Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie chamował dobrze tylko po zdemontowaniu recznego i pózniej po jego załozeniu  nagle okazało sie że nie hamuje dziwne nie . i teraz nie wiem od czego to zależy. A tak przy okazji gdzie znajdują sie ta tasma?

Opublikowano

Z tego co koledzy pisza to innych sposobów nie ma a piszą że trzeba zacząc od filtrów popuścić śrube i pompować reczną pompką aż skończa sie pecheżyki powietrza  pózniej przejśc do pompy ta sama czynność popuścić śruby klucz 8 i pompować reczną i dalej odkręcić wtryski 


Zacznijmy od tego czy wgl wiesz gdzie znajdują się hamulce. Jak wiesz gdzie są hamulce czyli klocki + tarcze to i znajdziesz jak się reguluje hamulec ręczny i znajdziesz okładziny.

no wiem ale trzeba coś odkręcić :o

Opublikowano

Witam a ja mam pytanko jak odpowietrzyć renie 103 14 bo zawsze muszę popuszczać wtryski żeby się odpowietrzyła, są może jakie mniej czasochłonne sposoby?

 

Skąd bierze się stwierdzenie: "zawsze" i co ono oznacza? Czy częstotliwość ta jest częstsza niż raz dziennie? Jeśli jest inna, to jaka i skąd ona wynika?

Opublikowano

Mam pytanie. jak przekrece stacyjke w pozycji 4 (rozruch) to rozrusznik nie działa tylko ten bezpiecznik zielony iskrzy  w srodku a dalej nie puszcza pradu na rozrusznik czyli sie spalił czy co ... pomoze ktos...

Opublikowano

Ta czynność zdarza się zimą przez kiepskie paliwo bo mi je przyłapuje i traktor po jakimś czasie mi gaśnie i nie dostaje paliwa.

 

Jeśli chodzi o odpowietrzanie w takiej sytuacji, jak opisujesz odpowietrza się niestety cały układ paliwowy: zarówno filtr, jak również pompę paliwową - tylko nie widzę najmniejszego sensu tej czynności bez wcześniejszej wymiany paliwa na zimowe, albo dolanie depresatora (obniża krzepnięcie) w odpowiedniej proporcji, ale zanim jeszcze "złapie" w przewodach lub w filtrze.

Przy okazji przeczyść i przepłucz sitko w pompce ręcznej i całą pompkę.

 

Prawidłowe odpowietrzenie pompy wtryskowej rotacyjnej:

Odpowietrzanie pompy zaczynamy od górnej śruby klucz 8, potem dolna (poprzez ich zluzowanie). Można oczywiście wykonać to jednocześnie. Do odpowietrzania używamy pompki ręcznej. Odpowietrzenie górnej części pompy (górna śruba) jest dość proste, zaś głowicy (dolna śruba) przeważnie sprawia problemy. Najprościej i najszybciej można to zrobić (po wstępnym jej odpowietrzeniu pompką ręczną) poprzez rozłączenie i delikatne odgięcie przewodów* idących do wtryskiwaczy tuż za pompą wtryskową (nie wolno odkręcać tych śrub na głowicy) i kilkukrotne kręcenie rozrusznikiem do momentu pojawienia się paliwa na rozłączonych króćcach wyjściowych pompy. Widoczne wtryśnięcia paliwa w takt kręcenia rozrusznikiem świadczą o prawidłowej pracy pompy, czyli właściwym jej odpowietrzeniu.

 

*Odgięcie przewodów nie jest konieczne tylko ich zluzowanie. Piszę o odgięciu choćby jednego a zluzowaniu pozostałych, aby naocznie przekonać się, jak wygląda wtrysk paliwa.

 

Nie ma potrzeby odkręcać wtrysków.

Opublikowano

Mam pytanie. jak przekrece stacyjke w pozycji 4 (rozruch) to rozrusznik nie działa tylko ten bezpiecznik zielony iskrzy  w srodku a dalej nie puszcza pradu na rozrusznik czyli sie spalił czy co ... pomoze ktos...

 

czujnik biegu N ???

Opublikowano (edytowane)

czujnik biegu N ???

nie wiem czy to jest czujnik biegu N  to jest przykrecone na kluczyk 8 i do tego przyłańcza sie kostke z kablami . a jak przekrecam kluczyk na rozruch to w środku iskrzy  :mellow:

post-198144-0-32092500-1484906777_thumb.jpg

Edytowane przez klamka4
Opublikowano

a to nie czasem zwykły przekaznik rozrusznika który poprostu nie podaje pracu na cienki kabel idacy do bendixa ??

Po kształcie i ilosci pinów wydaje mi sie ze to własnie to kup zwykły przekaznik a na tym obok pinów szukaj numerków i podłacz tak samo chyba ze sie myle to niech ktos mnie poprawi

Opublikowano

To nie jest czujnik biegu N, tylko przekaźnik rozrusznika.

Trzeba wymienić na drugi w pełni sprawny. Możliwości zdobycia takiego przekaźnika jest kilka: kupno nowego oryginalnego, używanego z demontażu lub nowego zamiennika o zbliżonych parametrach.

Opublikowano

jeczsze mam sprawe bo po odpaleniu ciągnika ten zbiorniczek co idzie na wtryski i na świece płomieniową powinien sie napełnić ON  a u mnie jest odwrotnie paliwo schodzi z niego zamiast sie napełniać i tu robi sie problem bo gdy chce go odpalic co dzień to musze zwalać maske i napełnic zbiorniczek ON to nie robota jest panowie co o tym sądzicie?

Opublikowano

Którędy ubywa paliwo? Jeśli poprzez zaworek w świecy - świeca do wymiany.

 

A tak na marginesie. Opisz jak masz podłączone przewody do zbiorniczka i w jakiej jest on pozycji? Czy przewody i połączenia są szczelne?

 

Opublikowano

jeden weżyk podłaczony jest do wtrysków drugi do płomieniówki i trzeci do zbiornika i sa skrecone opaskami a znajduje sie on w pozycji miedzy poziomo a pionowo 

Opublikowano

Zbiorniczek (pojemnik plastikowy) powinien być w pozycji pionowej.

Dolny przewód ze zbiorniczka idzie na świecę płomieniową. Jeden z górnych idzie z przelewów wtryskiwaczy, zaś drugi z nich do zbiornika paliwowego.

 

Jeśli przewody, połączenia i zbiorniczek są szczelne paliwo schodzi tylko i wyłącznie przez świecę – świeca do wymiany.

Opublikowano

Podepnę się pod temat bo nie wiem jak być powinno w oryginale.

Czy pozycja start kluczyka podaje napięcie na kabel rozrusznika(bendixa) bezpośrednio czy przez przekaźnik,tak jak tu wspomniano?

Oraz czy grzanie świecy pł. jest również na przekaźniku?Czy bezpośrednio?

Pytam bo i jedno i drugie mam bezpośrednio i podczas rozruchu nie zawsze zaskoczy od razu tylko czasem robi pyk pyk pyk....bendix i nic.

Oczywiście jest spadek napięcia (zmierzyłem) więc wiem dlaczego tak się dzieje tylko chciałem poprawić jak być powinno w oryginale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v