Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z ciśnieniem oleju . Na zimnym silniku ma 4 bar a jak sie rozgrzeje to maleje 3 bar nawet 2.5 a przy rozgrznym silniku i wolnych obrotach kontrolka oleju się zapala ;/ Silnik był robiony rok temu i nie wiem co się dzieje .

Edytowane przez Pawloo589
Opublikowano

Kurde zawór jest ok ;/ Ma ktoś inne pomysły ?

 

U mnie ciśnienie na zimnym to ma 3.8 bar ale jak silnik zrobiłem to miał 4.5 a teraz spada a jak silnik nagrzeje do 80 C to 2 bar ma ;/

 

Silnik był robiony rok temu nie cały na orginalnych częściach zetora

Opublikowano

zdejmij miskę i posprawdzaj, czy smok się nie poluzował, lub jakaś inna rurka od i do pompy olejowej... tam też lubi sie luzowac i gubic ciśnienie...

A jak robiłeś , to pompe wymieniłeś ?? panewki też??

Opublikowano

o matko... i jeszcze powiesz ,że mechanik na to pozwolił??? idiota... wymien pompę i to jak najszybciej.... bo bedziesz zaraz robił znowu szlif, jesli się da...

Opublikowano

Pompa na dobra wyglądała ;/

 

Ale jutro rozkręce i zobacze co się tam dzieje

 

Wszystko na orginalnych częściach robione i jeszcze ciśnienia nie ma już mnie ten zetor dobija ;/

 

A jak zmienie tą pompe to ciśnienie się poprawi ?

Opublikowano

Filter niech lepiej zostawi w spokoju....

 

to że wyglada to nie znaczy że dobra... pompa nie pracuje wyglądem.... tylko tym co ma w środku.... a jak pompa jest oryginalna jeszcze to na pewno nie daje odpowiedniego ciśnienia.... po tylu latach . Pamiętaj... jak robisz kapitalkę to ZAWSZE!! wymienia się pompę olejową...

Opublikowano

Niekoniecznie pompa ma w tym winę, ja miałem ten sam problem ,że po rozgrzaniu silnika ciśnienie na wolnych obrotach (500 obr) spadało do blisko zera,na obrotach 2000 było ok 3 Mpa. Zacząłem od sprawdzenia pompy i zaworu bezpieczęstwa i wymianie oringu na rurce doprowadzającej olej z pompy do filtra. zawór sprawdziłem Podłączając sprężone powietrze i był nie szczelny i od początku puszczał ciśnienie.Więc dotarłem płaszczyzny pastą do zaworów i było ok. pompę zregenerowałem poprzez przeszlifowanie na szlifierce do płaszczyzn i wirników(tzw. magnesówce). Zrobił mi to dobry znajomy który zna się na rzeczy.

Po tym zabiegu ciśnienie wzrosło na zimnym silniku a na rozgrzanym było nadaj słabe.

 

Więc zrobiłem to od czego miałem zacząć dokupiłem przystawkę na filtr wymienny i problem z ciśnieniem zniknął nawet było za duże (zawór jest inny, na bąka daje wyższe ciśnienie ) Ustawiłem tak ,że na zimnym ma 4,5-5 Mpa po rozgrzaniu spada do 3,5-4 Mpa. Na wolnych obrotach (550) 1,5 -2 Mpa. Mój silnik jest jeszcze na oryginalnych panewkach a ma już sporo przepracowane ,

 

Z mojej strony radzę Ci zacząć od wymiany bąka(bąk się zużywa i gubi ciśnienie) na filtr papierowy wymienny i wtedy zobaczyć czy jest poprawa ,jeżeli nie to szukać dalej -pompa ,zawór ,przewody,luz na panewkach.

  • Like 1
Opublikowano

jak zrobił szlif wału i wymienił panewki... to niech wymieni pompę, lub sprawdzi zawór... a dopiero potem dalej... bo na tym etapie popełnił karygodny błąd...

Ty wymiany ani szlifu nie robiłeś, to co innego....

Opublikowano

Zgadza się @FINN masz rację przy takim remoncie należy chociaż sprawdzić pompę i zawór..

Jak ma miskę zdjętą to wykęcić pompę ostrożnie rozebrać pompę (nie uszkodzić powierzchni) i zobaczyć jak wyglądają wirniki i płaszczyzny jak mocno zużyte to wymienić,bądź zregenerować.

Przy okazji odkręcić po jednej panewce korbowodowej i głównej też by nie zaszkodziło i zobaczyć jak wygląda wał i panewka .Jeżeli Nie jest przytarta to dobrze założyć spowrotem tak jak była i dokręcić odpowiednią siłą.

Nie ma z tym dużo roboty a diagnoza będzie pewna.

 

Tak przy okazji to prawidłowe ciśnienie co prawda na bąku powinno wynosić:

 

Ciśnienie oleju:

 

-robocze 200-500 kPa

-na obrotach jałowych 50 kPa (obroty jałowe 600-650 kPa)

 

Przy temperaturze cieczy chłodzącej 80-95 oC

 

Jest to wpis z instrukcji obsługi zetora.

Opublikowano

no tak.. warto nawet sprawdzić wszystkie panewki... skoro mówi, że sa opiłki, a nie było ciśnienia to mogła się któraś przytrzeć... i jeszcze jedno.... czy wał był szlifowany razem z blokiem?? bo jak się robi szlif to powinno się zrobic przestrzał bloku... aby była osiowość wału i bloku...

Opublikowano

Tak silnik był robiony idealnie nie jakaś lipa byle jak tylko nie wiem co się stało teraz z tym ciśnieniem. A opiłków nie mam drobnych tylko był jeden taki wiekszy jak by jeden ząb się wyłamał z zębatki pompy

Opublikowano

Dobrze pisze kolega Radekk w ursusach c4011 też montowałem ludziom na zwykły filtr przystawkę i chodzą do dzisiaj.Bąk się wyciera na osi dostaje luzu i tak się dzieje.Sąsiadowi w 8011 też zamontowałem przystawkę tylko dokupił na dwa filtry i po problemie z ciśnieniem.Ja bym najpierw wymienił Filtr dopiero rozbierał dalej. :) Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v