Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam pytanie pękł mi przewód hamulcowy wymieniłem go odpowietrzyłem hamulce bardzo ładnie hamowały na 2 koła tylko lewe koło strasznie sie grzeje i dymi sie aż musiałem rurkę wykręcić co jest grane??

Opublikowano

Kolego mlodymechanik Skupił bym się na pompkach a możliwe że w długiej nawala wyrównywacz ciśnienia. Ostatecznie możliwe że z jakiegoś powodu jest niesprawby cylinderek ale to do niego za bardzo nie pasuje. Jeśli nie korzystasz z hamowania pojedyńczymi kołami to zrób wszystko na jednej pompce. Korzyść zaje fajna bo hamulce są mocniejsze i patent uproszczony, mniej awaryjny z braku wyrównywacza.

 

Jelcyn możliwe że nie ma luzu między pedałem a pompką. Płyn się grzeje, rozszeża i hamuje koło.

 

 

Opublikowano (edytowane)

A jak to zrobić na jednej pompce ?? teraz hamuje jednym kołem bo w tym lewym płyn jakby sie gotował dymi sie ,cała obudowa strasznie gorąca i koło samo hamuje .. A zapomniałem dodać że ciężko wciska sie pedał i łapie od samego początku .

Edytowane przez Jelcyn
Opublikowano

Ja miałem jedną w 4011 oryginalnie. Każdy kto miał remontować hamulce 60-ki a nie rozpinał ich nigdy radziłem lub samemu mu przerabiałem na jedną, Jest różnica w hamowaniu i sama pompka JEDNA bez naprawy czy wymiany wytrzymuje bardzo długo. Kup trujnik i przewód, dorobią ci bez problemu. Jeśli chcesz podam ci numer do kumpla on robi przewody i wysyła. tyle.

Opublikowano

@seweryn20 powiedz mi tylko jakim cudem hamulec działa ok i co jakiś czas ginie, nie mam żadnego wyrównywacza tylko 2 krótkie pompki osobno na koła, gdy podłącze 2 koła pod 1 pompkę to będzie to samo i problem zapewne nie zginie, próbowałem dzisiaj odpowietrzyć i leci sam płyn a hamulca nadal niema, po kilku dniach zapewne wróci

Opublikowano

Jeżeli masz tylko dwie krótkie pompki to nie mają prawa chamować oba koła identycznie. Różnice w luzach między jednym a drugim pedałem, w producencie, stanie technicznym powodują że nigdy nie podadzą takiej samej ilości płynu o takim samym ciśnieniu na oba koła. W każdym ciągniku który ma dwie pompki jest wyrównywacz ciśnienia. Hamulec ginie... co masz na myśli dokładnie?

Opublikowano

ginie tzn że działa jakiś czas i po prostu przestaje działać, tyczy się to prawego koła ponieważ lewe nie hamuje wcale, gdy hamulec działa to po lekkim wciśnięciu hamuje bardzo dobrze, a są takie chwile że pedał wpada do końca i nie hamuje, dopiero po kilku godzinach/dniach wszystko wraca do normy,

co w tym wypadku będzie lepsze, podłączenie obydwu kół pod jedną pompkę czy kupno wyrównywacza?

Opublikowano

Osobiście zrobił bym na jednej. Wyrównywacz jest w długiej pompce i nie jest to najlepsza konstrukcja. Ma więcej wad niż zalet.

 

A odnośnie hamowania... wygląda na to że w czasie hamowania płyn cofa się do zbiorniczka zamiast ciś go do hamulcy albo po puszczeniu pedału nie otwiera się połączenie między pompką a zbiorniczkiem i z czasem brakuje płynu. Sprawdz czy między bolcem popychającym tłoczek pompki a samym tłoczkiem jest luz. Musi być około 2-3mm.

 

 

Opublikowano

Dobrym rozwiązaniem jest założenie do hamulców jednej pompki sprzegłowej od zachodniego samochodu ciężarowego.

Trochę drożasza w zakupie ale jest wydajniejsza i praktycznie bezawaryjna.

Opublikowano

Witam mam taki problem miałem tylko hamulec w lewym kole gdyż pompka od prawego była zepsuta, wymieniłem na nową i o dziwo teraz działa hamulec ale w prawym kole a lewe nie, układ był odpowietrzany. Co to za przyczyna?

Opublikowano (edytowane)

Rozepnij pedały i sprawdź oddzielnie. Może masz większy luz na popychaczu tego koła z słabszymi hamulcami i dlatego teraz szybciej działa koło z nową pompką.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Witam czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak się sprawdza pompki hamulcowe w ursus c-360 3p bo hamulce mi wysiadły z resztą nie działały rewelacyjnie bo trzeba było zapompować z 3razy i dopiero ciągnik się zatrzymał ale teraz nie ma wcale i nie raz pedała nie da się wcisnąc tak jakby się pompki zacinały .

Z góry dzięki za rady .

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Możesz mieć zapowietrzony układ, jeśli nie daje się wcisnąć pedałów to raczej to nie jest wina pompek tylko zacina się zawór hamulcowy, ten pod kabiną z prawej strony, odłącz go od pedałów i wtedy będziesz widział co się dzieje, być może stary, zanieczyszczony płyn już jest. Pompki jak są do wymiany to zazwyczaj ciekną.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Dzisiaj patrzyłem na te pompki i ten płyn jak kolega Mat912 pisał jest już stary i zrobił się z niego ser i pompki są nim zapchane i nie podawają płynu na rurki .Teraz pytanie :jak wyczyścić te pompki bez odkręcania ich bo zbiorniczek już wyczyściłem jak je wyczyścić ???.

Z góry dzięki za odpowiedzi .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Odkręć rurki od pompek zalej zbiorniczek nowym płynem i pompuj pedałami, może się przeczyści,potem wszystko pozakręcaj i trzeba odpowietrzyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Witam !
      Niewiem co sie dzieje ale jak jezdze dłuzej c-355 to zaczyna mi isc dym z bębnow hamulcowych (biały) jak sie szybciej jezdzi, az w kabinie sie robi biało i trzebo po wode jechac zeby to zgasic.Co moze byc przyczyną, dodam ze hamulce były 2/3 lata temu robione wymienione zostały szczeki, przewody i opaski na beben do recznego
    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem ostatnio cylinderek hamulcowy i bęben okładziny zostały stare bo nie były jeszcze mocno zużyte i jest teraz taki problem że po kilku krotnym odpowietrzeniu słabo hamuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v