Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. czy ktos wie jak na jakie cechy ustawić zebatke od pompy paliwowej [rotacyjna]  żeby pasowało czy 2/4na tej zębatce od pompy a na drugiej zebatce 00 czy 3/6w00 silnik 4 cyli. turbo reno 103-14 tx. i jak sie odpowietrza układ paliwowy.

Opublikowano

Ząbek z oznaczeniem 2/4 ma trafić pomiędzy znaki 0 0. (oznaczenie 2/4 odpowiada liczbie cylindrów silnika)

Odpowietrzanie zaczynamy od filtrów paliwowych. (luzuje się jedną ze śrub doprowadzających paliwo do filtra i pompuje pompką ręczną do czasu, aż przestaną pojawiać się pęcherzyki powietrza)

Odpowietrzanie pompy wtryskowej rotacyjnej zaczynamy od niższej śruby klucz 8, potem górna (taka sama). Można odpowietrzać obie jednocześnie, oczywiście do odpowietrzania używamy pompki ręcznej.

 

Jeśli natomiast pompa była demontowana najlepiej odpowietrzyć ją jeszcze przed montażem. Nalewa się czyste paliwo w miejsce wlotu paliwa i kręci się kołem zębatym zgodnie ze strzałką na obudowie pompy. Co kilka obrotów dolewa się paliwo. Kręcimy do momentu pojawienia się paliwa na króćcach wyjściowych. W ten sposób mamy 100% pewności, że cała pompa jest odpowietrzona idealnie. Dodatkowym plusem tej metody jest możliwość ustawienia wtrysku pierwszego cylindra.

Opublikowano

W jaki sposób to sprawdzałeś grzanie świecy? W jakim był położeniu kluczyk jeśli grzałeś świecę? Najlepiej weź miernik i sprawdź czy jest prąd przy stacyjce a później dopiero sprawdź czy kabel nie jest przerwany od stacyjki aż do świecy. 
Rok temu też bawiłem się z tą świecą bo nie działała u mnie ale koledzy pomogli i udało się rozwiązać problem, wrzucam ten temat to sobie poczytaj http://www.agrofoto.pl/forum/topic/88658-renault-95-14-problem-z-odpaleniem-pilne/page-2

Opublikowano

wykreciłem ja z kolektora dolotowego i podpiełem ja pod prostownik i działa. pózniej przekrecilem kluczyk w pozycji 2 i nic chociaż niewiem czy dobrze bo moja stacyjka ma 3 pozycje  i tez nie jestem pewien. 1-pozrcja 0 2 kontrolki 3 po wciśnięciu rozróch . i takie pytanie czy jak by podłaczył do świecy kable + i - i póżniej to podpiął do prostownika na czas odpalenia  to by podało ropena na świece  i mógłby odpalić . tzn. tak na krutko tylko na zime .

Opublikowano

Pamiętaj że jak wykręcisz świecę z kolektora to musisz ją dotknąć do masy bo inaczej nie będzie działać :D. A tak poza tym pozycję na grzanie masz w pozycji 3 czyli przekręcasz kluczyk do samego końca ale go nie wciskasz dopiero jak rozgrzejesz świecę wciskasz i odpalasz. 

Opublikowano

Tak w kwestii uzupełnienia, ujednolicenia pojęć oraz celem wyjaśnienia i uściślenia poszczególnych pozycji kluczyka.

 

Poniższy rysunek przedstawia pozycje kluczyka w stacyjce wraz z ich rozmieszczeniem:

post-81345-0-63851700-1484339048.jpg

 

Opis poszczególnych pozycji:

0 STOP  (brak prądu, wszystkie kontrolki wyłączone)

1 JAZDA (świecenie kontrolek)

2 GRZANIE (podgrzewanie świecy, kontrolki gasną)

3 START (zapłon, rozruch, także podgrzewanie świecy)

 

Tu być może kogoś zaskoczę, ale stacyjka ma cztery pozycje!

Napięcie na świecy pojawia się w dwóch pozycjach kluczyka:

pozycja 2: „GRZANIE” (przekręcenie w skrajne prawo), gdy gasną kontrolki

pozycja 3: „START” (przekręcenie w prawo z jednoczesnym wciśnięciem kluczyka) następuje kręcenie rozrusznikiem z jednoczesnym podgrzewaniem świecy.

 

Zasada działania świecy płomieniowej:

Podanie napięcia +12V na świecę płomieniową lub jeszcze inaczej mówiąc po przekręceniu kluczyka w pozycję 2: „GRZANIE”, prąd rzędu 18A przepływając przez drut zwinięty na kształt spirali rozgrzewa go do czerwoności, jednocześnie pod wpływem ciepła bimetal otwiera wewnątrz świecy zawór, przez który przepływa paliwo z plastikowego zbiorniczka, gdzie gromadzi się ono z nadmiarów wtryskiwaczy. Paliwo w środowisku powietrza (tlenu) w kolektorze dolotowym trafiając na rozgrzaną spiralę ulega samozapłonowi i w postaci płomienia zostaje zassane do cylindrów ułatwiając rozruch silnika.

 

Prawidłowe podgrzanie świecy trwa ok. 15 sekund. Pragnę zaznaczyć, że dotyczy  oryginalnej i w pełni sprawnej świecy dla temp. otoczenia od +30C do +180C (dla temperatur niższych ten czas się wydłuża). Po tym czasie przekręca się kluczyk w pozycję 3: „START” i następuje rozruch silnika.

Zamkniecie zaworu paliwowego w świecy następuje samoczynnie po ostygnięciu bimetalu.

 

To co proponujesz jest możliwe do spełnienia pod warunkiem, że prostownik zapewni Ci prąd rzędu 15-18A. Możesz zrobić to samo podłączając kabel zasilający świecę z wsuwką pod zacisk plusowy akumulatora lub zacisk rozrusznika (gruby przewód, idący od akumulatora) przez odpowiedni czas (15 sekund lub więcej, zależnie od temp). Podczas rozruchu musisz także zapewnić napięcie na świecy.

 

Osobiście proponuję wyciągnąć stacyjkę i sprawdzić wszystkie styki a jest ich pięć. Przewód idący do świecy płomieniowej powinien być podłączony pod zacisk nr 19. Być może tam znajdziesz przyczynę braku prądu na świecy. Choć moim skromnym zdaniem napięcia na świecy nie było z bardzo prozaicznego powodu - nie przekręcałeś kluczyka w pozycję 2: „GRZANIE”, czyli skrajne prawo (patrz rysunek wyżej).

Opublikowano

masz racje z tym kluczykiem żle go przekrecałem  a po drugie kabel był odłączony od stacjki tzn. mostek od świecy . teraz  jest dobrze ale w tym zbiorniczku plastikowym nie ma ropy i nie dochodzi do swiecy i dolać trzeba czy ten zbiorniczek sam sie uzupełni podczas pracy silnika? a i od czego są te kontrolki stop bo się świecą tak lekko?

Opublikowano

Paliwo w plastikowym pojemniku pojawi się po kilku lub kilkunastu sekundach od momentu uruchamiania, zależnie od ilości paliwa pochodzące z nadmiarów wtrysków.

Po zdjęciu przewodu ze świecy płomieniowej pojemnik został całkowicie opróżniony, także jeśli chcesz mieć prawidłową pracę świecy od początku należałoby napełnić go czystym ON.

 

Kontrolka z napisem "STOP" świeci się w kilkunastu przypadkach, zarówno wraz ze świecącymi się pozostałymi lub tylko sama. Może oznaczać problemy z ładowaniem, temperaturą silnika, ciśnieniem oleju, zapchaniem filtrów, hamulcami, oświetleniem, kierunkowskazami, awarią instalacji elektrycznej (zwarcie, przetarcia izolacji przewodów, nadmierna wilgoć), brakiem sygnału z co najmniej jednego czujnika (wysunięcie wsuwki, spadnięcie przewodu). Ma więc ona charakter ostrzegawczy.

Opublikowano

aha to może wina przewodów co ida do czujnika od płynu chłodniczego bo jak poruszam to gasna albo czujnik jest popsuty. a jeszcze mam pytanie jaki płyn sie wlewa do chamulców d4 czy d3? a i jak działaja te 4 wyjścia hydrauliczne  poziomo 2 cz pionowo 2 . dwa wyjściowe i dwa powrotne  bo jeszcze ich nie używałem a nie chce robić bałaganu.

Opublikowano

Płyn hamulcowy wlewa się taki, jaki zaleca producent. Oryginalnie zalecano ELF Frelub HDS (nie do dostania), obecnie stosuje się ELF Frelub 450, można zastosować zamiennik, czyli DOT 4.

Choć DOT 4 i DOT 3 można stosować zamiennie, to DOT 3 trzeba wymieniać co rok. Oczywiście lepsze parametry ma nowszy płyn, zresztą DOT 3 już nie kupisz. Proponuję wymienić całość na DOT 4 po wcześniejszym przeczyszczeniu i przepłukaniu całego układu. DOT 4 wymienia się a przynajmniej powinno, co dwa lata.

 

Przy dźwigniach masz napisane numery , a na tylnej szybie naklejkę.

Układ dźwigni w kabinie:

1-2 (bliżej szyby)

3-4 (bliżej siedzenia)

 

Wyjścia szybkozłączy z tyłu liczymy od lewej strony, (góra-dół to pary).

dźwignia 1 wyjście 1 (siłownik jednostronnego działania)

dźwignia 2 wyjście 2-2 (siłownik dwustronnego działania)

dźwignia 3 wyjście 3-3 (siłownik dwustronnego działania)

 

Z prawej skrajnej strony powinno być pojedyncze wyjście na hamulec do przyczepy.

Szybki powrót (jeśli zachodzi taka potrzeba) można wykonać wykorzystując do tego celu wlew oleju.

Opublikowano

jeszcze mam pytanie jak sie podciąga reczny ? bo jest zaciagniety do końca a nic nie hamuje. naciaga sie ta śrubą z pod dzwigni recznego na klucz 22 czy jest jakieś inne rozwiazanie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v