Skocz do zawartości

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pytanie - spocił się dziś mtz 952.3 (silnik D-245.5S2) niby olej bo na diesel to nie wygląda, nie kopci itp. Umyty i wychodzi że między blokiem a głowicą gdzieś idzie olej. Ciągnik latem przyczepy  ze zbożem, a poza tym to siewnik, rozsiewacz i opryskiwacz więc się nie przemęcza. 

Uszczelka? Tak wiem, rozkręcać to się dowiem ale drugim orzemy pod rzepak a to może jutro/pojutrze dopiero zaczniemy rozkładać.
Na coś trzeba uważać rozkładając czy składając?
Uszczelka jakaś konkretna?
Teflonowe podkładki?

Opublikowano

O ile ten wynalazek jest podobny do tych starych 82, to robota prosta. W moim składałem z uszczelką z silikonową ścieżką i oczywiście teflonami. Podobno po prawej stronie w rogu od kabiny często wycieka olej, bo idzie tam kanał i niektórzy wkładają tam oring, Ja smaruję trochę silikonem i jest sucho.

Opublikowano
Dnia 17.08.2020 o 18:28, Nikita_Bennet napisał:

pytanie - spocił się dziś mtz 952.3 (silnik D-245.5S2) niby olej bo na diesel to nie wygląda, nie kopci itp. Umyty i wychodzi że między blokiem a głowicą gdzieś idzie olej. Ciągnik latem przyczepy  ze zbożem, a poza tym to siewnik, rozsiewacz i opryskiwacz więc się nie przemęcza. 

Uszczelka? Tak wiem, rozkręcać to się dowiem ale drugim orzemy pod rzepak a to może jutro/pojutrze dopiero zaczniemy rozkładać.
Na coś trzeba uważać rozkładając czy składając?
Uszczelka jakaś konkretna?
Teflonowe podkładki?

Noi jak sprawa z tym olejem? Pytam bo u mnie w 1025.4 ta sama historia. 

Opublikowano

byśmy rozkręcali ale .... przewód paliwowy od nadmiaru brudził. Umyte, przewód wymieniony i chodzi, przy okazji wymieniliśmy uszczelki pod pokrywą zaworów bo słabo wyglądały. Obejrzyj czy aby napewno jest to spod uszczelki pod głowicą. 

Opublikowano
Dnia 27.10.2020 o 21:22, Nikita_Bennet napisał:

byśmy rozkręcali ale .... przewód paliwowy od nadmiaru brudził. Umyte, przewód wymieniony i chodzi, przy okazji wymieniliśmy uszczelki pod pokrywą zaworów bo słabo wyglądały. Obejrzyj czy aby napewno jest to spod uszczelki pod głowicą. 

Na ON to mi nie wygląda. Jest jeszcze sprawa że jak dostanie w dupe to przestaje się sączyć, a jakby jakiś przewód był czy coś to by lało cały czas. A tak pewnie pod wpływem temperatury trochę uszczelka spuchnie i przestaje kapać. 

Opublikowano

Jak demontowaliście głowicę w 1025? Bo muszę wymienić uszczelkę bo i dymi strasznie przy odpalaniu i ciężko pali i ubywa płynu w chłodnicy  i przybywa oleju. Da się zdemontować głowicę i zaworami razem?

Opublikowano

Chodzi mi o to czy da się zdemontować głowicę z klawiaturą razem ale z tego co teraz mam rozkręcone to widzę że klawiaturę trzeba oddzielnie rozkręcić popychacze bo pod nimi są śruby od głowicy jeszcze a inaczej do nich nie dojdzie. Trzeba na nowo ustawiać luzy zaworowe? 0_0_productGfx_778ec16d6a89c749b8af142dc czy wystarczy 4 nakrętki odkręcić o to zejdzie? może dziwne pytania zadaje ale o mechanika ciężko a sam coś się znam ale mechanikiem przez duże M nie jestem

Opublikowano (edytowane)

Z tego co widać to odkręcasz śruby mocujące i powinno wyskakiwać. Dla mnie naturalną rzeczą jest, że jak to zdejmiesz i ponownie zamontujesz to regulujesz luzy zaworowe. Niby jest to samo, a nie zawsze jednak. 20 minut roboty i masz pewność, że luzy prawidłowe. 

 

Dużo ludzi robi coś bez wiedzy i ucząc się na swoich błędach i wyciągniętych wnioskach.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

Ja jak już mam okazję ściągać głowicę to blok i głowicę wstępnie ze starej uszczelki czyszczę tapeciakiem lub szpachelką. Następnie na wiertarkę lub wkrętarkę zakładam taką szczotkę https://allegro.pl/oferta/szczotka-doczolowa-druciana-na-wiertarke-fi-80mm-8089220083 i doczyszczam aż robi się błysk na powierzchniach. Oczywiście przy samym czyszczeniu zasłaniam cylindry i kanały olejowe/wodne. Później wszystko wydmucham sprężonym powietrzem wyczyszczę nitro lub czymś podobnym(do momentu aż biała szmatka pozostaje biała) i skladam. Jeśli Ci się uszczelka wyjarała to pewnie jest tego jakiś powód i założenie nowej może pomóc, ale nie na długo. Mechanikiem nie jestem i zbytniego pojęcia o składaniu silników nie mam, ale pewnie krzywa lub źle przykręcona głowica, krzywy blok co chyba dość rzadko zdarza się, osiadanie tulei lub ujowa uszczelka.

Pierwsze co w takim wypadku to dałbym głowicę na szlifiernię żeby sprawdzili czy jest prosta. Znajdziesz powód to daj znać, pewnie kiedyś komuś przyda się to.

Opublikowano

wyczyściłem nożykiem do tapet i papierem ściernym 200 i poskręcałem na 200Nm, Jak znowu przedmucha to planowanie  będzie trzeba zrobić a niestety ciągnik codzienne potrzebny. Uszczelkę wypaliło w zimę jak samostarta mu dawałem ale nie wiem czy od tego by się to zrobiło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v