Skocz do zawartości

Polecane posty

patryk17    0

ma ktos z was w swoim zetorze zmontowany zegarowy wskaźnik oleju, jeśli tak to jakie trzymaja wam ciśnienie, takie same na różnych obrotach czy może inne??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

Przed remontem wstawiłem sobie taki od 380 czy cuś + przewód i na kierunku wisi :):) . Więc najwyższe ciśnienie to 3 i więcej nie idzie gdzieś tak od średnich obrotów a najniższe :) niepamiętam. W sobotę zobaczę jak niezapomnę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk17    0

głównie to chodzi mi oto czy ciśnienie oleju powinno być stałe przy różnych obrotach silnika czy powinno się zmieniać według obrotów, w 30 mam takowy wskaźnik i nie ważne jakie obroty to zawsze trzyma to samo ciśnienie a w zetorach to nie wiem i chciałbym się coś o tym dowiedzieć??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    62

NO i nie sprawdziłem dokładnie ale do 3 dochodzi max a najmniej to wyszło 2 ale obroty nie były najniższe, a co do 330 to miałem max 4 ale przy małych obr to 2-3 niepamiętam ale napewno nie utrzymywało sie takie same na różnych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

w 360 mam wstawiony i cisnienie waha sie w granicach od 1.5 do 4.5 atmosfery w zaleznosci od obrotów silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kevin25    158

jak miałes 1.5 atm cisnienia na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku to czeka cie remont tez miąłem male cisnienie i oszczedziłem sobie wymiane walu przez kupno nowej pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk17    0

ja tam mam dobre ciśnienie tak od 1,5 do 3,5, a chciałem się dowiedzieć żeby być mądrzejszym ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

hej, mam pytanie jakie powinno byc cisnienie oleju na zimnym i rozgrzanym silniku?

zaczeły się u mnie schody, wszystko od wymienienia czujnika od oleju-tzn. był dobry przełożyłem do c-330 i juz nie chciał chodzic nigdzie.

kupiłem dwa nowe (oba od mf255 innych nie było :) ) w 330 jest niby OK a w zetorze nie-na zimnym lubi sie przyswiecic na małych obrotach a na ciepłym gasnie dopiero powyzej 1400obr-zgroza !

 

dodam ze na tym czujniku co bym wczesniej w zetorze na zimnym sie nigdy nie swiecił, dopiero po kilku godzinach cięzkiej orki swieciło się przy 500-600 obr. podobno te czujniku od mf są lipne albo poprostu nie pasują do zetora? dodam ze zetor odmą nie dmucha, oleju nie wziął ani kropli, ma siłe i ładnie warczy.

 

proszę o radę będę wdzięczny bardzo :)

 

p.s wiem ze manometr załatwił by sprawę ale nie mam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

tak jak piszesz manometr załatwiłby sprawę, i ci go proponuję założyć bo z tymi czujnikami to porażka teraz nieraz trzeba kilka sprawdzać zanim się na dobry trafi, my mamy we wszystkich sprzętach manometry i n ie ma już problemu z tymi czujnikami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

W moim ferdku kontrolka "świrowała", kupiliśmy manometr i okazało się ,że wszystko jest w porządku , to nie jest droga inwestycja ,a ułatwia pracę, no i wiesz jakie masz ciśnienie w silniku. Spokojnie zmieścisz się w 100 zł licząc licznik i wszystkie pierdoły potrzebne do montażu.

W moim ferdzeju mam identyczny zamontowany , super sprawa http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/13001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

z tym raczej nie będzie problemu, tylko czy skala nie będzie zbyt rozciągnięta, bo nawet ten zegar z liku wcześniej jest od powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

jechałem teraz trase 30km i kontrolka się swieci intensywnie do 1400 obr a powyzej leciutko widac jak "łypie".

nie mam juz głowy co to moze byc, przekręciłem inny czujnik od 330 i teraz jest całkiem inaczej-swieci sie do 900obr powyzej juz nie, cos mi sie wydaje ze z tymi czujnikami nie dojdzie do ładu.

 

trzeba kupic orginalny zetorowski czujnik tylko nie wiem czy dostane taki w sklepie.

W moim ferdku kontrolka "świrowała"

samczyk co dokładnie odwalała ta kontrolka? tez swieciła?

 

a i jeszcze jedno-przeciez gdyby ona łypała przy 2000obr tak na prawde to juz chyba dawno silnik by sie zatarł? a on idealnie na obroty wkręca a dzwięk to poezja :D

ojciec juz marudzi ze silnik trzeba robic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

Świeciła się "kiedy jej się to podobało" (ja tych czasów nie pamiętam bo to dawno było i wiem tyle co z przekazów ojca), nie ważne jakie były obroty i w jakiej temp. był silnik a dokładniej olej. Czasami mrygała ,a czasami zapalała się na dłuższą chwilę, różnie to z nią bywało. Kilka lat później trzeba było zrobić kapitalkę bo podczas orania , gdy silnik się zagrzał , ciśnienie oleju spadało prawie do 0 :D

http://www.agrofoto.pl/forum/MF-255-image107894.html Mój kokpit ferdzeja ,a w nim dodatkowe zegary (ciśnienia oleju też)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31

Najlepiej będzie poszukać byle jakiego manometru może być od ciężarówki, ciężkich zetorów/ursusów i sprawa sie wyjaśni, zakładam że przewód od czujnika nigdzie nie jest przetarty i nie "masuje"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

wydaje mi sie ze gdyby masował to by cały czas się swieciła.

ja juz bym mógł twierdzić ze to silnik ale dziwi mnie to ze ta kontrolka co była wczesniej sie nie swieciła-sam juz nie wiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

Nie sądzę żeby to była wina silnika, sam napisałeś ,że zaczęło Ci się pierd... od wymiany czujnika. Chyba ,że już wcześniej Ci się zapalała, z dnia na dzień silnik nie mógł Ci "paść", najwyżej pompa oleju mogła się popsuć , ale nie wydaje mi się .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesaw    1

Czujnik na 95%, wkręć na próbę manometr w miejsce czujnika i wyjaśnią się rozterki... .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

dzwoniłem do Kalisza i tam siedzi jakiś frajer co odbiera te telefony-z łaską mi powiedział ze trzeba pisać jakies zamówienie-jak sie zapytałem czy nie da sie tego zamówic telefonicznie to ani w 5 ani w 10 coś tam powiedział więc wywnioskowałem ze nie da się :D

albo musze gnac do mireksu na Lublin albo mam jeszcze jedno koło ratunkowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    118

@Tommy słuchaj a ten czujnik nie ma takiego punkciku do ustawienia w odpowiednim miejscu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    118

Na niektórych czujnikach jest taki punkt kropka lub strzałka i ona musi być na górze bo jak jest inaczej okręcony to źle pokazuje. Pójdę i zobaczę czy w 330 lub 3P to mam i ci foto zrobię

 

Kurcze aparat mi dygnął ale już ci mowie. Jak będziesz w sklepie z częściami to poproś o czujnik do C-360 3P. Taki duży Większy niż przy C-330 i powinien mieć taką kropkę na części (kanciatej) na którą nakładasz klucz. No i ta kropka musi być ustawiona do góry

 

Narysowałem jak to powinno wyglądać. Kropka jest wybita jakby dorniczkiem.

 

964e9900943dcde9m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

nie ma takiej kropki.

jak podłączyc ten zegar od powietrza zeby pokazywał? od czujnika idzie jeden kabel a zegar ma kilka wpięc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kuba12345
      Witam... Czytam forum i zauważyłem że każdy co jakiś czas wymienia olej w pompie paliwowej ja od kąd pamiętam to chyba nigdy nie był wymieniany gdzie trzeba odkręcić żeby go spuścić gdzie jest wlew do oleju i jak sprawdzić czy jest już wystarczająco a no i oczywiście jaki olej najlepiej prosił bym o jakieś foto.
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
×