Skocz do zawartości

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?



Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

jedno jest pewne vario jest najbardziej komfortowa skrzynia jaka zastosowano w ciagniku rolniczym, a to glownie przez stosowanie szerokiego zakresu przelozen na drodze hydraulicznej (jako jedyna wykorzystuje silnik hydrauliczny o zmiennej chlonnosci), druga sprawa, ze to bardzo sprawdzona i bezawaryjna konstrukcja, ale na tym jej zalety sie koncza.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
bardzo sprawdzona i bezawaryjna konstrukcja

A znasz zdanie sceptyków odnoście tych skrzyń ? 6tys mth i koniec jej żywotu :lol:

Opublikowano

to cię załamię, w licznikach samochodowych występuje błąd pomiarowy od 3 do 12% w zależności od marki i prędkości, także dalej obstaje przy swoim przy 60 km/h to mialeś 53-56km/h, ale mniejsza o to :)

Hubert a ile AP się rozleciało przed 1 tyś godzin? ;)

Opublikowano

Jak już pisałem, jest to opinia człowieka, który ma pojęcie o czym mówi. Dodatkowo dopiszę, że Vario Fendta pod względem najnowszych skrzyń wypada słabo. Przykładowo skrzynia AutoCommand ma więcej napędu przenoszonego drogą mechaniczną. Największą zaletą Vario jest to, że jest już sprawdzona na przestrzeni kilkunastu lat, natomiast AC jest nową skrzynią i ciężko powiedzieć, czy zastosowane technologie sprawdzą się w wieloleciu.

 

Z tego co czytałem w kilku instrukcjach oraz książkach, to poniżej 6km/h nie powinno się przeprowadzać prac, które wymagają dużego momentu obrotowego i mocy przenoszonych na koła.

 

Już od kilku dobrych lat przekładnie wsadzane w autocommond są montowane w serii 75** i jakoś się sprawdziły :) Mi też osobiście się wydaje że mechaniki mają większy potencjał niż wariat.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Autocommand to co innego niż TVT. smile.gif

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

AC ma 4 biegi z tego co pamiętam i bardzo duży % napędy jest przekazywany na drodze mechanicznej. TVT/CVX to wytwór o ile dobrze pamiętam ZF'a, produkowany pod nazwą S-matic.

 

 

http://appsprod01.zf.com/zf.productDataBase/service/mediaFiles?levelTypeName=Contents&levelID=337213&mediaFileName=CVT_deutsch_15.10.09.pdf&languageISOCode=EN

 

Z ciekawości dla tych co chcą podkręcać ciągniki na Eccomach i S-maticach.

Edytowane przez Profil usunięty
Opublikowano

Ja powiem tylko tyle dla mnie nie istotne jest czy skrzynia ma 86% czy 88% sprawności lub więcej jak to podobno ma JD. Bo tak naprawdę najważniejsze jest ile zostaje w baku po całym dniu pracy. W moim przypadku robię średnio koło 900h rocznie Fendtem 716 vario i nie zamieniłbym go na żaden inny ciągnik z CVT, TVT czy AC lub PC. Poprostu porównojąc go do NH z TVT w przyczepie samozbierającej TORRO 5700D różnica wynosi średnio 8 litrów/h. NIE DOWIARY CO! Ale tak jest. Mam znajomego w nie dalekiej odległości który pracuje takim zestawem i podał mi ile pali NH w przyczepie. Na swoim mam od nówki 7450h do dziś i zapisane każde tankownie w notesie łącznie ze stanem licznika podczas tankowania. Więc o spalaniu mego F mogę coś powiedzieć. Dodatkowo kto mnie zna wie jak pracuje mój fendt, lekko nie ma bo ziemie mam w 50% bardzo ciężką, a i w transporcie przy 53,5 km/h na pusto nie lata. Piątki ażury ciąga i nie stęka, co może potwierdzić Rogeryk. Na jesieni z Rogerykiem testowałem F 818 podczas orki u mnie i był zdziwiony jak można taką ziemię uprawiać.

Tu możecie obejżeć mój filmik z testowania:

Opublikowano (edytowane)

Od drogi jest faktycznie lżejsza gleba klasy 4 jednak dalej po 80 metrach przechodzi w gliniasy ił, przyjżyj się dobrze. B) Dodatkowo jest wyorywana trawa z lucerną dlatego ta 4 sypie się jak piasek bo jest wysuszona. Zresztą zapytaj rogieryka.

Edytowane przez PALAX
Opublikowano

nie on jest ostatnia osoba, ktora bym sie pytal o cokolwiek...

 

EDIT

 

przygladalem sie drugi raz, ale nic nie widze. zrob film w ludzkiej jakosci to moze da sie cos nadzwyczajnego zobaczyc.

Opublikowano (edytowane)

Pewnie wiem o co ci chodzi, jednak on siedział obok z ramienia K i pilnował ciągnika. Co do jakości filmu to nic nie poradzę podczas konwenterowania z mpg4 do avi stracił na jakości.

Edytowane przez PALAX
Opublikowano

@Palax-sorry ale nie wiem czy czytałeś kiedyś mój post-u mojego kuzyna Magnum MX 240 wymięka z piątką obrotową (górki, glinki pod Giżyckiem-ggg :D )-o czyms takim mozna napisac że jest ciężko....

Opublikowano

Nie napisałem że mam najcięzsze gleby w Polsce, jednak w mojej okolicy tak. Te pole na filmie faktycznie jest równe inne takie nie są. Co do ziemi w woj warmińsko-mazurskim wiem jaka jest bo tam mieszkają moje dziatki i fakt górka + glina swoje robi. I pewnie bym musiał 5ty odkręcić by wdrapać się na górkę za stodołą mego dziadka

Opublikowano

po pierwszych 60 mth nadal uważam że Fendt jest najjj :D nie wiem jak maja to rozwiązane inne ciągniki ale za pomocą Variotronika ustawiłem tak ciągnik ze tylko siedziałem na siedzeniu i wciskałem na przemian dwa przyciski i trzymałem kierownicę... ciągnik wszystko robił sam !!

 

poniżej pierwsze pomiary

spalanie:

Fendt 818 vario TMS + agregat uprawowo-siewny Amazone AD-P402 (aktywny, siewnik pneumatyczny), szerokość 4m

areał 40ha

łączny czas pracy 18h

zużyte paliwo 355 litrów

ziemia klasy 3/4

 

wydajność 2,2 ha/h

średnio 8,8 l/ha

średnio 19,7 l/h

Opublikowano (edytowane)

TY masz 40 ha i masz takie bydle :blink: ja mam 70ha i fendt 412 vario mi wystarcza i powiem że do 150 ha sam by obrobił:D. Ładny wynik nie powiem. Ale co to jest w 1 kawałku :blink:.

Edytowane przez andrzej2257
Opublikowano

No tak wszystko naj a na stronie Fendta ukazała się nota serwisowa.Wszystkie ! ciągniki Vario po roku modelowym 2005 objęte są tą akcją-chodzi o zmianę korka wlewu paliwa-okazuje się że w warunkach wysokich temperatur zewnętrznych i dużej intensywności promieniowania UV (obszary szczególnie narażone to tereny podgórskie) korek ten ma tendencję do samoistnego zapłonu !

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zaraz ktoś napisze, że to pierdoła. biggrin.gif

Opublikowano (edytowane)

@ Jaro - Pokaż gdzie to znalazłeś, sami chętnie poczytamy.

@ Andrzej2257 - Barabus kupił niedawno ten ciągnik i to są jego pierwsze prace, 40 ha miał do obsiania wiosną, a łącznie ma ok 150 o ile dobrze pamiętam.

P.S Barabus zobacz na priv.

Edytowane przez globus512
Opublikowano

zgadza się, łacznie jest 150ha, co do zasiewów to 35ha było w jednym kawałku i 5ha w drugim.... dodam ze bardzo nieregularne pole, same kliny i przeszkody typu bagna, rowy itd

 

@globus512 odpisze jak porobię foty :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szympek
      witam mam pytanie przy silniku MWM-TD226B-6 jakie ciśnienie powinno być na rozgrzanym silniku przy jałowych obrotach 
      Fendt farmer 310lsa turbomatic 1992 rok
    • Przez bazyli143
      Dzień dobry, przymierzam się do wymiany olejów w fendt farmer 310c. Mam prośbę o pomoc i i pytanie jaki olej hydrauliczny wlać, czy zwykły L-HL46 lub 68, czy jednak jakieś inne bardziej zalecane?
      Z góry dziękuję
    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez szympek
      Witam mam problem w fendzie 310 farmer lsa turbomatic 1993rok  mianowicie po wymianie oleju  zaświeciła się kontrola oleju zmieniony olej filtr sparwdzony został zaworek przy filtrze wszystko niby okej zero opiłków w oleju nie dymi zbadane zostało ciśnienie na rozgrzanym wolne obroty około 0.6 bara  co może być przyczyną pompa oleju czy panewki już ? 14.200 motogodzin 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v