Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam Fendt 714 2000r favorit vario.

Problem jest następujący: Wyświetlają mi się dwa błędy.

1) 9.1.D0 ikona przedni tuz. Wymieniłem przedni włącznik i nic nie pomogło oraz nie działa obsługa z wewnątrz przedniego tuza , zero reakcji nie działa ani pokrętło ani przełącznik ani przyciski zewnętrzne. Wygląda jakby był całkowicie nieaktywny. Jak skasuje błąd to po ponownym uruchomieniu znowu wraca błąd.

 

2). A.1. F0 - wyświetla ikonkę z siłownikiem i znak wykrzyknik. Problem leży w niedziałających szybkozłączach z tyłu. Po odpaleniu ciągnika i wciśnięciu przycisku odblokowania szybkozłączy odrazu wywala ten błąd i zero reakcji. Stało się to przy oraniu pługiem obrotowym.

 

Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki oraz mini bezpieczniki w słubku. Wyczyściłem styki w e-boxie .

 

Od czasu jak rano odpalam wywala kilka innych błędów jakby coś niestykało i zaraz gasną - resorowanie, tryb awaryjny, itp.

 

Proszę o pomoc i rady. Tel. 791777850

Opublikowano

Witaj.

- przy pierwszym problemie należy sprawdzić instalacje od owego włącznika do złącz przy szybie przedniej, prawdopodobnie gdzieś przerwany kabel, brak styku itp...

-drugi problem może być trudniejszy, gdyż jest to błąd od elektrozaworu Y032 od odblokowania hydrauliki.

     Do sprawdzenia instalacje, wtyczka i cewka elektrozaworu, rezystancja powinna być ok 5ohm, owa cewka lubi się przegrzewać i dostawać zwarcia co skutkuje uszkodzeniem sterownika, gdyż nie jest zabezpieczone to żadnym bezpiecznikiem.

     Zawór znajduję się z prawej strony pod pokrywą od hydrauliki zewnętrznej.

     W razie pytań dzwoń. 513411853

Opublikowano

Sprawdzę cewkę jutro a co do przewodów to rozumiem że idą prosto do sterownika który jest obok bezpieczników czy nie koniecznie. Z mojego doświadczenia jako hydraulik siłowy to w jednym kablu jest stały minus a w + ze sterownika lub odwrotnie.jeżeli się mylę to mnie popraw " tak chyba działa cewka.

 

 

Czyli działa ten zawór następująco: po odpaleniu ciągnika i przyciśnięciu przycisku odblokowania zaworów podawany jest prąd na cewkę na ten zawór, czy tak to działa?

 

Opublikowano

Na kablu WR1372 jest masa na stałe, a na drugim +12V  ze sterownika na błotniku z prawej strony. 

Po odpaleniu ciągnika i odblokowaniu hydrauliki sterownik podaje prąd na cewkę, ale nie zmierzysz tego z odpiętą wtyczką od cewki , gdyż zanim podany jest prąd, sterownik sprawdza czy podpięta jest obciążenie ok 5ohm, jeżeli nie to nie podaje prądu.

Sprawdź na początek rezystancje cewki.

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Myślę że rozwiązałem problem z niedziałającymi szybkozłączami z tyłu.

 

Znalazłem ten zawór wraz elektrocewką jej numer to 1 837 001 223 , 12V 2,6A. walcowaty kształt i znajduje się zaraz za akumulatorem na samym dole rozdzielacza. Po jej wyjęciu na zewnątrz sprawdziłem jej oporność i wynosi 1,1om a powinna mieć 12V:2,6A= 4,62om.

 

Czyli mamy winowajcę - uszkodzona cewka.

 

W poniedziałek zamówię u korbanków, koszt 500zł.

 

Przedzwoniłem dodatkowo kabel WR0829 od cewki do sterownika i jest przejście czyli OK.

 

Jak dostanę nową cewkę to dam znać czy zadziałało.

 

Pozostaje mi jeszcze sprawa z przednim tuzem ale musi zrobić się trochę cieplej, bo przy -5oC to nie robota.

 

 

Opublikowano

Jesli chodzi o zasilanie cewki w zaworze Y032, wyglada to wedlug mnie troche inaczej. Po wcisnieciu przycisku uaktywnienia hydrauliki sygnal ze sterownika plynie do przekaznika K011, ktory sie zalacza i podaje rownolegle napiecie na zawor Y032 jak i na reszte zaworow hydraulicznych od szybkozlaczy. I to napiecie permanentnie tam jest a same zawory sterowane sa poprzez CAN-BUS. Tak wiec napiecie na zawor Y032 nie jest bezposrednio ze sterownika... wiec w zasadzie nie powinien go uszkodzic w razie jakiegos przeciazenia lub zwarcia, jedynie moze dojsc do uszkodzenia przekaznika K011.

Opublikowano

Dobra drodzy koledzy.

 

Podpowiedzcie mi coś.

 

Uszkodzona jest na 100% cewka oporność 1.1om , zamówiłem z serwisu nową i ma 4,4om czyli jedna sprawa rozwiązana.

 

Przedzwoniłem kabel plusowy jest dojście od cewki aż do samego sterownika ( tak więc to co kosti pisze wydaje mi się trochę nieprawdą gdyż kabel od cewki wchodzi prosto do sterownika), drugi kabel masowy od cewki też jest sprawny ma masę.

 

Włożyłem nową cewkę na zawór odpalam ciągnik a tu zonk, dalej ten sam problem.

 

Wyjąłem więc sterownik z ciągnika i rozebrałem go


cd...

 

i okazało się że przepalone są dwa kondensatorki.

 

Jutro pokażę te uszkodzenia mojemu elektronikowi który naprawia sterowniki do samochodów osobowych i ciężarowych.

 

Jeżeli się podda to wysyłam do p. Krzyśka z Wysokiej Mazowieckiej.

 

Moje pytanie jest następujące: co spowodowało przepalenie sterownika, czy starość czy cewka czy..., ciągnik jest z 2000r. i ma 15000 oryginalnych mth.

 

Czekam na jakieś sugestie.

 

Pozdrawiam Bartek

Opublikowano

W takim razie sie zgadza, masz dwa sterowniki, jeden to A002 czyli do komfortu i drugi A005 do EHR. I tak jak juz pisali przedmowcy napiecie idzie bezposrednio ze sterownika. To bylo strasznie gupie posuniecie ze strony firmy Fendt. Chcieli zaoszczedzic pare € na przekazniku a zrobili "niedzwiedzia przysluge" ich wlascicielom, ktorzy teraz maja problemy ze sterownikiem. A przepalona cewka w tym zaworze zdarza sie dosyc czesto. Moze warto pomyslec w przyszlosci aby zamontowac ten przekaznik, tak jak bylo to na poczatku.

Opublikowano (edytowane)

Mozesz sprobowac, jednak sposob z przekaznikiem bylby pewniejszy. Jesli bedziesz montowal bezpiecznik to napewno nie 5-10 A ! jesli juz to dalbym max.3,5A. Prawo Ohma sie klania:).

Dalbym tak na styk, dla bezpieczenstwa. Zalezy to od rezystancji cewki, ktora ma dosyc wysoka tolerancje, 4,6 +/- 0,5 Ohm

Edytowane przez kosti68
Opublikowano

Jeszcze jedną mam sugestię do kost68.

 

Myślę że w tym przypadku może nie zadziałać dołożenie przekaźnika na kabel jako sterujący of cewki do sterownika gdyż tak jak pisał kolega Krzysztof sterownik sprawdza najpierw oporność cewki a potem wysyła sygnał na cewkę , tutaj tylko może pomóc dołożenie na tym kablu bezpiecznika, chociaż czy on pomoże to nie wiem.


Przepraszam masz rację kosti max 3A przecież jak wcześniej pisałem na cewce jest jak byk natężenie 2,6A.

 

Chyba że masz jakiś pomysł jak podłączyć przekaźnik?

Opublikowano

No tak...ale to trzeba by "pogdybac" troche....najprosciej to wstawic rownolegle rezystor na przekaznik i spraw zalatwiona. Ale wtedy nie masz wlasciwie diagnozy cewki.

Opublikowano

Bezpiecznik jest jak najbardziej ok, powinno być to zastosowane fabryczne i myślę, że od 3 do 5A bezpiecznik, gdyż z czasem cewka znów zacznie pobierać większy prąd, a do 5 A wyjścia ze sterownika krzywdy mu nie zrobi.

Opublikowano

Jeszcze jedna martwi mnie sprawa odnośnie nie działającego przedniego tuza.

Krzysztof stwierdził ż uszkodzony pewnie jest kabel od przedniego zew. przełącznika do gniazda przed przednią szybą, ale czy ten problem byłby tak poważny żeby nie reagował


żaden przycisk żadna kontrolka czy całe pokrętło do sterowania przednim tuzem. Gdzieś kiedyś czytałem że podobno programuje się komputerem funkcje przedniego tuza czy to możliwe. Nawet nie działa możliwość odblokowania kłudki na wyświetlaczu odpowiadające za funkcje przedniego tuza.

Opublikowano

Niestety ale te ciagniki mialy na poczatku bardzo slabe okablowanie. Czesta przyczyna bylo przetarcie kabli w dolnym kanale (pod tymi gniazdami polaczeniowymi). Przewody tamtedy idace sie doslowie rozpuszczaly, znikaly, nie bylo ich. Musisz wyszukac na schemacie ktory to przewod i zmierzy pomiedzy wtyczka a tuzem, Wtedy wszystko bedzie jasne.


Oczywiscie jesli instalujesz nowego, przedniego tuza musisz go najpierw "wprowadzic" do ciagnika. Inaczej ciagnik nie wie ze w ogole posiada takie urzadzenie. Przypisauje mu tzw. adres, tak wlasnie dziala wszystko na CANBUS.

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale z tego co odnajduję sytuację w pamięci to chyba miałem kiedyś podobnie, że jak uszkodziło sterownik z uzbrajaniem hydrauliki to czy nie było błędu od TUZa... ale to było jakiś czas temu i mogę się mylić...

Opublikowano

Fenta posiadam od 2 miesięcy, do tej pory miałem tylko styczność z John DEERE. Ale zauważyłem że Fendt to taka elektroniczna zabawka, ale cieszę się że można czegoś nowego dowiedzieć się i nauczyć z branży elektoniki bo od 10 lat zajmuję się hydrauliką siłową


Powiem wam jeszcze jedną anegdotę jaką miałem z fentem zaraz na drugi dzień jak go przywiozłem z Niemiec.

 

Odrazu nie działał przedni tuz i wyskakiwał błąd zew. przycisku podnoszenia tuza.

 

Niestety jak kupowałem nie sprawdzałem czy działa przedni tuz - zapomniałem.

 

Jak odryglowałem z bolców tuza , odłączyłem wtyczkę od przycisku podnoszenia i zwarłem we wtyczce dwa piny bardzo cieniutkim kablem i wtedy zadziałało podnoszenie i opuszczanie.

Opublikowano (edytowane)

Drodzy koledzy.

Dzisiaj cały dzień walczyłem z instalacją elek. od przedniego tuza.

 

Znalazłem przetarty kabel koło złącz przedniej szyby , polutowałem i ok. Był to kabel jak dzwoniłem idący do przycisku podnoszenia tuza WR1352

 

Nie mogę jeszcze sprawdzić czy to coś pomogło bo wysłałem do naprawy uszkodzony sterownik komfortu do Krzyśka .

 

Mam pytanie do was do przedniego


przełącznika podnoszenia tuza wchodzą dwa kable WR1352 i WR0651, gdzie te kable dalej idą?


I jeszcze jedna ważna sprawa , przedzwoniłem kabel WR1352 od włącznika aż do sterownika komfortu i w kości od sterownika pokazywało się przejście w ok 10pinach - czy tak ma być?


Następnie w trakcie lutowania zobaczyłem odcięte kable chyba od czujnika informującego o zapchanym filtrze powietrza - dwa piny jakie symbole kabli tam powinny iść?

 

Edytowane przez hydroplast

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam serdecznie
      Pytanie do użytkowników MF 3125 i pochodnych. Przy rozdzielaczu są 3 węże, który z nich to zasilanie, a który powrót oleju. Według mnie górny z lewej to powrót, a dolny (grubszy) to zasilanie.
      Proszę o odpowiedź czy mam rację czy też nie.

      Potrzebuję zrobić dodatkowy rozdzielacz przy TUZ-ie, który posłuży mi do obsługi zakupionej prze zemnie zgrabiarki grzebieniowej TWIST Samasz-u. Chciałbym za sobą ciągać prasę KRONE Comprima F 125 XC, a z przodu zgrabiarkę.
      Niestety potrzebuję 4 szybkozłączka podwójne (2 dla prasy, 1 dla zgrabiarki, 1 do obsługi wysokości tuza)
      Stąd też pomysł na dodatkowy rozdzielacz z przodu, który byłby obsługiwany za pomocą joysticka z kabiny.

      Pozdrawiam serdecznie oraz dziękuję za pomocne wypowiedzi


    • Przez Rybson5
      Witam wszystkich!
      Drodzy forumowicze potrzebuje pomocy. 
      Podczas wymiany uszczelki pod głowicą okazało się że gniazda płynu w kolektorze są wyżarte i kolektor nie nadaje się do ponownego zamontowania. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem i doradzi co w takiej sytucji zrobić? Myślałem o nalaniu wżerwów tigiem ale nie wiadomo co to jest za stop metalu i jak będzie reagować.. Bardzo ciężko znaleźć coś używanego na rynku a cena nowego to 6500 zł... 



    • Przez Rattarow
      Witam 
      Jestem posiadaczem ciągnika DEUTZ-FAHR AGROTRON MK3 135. Po naprawie płyty sterującej hydrauliką wystąpił problem (wymienione zostały uszczelki). Podczas podnoszenia tuzów występuje bardzo głośny pisk. Wyświetla się także komunikat na desce rozdzielczej "zbyt niskie zasilanie sprężonym powietrzem". Nie wiem, czego to może być przyczyna. 
      Bardzo proszę o pomoc. 
      Z góry dziękuję.
    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
    • Przez rafalfalk1
      pacjent to fendt 610 ls z 81roku.jak wyjąć wałek rozrządu? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v