności wypiąć ładowacz z układu hydraulicznego, i jeszcze raz pomierzyć ciśnienia. Znajomy miał podobne objawy w M108S i okazało się, że padł zawór przelewowy w rozdzielaczu ładowacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483
Napisano (edytowany)

W pierwszym poście tematu jest napisane, że na zimnym jest ok. Więc zawór raczej mało prawdopodobny. Można sprawdzić oczywiście.

Ja nie udaję znachora napisałem tylko jak wygląda rynek części do europejskich ciągników i że jest łatwiej i taniej zarówno jeśli chodzi o tak zwane zamienniki podróbki jak i o markowe części stosowane w fabrycznym montażu a oferowane poza siecią ASO przez hurtownie producentów jak bosch, carraro itd.

 

Jaki producent jest tej pompy w tej kubocie? Jeśli to jakieś hitachi czy coś w tym stylu można udać się do hurtowni sprzedających części do japońskich koparek i tego typu maszyn może tam się uda i będzie taniej.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    0

Jak pracowałem w serwisie kuboty to ta pompa nie była tak droga kosztowała około 2700 netto, a ładowacz pracuje dobrze? jaki to ładowacz? jaki ma rozdzielacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×