Skocz do zawartości
mav

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
mav    1

Chciałbym żeby te wszystkie osoby które uważają że: "Fendt to najlepszy ciągnik pod każdym względem" podały logiczne i poparte czymś argumenty tego stwierdzenia :rolleyes: :)

 

Może w końcu sie wypowiedzą ci co piszą tekst w stylu: Fendt bo Fendt lub podobnych obszernościach wypowiedzi hehe :(

 

Jest tu sporo miejsca na dokładne zgłębienie tematu :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bosss    4

Na Agrofoto jet wiele miejsc na których jest wiele napisane o różnych ciągnikach. Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego tak mało się pisze o Fendtach. Czy to ich parametry techniczne, stare dobre rozwiązania, wygodam czy jeszcze wiele innych rzeczy sparawiają że zamykają się usta, a ręce nie potrafią nic wklepać w kompa. DLACZEGO???? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

też własnie to zauwazyłem, chce sprawdzić świadomość i wiedze wypowiadajacych sie ludzi, bo ktoś kto głosuje na parametry techniczne.. ewidentnie nie zna maszyny... a już napewno parametrów technicznych tych ciagników he. No chyba ze napisze coś konkretnego co bedzie wstanie udowodnic jego racje.. Co by było nawet ciekawe :rolleyes: Im wiecej wiadomości tym lepiej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jaro    163

@mav-podobają mi się pytania w ankiecie-prawie jak "Panie Kowalski czy to prawda ,że przestał Pan bić żonę ?:( ",ewentualnie stare ,dobre,krótkopowojenne 3 razy TAK :rolleyes:

No zedytuję z lekka -to co mi się podoba w Fendtach to dosyć dobre wykonanie-bardzo dobre w Vario,słabsze w CI

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Solidne wykonanie i trwałość,ciągniki stworzone do pracy a nie do picu..............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

@jaro diabeł tkwi w szczegółach :rolleyes:

 

faktycznie to trzeba niemcą przyznac, solidne i wytrzymałe ale czy to wszystko czym dysponuje Fendt, jeszcze kilka jest takich marek o których mozna tak samo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

ja mysle że fendt zasłynął z przekładni Vario i ciagników serii 300, 500 i 600 i te mi sie najbardziej podobały 300 CI to juz nie to...czy obecnie jest najlepszy to nie wiadomo...z czasem będzie widać :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miki7211    5

Według mnie tak mało sie o tym pisze poniewaz większa część użytkowników AF nie miała styczności z tym ciagnikiem.

A jesli chodzi czemu jest taki dobry to napewno to ze ma mocny silnik wykonanie też jest super. Prawie jak ideał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1
A jesli chodzi czemu jest taki dobry to napewno to ze ma mocny silnik wykonanie też jest super. Prawie jak ideał.

 

kolejna wypowiedz bez (sensu) popartych argumentów..

Moze jakies konkrety czemu silnik jest super ( znaczy ze inne silniki nie są mocne co to znaczy mocny?) i dlaczego jest ideał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miki7211    5

Czemu?? Prosta odpowiedz. W tych ciagnikach jest wszystko dopracowane co do jednej śrubki. A jesli chodzi o moc silnika to chodzi o to ze cięzko taki ciagnik zadusci. Na przeciwko mnie PGR ma takiego fenda około 250km. Nie raz spotkałem sie gdy on własnie wykonywał jakoms prace i zawsze jak był cięzka praca to silnik chodził na całej mocy a najwyzej koła sie grzebały z ziemi.

 

P.S Czy tak odpowiedz tez jest bez sęsu mav

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

Witam, dawno mnie tutaj nie było... się pozmieniało :(

Uważam, że te traktory są "tylko" naj, oto moje pierwsze spostrzeżenia:

+ sprzęgło Turbomatik /przy ład. czołowym bije nawet bezstopniówkę/,

+ układ do jazdy wstecz /chyba lepsze niż w Valtrze/

+ rozdzielenie obwodu hydraulicznego od przekładni /rodem z MTZ/,

+ wlot powietrza do silnika umieszczony - wiadomo gdzie,

+ wysoka wartość na rynku wtórnym,

+ dobre wykonanie,

- mała kabina,

- ergonomia /do JD wsiadasz i jedziesz/ a tutaj jakieś telewizory... bez instrukcji "nie pajdiosz"

- wygląd - te kolory... :rolleyes:

I to by było na tyle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

W lutym byłem w Lexemburgu u jednego rolnika który miał kombajn na sprzedanie,ale nie o kombajn mi chodzi tylko o jego ciągnik czyli fendt,zapytałem się go dlaczego ma fenda a ni np:New Holanda on odpowiedział że uniach to fendt co najwyżej JD zdaje egzamin,góru jak smok a pola tak gliniaste że tylko garnki z tej ziemi robić.

 

Ps:ciągnik miał 230km a pług do niego 4 skibowy w obrocie Vogel&Not.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

@Zetor7211

tak, wypowiedz jest pozbawiona charakterystyki tej mocy.

 

to ze silnika sie nie udusi a ciagnik stoi w miejscu bo brak mu czegoś tzw "uciagu" jest miarodajne? Dla przykładu wezme zwykłego ursusa, zapne mu maszyne o za duzej szerokosci, nie udusze silnika bo wzuce mu niskie przełożenie, silnik bedzie pracował z max mocą koła się bedą kręcić, a ciagnik bedzie stał w miejscu.

Tak porównując, każdy ciagnik tak da rady :(

 

 

Jeszcze dodam, ze przeciez jak kupuje sie ciągnik, wybiera sie go za pomoca róznych czynników. Np parametry, wygląd, cena, doświadczenia uzytkowników (opinie), serwis, renoma itd W momencie zakupu nie zna sie maszyny, wiec trzeba sie czymś sugerować. Wiec temat nie odnosi sie tylko do uzytkowników, tylko wszystkich któzy zastanawiają sie co wybrać... Poniewaz ta marka jest według bardzo duzej rzeszy ludzi unzawana za "ideał". mozna by przyblizyc w bardziej szczegółowy sposób co w niej takiego jest... dlaczego akurat ta a nie inna. Nie zwracajac tylko i wyłacznie uwagi na cene.

 

Wszelkie uwagi są bardzo dobre, nie neguje niczyjego zdania, tylko jak sie nie zgadzam z czyjąś teoria to ja obalam (albo i nie :rolleyes: ) :(:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

Ja nie jestem spec od Fendt ale coś napisze, moi znajomi kupili 309CI i dla mnie to nie jest jakimś ideałem w porównaaniu do mojego Zetora 11441 może ktoś powiedzieć że nie ma co porównywać mojego do FENDT to FENDT ale ja sobie porównałem i jak pominąć kase to jest tak że moc porównywalna troche mocniejszy jest 309CI a mój z podniesienia 4 obrotka nic sobie nie robi a ideałowi przodek w góre idzie a fajne jest to że ma Turbomatic zachwyt w transporcie i ładowaczu a w pługu to nie jest takie dobre albo w prasie rolującej czy rozsiewaczu nawozu ani jednego biegu pod obciążeniem a zbiornik paliwa jaki za***isty 110litrów fajnie jest dopuki na pusto tyrka i pali 4,5litra na godzine gorzej jak z moim pługiem spalił 12 litrów na godzine i na dniówke brakło a może pochwale ten zaczep na przodzie schowany tak głęboko w obciążnikach że szok, siedzonko do pasażera jest takie że lepiej by zrobili jak by go nie było, to moje zdanie jest w nim wiele naprawde super żeczy np. silnik z wzrostem momentu obrotowego do 45% i zużyciem paliwa optymalnym 211g/kwh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Tak sobie pogrzebałem i znalazłem wypowiedź niejakiego jaro :( z ubiegłego roku :

"Byłem przedwczoraj w Szepietowie i chcąc nie chcąc musiałem obejrzeć to co było (syn musiał usiąść w każdym ciągniku :rolleyes:-i naprawdę doszedłem do wniosku,że jeżeli są jeszcze jakieś w miarę przyzwoite ciągniki to tylko Fendt i JD-nie wiem jak szanowni forumowicze ale ja zwracam uwagę nie na to ,że np ciągnik ma super design ale na to z CZEGO i JAK jest wykonany a np MF miał w środku takie badziewne,niedopasowane plastiki,niezbyt wygodne schodki o NH nawet nie wspomnę-jakieś machające się wajchy-już sobie wyobrażam jak jedzie się po polu i szuka dźwigni zmiany biegów bo wychyla się o pół metra w obie strony :).Żeby nie być stronniczym -również Fendt 309 pod względem wykończenia pozostawiał co nieco do życzenia-pod względem ergonomii-sporo.Zdecydowanie najlepiej pod względem jakości prezentował się Vario 412 a z dwóch JD -5820 i 6620 SE ciut lepiej w kabinie prezentował się mniejszy.A dlaczego piszę o tym ?-mój stary poczciwy 7211 był solidnie wykonany to i chodzi do dziś-po wielu C-360 z tego rocznika nie ma nawet śladu a w najlepszym wypadku są już po paru remontach.Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.Każda krytyka mile widziana :("-i jeszcze "Masz na myśli 309 i SE czy też 309 i Premium (to wtedy ogarnia mnie śmiech) czy też Vario i Premium (wtedy to ma sens),czy Vario i SE ?A jakiego masz Fendta i Ursusa i Zetora i JD?Pewnie SE i śmiech Cię ogarnia ?No bo rozumiem ,że piszesz o swoich ciągnikach ?"

-oraz "Jeżeli nauczysz się władać językiem polskim to wtedy ewentualnie możemy podyskutować-mam pytanie czy tego języka używasz również w mowie czy tylko w piśmie ?Jak rozumiem Twój Fendt 309 pociągnie więcej niż Twój 6620 -zdaje się ,że 6620 jest cokolwiek większy?Jeszcze raz podkreślam,że nie chcę tu wywoływać jakichś wojen o marki ciągników a odczucia na temat w/w są aż do bólu subiektywne :)Fendtem jeździłem bardzo mało i bardzo krótko ale wyrobiłem sobie opinię podobną do opinii moich zachodnich kolegów po fachu-jak można za takie pieniądze sprzedawać tak bardzo w gruncie rzeczy przestarzały konstrukcyjnie ciągnik (mówię o serii 309)I nie jest moim zamiarem porównywanie 309 z 5720 (pisałem o wykończeniu)-a teraz napiszę o ergonomii-u mnie jest lepsza niż w 309 -po prostu wszystko tak jakoś bardziej pod ręką-nawet znajomy ,który ma zdaje się 6220 SE stwierdził,że co jak co ale np umieszczenie dźwigni zmiany biegów jest o wiele lepsze"

-no i proszę -wszystko już kiedyś było jak mawiali starożytni :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

dla mnie fendt był najlepszą marką ale tylko dla tych 30 tys mth bez remontu... to sie liczyło ;) pozatm nawet teraz po mojej wiosce smiga 309C z 2003 i naprawde agregowany jest do wszystkiego-juz teraz ma ponad 3000mth i zero awarii. dla porównania po okolicy smiga jeden JD i to premium, kupa zetorów forterr i proxim, new hollandów TL tdd TLA, lamborghini, Farmery, itp i w o wiele którszym czasie miały multum usterek - a w Fendcie i o tym nie było mowy - teraz w poblizy mam serwis Valtry zaczynaja mi sie coraz bardzie podobac te ciagniki i Firma ogólnie-czas pokaze jakie one są zwłaszcza ze kumpel robi w tej firmie ;)

 

P.S. moze cos ciekawego jest w atku tym ale przegladam forum pospiechem nie mam teraz za bardzo dostepu do kompa i dawno mnie nie było ale lada chwila moze wpasc moja moth i bedzie prze#$%^&.... a wszystko przez (0,5 +0,7)/3osoby i za wczesny powrót do domku =P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Ja mogę sie wypowiedziec o serii 600 , mam u siebie 612 Favorit z Turbo, ma 145 KM i wole go postawic pod paszwóz niz zetora 7211 bi fendt spali mniej i praca jest wykonana szybciej (oczywiscie napewno czesc ubyła bo to stary sprzęt) ale tą moc naprawde się czuje, w tym modelu jest silnik MWM, najlepsze silniki jakie były w Fendtach, żałuję że teraz takich nie montują bo prawdopodobnie kupił bym takiego. Ale nie o tym, zapytacie dlaczego chwalę go, po pierwsze to jak na ciągnik o takiej mocy jest bardzo ekonominczny, uzywany do ciagania m.i. beczki 12 tys. W tak starym ciągniku prawie wszystko działa, ma elektroniczny wyświetlacz predkosci, obrotów wałka, i obrotów silnika. Wiem że ciągniki serii 500 też są udanymi konstrukcjami. Mają fajną skrzynię z półbiegami, i resorki w opcji.

Fendt zyskał sobie sławę chyba poprzez własnie flagowe ciągniki, i przekłdanię Vario pierwszą zresztą na rynku, konkurencja dopiero po pewnym czasie dotrzymała mu kroku z bezstopniówką.

Pozatym moje subiektywne zdanie, w środku bardzo mi się podoba, wszysko jest takie przyjazne, i kolor ogólnie mi sie podoba.

Ostatnio wymieniłem w swojej 612 wtryskiwacze, i byłem zaskoczony rozwiązaniami konstrukcjyjnymi z przed 20 lat, niektóre obecnie pordukowane ciągniki powinny mu tego pozazdroscic. Mianowicie bak jest nad silnikiem, czyli caly czas nagrzewa sie paliwo od silnika, zbiornik jest na zawiasach i można go wychylic.... nie trzeba go calego zdejmowac.

Nie mam porównania z JD tej mocy, wiec nie porównam, wiem ze podobnej mocy JD dokladnie cos ok 120-130 KM ma facet tylko ze jego jest nowszy, to wchłania duże ilosci paliwa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodzu    0

Jak dla mnie w tej ankiecie zabrakło jeszcze jednej odpowiedzi, mianowicie: Bo wszyscy tak sądzą ;)

No ale jedno można powiedzieć, że ta firma jak Mercedes zawdzięcza swoją reputacje starym modelom, bo jak będzie z tymi to się okaże za parę ładnych lat ;) I aby się nic nie zmieniło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michaloww    0

u mnie jeden ma fenda niewiem jaki oznaczenie ale ma coś ok. 100 km i pracuje z turem to jak on cioł u mie kukurydze to miał dopiero 1500mtg i mówi że nawet nie dotknął klucza żeby naprawiać a teraz był u mie i mówi że jak ładował obornik to mu tylko w skrzyni coś hukneło i cała skrzynia do wymiany a skrzynia chyba vario(nie wiem dokładnie) i powiedział że jak nowy ciągnik po 2500mtg i siada mu skrzynia to szrot i go sprzedal i kupił deutz-fahra 150 km z turem i ma już na liczniku prawie 3000mtg i tylko simeringi wymienił bo puścił gdzieś tam a tak to tylko paliwo i jazda!!!!!!!!!!!!!!! a ja miałem zetora forterre 9641 z turem (ale zmieniłem na 14441) i ma już prawie 2000mtg i nawet raz jej nie naprawiałem (może ten fendt jakis wadliwy nie wiem ) on mówi że woli deutza a ja wole zetora bo tani i dobry

 

 

pozdro użytkowników zetora i fendta też

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Trudno coś tu powiedzieć, bo nie wiadomo co to był za model- jeśli miał ok. 100 KM to mógłbyć to model 309 z standardowa przekładnią, ale i także jakaś 400setka vario...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10
u mnie jeden ma fenda niewiem jaki oznaczenie ale ma coś ok. 100 km i pracuje z turem to jak on cioł u mie kukurydze to miał dopiero 1500mtg i mówi że nawet nie dotknął klucza żeby naprawiać a teraz był u mie i mówi że jak ładował obornik to mu tylko w skrzyni coś hukneło i cała skrzynia do wymiany a skrzynia chyba vario(nie wiem dokładnie) i powiedział że jak nowy ciągnik po 2500mtg i siada mu skrzynia to szrot i go sprzedal i kupił deutz-fahra 150 km z turem i ma już na liczniku prawie 3000mtg i tylko simeringi wymienił bo puścił gdzieś tam a tak to tylko paliwo i jazda!!!!!!!!!!!!!!! a ja miałem zetora forterre 9641 z turem (ale zmieniłem na 14441) i ma już prawie 2000mtg i nawet raz jej nie naprawiałem (może ten fendt jakis wadliwy nie wiem ) on mówi że woli deutza a ja wole zetora bo tani i dobry

pozdro użytkowników zetora i fendta też

 

 

miło słyszeć że są wyjatki od regół (że fendt niejest najlepszy :wacko:) ale to naprawde dziwne, a michałoww skąd jesteś? poważnie zetorkek Ci sie nie psuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

ostatnio bylem na jakis pokazach fendtow kolo pasleka, byl 936 i w pierwszej chwili caly tlum rzucil sie do ogladania, ja sobie cierpliwie odczekalem ogladajac inne modele, w koncu przyszedl odpowiedni moment. Wszedlem do srodka, usiadlem i w sumie troche sie dziwnie w nim czulem, wszystko przez podlokietnik w ktorym sa umieszczone wszystkie funkcje, a cala reszta kabiny prezentuje tylko tapicerke, oprocz tego jest tylko tablica rozdzielcza (taki maly grzybek jak w garbusie) i to wszystko, fendt na pewno dzialal na zasadzie czystej formy projektujac kabine

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Verdi10
      Witam, poszukuję instrukcji napraw do Fendt 611 LSA z roku 89, mogę się wymienić za instrukcję napraw do Fendta 310 i 311 LSA w języku Niemieckim i Angielskim, posiadam również instrukcję obsługi do Fendt 611-615 LSA i 310-311 LSA w języku szwedzkim, jeśli by ktoś chciał to chętnie się wymienię za instrukcję napraw do 611.
       
       
    • Przez komichal
      Dzień dobry zastanawiam się nad zakupem fenda 309/308 lsa prosze o opinie na jego temat ile pali czy sie psuje dostępność części i jaki ma sprzęgło
       

      Prosze o pomoc
    • Przez kosti68
      Posiadam profesjonalne , warsztatowe materialy napraw do ciagnikow firmy Fendt....moge powiedziec z praktyki a siedze w tych ciagnikach juz 13 lat ze bez tych materialow porzadna naprawa jest praktycznie niemozliwa. Posiadam rowniez instrukcje w jezyku polskim ( Fendt 700, 800, 900.....nawet do najnowszego Fendt 936) . W razie zainteresowania prosze o kontakt.
    • Przez Fendt309lssa
      Witam. Wie ktoś jak ustawić wieksza dawkę pali w pon pie wtryskowej bosch w fendt 309 lsą 1986r.?
    • Przez HugoTomek
      Witam, kupiłem nie dawno fendt 512 C i potrzebuję instrukcji obsługi do tego modelu, prosze o kontakt jeżeli ktoś posiada ją w wersji elektronicznej. Może też mi ktoś podpowiedzieć jakie pługi ten model ciągnika da radę pociągnąć na średniej i lekkiej glebie. Mam przeznaczone na to jakieś 50 tyś (chodzi mi o nowe pługi)
×